no finta je v tom ze a ani b niesu priamo vstupne symboly, ale povedal by som mnozina symbolov 0 a 1, ked teda sa pise a abo b tak sa mysli v ramci oboch ze kazde z nich moze byt 0 alebo 1
Preco teda davame aj a aj b? no davaju sa len vtedy ak potrebujes rozlisit medzi nimi, t.j.:
([q,B],a,B,[q,a],R) zmanena ak som v stave q a nic nemam zapametane, na vstupe je a (teda prakticky 0 alebo 1), prepisem vstup Bckom, zapametam vstup a co je 0 abo 1 (teda ked si vsimnes tak toto je instrukcia aj pre 0 aj pre 1) a idem doprava
([q,a],b,a,[q,b],R) znamena ak som v stave q a mam zapametane a (moze byt 0 abo 1) a na vstupe je b (tiez moze byt aj 0 aj 1 ale nijako to od a nezavisi) prepisem to ackom (teda tou 0 abo 1 ktora bola zapametana), potom idem do stavu q a zapametam b(cize tu 0 abo 1 ktora bola na vstupe)
teda mam 0 alebo 1, ale potrebujem ich od seba rozlisit ktora je ktora
ty si pisal, ze
([q,B],a,B,[q,a],R) - cize pamata si "B", na vstupe je "a", zapise tam "B" a pamata si "a" a posunie sa doprava
to nemoze byt dobre, lebo potom by si mohol zacinat len symbolom a, bckom by sa nemohlo zacinat
dalsia vec je ze kuknes na povahu instrukcii a v nich prve stavy tak tam mas len [q,a] alebo [q,B], cize ty by si podla teba potom ani nemohol vobec odpametavat symbol b
dufam ze je to zrozumitelnejsie, a tam ked si uvedomis tak ide len o to, ze sa to takto pise aby si mal menej instrukcii, teda tota druha co pisem, tak by si mohol mat odpametane 2 symboly a dalsie 2 na vstupe => len jedna instukcia namiesto 4 a to len ked uvazujes ze mas 2 vstupne symboly keby ich bolo viac tak este viac usetris
cize aj dalej vsetko tak treba rozmyslat a davat na to bacha
pomoct ti to pomoze sak TIcko nieje az taka strasne vec, isto mi to viac davalo zmysel jak stavba