TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach

FEI archív 2010/2011 => 3. ročník => Topic started by: rebro on 06.11.2010, 16:07:05

Title: PG
Post by: rebro on 06.11.2010, 16:07:05
robite niekto tie ulohy na cvicenia?
Title: Re: PG
Post by: tino8 on 06.11.2010, 19:54:30
ano, na cviceni :D
Title: Re: PG
Post by: dEVIANT on 06.11.2010, 20:02:01
Ja robím doma bo dáko mi niekedy nevyjde byť na cviku :D Napríklad naposledy som údajne presral celé cviko :D
Title: Re: PG
Post by: rebro on 06.11.2010, 23:15:43
mi treba v 6tom cviku myslim.. toto co v jave sme mali robit... tu maticu na axonometriu. ze z prednasok by som ju mal mat.. ale som nebol na prednaskach velmi. mate to niekto?
Title: Re: PG
Post by: dEVIANT on 06.11.2010, 23:33:09
Daj do google axonometria 3D do 2D a určite tam niekde bude ako má vyzerať ta matica.
Title: Re: PG
Post by: Luk1 on 07.11.2010, 00:10:35
tu mas matice http://haluska.dota.sk/PG/GRAFIKA.pdf (http://haluska.dota.sk/PG/GRAFIKA.pdf)
Title: Re: PG
Post by: rebro on 07.11.2010, 16:10:41
pekne. diki  :)
Title: Re: PG
Post by: calys on 12.11.2010, 00:09:28
ako sme na tom..zacal uz niekto robit na zadanich na grafike? a vybral si niekto taku temu ako my ze Wurmi 3D...potrebovala by som vediet ci tu niekto nevie o nejakom dobrom dokumente abo to je , kde by som nasla fyziku pre grafiku
Title: Re: PG
Post by: zeratul on 12.11.2010, 04:28:09
no CryEngine2 (Crysis) ma peknu fyziku, tiez aj Source Engine (HalfLife2), ak mas originalku HalfLife2 , mozes pouzit engine na nekomercne ucely, pripadne je tu este cisto fyzikalny engine Havok a HavokFX (na Havoku bezi FEAR) ;D, cize mozes vyberat, jedno lepsie jak druhe ;)
Title: Re: PG
Post by: tino8 on 12.11.2010, 06:05:06
no CryEngine2 (Crysis) ma peknu fyziku, tiez aj Source Engine (HalfLife2), ak mas originalku HalfLife2 , mozes pouzit engine na nekomercne ucely, pripadne je tu este cisto fyzikalny engine Havok a HavokFX (na Havoku bezi FEAR) ;D, cize mozes vyberat, jedno lepsie jak druhe ;)
wrf? take pre wumbi? :D
Title: Re: PG
Post by: zeratul on 12.11.2010, 06:24:45
 ;D
no sak to, ze to ju wumbi neznamena, ze to nemoze vyzerat dobre
Title: Re: PG
Post by: tidi on 15.11.2010, 19:21:18
Zdravim.

Nerobi tu niekto sach 2D alebo 3D?

Ak hej -> vetrusa@gmail.com

Na € sa urcite dohodneme.
Title: Re: PG
Post by: mozgi on 19.11.2010, 00:19:47
Nazdar lidi vie niekto programovat tu grafiku, co by vedel poradit ako na to ......samozrejme nie zadarmo.
Title: Re: PG
Post by: dEVIANT on 19.11.2010, 00:40:10
Nazdar lidi vie niekto programovat tu grafiku, co by vedel poradit ako na to ......samozrejme nie zadarmo.

Keď napíšeš znenie zadania, tak budeme múdrejší :D
Title: Re: PG
Post by: mozgi on 19.11.2010, 00:54:11
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika".  :(
Title: Re: PG
Post by: Dilen on 20.11.2010, 05:48:22
Robi tu neikto na zadani s nazvom rybie oko?? "fisheye"??
Title: Re: PG
Post by: markus on 20.11.2010, 17:26:46
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika".  :(

to by nemal byt problem :D ved si to urob cez winforms ... urob si nejaku plochu pre vlacik cez buttony... na buttony vies dat texturu kolajnice... vzdy ked kliknes na button tak sa ti zmeni textura na nejaku inu z nejakeho zoznamu. a na konci len odkontroluje ci su prepojene vsetky casti ... :)
Title: Re: PG
Post by: puq on 20.11.2010, 17:59:49
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika".  :(

to by nemal byt problem :D ved si to urob cez winforms ... urob si nejaku plochu pre vlacik cez buttony... na buttony vies dat texturu kolajnice... vzdy ked kliknes na button tak sa ti zmeni textura na nejaku inu z nejakeho zoznamu. a na konci len odkontroluje ci su prepojene vsetky casti ... :)

tak toto by mu na PG nespreslo :)
Title: Re: PG
Post by: markus on 21.11.2010, 00:35:35
ked myslis :D ja som robil sach cez winformy a mi to preslo uplne v pohode :D tiez robene cez textury na buttonoch :D
Title: Re: PG
Post by: tragedy11 on 22.11.2010, 03:54:20
V ktorom tyzdni je zapocet ?? mam Mizika...v 11. alebo v 12. tyzdni?
Title: Re: PG
Post by: rebro on 22.11.2010, 19:54:36
pracuje niekto v jave s JOGL?
Title: Re: PG
Post by: toxi on 23.11.2010, 00:39:59
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika".  :(

to by nemal byt problem :D ved si to urob cez winforms ... urob si nejaku plochu pre vlacik cez buttony... na buttony vies dat texturu kolajnice... vzdy ked kliknes na button tak sa ti zmeni textura na nejaku inu z nejakeho zoznamu. a na konci len odkontroluje ci su prepojene vsetky casti ... :)

tak toto by mu na PG nespreslo :)


no ja som robil takto autodrahu cez buttony a preslo v pohode
Title: Re: PG
Post by: zuiop on 26.11.2010, 21:16:22
Nerobi tu niekto navrhovy system/editor potlace cd/dvd diskov?
Ak ano tak mi poslite mail tuke@taki.ws
Na € sa urcite dohodneme.
Title: Re: PG
Post by: zeratul on 04.12.2010, 19:32:09
Robi tu neikto na zadani s nazvom rybie oko?? "fisheye"??

ja to mam tiez
Title: Re: PG
Post by: Lubkoko on 07.12.2010, 15:58:02
Robi tu neikto na zadani s nazvom rybie oko?? "fisheye"??

ja to mam tiez

a nemohol by si nam pomoct s tym?
Title: Re: PG
Post by: zip on 07.12.2010, 20:05:21
zdravim... robi niekto osemsmerovku...?
Title: Re: PG
Post by: student123 on 09.12.2010, 18:34:09
Lidicky co bolo na zapoctovke ? :xmas:
Title: Re: PG
Post by: Brand on 09.12.2010, 23:01:49
Presne to iste, co kazdy rok, mozno par otazok pridali. Takze pohoda
Title: Re: PG
Post by: student123 on 09.12.2010, 23:33:37
No ja idem na grafiku prvy krat, takze neviem co bolo po minule roky. bk
Title: Re: PG
Post by: Brand on 10.12.2010, 00:19:06
http://www.uloz.to/6890281/pg-rar (http://www.uloz.to/6890281/pg-rar)
Title: Re: PG
Post by: Daron on 12.12.2010, 21:00:21
Robi niekto malovane krizovky v jave?
Title: Re: PG
Post by: 001px9 on 03.01.2011, 23:26:30
Vie niekto akym sposobom bude prebiehat skuska? Bude to len obhajoba zadania, alebo aj test?
Title: Re: PG
Post by: dEVIANT on 03.01.2011, 23:40:47
Vie niekto akym sposobom bude prebiehat skuska? Bude to len obhajoba zadania, alebo aj test?

Pozri archív. Písomná skúška s dúfajme dvoma otázkami po 20 bodov. A potom vyhodnotenie toho u docenta.
Title: Re: PG
Post by: Daron on 04.01.2011, 00:51:19
robi niekto zaverecne prace?
Title: Re: PG
Post by: dEVIANT on 06.01.2011, 03:33:08
Dnešné otázky, ak niekoho zaujímajú:

1. Spôsoby zobrazenia - axonometria podrobne, hlavne 3D => 2D
2. Orezanie kružnice
3. Fergusonova krivka
4. Grafické periférie, vstupné zariadenia

Celkovo v pohode, na ďalších, že to bude ťahšie, a bude menej zhovievavý. Dneska nespravil asi jeden z 13. Posledný, čo šiel po nás dnu, ten neviem ako.
Title: Re: PG
Post by: tino8 on 06.01.2011, 18:14:55
a čo sa pýtal?
Title: Re: PG
Post by: Peterray on 13.01.2011, 06:01:58
1.Mame take zadanie z grafiky ze treba nam vyriesit optimalizaciu umiestnenia zakladnych 2D objektov na definovej ploche v Jave. Mame problem s optimalizaciou tych 2D objektov. Nevedel by nam dakto poradit, ako by sa to dala vyriesit v programe ta optimalizacia? Ako by sa dali optimalizovat tie objekty? Treba nejaky vzorec alebo co...
2. Nevie niekto akym sposobom sa robi instalacka s projektu v netbeanse?
Title: Re: PG
Post by: Daron on 28.01.2011, 00:35:49
Vymenim termin z PG.
Som nahlaseny 02.02.2011 09:00
Chcel by som ist na skusku 04.02.2011 09:00
Dovod: 02.02.2011 mam inu skusku a mam koliziu
Title: Re: PG
Post by: Daron on 01.02.2011, 20:28:53
Nechapem toho KOKOTA ca sa dnes niekedy predobedom odhlasil z PG ktora ma byt 4.2. Vcera vecer som tam pozeral a vseko plne. Ja som nahlaseny 2.2 a preto nestihnem OP ktore je v ten isty den.
Tak dakujem. Rozmysliet si to na poslednu chvilu a blokovat termin je fakt inteligencia.
Title: Re: PG
Post by: Lubkoko on 01.02.2011, 20:34:40
Nechapem toho KOKOTA ca sa dnes niekedy predobedom odhlasil z PG ktora ma byt 4.2. Vcera vecer som tam pozeral a vseko plne. Ja som nahlaseny 2.2 a preto nestihnem OP ktore je v ten isty den.
Tak dakujem. Rozmysliet si to na poslednu chvilu a blokovat termin je fakt inteligencia.
Ale ved ty tam mozes prist aj ked nebudes nahlaseny lebo raz na skuske (konkretne 25.1) hovoril, ze vzdy sa stane ze niekto nepride a zbytocne prepadne miesto takze keby niekto tam prisiel nenahlaseny tak by ho zobral...
Title: Re: PG
Post by: Daron on 01.02.2011, 22:16:51
lenze uz sa nemozem odhlasit z 2.2
Title: Re: PG
Post by: Wojt on 06.02.2011, 16:40:33
Niekto kto vie ake boli otazky na termine v piatok?
Title: Re: PG
Post by: mattoxx on 06.02.2011, 17:59:17
Ty co uz boli na skuske, popiste ake boli otazky na ostatnych terminoch 25. 28. 2. 4. Dikes
Title: Re: PG
Post by: tino8 on 06.02.2011, 21:24:49
Grafika Termin 5.1.
1. Spôsoby zobrazenia - axonometria podrobne, hlavne 3D => 2D
2. Orezanie kružnice
3. Fergusonova krivka
4. Grafické periférie, vstupné zariadenia

Grafika Termin 10.1.
1) Zlozene transformacie (popisat zopar vetami co to je)
+ priklad otocenie bodu okolo priamky (dost brutal, nemal som len priklad a dostal som 0 :D)
2) Bezierove krivky (vsetko trebalo, aj spajanie kriviek, spojitosti v derivaciach...)
3) Cohen-Sutherlandov alg.
4) Charakterizovat periferne zariadenia + popisat a rozdelit vystupne zariadenia s trvalym zaznamom

Grafika Termin 20.1.
1. Post-Script
2. WARNLOCK
3. Sposoby zobrazenia + axonometria
4. B-SPline + priklad

Grafika Termin 25.1
Bresenham
Orezanie kružnice
Hlbkový alg.
teoria o grafických kartách

28.1.
1. B spline, odvodenie, zakladne pojmy
2. zobrazenia + rozobrat axonometriu
3. alg. viditelnosti + rozobrat riadkovy rozklad

2.2.
Zlozene transformacie + priklad otocenie bodu okolo priamky
Cohen-Shutterlandov alg
Warnockov alg
Vstupne graficke zariadenia + ich delenie

4.2
warnock
bspline
axonometria
Title: Re: PG
Post by: mattoxx on 07.02.2011, 18:00:58
Tak pochvalte sa co bolo dnes 7.2 na skuske?
Title: Re: PG
Post by: tino8 on 08.02.2011, 02:56:37
na fb to uz je. tri otazky, ale kazda mala 3 podotazky, takze vlastne dokopy 9 :D
Title: Re: PG
Post by: Daron on 08.02.2011, 03:42:45
kde na fb?
Title: Re: PG
Post by: dEVIANT on 08.02.2011, 04:07:30
V našej ročníkovej fb groupe  :)
Title: Re: PG
Post by: Daron on 08.02.2011, 21:12:20
to je?
Title: Re: PG
Post by: tino8 on 09.02.2011, 04:29:03
to ta tam musi niekto pozvat, ta skupina je privatna
Title: Re: PG
Post by: matt on 12.02.2011, 23:54:23
snad, to niekto o rok oceni  ;)

Grafika Termin 5.1.:
1) vypisat zobrazenia + komplet axonometria (20)
2) algoritmus kruznicoveho delenia ci orezania (15)
3) fergusonova krivka (15) 
4) zakladne graficke periferie + charakterizovat vstupne zariadenia (10)

Grafika Termin 10.1.:
1) Zlozene transformacie (popisat zopar vetami co to je) + priklad otocenie bodu okolo priamky
2) Bezierove krivky (vsetko trebalo, aj spajanie kriviek, spojitosti v derivaciach...)
3) Cohen-Sutherlandov alg.
4) Charakterizovat periferne zariadenia + popisat a rozdelit vystupne zariadenia s trvalym zaznamom

Grafika Termin 20.1.:
1) Post-Script
2) WARNOCK
3) Sposoby zobrazenia + axonometria
4) B-SPline + priklad

Grafika Termin 25.1.:
1) Bresenhamov algoritmus (odvodit, napisat alg, uviest prednosti) - 20b
2) sposoby riesenia viditelnosti (z-buffer alg + vyhody, nevyhody) - 15b
3) orezanie kruznice - 15b
4) v com spociva HWova podpora PC grafiky (co poskytuju z hladiska PG standardu SVGA karty v porovnani so sucasnymi drahymi kartami) - 10b

Grafika Termin 28.1.:
1) B spline, odvodenie, zakladne pojmy
2) zobrazenia + rozobrat axonometriu
3) algoritmy viditelnosti + rozobrat riadkovy rozklad

Grafika Termin 2.2.:
1) Zlozene transformacie + priklad otocenie bodu okolo priamky
2) Cohen-Shutterlandov alg
3) Warnockov alg
4) Vstupne graficke zariadenia + ich delenie

Grafika Termin 4.2.:
1) warnockov algorimus
2) axonometria
3) b-spline plus priklad

Grafika Termin 7.2.:
1) Axonometria (a- vymenovat zobrazenia, b- vymenovat premietania, c- axonometria)
2) Bresenhamov algoritmus (a- vymenovat algoritmy viditelnosti, b- algoritmus vykreslovania usecky, c- bresenhamov algoritmus)
3) Warnockov algoritmus (a- warnockov algoritmus, b- porovnat starsie graficke karty s novymi)

Grafika Termin 9.2.:
1) Zlozena Transformacia
2) B-Spline
3) Vypocitat stredove zobrazenie 3D do 2D + vymenovat sposoby primietanie a zobrazenia

Grafika Termin 10.2.:
1) algoritmus orezania kruznice + vymenovat typy orezania
2) axonometria + vymenovat premietania, zobrazenia
3) bresenhamov algoritmus

Grafika Termin 11.2.:
1) Zlozene transformacie (a) definicia homogennych suradni, b)jednou vetou co su zlozene transformacie, c)otocenie bodu okolo priamky v 3D) - 25b
2) Axonometria (a) typy zobrazeni, b) typy premietani, c) technicka axonometria) - 20b
3) Warnockov algoritmus (a) uviest algoritmy na riesenie viditelnosti, b)warnockov alg.) - 15b