robite niekto tie ulohy na cvicenia?
ano, na cviceni :D
Ja robím doma bo dáko mi niekedy nevyjde byť na cviku :D Napríklad naposledy som údajne presral celé cviko :D
mi treba v 6tom cviku myslim.. toto co v jave sme mali robit... tu maticu na axonometriu. ze z prednasok by som ju mal mat.. ale som nebol na prednaskach velmi. mate to niekto?
Daj do google axonometria 3D do 2D a určite tam niekde bude ako má vyzerať ta matica.
tu mas matice http://haluska.dota.sk/PG/GRAFIKA.pdf (http://haluska.dota.sk/PG/GRAFIKA.pdf)
pekne. diki :)
ako sme na tom..zacal uz niekto robit na zadanich na grafike? a vybral si niekto taku temu ako my ze Wurmi 3D...potrebovala by som vediet ci tu niekto nevie o nejakom dobrom dokumente abo to je , kde by som nasla fyziku pre grafiku
no CryEngine2 (Crysis) ma peknu fyziku, tiez aj Source Engine (HalfLife2), ak mas originalku HalfLife2 , mozes pouzit engine na nekomercne ucely, pripadne je tu este cisto fyzikalny engine Havok a HavokFX (na Havoku bezi FEAR) ;D, cize mozes vyberat, jedno lepsie jak druhe ;)
Quote from: zeratul on 12.11.2010, 04:28:09
no CryEngine2 (Crysis) ma peknu fyziku, tiez aj Source Engine (HalfLife2), ak mas originalku HalfLife2 , mozes pouzit engine na nekomercne ucely, pripadne je tu este cisto fyzikalny engine Havok a HavokFX (na Havoku bezi FEAR) ;D, cize mozes vyberat, jedno lepsie jak druhe ;)
wrf? take pre wumbi? :D
;D
no sak to, ze to ju wumbi neznamena, ze to nemoze vyzerat dobre
Zdravim.
Nerobi tu niekto sach 2D alebo 3D?
Ak hej ->
[email protected]Na € sa urcite dohodneme.
Nazdar lidi vie niekto programovat tu grafiku, co by vedel poradit ako na to ......samozrejme nie zadarmo.
Quote from: mozgi on 19.11.2010, 00:19:47
Nazdar lidi vie niekto programovat tu grafiku, co by vedel poradit ako na to ......samozrejme nie zadarmo.
Keď napíšeš znenie zadania, tak budeme múdrejší :D
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika". :(
Robi tu neikto na zadani s nazvom rybie oko?? "fisheye"??
Quote from: mozgi on 19.11.2010, 00:54:11
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika". :(
to by nemal byt problem :D ved si to urob cez winforms ... urob si nejaku plochu pre vlacik cez buttony... na buttony vies dat texturu kolajnice... vzdy ked kliknes na button tak sa ti zmeni textura na nejaku inu z nejakeho zoznamu. a na konci len odkontroluje ci su prepojene vsetky casti ... :)
Quote from: markus on 20.11.2010, 17:26:46
Quote from: mozgi on 19.11.2010, 00:54:11
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika". :(
to by nemal byt problem :D ved si to urob cez winforms ... urob si nejaku plochu pre vlacik cez buttony... na buttony vies dat texturu kolajnice... vzdy ked kliknes na button tak sa ti zmeni textura na nejaku inu z nejakeho zoznamu. a na konci len odkontroluje ci su prepojene vsetky casti ... :)
tak toto by mu na PG nespreslo :)
ked myslis :D ja som robil sach cez winformy a mi to preslo uplne v pohode :D tiez robene cez textury na buttonoch :D
V ktorom tyzdni je zapocet ?? mam Mizika...v 11. alebo v 12. tyzdni?
pracuje niekto v jave s JOGL?
Quote from: puq on 20.11.2010, 17:59:49
Quote from: markus on 20.11.2010, 17:26:46
Quote from: mozgi on 19.11.2010, 00:54:11
Taketo mam veru zadanicko "Vytvorte program na jednoduché navrhovanie/editáciu detského koľajiska vrátane jednoduchej
simulácie chodu vláčika". :(
to by nemal byt problem :D ved si to urob cez winforms ... urob si nejaku plochu pre vlacik cez buttony... na buttony vies dat texturu kolajnice... vzdy ked kliknes na button tak sa ti zmeni textura na nejaku inu z nejakeho zoznamu. a na konci len odkontroluje ci su prepojene vsetky casti ... :)
tak toto by mu na PG nespreslo :)
no ja som robil takto autodrahu cez buttony a preslo v pohode
Nerobi tu niekto navrhovy system/editor potlace cd/dvd diskov?
Ak ano tak mi poslite mail
[email protected]Na € sa urcite dohodneme.
Quote from: Dilen on 20.11.2010, 05:48:22
Robi tu neikto na zadani s nazvom rybie oko?? "fisheye"??
ja to mam tiez
Quote from: zeratul on 04.12.2010, 19:32:09
Quote from: Dilen on 20.11.2010, 05:48:22
Robi tu neikto na zadani s nazvom rybie oko?? "fisheye"??
ja to mam tiez
a nemohol by si nam pomoct s tym?
zdravim... robi niekto osemsmerovku...?
Lidicky co bolo na zapoctovke ? :xmas:
Presne to iste, co kazdy rok, mozno par otazok pridali. Takze pohoda
No ja idem na grafiku prvy krat, takze neviem co bolo po minule roky. bk
http://www.uloz.to/6890281/pg-rar (http://www.uloz.to/6890281/pg-rar)
Robi niekto malovane krizovky v jave?
Vie niekto akym sposobom bude prebiehat skuska? Bude to len obhajoba zadania, alebo aj test?
Quote from: 001px9 on 03.01.2011, 23:26:30
Vie niekto akym sposobom bude prebiehat skuska? Bude to len obhajoba zadania, alebo aj test?
Pozri archív. Písomná skúška s dúfajme dvoma otázkami po 20 bodov. A potom vyhodnotenie toho u docenta.
robi niekto zaverecne prace?
Dnešné otázky, ak niekoho zaujímajú:
1. Spôsoby zobrazenia - axonometria podrobne, hlavne 3D => 2D
2. Orezanie kružnice
3. Fergusonova krivka
4. Grafické periférie, vstupné zariadenia
Celkovo v pohode, na ďalších, že to bude ťahšie, a bude menej zhovievavý. Dneska nespravil asi jeden z 13. Posledný, čo šiel po nás dnu, ten neviem ako.
a čo sa pýtal?
1.Mame take zadanie z grafiky ze treba nam vyriesit optimalizaciu umiestnenia zakladnych 2D objektov na definovej ploche v Jave. Mame problem s optimalizaciou tych 2D objektov. Nevedel by nam dakto poradit, ako by sa to dala vyriesit v programe ta optimalizacia? Ako by sa dali optimalizovat tie objekty? Treba nejaky vzorec alebo co...
2. Nevie niekto akym sposobom sa robi instalacka s projektu v netbeanse?
Vymenim termin z PG.
Som nahlaseny 02.02.2011 09:00
Chcel by som ist na skusku 04.02.2011 09:00
Dovod: 02.02.2011 mam inu skusku a mam koliziu
Nechapem toho KOKOTA ca sa dnes niekedy predobedom odhlasil z PG ktora ma byt 4.2. Vcera vecer som tam pozeral a vseko plne. Ja som nahlaseny 2.2 a preto nestihnem OP ktore je v ten isty den.
Tak dakujem. Rozmysliet si to na poslednu chvilu a blokovat termin je fakt inteligencia.
Quote from: Daron on 01.02.2011, 20:28:53
Nechapem toho KOKOTA ca sa dnes niekedy predobedom odhlasil z PG ktora ma byt 4.2. Vcera vecer som tam pozeral a vseko plne. Ja som nahlaseny 2.2 a preto nestihnem OP ktore je v ten isty den.
Tak dakujem. Rozmysliet si to na poslednu chvilu a blokovat termin je fakt inteligencia.
Ale ved ty tam mozes prist aj ked nebudes nahlaseny lebo raz na skuske (konkretne 25.1) hovoril, ze vzdy sa stane ze niekto nepride a zbytocne prepadne miesto takze keby niekto tam prisiel nenahlaseny tak by ho zobral...
lenze uz sa nemozem odhlasit z 2.2
Niekto kto vie ake boli otazky na termine v piatok?
Ty co uz boli na skuske, popiste ake boli otazky na ostatnych terminoch 25. 28. 2. 4. Dikes
Grafika Termin 5.1.
1. Spôsoby zobrazenia - axonometria podrobne, hlavne 3D => 2D
2. Orezanie kružnice
3. Fergusonova krivka
4. Grafické periférie, vstupné zariadenia
Grafika Termin 10.1.
1) Zlozene transformacie (popisat zopar vetami co to je)
+ priklad otocenie bodu okolo priamky (dost brutal, nemal som len priklad a dostal som 0 :D)
2) Bezierove krivky (vsetko trebalo, aj spajanie kriviek, spojitosti v derivaciach...)
3) Cohen-Sutherlandov alg.
4) Charakterizovat periferne zariadenia + popisat a rozdelit vystupne zariadenia s trvalym zaznamom
Grafika Termin 20.1.
1. Post-Script
2. WARNLOCK
3. Sposoby zobrazenia + axonometria
4. B-SPline + priklad
Grafika Termin 25.1
Bresenham
Orezanie kružnice
Hlbkový alg.
teoria o grafických kartách
28.1.
1. B spline, odvodenie, zakladne pojmy
2. zobrazenia + rozobrat axonometriu
3. alg. viditelnosti + rozobrat riadkovy rozklad
2.2.
Zlozene transformacie + priklad otocenie bodu okolo priamky
Cohen-Shutterlandov alg
Warnockov alg
Vstupne graficke zariadenia + ich delenie
4.2
warnock
bspline
axonometria
Tak pochvalte sa co bolo dnes 7.2 na skuske?
na fb to uz je. tri otazky, ale kazda mala 3 podotazky, takze vlastne dokopy 9 :D
kde na fb?
V našej ročníkovej fb groupe :)
to je?
to ta tam musi niekto pozvat, ta skupina je privatna
snad, to niekto o rok oceni ;)
Grafika Termin 5.1.:
1) vypisat zobrazenia + komplet axonometria (20)
2) algoritmus kruznicoveho delenia ci orezania (15)
3) fergusonova krivka (15)
4) zakladne graficke periferie + charakterizovat vstupne zariadenia (10)
Grafika Termin 10.1.:
1) Zlozene transformacie (popisat zopar vetami co to je) + priklad otocenie bodu okolo priamky
2) Bezierove krivky (vsetko trebalo, aj spajanie kriviek, spojitosti v derivaciach...)
3) Cohen-Sutherlandov alg.
4) Charakterizovat periferne zariadenia + popisat a rozdelit vystupne zariadenia s trvalym zaznamom
Grafika Termin 20.1.:
1) Post-Script
2) WARNOCK
3) Sposoby zobrazenia + axonometria
4) B-SPline + priklad
Grafika Termin 25.1.:
1) Bresenhamov algoritmus (odvodit, napisat alg, uviest prednosti) - 20b
2) sposoby riesenia viditelnosti (z-buffer alg + vyhody, nevyhody) - 15b
3) orezanie kruznice - 15b
4) v com spociva HWova podpora PC grafiky (co poskytuju z hladiska PG standardu SVGA karty v porovnani so sucasnymi drahymi kartami) - 10b
Grafika Termin 28.1.:
1) B spline, odvodenie, zakladne pojmy
2) zobrazenia + rozobrat axonometriu
3) algoritmy viditelnosti + rozobrat riadkovy rozklad
Grafika Termin 2.2.:
1) Zlozene transformacie + priklad otocenie bodu okolo priamky
2) Cohen-Shutterlandov alg
3) Warnockov alg
4) Vstupne graficke zariadenia + ich delenie
Grafika Termin 4.2.:
1) warnockov algorimus
2) axonometria
3) b-spline plus priklad
Grafika Termin 7.2.:
1) Axonometria (a- vymenovat zobrazenia, b- vymenovat premietania, c- axonometria)
2) Bresenhamov algoritmus (a- vymenovat algoritmy viditelnosti, b- algoritmus vykreslovania usecky, c- bresenhamov algoritmus)
3) Warnockov algoritmus (a- warnockov algoritmus, b- porovnat starsie graficke karty s novymi)
Grafika Termin 9.2.:
1) Zlozena Transformacia
2) B-Spline
3) Vypocitat stredove zobrazenie 3D do 2D + vymenovat sposoby primietanie a zobrazenia
Grafika Termin 10.2.:
1) algoritmus orezania kruznice + vymenovat typy orezania
2) axonometria + vymenovat premietania, zobrazenia
3) bresenhamov algoritmus
Grafika Termin 11.2.:
1) Zlozene transformacie (a) definicia homogennych suradni, b)jednou vetou co su zlozene transformacie, c)otocenie bodu okolo priamky v 3D) - 25b
2) Axonometria (a) typy zobrazeni, b) typy premietani, c) technicka axonometria) - 20b
3) Warnockov algoritmus (a) uviest algoritmy na riesenie viditelnosti, b)warnockov alg.) - 15b