TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach

FEI archív 2012/2013 => 2. ročník => Topic started by: nimrod on 16.11.2012, 23:23:49

Title: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 16.11.2012, 23:23:49
Neviete mi niekto pomoct s krokom c.3 z tohto cvicenia: http://it4kt.cnl.sk/c/oopng/08.html (http://it4kt.cnl.sk/c/oopng/08.html) ?
Treba nakodit funckiu " public boolean intersects(Actor actor){} " ktora zisti ci sa hrac (actor player) nachadza na lekranicke (actor energy).
Problem je v tom, ze neviem povedat funkcii ze x,y myslim poziciu hraca a a,b myslim poziciu lekarnicky.
               
   
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 17.11.2012, 00:36:10
je jedno, či x-y je hráč a a-b je lekárnička... alebo naopak (x-y je lekárnička, a-b je hráč)...

nechápem inak úplne, čo sa vlastne pýtaš (aj keď to môže byť tým, že to zadanie som nevidel a prečítal som si len tú časť, ktorú si označil - krok 3... ale možno si to nakódujem zajtra :D)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 17.11.2012, 16:18:17
jedno bude len getX() getY() a druhe actor.getX() a actor.getY() alebo nejak tak asi?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 17.11.2012, 20:44:08
aha...
je jedno, či pár x, y je hráč, alebo lekárnička, pokiaľ je to konzistentné...
tj. ak x bude x-pozícia hráča, tak y musí byť y-pozícia hráča... a a,b potom pozície lekárničky...
ale môže to byť aj opačne - tj. x bude x-pozícia lekárničky, y y-pozícia lekárničky a a,b bude pozícia hráča...

samozrejme, musíš dodržať konzistenciu aj pre výšku a šírku
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: robo22 on 18.11.2012, 10:41:52
ja mma zas problem s krokom 4 ... konkretne 4.3..... volanie metódy removeActor() nad objektom sveta... robi sa to pomocou metody getPlayer()..... ale nad objektom sveta sa tato metoda neda volat kedze neexistuje.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Don_Corleone on 18.11.2012, 16:56:39
ja mma zas problem s krokom 4 ... konkretne 4.3..... volanie metódy removeActor() nad objektom sveta... robi sa to pomocou metody getPlayer()..... ale nad objektom sveta sa tato metoda neda volat kedze neexistuje.

stiahni najnovsi AlienLib
.................................................

U mna je skor problem ten ... ze akonahle chcem pouzit world.getPlayer ... napr dale .getX() ... getEnergy .. proste hocico ..tak mi hadze nullpointerexception .. ak to pretypujem na ((Player)(world.getPlayer())) .. robi to iste
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 18.11.2012, 17:39:56
ten null pointer znamená to, že nemáš v premennej žiadnu inštanciu...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Don_Corleone on 18.11.2012, 21:11:15
no vsak prave toto ze ten getPlayer() na objekte world ...mi ma vracat instanciu playera nie ?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 18.11.2012, 22:40:23
nemám predstavu :) logicky áno, ale to ešte neznamená, že toho hráča netreba niekde nastaviť prv...
čo som pozeral dokumentáciu teraz, tak tam getplayer nie je, takže tá je asi neaktuálna... bez toho ti neporadím, keď disassembly tej knižnice sa mi fakt robiť nechce :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sif on 20.11.2012, 01:22:22
celkom ma potešila táto téma, už som sa chystala dnes zakladať niečo podobné.. stojím na tom istom probléme.. aj keď už som nenašla riešenie, zatiaľ.. aspoň viem, že nie je chyba vo mne  bp
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: robo22 on 20.11.2012, 02:47:41
ked chces pouzivat getPlayer() tak najprv musis v triede Main nastavit world.setPlayer(player)

Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 20.11.2012, 04:12:55
celkom ma potešila táto téma, už som sa chystala dnes zakladať niečo podobné.. stojím na tom istom probléme.. aj keď už som nenašla riešenie, zatiaľ.. aspoň viem, že nie je chyba vo mne  bp
v kniznici chyba nie je ale mozno nieco zabudli napisat do scenara a tebe to robi chybu lebo si zabudla ak nahodou len spomenul cviciaci na cviku. tak napis co konkretne ti nejde  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 20.11.2012, 04:43:10
akože... kľudne píšte problémy s oop... snažil som sa pomáhať minulé roky, budem v tom pokračovať aj tento rok...
len tento rok mám miernu nevýhodu, lebo po minulé roky som poznal zadanie :D a dokonca som robil tú knižnicu... :) takže som vedel ľahšie odpovedať na otázky :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 20.11.2012, 17:00:21
jedno bude len getX() getY() a druhe actor.getX() a actor.getY() alebo nejak tak asi?

ano, tak to ma byt.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 20.11.2012, 17:10:27
Ako zapisem printf("%s",string);  v jave?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 20.11.2012, 19:23:54
Ako zapisem printf("%s",string);  v jave?

http://docs.oracle.com/javase/1.5.0/docs/api/java/lang/String.html#format(java.lang.String, (http://docs.oracle.com/javase/1.5.0/docs/api/java/lang/String.html#format(java.lang.String,) java.lang.Object...)
http://docs.oracle.com/javase/1.5.0/docs/api/java/util/Formatter.html#syntax (http://docs.oracle.com/javase/1.5.0/docs/api/java/util/Formatter.html#syntax)

edit:
a potom ešte system.out.println, aby si to dostal na výstup
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 22.11.2012, 03:12:39
ten Formatter je dobry ak chces este niejak dalej formatovat ten string, ale ak chces spravit jednoducho to co mas v kode, tak System.out.println(string);
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 23.11.2012, 21:48:18
cawte priatelia, no dostal som sa na 9. cviko a trosku mam problemy s tymi listami  bu konkretne dosiel som na bod 1.3 a tam je implementovat metodu iterator.  Len mi prosim vysvetlite co to je ten iterator. co ma vratit alebo k comu to je??  :)
tu je dane cviko: http://it4kt.cnl.sk/c/oopng/09.html (http://it4kt.cnl.sk/c/oopng/09.html)

diky
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: xxx3 on 23.11.2012, 21:56:14
tam mas napisane, ze:
iterator() - získa z listu items iterátor

takze predpokladam, ze items je ArrayList(), takze mas ziskat z ArrayListu items jeden item, cize items.get(cislo) ked som dobre pochopil
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 23.11.2012, 22:05:36
no asi si dobre pochopil, ale co to vlastne ten iterator je?? znameto to ze kazdy item je reprezentovany cislom a ja mam ziskat cislo jedneho item-u??
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: xxx3 on 23.11.2012, 22:22:34
hm, asi to nebude tak ... lebo ta funkcia nema mat ziadny argument, cize to nemoze vracat jeden konkretny item z items ... mozno to ma vracat cele items, neviem ... neviem co znamena iterator .. pockaj si na niekoho mudrejsieho, mna to napadlo ako prve ale asi to nebude ono :D

pozri si toto, mozno ti to pomoze: http://www.kiv.zcu.cz/~ledvina/vyuka/poruban/cv8/cv8.html (http://www.kiv.zcu.cz/~ledvina/vyuka/poruban/cv8/cv8.html)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 23.11.2012, 22:59:38
nedobre si to pochopil...

iterator je design pattern, ktorý umožňuje prechádzať cez prvky kolekcie (zoznamu, poľa, etc)...
všeobecne ten design pattern funguje tak, že má metódy movenext a getcurrent... kde potom pomocou while vieš prejsť cez všetky prvky nejak takto:
Code: [Select]
while (list.movenext() != null) {
  process(list.getcurrent());
}

v prípade javy a .netu (a ďalších) sa iterovanie robí cez konštrukciu foreach...
v jave je zápis pre foreach konštrukciu nasledovný:
Code: [Select]
for (Type item : list) {
  ...
}
v .net to funguje cez kľúčové slovo foreach

v tomto konkrétnom prípade vy máte triedu, ktorá má jednu z privátnych premenných list (ArrayList)... tento list už má implementovaný pattern iterator (ak pozriete v dokumentáciu ku jave, tak zistíte, že jedna z metód, ktorú ArrayList má je iterator(), ktorý vráti objekt type Iterator<E>)... tento iterator umožňuje iterovanie cez prvky arraylistu pomocou foreach konštrukcie (samozrejme, ide to aj cez while, ako som to popísal vyššie, ale kto by to robil? keď cez foreach je to jednoduchšie... zvyčajne...)

takže to, čo vy potrebujete urobiť je, že zverejníte tento iterator arraylistu predmetov v Backpacku aj pre Backpack samotný...

kompletné riešenie by som vám tu asi napísať nemal... ale aspoň náznak urobím... v triede Backpack urobíte metódu, ktorá bude vyzerať takto:
Code: [Select]
public Iterator<Item> iterator() {
  ...
}

telo si doplňte sami... malo by to byť pochopiteľné z toho, čo som napísal... :) snáď :)
a hlavne tá návratová hodnota by mohla byť slušná pomôcka k tomu, čo máte urobiť...
:)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 24.11.2012, 00:38:01
vdaka za vycerpavajucu odpoved, ale asi som nejak moc blby :D
nemozes napisat tu metodu?? sak jedna funckia neni cely kod  :)
kazdopadne vdaka za vysvetlenie, aspon viem co je iterator :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 24.11.2012, 03:08:45
Code: [Select]
public Iterator<Item> iterator() {
  return items.iterator();
}
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 24.11.2012, 03:42:49
dakujem :)
som zvedavy kedy sa opat zaseknem :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: buco2424 on 28.11.2012, 03:01:32
ja mam problem, ze ked pouzijem v AlienBreedActorFactory case "alien": return new Alien();
tak vypisuje Nullovy pointer
pri ostatnych ako key alebo ammo mi to funguje korektne

java.lang.NullPointerException
   at framework.SlickWorld.renderActors(SlickWorld.java:187)
   at framework.SlickWorld$SlickGame.render(SlickWorld.java:288)
   at org.newdawn.slick.GameContainer.updateAndRender(GameContainer.java:681)
   at org.newdawn.slick.AppGameContainer.gameLoop(AppGameContainer.java:408)
   at framework.SlickWorld$SlickAppGameContainer.start(SlickWorld.java:239)
   at framework.SlickWorld.run(SlickWorld.java:148)
   at alien.Main.main(Main.java:19) // world.run()
v com moze byt chyba?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 28.11.2012, 05:30:27
Quote
v com moze byt chyba?

v tom, že tam máš null a nie inštanciu v premennej... hľadaj, kde sa mala premenná nastaviť, a prečo sa asi nenastavila... použi debugger...

toto ti bez kódu fakt nikto neporadí...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: iren2118 on 28.11.2012, 12:44:42
ja mam problem, ze ked pouzijem v AlienBreedActorFactory case "alien": return new Alien();
tak vypisuje Nullovy pointer
pri ostatnych ako key alebo ammo mi to funguje korektne

java.lang.NullPointerException
   at framework.SlickWorld.renderActors(SlickWorld.java:187)
   at framework.SlickWorld$SlickGame.render(SlickWorld.java:288)
   at org.newdawn.slick.GameContainer.updateAndRender(GameContainer.java:681)
   at org.newdawn.slick.AppGameContainer.gameLoop(AppGameContainer.java:408)
   at framework.SlickWorld$SlickAppGameContainer.start(SlickWorld.java:239)
   at framework.SlickWorld.run(SlickWorld.java:148)
   at alien.Main.main(Main.java:19) // world.run()
v com moze byt chyba?
aspon konstruktor aliena tu hod...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 01.12.2012, 19:41:25
Ahojte,
v 9. cviku, v kroku 2.3 mame implementovat metodu act(). ziskat instanciu hraca, pridat key do batohu a odstranit ho zo sveta. vytvorim novy key -
Code: [Select]
LargeBackpack key = new LargeBackpack();a tak uz len pridam key do batohu a odstranim ho zo sveta.
Code: [Select]
key.add(this)odstranenie itemu zo sveta ide v pohode len v batohu mi ho neukaze....ci nejak inak to treba??  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 01.12.2012, 22:12:30
to robíš nejak opačne, nie?

zadanie je:
Quote
Implementujte metódu act() v triede Key nasledovne:
získajte inštanciu hráča
ak sa pozícia kľúča prekrýva s pozíciou hráča, pridajte predmet do batohu a odoberte predmet zo sveta

máš key triedy Key... v nej máš act()... v tom urobíš niečo takéto (napíšem to v pseudojazyku):

Code: [Select]
Player player = world.GetPlayer();
if (player.Intersects(this)) {
  Backpack backpack = player.GetBackpack();
  backpack.Add(this);
  world.Remove(this);
}
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 07.12.2012, 22:09:02
Nazdar,


Úloha 2.3:
V triede vytvorte nový bezparametrický konštruktor ktorý nastaví animáciu s parametrami:

    obrázok animácie - "resources/images/player_die.png"
    výška animácie - 32
    šírka animácie - 32
    čas v milisekundách - 30

Úloha 2.4:
Preťažte konštruktor s dvoma parametrami typu int: x a y.
Konšturktor v tele vykoná dve operácie:

    zavolá bezparametrický konšturktor
    nastaví pozíciu volaním metódy setPosition()

----------------------------
nasleduju kody konstruktorov:

public DyingPlayer()
    {   dieAnimation = new Animation("resources/images/player_die.png", 32, 32, 30);       
    }
   
    public DyingPlayer(int x, int y)
    {   DyingPlayer();
        setPosition(x, y);       
    }

Co mam zle, ze na  riadku DyingPlayer(); mi pise chybu?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 07.12.2012, 22:12:15
zmaz ten riadok a daj tam this();

http://www.leepoint.net/notes-java/oop/constructors/constructor.html (http://www.leepoint.net/notes-java/oop/constructors/constructor.html)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 07.12.2012, 22:48:44
dakujem  :) , jednak za clanok a tiez za opravu.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: ugru on 08.12.2012, 00:54:14
skusal som vytvorit spustitelný .jar subor, no nejak mi to nechce spustat. v netbeanse mi vypise nieco taketo..

Quote
Note: ***\AlienBreed\src\alien\actor\LargeBackpack.java uses unchecked or unsafe operations.
Note: Recompile with -Xlint:unchecked for details.

ked .jar spustam v prikazovom riadku tak hodi nieco take..

Quote
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Všetky práva vyhradené.

***AlienBreed\dist\AlienBreed.jar"
Exception in thread "main" java.lang.UnsatisfiedLinkError: no lwjgl in java.libr
ary.path
        at java.lang.ClassLoader.loadLibrary(Unknown Source)
        at java.lang.Runtime.loadLibrary0(Unknown Source)
        at java.lang.System.loadLibrary(Unknown Source)
        at org.lwjgl.Sys$1.run(Sys.java:73)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at org.lwjgl.Sys.doLoadLibrary(Sys.java:66)
        at org.lwjgl.Sys.loadLibrary(Sys.java:82)
        at org.lwjgl.Sys.<clinit>(Sys.java:99)
        at org.lwjgl.opengl.Display.<clinit>(Display.java:130)
        at org.newdawn.slick.AppGameContainer$1.run(AppGameContainer.java:39)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at org.newdawn.slick.AppGameContainer.<clinit>(AppGameContainer.java:36)

        at framework.SlickWorld.<init>(SlickWorld.java:40)
        at alien.Main.main(Main.java:21)

Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 08.12.2012, 03:35:31
Mam taky problem, ze ked vystrelim na aliena naraz vela nabojov naskoci mi ConcurrentModificationException. Nemate nejaky napad ako to osetrit konkretne pre tento pripad?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 08.12.2012, 06:37:09
Mam taky problem, ze ked vystrelim na aliena naraz vela nabojov naskoci mi ConcurrentModificationException. Nemate nejaky napad ako to osetrit konkretne pre tento pripad?
specifikuj blizsie co uz mas urobene za veci..zomiera ti alien? ci este nema zivot a len strielas donho..prechadzaju ti este cez neho strely?..ak ma zivot ako mas nastavenu podmienku na smrt..
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 08.12.2012, 18:52:14
skusal som vytvorit spustitelný .jar subor, no nejak mi to nechce spustat. v netbeanse mi vypise nieco taketo..

Quote
Note: ***\AlienBreed\src\alien\actor\LargeBackpack.java uses unchecked or unsafe operations.
Note: Recompile with -Xlint:unchecked for details.

ked .jar spustam v prikazovom riadku tak hodi nieco take..

Quote
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Všetky práva vyhradené.

***AlienBreed\dist\AlienBreed.jar"
Exception in thread "main" java.lang.UnsatisfiedLinkError: no lwjgl in java.libr
ary.path
        at java.lang.ClassLoader.loadLibrary(Unknown Source)
        at java.lang.Runtime.loadLibrary0(Unknown Source)
        at java.lang.System.loadLibrary(Unknown Source)
        at org.lwjgl.Sys$1.run(Sys.java:73)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at org.lwjgl.Sys.doLoadLibrary(Sys.java:66)
        at org.lwjgl.Sys.loadLibrary(Sys.java:82)
        at org.lwjgl.Sys.<clinit>(Sys.java:99)
        at org.lwjgl.opengl.Display.<clinit>(Display.java:130)
        at org.newdawn.slick.AppGameContainer$1.run(AppGameContainer.java:39)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at org.newdawn.slick.AppGameContainer.<clinit>(AppGameContainer.java:36)

        at framework.SlickWorld.<init>(SlickWorld.java:40)
        at alien.Main.main(Main.java:21)

nefunguje ani mne
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 08.12.2012, 20:58:03
cawte, dosiel som na 11. cviko ulohu 3.7 a tam mame okrem ineho nieco take:
Poznámka:

 Keďže rozhranie World implementuje rozhranie Iterable slúži ako zoznam všetkých Actor-ov v hre. Iterovať cez všetkých aktorov v hre môžete nasledovne:
for(Actor actor: getWorld()){
    ...
}

ked to tak napisem ako to je tak mi ten riadok podciarkne a vyhodi ze incompatible types........neviete v com moze byt problem?? :)

vyhodi mi potom dva moznosti bud
Code: [Select]
for (Iterator<framework.Actor> it = getWorld().iterator(); it.hasNext();) {
            Actor actor = (Actor) it.next();

alebo
Code: [Select]
for (Iterator<framework.Actor> it = getWorld().iterator(); it.hasNext();) {
            framework.Actor actor = it.next();

mozem nechat jednu z tych moznosti ci co mam spravit aby mi isto to prve jak to mame spravit s tym for(Actor actor: getWorld()){ ... }???
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 08.12.2012, 21:49:02
ten for v scnaroch je dobre.. potrebujes ho..nasledne mas pouzit 2 podmienky ktore sa pisu v scenaroch..ci je to typ Alien ..(nastuduj si toto http://www.java2s.com/Tutorial/Java/0060__Operators/TheinstanceofKeyword.htm (http://www.java2s.com/Tutorial/Java/0060__Operators/TheinstanceofKeyword.htm) ) a dalej ci sa prekryva..intersect poznas uz..tak ho implementuj..odobrat ho zo sveta problem nebude..a energiu mu znizit..nadtym sa treba zamysliet..Alien je akeho typu a ake metody su pren pristupne/nepristupne.. a ako docielit to co chceme  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 08.12.2012, 23:05:46
Mam taky problem, ze ked vystrelim na aliena naraz vela nabojov naskoci mi ConcurrentModificationException. Nemate nejaky napad ako to osetrit konkretne pre tento pripad?

skus na konci cyklu pridat break;   ;)  a daj vediet, ci pomohlo  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 09.12.2012, 03:49:18
Mam taky problem, ze ked vystrelim na aliena naraz vela nabojov naskoci mi ConcurrentModificationException. Nemate nejaky napad ako to osetrit konkretne pre tento pripad?

skus na konci cyklu pridat break;   ;)  a daj vediet, ci pomohlo  :)

Pomohlo! :) Vdaka.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 09.12.2012, 04:22:37
Mam taky problem, ze ked vystrelim na aliena naraz vela nabojov naskoci mi ConcurrentModificationException. Nemate nejaky napad ako to osetrit konkretne pre tento pripad?

skus na konci cyklu pridat break;   ;)  a daj vediet, ci pomohlo  :)

Pomohlo! :) Vdaka.

Nz  ;) aj nabuduce, ked budem vediet   ;D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 09.12.2012, 04:26:04
Vdaka vam sa mi podarilo uplne vyriesit ten problem. Konecne ked vystrelim na aliena, tak naboj cez neho nepreleti a pri par zasahoch zmizne zo sveta.

Avsak, hned mam dalsi problem :D Player mi nechce prejst cez male dvere. Pravdepodobne jeho velkost je rovnaka sirka dveri. Nejake napady ako to odstranit? Mirek spominal na cviku, ze sa s tym stretneme a povedal ze mame nejako zmensit velkost plochy, ktoru zabera player. Skusal som zmensit velkost animacie, no animacia sa uplne pokazila.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 09.12.2012, 06:35:23
Vdaka vam sa mi podarilo uplne vyriesit ten problem. Konecne ked vystrelim na aliena, tak naboj cez neho nepreleti a pri par zasahoch zmizne zo sveta.

Avsak, hned mam dalsi problem :D Player mi nechce prejst cez male dvere. Pravdepodobne jeho velkost je rovnaka sirka dveri. Nejake napady ako to odstranit? Mirek spominal na cviku, ze sa s tym stretneme a povedal ze mame nejako zmensit velkost plochy, ktoru zabera player. Skusal som zmensit velkost animacie, no animacia sa uplne pokazila.
tak ked mu toto povies ze si zmensoval animaciu pri volani objektu tak neviem ci nechyti zachvat smiechu  :D .. treba sa asi pohrat s intersectom..wall..este som to neriesil, napisem neskor  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 09.12.2012, 07:51:31
ten for v scnaroch je dobre.. potrebujes ho..nasledne mas pouzit 2 podmienky ktore sa pisu v scenaroch..ci je to typ Alien ..(nastuduj si toto http://www.java2s.com/Tutorial/Java/0060__Operators/TheinstanceofKeyword.htm (http://www.java2s.com/Tutorial/Java/0060__Operators/TheinstanceofKeyword.htm) ) a dalej ci sa prekryva..intersect poznas uz..tak ho implementuj..odobrat ho zo sveta problem nebude..a energiu mu znizit..nadtym sa treba zamysliet..Alien je akeho typu a ake metody su pren pristupne/nepristupne.. a ako docielit to co chceme  :)


no to celkom chapem co tam mam spravit (ale diky za clanok, pekne nazorny), ale ja este len napisem toto:
Code: [Select]
for(Actor actor: getWorld()){
}
a uz mi to cele podciarkne a ako chybova hlaska je ze:
incompatible types
required: alien actor.Actor
found: framework.Actor

skusal som to aj niekde inde dat ale stale toto vypisuje :/
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 09.12.2012, 16:38:14
skus for(actor.Actor actor: getWorld()){

pravdepodobne tam mas naimportovanu nespravnu triedu
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 09.12.2012, 17:31:23
skus for(actor.Actor actor: getWorld()){

pravdepodobne tam mas naimportovanu nespravnu triedu

package actor does not exist..........no je to na nervy....netusim preco to neide ked asi kazdemu to funguje :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 09.12.2012, 17:44:29
jednonducho to musi splnat typ ktory je v required, pozri si v akom package-i presne je
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 09.12.2012, 19:20:07
jednonducho to musi splnat typ ktory je v required, pozri si v akom package-i presne je

vdaka, musel som dat framework.Actor........
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: pindiq on 09.12.2012, 21:53:41
Vdaka vam sa mi podarilo uplne vyriesit ten problem. Konecne ked vystrelim na aliena, tak naboj cez neho nepreleti a pri par zasahoch zmizne zo sveta.

Avsak, hned mam dalsi problem :D Player mi nechce prejst cez male dvere. Pravdepodobne jeho velkost je rovnaka sirka dveri. Nejake napady ako to odstranit? Mirek spominal na cviku, ze sa s tym stretneme a povedal ze mame nejako zmensit velkost plochy, ktoru zabera player. Skusal som zmensit velkost animacie, no animacia sa uplne pokazila.
tak ked mu toto povies ze si zmensoval animaciu pri volani objektu tak neviem ci nechyti zachvat smiechu  :D .. treba sa asi pohrat s intersectom..wall..este som to neriesil, napisem neskor  :)

do intersectu s wall už my prístup nemáme,to by nám niekto musel sprístupniť knižnicu  br
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 10.12.2012, 13:34:09
odhadom, kedze som nevidel kod:
mas pristup na hraca, nie? zmen jeho collision box... nechaj dvere dvermi a stenu stenou...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: M4D4 on 10.12.2012, 17:23:04
na webe je dostupná nová knižnica, stiahnite si ju, nahoďte a tam sa to už tá priechodnosť upravuje
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: strapec111 on 10.12.2012, 22:17:54
cavte mam problem ze vzdy ked trafim aliena a chcem nastavit exploziu spadne hra...bez explozie funguje dobre

act aliena
       if (energy<=0) {
            LargeExplosion largeExplosion = new LargeExplosion(this.x,this.y);
             world.addActor(largeExplosion);
 
a konstruktor largeexplosion
 public LargeExplosion(int x,int y){
            animation = new Animation("resources/images/large_explosion.png",32,32,200);
            setPosition(x,y);
    }

nieco zle?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 10.12.2012, 23:27:41
cavte mam problem ze vzdy ked trafim aliena a chcem nastavit exploziu spadne hra...bez explozie funguje dobre

act aliena
       if (energy<=0) {
            LargeExplosion largeExplosion = new LargeExplosion(this.x,this.y);
             world.addActor(largeExplosion);
 
a konstruktor largeexplosion
 public LargeExplosion(int x,int y){
            animation = new Animation("resources/images/large_explosion.png",32,32,200);
            setPosition(x,y);
    }

nieco zle?

malo by to byt dobre...skor ide o to, ze v priecinku resources/images nie je obrazok large_explosion.png ale iba eplosion.png  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: strapec111 on 10.12.2012, 23:36:38
cavte mam problem ze vzdy ked trafim aliena a chcem nastavit exploziu spadne hra...bez explozie funguje dobre

act aliena
       if (energy<=0) {
            LargeExplosion largeExplosion = new LargeExplosion(this.x,this.y);
             world.addActor(largeExplosion);
 
a konstruktor largeexplosion
 public LargeExplosion(int x,int y){
            animation = new Animation("resources/images/large_explosion.png",32,32,200);
            setPosition(x,y);
    }

nieco zle?

malo by to byt dobre...skor ide o to, ze v priecinku resources/images nie je obrazok large_explosion.png ale iba eplosion.png  :)


fail  :D
vdaka
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: strapec111 on 11.12.2012, 04:06:22
skusal som vytvorit spustitelný .jar subor, no nejak mi to nechce spustat. v netbeanse mi vypise nieco taketo..

Quote
Note: ***\AlienBreed\src\alien\actor\LargeBackpack.java uses unchecked or unsafe operations.
Note: Recompile with -Xlint:unchecked for details.

ked .jar spustam v prikazovom riadku tak hodi nieco take..

Quote
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Všetky práva vyhradené.

***AlienBreed\dist\AlienBreed.jar"
Exception in thread "main" java.lang.UnsatisfiedLinkError: no lwjgl in java.libr
ary.path
        at java.lang.ClassLoader.loadLibrary(Unknown Source)
        at java.lang.Runtime.loadLibrary0(Unknown Source)
        at java.lang.System.loadLibrary(Unknown Source)
        at org.lwjgl.Sys$1.run(Sys.java:73)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at org.lwjgl.Sys.doLoadLibrary(Sys.java:66)
        at org.lwjgl.Sys.loadLibrary(Sys.java:82)
        at org.lwjgl.Sys.<clinit>(Sys.java:99)
        at org.lwjgl.opengl.Display.<clinit>(Display.java:130)
        at org.newdawn.slick.AppGameContainer$1.run(AppGameContainer.java:39)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at org.newdawn.slick.AppGameContainer.<clinit>(AppGameContainer.java:36)

        at framework.SlickWorld.<init>(SlickWorld.java:40)
        at alien.Main.main(Main.java:21)

nefunguje ani mne

nejaky progres?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 11.12.2012, 04:21:35
vygooglil som si tu chybu a na stranke lwjgl.org som nasiel nejake pouzitelne veci o tom .. http://www.lwjgl.org/wiki/index.php?title=Setting_Up_LWJGL_with_NetBeans (http://www.lwjgl.org/wiki/index.php?title=Setting_Up_LWJGL_with_NetBeans)

vysledok je ze spustit sa da nakoniec z prikazoveho riadka .. s nasledujucim prikazom..

(v cmd sa musite nachadzat v priecinku projektu)

Code: [Select]
java -Djava.library.path=lib/natives -Dorg.lwjgl.opengl.Display.allowSoftwareOpenGL=true -jar dist/AlienBreed.jar
spustanie dvojklikom na .jar nemam vyriesene este
Title: Davny Alien
Post by: d_ on 11.12.2012, 22:30:13
Ako povodne vyzeral davny Alien  ;)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 12.12.2012, 04:35:42
neviete nahodou preco mi alien moze prechadzat cez dvere?

class Alien, metoda act:
Code: [Select]
for(Actor actor : getWorld())
        {   if(actor instanceof Door && this.intersects(actor))       
           ....    //hocico tu dam, nevykona sa to
            break;           
        }
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 12.12.2012, 13:15:09
a zlozene zatvorky tam mas?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 12.12.2012, 18:39:05
hej, zatvorky mam.
Uz som to vyriesil. Stacilo odstranit ten break;
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: nimrod on 12.12.2012, 20:45:06
Tak teraz uz len poriesit, aby sa ten subor dal spustit. Ked zadam do terminalu ten Trenov prikaz, tak to ide, ale cez ikonku nie :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.12.2012, 02:22:25
no a ked uz vsetko ako tak ide tak ako to ma skoncit??? nema sa to nejak ukoncit ked niekde pridem alebo tak nejak???
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 15.12.2012, 06:29:47
no a ked uz vsetko ako tak ide tak ako to ma skoncit??? nema sa to nejak ukoncit ked niekde pridem alebo tak nejak???
mas aj posledne cviko dokonca? dvere atd, vlastne rozsirenie ? :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: strapec111 on 15.12.2012, 07:23:26
ako odovzdavame zadanie my? len zozipovat projekt a uploadnut na moodle? alebo ako?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.12.2012, 18:02:40
no a ked uz vsetko ako tak ide tak ako to ma skoncit??? nema sa to nejak ukoncit ked niekde pridem alebo tak nejak???
mas aj posledne cviko dokonca? dvere atd, vlastne rozsirenie ? :)
uz som ti odpisal na spravu
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.12.2012, 18:05:06
ako odovzdavame zadanie my? len zozipovat projekt a uploadnut na moodle? alebo ako?
podla mna asi podobne jak oni...tiez s dokumentaciou, uml diagramamy a neviem s cim vsetkym...tipujem ze tak nejak: http://it4kt.cnl.sk/c/oop/deliver.html (http://it4kt.cnl.sk/c/oop/deliver.html) okrem tej pouzivatelskej prirucke.....len moj nazor
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: spili on 15.12.2012, 19:20:35
nesúhlasím :) určite to nebude takto ;) to by nám dali už dávno vedieť :)

+ podľa mňa strašne stresuješ :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.12.2012, 22:22:19
cawte pocuvajte kamarat ma taky problem ze v metode intersects AbstractActor vypisuje null pointer...asi takto:
Code: [Select]
public boolean intersects(Actor actor)
    {
        if(actor == null)
            System.out.println("je null");
        if (bla bla bla)
       {
           return true;
       }
       else
       {
            return false;
       }

a vypise mu ze je null
kde moze byt chyba???
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 15.12.2012, 23:17:09
mozem ti naisto povedat ze v takom kode ti nic nevyhodi nullpointerException... Ale je velmi pravdepodovne ze prave kod co si vynechal je chybny.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.12.2012, 23:37:05
no kludne tu mas aj cely kod
Code: [Select]
@Override
    public boolean intersects(Actor actor) {
 if(actor == null)
            System.out.println("je null");
        if(actor.getX() < (getX() + getWidth()) &&
                actor.getY() < (getY() + getHeight()) &&
                getX() < (actor.getX() + actor.getWidth()) &&
                getY() < (actor.getY() + actor.getHeight()) )
        {
            return true;
        }
        else return false;
   
}
ale ide o to ze na tu podmienku sa ani nedostane a uz vypise ze je null......a metodu intersects vola napr. aj tu:
Code: [Select]
@Override
    public void act() {
        Player player = (Player)world.getPlayer();
       if(intersects(world.getPlayer()){
           world.removeActor(this);
          player.setEnergy(player.getEnergy()+10);
       }
    }
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 00:22:21

ale ide o to ze na tu podmienku sa ani nedostane a uz vypise ze je null...
 

hodila som to do svojho projektu a v pohode to slo...takze chyba bude skor niekde inde..skus popozerat actorov..ci ma dobre spravene triedy (cize extends, implements).. :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 16.12.2012, 00:23:02
keby si tu pastol stacktrace tak to vieme hned :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 00:42:35

ale ide o to ze na tu podmienku sa ani nedostane a uz vypise ze je null...
 

hodila som to do svojho projektu a v pohode to slo...takze chyba bude skor niekde inde..skus popozerat actorov..ci ma dobre spravene triedy (cize extends, implements).. :)

hej aj ja som to hodil do svojho a v pohode to islo...kopec veci som mu prepisal podla seba a stale to iste.....nechapem
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 00:42:56
keby si tu pastol stacktrace tak to vieme hned :)
co je stacktrace?? :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 00:44:36
a este taka otazocka jak sa to odovzdava??? pretoze odovzdavat podla odovzdavania textovky je asi trosku somarina nakolko veci co tam treba tak my niektore nemame cize by to cez system asi nepreslo........cize nam staci len cisty kod a hotovo??? ci ma niekto tiez s mirekom a vie o niecom inom ako sa odovzdava?? :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 16.12.2012, 00:53:04
stacktrace je to co ti vypise prostredie pri padnuti programu ak neodchytis chybu. Vidis tam vlastne postupnost volani, ktore viedlo k padnutiu.

Z toho co pisete to vyzera ze chyba nieje v metode ktoru ste skusali, ale v kode ktory volal tu metodu. Naucit sa chapat stacktrace je klucove, takze hladanie takychto chyb vam iba pomoze.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 01:00:25
no tak vyhodi asi take nieco......vies povedat kd eje chyba???
Code: [Select]
run:
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 ERROR:Unable to determine Slick build number
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 INFO:LWJGL Version: 2.8.2
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 INFO:OriginalDisplayMode: 1366 x 768 x 24 @60Hz
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 INFO:TargetDisplayMode: 800 x 600 x 0 @0Hz
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 INFO:Starting display 800x600
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 INFO:Use Java PNG Loader = true
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 INFO:Controllers not available
somarina
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 ERROR:null
java.lang.NullPointerException
at alien.actor.AbstractActor.intersects(AbstractActor.java:90)
at alien.actor.item.Energy.act(Energy.java:42)
at framework.SlickWorld$SlickGame.update(SlickWorld.java:274)
at org.newdawn.slick.GameContainer.updateAndRender(GameContainer.java:657)
at org.newdawn.slick.AppGameContainer.gameLoop(AppGameContainer.java:408)
at framework.SlickWorld$SlickAppGameContainer.start(SlickWorld.java:240)
at framework.SlickWorld.run(SlickWorld.java:149)
at alien.Main.main(Main.java:70)
Sat Dec 15 18:59:44 CET 2012 ERROR:Game.update() failure - check the game code.
org.newdawn.slick.SlickException: Game.update() failure - check the game code.
at org.newdawn.slick.GameContainer.updateAndRender(GameContainer.java:663)
at org.newdawn.slick.AppGameContainer.gameLoop(AppGameContainer.java:408)
at framework.SlickWorld$SlickAppGameContainer.start(SlickWorld.java:240)
at framework.SlickWorld.run(SlickWorld.java:149)
at alien.Main.main(Main.java:70)
BUILD SUCCESSFUL (total time: 2 seconds)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 16.12.2012, 01:40:25
cisla ako napr AbstractActor.java:90 znamenaju cisla riadku na ktorom sa vyskytla chyba v danej triede, teraz by si si mal prejst kod zo stacktrace-u ktory si pisal ty a pekne tam uvidis ako sa volali metody/konstruktory v kode a uvidis ze co sa "posralo". Najjednoduchsie to je pomocou debuggera, ktory je v kazdom prostredi...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 01:45:11
no tak vyhodi asi take nieco......vies povedat kd eje chyba???

ma aktualizovanu kniznicu?? v jednej verzii trebalo pouzit v maine tusim setPlayer...ale v dalsej uz to bolo vyriesene a netrebalo to..
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 01:58:46
sanchez ty si poklad :)....kamarat ti asi ide min. pivo :D ....vravel ze ma uz najnovsiu verziu si stiahol a tam uz je potrebna factory...ale nakolko tu nemal tak bol potrebny ten setplayer.....vdaka :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 02:03:33
sanchez ty si poklad :)....kamarat ti asi ide min. pivo :D ....vravel ze ma uz najnovsiu verziu si stiahol a tam uz je potrebna factory...ale nakolko tu nemal tak bol potrebny ten setplayer.....vdaka :)

 ;D ;D ah: som rada, ze som pomohla...no som zvedava, kedy bude to pivo  ;D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 02:06:24
sanchez ty si poklad :)....kamarat ti asi ide min. pivo :D ....vravel ze ma uz najnovsiu verziu si stiahol a tam uz je potrebna factory...ale nakolko tu nemal tak bol potrebny ten setplayer.....vdaka :)

 ;D ;D ah: som rada, ze som pomohla...no som zvedava, kedy bude to pivo  ;D

no musim mu odkazat isto...len tu cez pm ti neposle :P :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 02:11:56
no musim mu odkazat isto...len tu cez pm ti neposle :P :D

dobre..znacim si do diaru jedno pivo  ;D :beer1:
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 02:17:06
no musim mu odkazat isto...len tu cez pm ti neposle :P :D

dobre..znacim si do diaru jedno pivo  ;D :beer1:

no len musis odhalit svoju totoznost, lebo sanchez nepozname :P :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 02:33:41

no len musis odhalit svoju totoznost, lebo sanchez nepozname :P :D

len tak lahko neodhalim svoju totoznost  ;D ved nie je vela dievcat, tak sa spytajte kazdej a urcite na mna narazite  ;D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 02:43:50

len tak lahko neodhalim svoju totoznost  ;D ved nie je vela dievcat, tak sa spytajte kazdej a urcite na mna narazite  ;D

ale je ich dost :D...aspon informaticka - druhacka?? :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 02:48:48

len tak lahko neodhalim svoju totoznost  ;D ved nie je vela dievcat, tak sa spytajte kazdej a urcite na mna narazite  ;D

ale je ich dost :D...aspon informaticka - druhacka?? :D

jasne, ze hej  ;D inac by som si to nevedela hodit do svojho projektu, kedze tento rok je to prvykrat  ;) a je nas malo v nasom rocniku  :P
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 02:52:09
jasne, ze hej  ;D inac by som si to nevedela hodit do svojho projektu, kedze tento rok je to prvykrat  ;) a je nas malo v nasom rocniku  :P

sice to je tiez pravda :D..hmmm...nooo...3 som mal minuly rok v skupine, s dalsimi dvoma chodim na usa v piatok....hmmm...dalsie min. 3 poznam len tak z videnia :D.....
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 02:57:21

sice to je tiez pravda :D..hmmm...nooo...3 som mal minuly rok v skupine, s dalsimi dvoma chodim na usa v piatok....hmmm...dalsie min. 3 poznam len tak z videnia :D.....

dobra rada...kto hlada, ten najde  ;D takze nehanbit sa a pytat sa kazdej jednej  ;D ;D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 03:07:16

sice to je tiez pravda :D..hmmm...nooo...3 som mal minuly rok v skupine, s dalsimi dvoma chodim na usa v piatok....hmmm...dalsie min. 3 poznam len tak z videnia :D.....

dobra rada...kto hlada, ten najde  ;D takze nehanbit sa a pytat sa kazdej jednej  ;D ;D

srandistka :D :D ahoj si sanchez a pojdeme na pivo?? :D :D..kazda bude suhlasit ked clovek spomenie pivo :P :D :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 03:14:14

srandistka :D :D ahoj si sanchez a pojdeme na pivo?? :D :D..kazda bude suhlasit ked clovek spomenie pivo :P :D :D

zas az kazda nebude suhlasit  ;D dajak fandis kamosovi  ;D ;D  tak to skus spravit tak, ze nam ukazes tu chybu a kto to bude vediet bude asi Sanchez  ;) a tak sa mozes spytat, ci ta dotycna je Sanchez a ci ide na pivo  8)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sif on 16.12.2012, 03:22:29

zas az kazda nebude suhlasit  ;D dajak fandis kamosovi  ;D ;D  tak to skus spravit tak, ze nam ukazes tu chybu a kto to bude vediet bude asi Sanchez  ;) a tak sa mozes spytat, ci ta dotycna je Sanchez a ci ide na pivo  8)

človek tu príde pozrieť, že čo nové sa poriešilo s alien breedom a vy si tu veselo spamujete a dohadujete RANDE!!.. no toto  :ohmygod:
veľa šťastia v hľadaní sa snáď vám to spolu vyjde .. ;)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Rimbaud on 16.12.2012, 03:40:41

zas az kazda nebude suhlasit  ;D dajak fandis kamosovi  ;D ;D  tak to skus spravit tak, ze nam ukazes tu chybu a kto to bude vediet bude asi Sanchez  ;) a tak sa mozes spytat, ci ta dotycna je Sanchez a ci ide na pivo  8)

človek tu príde pozrieť, že čo nové sa poriešilo s alien breedom a vy si tu veselo spamujete a dohadujete RANDE!!.. no toto  :ohmygod:
veľa šťastia v hľadaní sa snáď vám to spolu vyjde .. ;)

Love is in the air :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 04:09:14

zas az kazda nebude suhlasit  ;D dajak fandis kamosovi  ;D ;D  tak to skus spravit tak, ze nam ukazes tu chybu a kto to bude vediet bude asi Sanchez  ;) a tak sa mozes spytat, ci ta dotycna je Sanchez a ci ide na pivo  8)

človek tu príde pozrieť, že čo nové sa poriešilo s alien breedom a vy si tu veselo spamujete a dohadujete RANDE!!.. no toto  :ohmygod:
veľa šťastia v hľadaní sa snáď vám to spolu vyjde .. ;)

Love is in the air :)

aku telenovelu z toho robite  :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 04:11:10

zas az kazda nebude suhlasit  ;D dajak fandis kamosovi  ;D ;D  tak to skus spravit tak, ze nam ukazes tu chybu a kto to bude vediet bude asi Sanchez  ;) a tak sa mozes spytat, ci ta dotycna je Sanchez a ci ide na pivo  8)

človek tu príde pozrieť, že čo nové sa poriešilo s alien breedom a vy si tu veselo spamujete a dohadujete RANDE!!.. no toto  :ohmygod:
veľa šťastia v hľadaní sa snáď vám to spolu vyjde .. ;)

Love is in the air :)

aku telenovelu z toho robite  :D

relaax everybody :D :D ale sorry sa spam no :P......Sanchezno a na to pivo snad sa nezabudne :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 16.12.2012, 04:14:44

relaax everybody :D :D ale sorry sa spam no :P......Sanchezno a na to pivo snad sa nezabudne :D

ked ma najdete, tak urcite nie  ;D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 16.12.2012, 04:41:09

relaax everybody :D :D ale sorry sa spam no :P......Sanchezno a na to pivo snad sa nezabudne :D

ked ma najdete, tak urcite nie  ;D
keby sme nenasli tak sa pripomen :P :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Dickenz on 16.12.2012, 07:07:17
natrafil som na problem....čo to jako ma robiť ?? nejak strucne zhrnut čo mam dat do konstruktora?? ako spravit tu nahodu ?? a ako podla coho viem zistit ci su otvorene alebo zatvorene dvere???

Quote
Vytvorte novú triedu VDoor, ktorá:

    dedí od triedy AbstractActor
    na svoju reprezentáciu použije animáciu so spritu resources/images/vdoor.png
    veľkosť obrázka animácie je 16x32
    v konštruktore vygenerujte náhodný interval, v ktorom sa budú otvárať a zatvárať
    pridajte atribút, ktorý určuje, či sú dvere zatvorené alebo otvorené
    podľa daného intervalu otvárajte a zatvárajte dvere
    ak sa dvere prekrývajú s hráčom a sú zatvorené, nedovoľte mu prejsť, čiže zmeňte jeho pozíciu na pôvodnú

Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Agamemnon on 16.12.2012, 17:09:58
http://docs.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/util/Random.html (http://docs.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/util/Random.html)

niečo také (pseudocode):
Code: [Select]
begin constructor
  int doorInterval = random.int()
  ...
end constructor

begin checkEverySecond
  doorIntervalCounter++
  if (doorIntervalCounter == doorInterval) then
    door.openClose()
    doorIntervalCounter = 0
  end if
end checkEverySecond

samozrejme... dá sa to riešiť aj inak...
napr - nemusí to byť každú sekundu... apod.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 17.12.2012, 16:23:56
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: apop on 17.12.2012, 19:28:05
Tak to by som chcel aj ja vediet ako to je .
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: mirek on 17.12.2012, 19:59:48
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
hej - u nas len anketa bola a nic viac. len sme cely zvysok hodiny konzultovali a potom povedal, ze ako treba odovzdavat a ako bude vyzerat skuska.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: M4D4 on 17.12.2012, 20:11:01
ľudia, mal už niekto zápočtové kódenie z AlienBreedu? Aké boli otázky? Inšpirujte ma, prosím ;-)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 17.12.2012, 20:20:27
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
hej - u nas len anketa bola a nic viac. len sme cely zvysok hodiny konzultovali a potom povedal, ze ako treba odovzdavat a ako bude vyzerat skuska.

no vyborne, verim ze aj zajtra to tak bude :D.....a nahodou nehovoril ze kedy doopravuje tie bleskovky?? :P :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Rimbaud on 17.12.2012, 21:22:15
Neviete či náhodou aj u Nováka nebude tak ako pri Biňasovi ?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sanchez on 17.12.2012, 21:33:40
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
hej - u nas len anketa bola a nic viac. len sme cely zvysok hodiny konzultovali a potom povedal, ze ako treba odovzdavat a ako bude vyzerat skuska.

 ;D ;D zaujimave, ked niekto o sebe pise v tretej osobe  :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: WIPtomik on 17.12.2012, 22:44:32
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
hej - u nas len anketa bola a nic viac. len sme cely zvysok hodiny konzultovali a potom povedal, ze ako treba odovzdavat a ako bude vyzerat skuska.

 ;D ;D zaujimave, ked niekto o sebe pise v tretej osobe  :D

Žeby to nebolo nápadné :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sif on 17.12.2012, 23:30:38
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
hej - u nas len anketa bola a nic viac. len sme cely zvysok hodiny konzultovali a potom povedal, ze ako treba odovzdavat a ako bude vyzerat skuska.

 ;D ;D zaujimave, ked niekto o sebe pise v tretej osobe  :D

Žeby to nebolo nápadné :D

konecne sa na fore ozyva ten najpovolanejsi s najlepsimi informaciami.. ;D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Stando on 18.12.2012, 16:54:19
Podľa Vás v prípade že nepsravím zápočet z Aliena bude nejaká opravná písomka neskôr v januári alebo ako to je ? Neviete, pýtal sa niekto ?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sif on 18.12.2012, 17:16:23
Podľa Vás v prípade že nepsravím zápočet z Aliena bude nejaká opravná písomka neskôr v januári alebo ako to je ? Neviete, pýtal sa niekto ?

pokial sa dobre pamatam, dnes spominal, ze nestiha opravnu zapoctovku, cize mame poriadne premakat alienovske zadnanie a podoplnat veci nad ramec a za to budu bonusove body.. :)
ak som zle rozumela, tak ma opravte.. :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Stando on 18.12.2012, 17:59:34
Počkať ty si už mala zápočtovku z aliena ? čo ste mali ?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Sif on 18.12.2012, 18:33:29
Počkať ty si už mala zápočtovku z aliena ? čo ste mali ?

nooo mali sme taku velmi milu zapoctovku anketovu..:) ale dufam, ze sa stale bavime o Binasovych cvikach.. ;D lebo neviem ako to ma poriesene Novak.. :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Rimbaud on 18.12.2012, 18:57:52
Počkať ty si už mala zápočtovku z aliena ? čo ste mali ?

nooo mali sme taku velmi milu zapoctovku anketovu..:) ale dufam, ze sa stale bavime o Binasovych cvikach.. ;D lebo neviem ako to ma poriesene Novak.. :)

On myslí skôr Nováka.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: M4D4 on 18.12.2012, 23:32:37
u Nováka sa dnes programovalo vo veľkom, 3 úlohy na 80 minút . . .
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: strapec111 on 20.12.2012, 04:25:38
tam musis davat absolutnu cestu k suboru.. cize napr "C:\as\asd\asd.waw"

a ak by si mal problem s lomitkami, pouzi System.getProperty("path.separator");

daval som aj absolutnu cestu...ale uz som na to prisiel...waw subor nemoze byt vacsi ako 1mb.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: v_oid on 20.12.2012, 04:51:03
tam musis davat absolutnu cestu k suboru.. cize napr "C:\as\asd\asd.waw"

a ak by si mal problem s lomitkami, pouzi System.getProperty("path.separator");

Na takuto somarinu preflakas svoj 1000ty post?  :whacko:
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: tino8 on 20.12.2012, 05:44:08
what? :D

btw toto je moj posledny post, take pekne cislo nepokazim :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: M4D4 on 07.01.2013, 20:17:41
Ľudia, čo bolo dnes na skúške z OOP?
Čo sa programovalo?
Bola ťažká teoretická?
Keď spravím praktickú a nie teoretickú, tak musím opakovať praktickú?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Rimbaud on 08.01.2013, 02:25:43
Mal si nakodiť niečo podľa diagramov (za 20 bodov) a potom (za 50!) to obhájiť na ústnej časti. žiadna klikačka nebola...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: mirek on 11.01.2013, 16:40:19
detiska - binas je odcestovany na sluzobke - preto neodpoveda na emaily (vraj ma plny inbox). takze mate vraj vytrimat do nedele.
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: M4D4 on 15.01.2013, 01:04:42
Neviete ako prebieha ústna skúška? Najprv doc. Tomášek každého vyhodí z triedy a potom sa postupne chodí alebo ako? A dá sa ísť s nulou z praktickej na teoretickú?
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Rimbaud on 15.01.2013, 03:03:22
Neviete ako prebieha ústna skúška? Najprv doc. Tomášek každého vyhodí z triedy a potom sa postupne chodí alebo ako? A dá sa ísť s nulou z praktickej na teoretickú?

S nulou určite nie
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: esperian on 15.01.2013, 03:41:48
Neviete ako prebieha ústna skúška? Najprv doc. Tomášek každého vyhodí z triedy a potom sa postupne chodí alebo ako? A dá sa ísť s nulou z praktickej na teoretickú?

ja si myslim ze k 3tiakom budu zhovievavejsi, predsa len nie vsetci sa zameriavaju na programko ale aj na siete ako je to aj v tvojomm pripade...myslim si ze sa bude dat dohodnut... In My Humble Opinion 
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Rajo on 15.01.2013, 04:13:43
Neviete ako prebieha ústna skúška? Najprv doc. Tomášek každého vyhodí z triedy a potom sa postupne chodí alebo ako? A dá sa ísť s nulou z praktickej na teoretickú?

ja si myslim ze k 3tiakom budu zhovievavejsi, predsa len nie vsetci sa zameriavaju na programko ale aj na siete ako je to aj v tvojomm pripade...myslim si ze sa bude dat dohodnut... In My Humble Opinion

Tak určite E52 nedostaneme za pekný oblek s kravatou ...
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.01.2013, 05:45:10
Co som pocul od spoluziakov co uz boli, tak ustna nie je az taka tazka......tomasek ze celkom dopohody, ze vraj nemusi byt az velmi dopodrobna opisano to co sa pyta, ze dost doplnuje studentov. Na prvom termine co boli asi 17 tak vraj max 3-4 nespravili, co podla mna nie je az tak zle, nakolko format skusky je novy.
A co sa tyka praktickej tak ta vyzera viac hardcore, ale ze dozor celkom vysvetlil co nebolo jasne.....
kazdopadne je to novy format skusky a teraz to uz nebude prvy termin, takze nemusia byt taky zhovievavy :P :D :D, ale dufam, ze budu :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: Tren on 15.01.2013, 07:22:30
prihliada aj na vysku zapoctu?  :)
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.01.2013, 07:51:43
prihliada aj na vysku zapoctu?  :)
neviem, ale mohol by :D :D
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: iren2118 on 15.01.2013, 14:09:19
na druhom termine sme presli praktickou styria  :metal: ...na ustnej sa zaujimal hlavne o generiku a vynimky
Title: Re: OOP Binasove skupiny
Post by: m@tej on 15.01.2013, 17:42:15
na druhom termine sme presli praktickou styria  :metal: ...na ustnej sa zaujimal hlavne o generiku a vynimky

uff no jak som vravel, na dalsich terminoch uz nebudu taki milosrdny :/