TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach

FEI archív 2010/2011 => 2. ročník => Topic started by: Shwollo on 07.01.2011, 04:44:47

Title: OP - zadanie
Post by: Shwollo on 07.01.2011, 04:44:47
Vzhladom k tomu ze niekto vymazal temu s op tak zakladam novu.

Rata sa ako vlastne rozsirenie taka vec ze napr. Pokial nepouzijem kluc tak sa mi neukaze dalsi vychod z miestnosti...?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: tino8 on 07.01.2011, 04:57:27
ne
Title: Re: OP - zadanie
Post by: tino8 on 07.01.2011, 05:10:41
class diagram tvojho projektu... podrobnejsie sa to neda napisat
Title: Re: OP - zadanie
Post by: smelyzajo on 07.01.2011, 05:11:36
tino8 mam otazku akym stylom si to robil v GameImpl si nastavil vychody napr. setExits(null,null,null,null)
potom v triede napr.kluc v metode use si to poriesil cez if a v setExits v tej use metode si to nastavil uz aj z vychodmi )?????
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Brand on 07.01.2011, 05:26:01
Ak to chces urobit takto, ze znovu zavolas na objekte miestnosti setExists, tak potrebujes vediet ziskat minimalne referencie tychto miestnosti z objektu hry, pretoze volanie setExits ma zmysel iba tam, kde "poznas" miestnosti.

Riesenim by mohlo byt deklarovanie miestnosti na urovni GameImpl ako clenskych premennych, ale to by nevyzeralo dobre a istotne by PMD protestovalo a takisto cviciaci :D (ak by si tam deklaroval vsetky miestnosti...).

Celkom jednoduche by bolo vytvorit kolekciu vsetkych miestnosti ako clensku premennu triedy GameImpl. ArrayList<Room>, v hre je pouzitych niekolko ArrayListov, takze by si s tym nemal mat problem. V metode createRooms jednoducho kazdu miestnost vlozis do tohto zoznamu, na zoznam spravis nejaky getter a tym padom mas pristup ku referenciam vsetkych miestnosti z hocikadial z kodu, ktory ma pristup ku referencii hry. Resp. priamo nejaka metoda public Room getRoomByName(String name) {}, ktora by vratila uz konkretnu miestnost na zaklade mena. Takto dokazes ziskat kazdu miestnost a tym padom dokazes pouzit volanie setExits aj mimo createRooms.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 07.01.2011, 06:28:46
hm... ja som to riesila tak, ze som si meistnost, ktoru mal predmet otvarat dala do parametra konstruktoru... Ak som potrebovala vediet, v ktorej meistnosti sa s predmetom nachadzam, tak som dala dva parametre.
Napr Key(Room room). Pri vytvarani noveho kluca tam potom das len nazov, kedze ten zoznam miestnosti mas tiez v GameImpl, kde vytvaras aj predmety. A potom len v metode use zavolas napr setExits(blabla.getNorth(), blabla.getSouth(), room, blabla.getWest()) . And it is! ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Brand on 07.01.2011, 16:00:04
Celkom napadite ;)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Shwollo on 07.01.2011, 16:40:35
čo mám robiť s týmto?    
Pretypujte deklaráciu (namiesto typu 'ArrayList' použite rozhranie, ktoré tento typ implementuje).

mám tam toto:
Code: [Select]
private ArrayList<Item> backpackItems = new ArrayList<Item>();
Title: Re: OP - zadanie
Post by: revelc on 07.01.2011, 16:51:32
private List<Item> backpackItems = new ArrayList<Item>();
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Shwollo on 07.01.2011, 16:57:28
Metóda obsahuje viac ako 99 príkazov. Skúste redukovať jej veľkosť vytvorením pomocných metód.

toto môže zostať?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: revelc on 07.01.2011, 17:02:20
moze ak mas tolko miestnosti  :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ondrej0071 on 07.01.2011, 17:04:08
musi byt alebo moze byt na zaciatku to menu? :ohmygod:
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 07.01.2011, 17:26:04
v tom spominanom vymazanom topicu bol aj navod na pmd, ak ho niekto ma, tak ho tu prosim hodte, diky  :-*
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Shwollo on 07.01.2011, 17:31:34
v netbeanse - Files - adventure - buils.xml - pmd - klikneš pravým a dáš run
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ondrej0071 on 07.01.2011, 17:52:13
PMD mi zahlasilo chybu: odstrante nepouzivanu lokalnu  premennu path  ...v prikaze SAVE v metode execute()

 public GameState execute(Game game) {
        String path;
        path = this.getParams();
        try {
            History.getInstance().save();
        } catch (IOException ex) {
            Logger.getLogger(History.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        }
        return GameState.PLAYING;
    }

ibaze tato premenna path je vyuzita,cize nechapem preco mi hadze chybu  :hammer:
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ondrej0071 on 07.01.2011, 17:56:26
inak..dakujeme tomu kto zmazal tu predchadzajucu diskusiu OP..nemohol radsej FJAP  ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 07.01.2011, 17:57:12
PMD mi zahlasilo chybu: odstrante nepouzivanu lokalnu  premennu path  ...v prikaze SAVE v metode execute()

 public GameState execute(Game game) {
        String path;
        path = this.getParams();
        try {
            History.getInstance().save();
        } catch (IOException ex) {
            Logger.getLogger(History.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        }
        return GameState.PLAYING;
    }

ibaze tato premenna path je vyuzita,cize nechapem preco mi hadze chybu  :hammer:

nevyuzivas ju nikde
iba si si ju zadefinoval a konec
ci daco nevidim ?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Shwollo on 07.01.2011, 20:20:18
mám to dobre?

(https://www.tu-ke.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg217.imageshack.us%2Fimg217%2F6715%2Fclassdiagram1q.th.png&hash=2a6d41070150fba1e67abc75233c0ec8a7d16fe4) (http://img217.imageshack.us/i/classdiagram1q.png/)

(https://www.tu-ke.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg816.imageshack.us%2Fimg816%2F1356%2Fclassdiagram2.th.png&hash=0085ed6203d139e5e88f16af170b281474617a3e) (http://img816.imageshack.us/i/classdiagram2.png/)

(https://www.tu-ke.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg137.imageshack.us%2Fimg137%2F1418%2Fclassdiagram3.th.png&hash=f934d88ae09dbb330e20aba7a6c8117c8efa6350) (http://img137.imageshack.us/i/classdiagram3.png/)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Makaveli on 07.01.2011, 22:25:31
bude velmi vadit ak nemam triedy GameImpl a RoomImpl a mam to vsetko v main???
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 08.01.2011, 01:11:10
mozte napisat ako vytvorim tie diagramy???
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Agamemnon on 08.01.2011, 01:27:25
bude velmi vadit ak nemam triedy GameImpl a RoomImpl a mam to vsetko v main???

áno, lebo to nie je objektové... etc... :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: dEVIANT on 08.01.2011, 01:28:21
mám to dobre?

(https://www.tu-ke.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg217.imageshack.us%2Fimg217%2F6715%2Fclassdiagram1q.th.png&hash=2a6d41070150fba1e67abc75233c0ec8a7d16fe4) (http://img217.imageshack.us/i/classdiagram1q.png/)

(https://www.tu-ke.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg816.imageshack.us%2Fimg816%2F1356%2Fclassdiagram2.th.png&hash=0085ed6203d139e5e88f16af170b281474617a3e) (http://img816.imageshack.us/i/classdiagram2.png/)

(https://www.tu-ke.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg137.imageshack.us%2Fimg137%2F1418%2Fclassdiagram3.th.png&hash=f934d88ae09dbb330e20aba7a6c8117c8efa6350) (http://img137.imageshack.us/i/classdiagram3.png/)

Vyzerá to ok. Akurát pre Commandy by si mal mať abstraktnú triedu, ale zas v podmienkach to nieje, keď sa nemýlim.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ondrej0071 on 08.01.2011, 02:10:37
musi byt na zaciatku to uvodne menu???  ???
Title: Re: OP - zadanie
Post by: smelyzajo on 08.01.2011, 02:34:31
ako to poriesit ked mi pmd hadze chybu typu:a method should have only one exit point,and that should  be the last statement in the method.treba to rozdelit potom na viac metod ak mam viac returnov ak dobre chapem tak metoda moze mat iba jeden return???
Title: Re: OP - zadanie
Post by: revelc on 08.01.2011, 03:38:03
musi byt na zaciatku to uvodne menu???  ???
musi
Title: Re: OP - zadanie
Post by: piton on 08.01.2011, 05:21:51
ako to poriesit ked mi pmd hadze chybu typu:a method should have only one exit point,and that should  be the last statement in the method.treba to rozdelit potom na viac metod ak mam viac returnov ak dobre chapem tak metoda moze mat iba jeden return???
chapat to mas tak, ze ma byt jediny return, uplne na konci metody, cize namiesto ostatnych returnov budes priradovat vysledok napr. do lokalnej premennej result, a na konci metody bude return result;
samozrejme, metoda moze mat viac returnov, ale je pekne a prehladne ked ma len jeden :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: dEVIANT on 08.01.2011, 05:26:52
Veď ten nový ruleset povoluje viac returnov nie? Ten čo je na cvikách na stiahnutie...
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 08.01.2011, 15:57:48
mne sa zda ze ak spustis pmd v netbeanse tak tam to az tak nefunguje ako by malo, ked pmd spustas cez prikazovi riadok tak tu chybu nevypisuje ale vypise ine chyby podla toho ruleset....
ak budes odovzdavat pri Binasovi tak dolezity je ten prikazovi riadok takze sa nespoliehajte na netbeans  :trestac:

fungujuce pmd (http://www.upnito.sk/subor/1447e3ddd61a576a469fe659f690c58e.html)
ak niekomu pomoze tak len stiahni rozzipuj a v run.bat si upravte cestu k zdrojaku ak chcete kontorlovat tak to spustite
musi napisat ze PMD report Problems found #   File   Line   Problem
pokial ukaze len cisto bielu stranku tak mas niekde chybu v tom run.bat (zeby cesta k zdrojovym kodom)
napisal som to ako pre debilov ale tak jeden sa tu taky nasiel uz a kazdemu pisat osobitne sa mi nechce

dufam ze mi niekto pomoze tie grafy vygenerovat lebo mne to nejde nejako.... alebo mam pouzit skicar???  bk
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 08.01.2011, 17:54:53
na youtube si pozeral navody ?

http://www.youtube.com/results?search_query=create+uml+netbeans&aq=f (http://www.youtube.com/results?search_query=create+uml+netbeans&aq=f)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 08.01.2011, 19:39:23
pmd mi vyhadzuje v testoch toto:

JUnit predpoklady (assertions)by mali mat ako prvy parameter nejaku textovu spravu.
nechapem preco ked v assertions su parametre expResult, result
a porovnavam napr itemy, stavy
na co tam ta textova sprava vlastne ma byt, prip. ako to implementovat  ???
Title: Re: OP - zadanie
Post by: dEVIANT on 08.01.2011, 19:59:51
pmd mi vyhadzuje v testoch toto:

JUnit predpoklady (assertions)by mali mat ako prvy parameter nejaku textovu spravu.
nechapem preco ked v assertions su parametre expResult, result
a porovnavam napr itemy, stavy
na co tam ta textova sprava vlastne ma byt, prip. ako to implementovat  ???

No to je to, čo sa vypíše, ak test padne...teda napr. assertEquals("Objekty nie su rovnake",expResult, result);
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 08.01.2011, 20:12:54
to je toto ? 
vdaka :thumbsup:
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ondrej0071 on 08.01.2011, 21:35:05
ako mam vytvorit ten class diagram pomocou reverse engineer z existujuceho kodu?  :ohmygod:
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Makaveli on 08.01.2011, 21:51:10
NIEKTO CO MI PORADI CO STIM ? JE JASNE ZE JE TO ZLE ALE AKO TO SPRAVIT BO SOM UZ Z TOHO V P..J bu bu bu
 HRA MI PRITOM IDE LEN KED DAM ZE LOAD TAK SICE PRIAKZ ZOBERE ALE NIC NESPRAVI .(((
public GameState execute(Game game) {
       try {
        LibraryMethods.load(History.getInstance().getCommands(),
              GameImpl.FILENAME);
   
        return GameState.LOADEDPOSITION;

        }catch(IOException exc){
         
        }finally {


        }

     return GameState.PLAYING;
        }
Title: Re: OP - zadanie
Post by: GryfonN on 08.01.2011, 22:05:04
neviem ti povedat co mas zle lebo to cele do execute nepatri :) , dam ti tu moj zdrojak dufam ze ti to pomoze :

public GameState execute(Game arg0) {
        if (this.getParams().length()>0){                  //ak som zadal parameter
            History.getHistory().load(this.getParams());
        }
        else {                                                        //ak som nezadal parameter loadu (cestu k suboru)
            History.load("history.txt");
        }
   for(int i=0;i<History.historia.size();i++) {stav=arg0.processCommand(History.historia.get(i).toString());}  /*prechadzanie listu historia , beriem kazdy string(prikaz) v nom a vykonavam ho metodou processCommand*/
        if(stav==GameState.SOLVED) {return GameState.SOLVED;}
        else return GameState.PLAYING;
       }
dany execute riesi aj pripad ze posledny prikaz v historii je taky kt ty hadze GameState.SOLVED..... dufam ze som napomohol
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Daron on 09.01.2011, 00:01:34
mne sa zda ze ak spustis pmd v netbeanse tak tam to az tak nefunguje ako by malo, ked pmd spustas cez prikazovi riadok tak tu chybu nevypisuje ale vypise ine chyby podla toho ruleset....
ak budes odovzdavat pri Binasovi tak dolezity je ten prikazovi riadok takze sa nespoliehajte na netbeans  :trestac:

fungujuce pmd (http://www.upnito.sk/subor/1447e3ddd61a576a469fe659f690c58e.html)
ak niekomu pomoze tak len stiahni rozzipuj a v run.bat si upravte cestu k zdrojaku ak chcete kontorlovat tak to spustite
musi napisat ze PMD report Problems found #   File   Line   Problem
pokial ukaze len cisto bielu stranku tak mas niekde chybu v tom run.bat (zeby cesta k zdrojovym kodom)
napisal som to ako pre debilov ale tak jeden sa tu taky nasiel uz a kazdemu pisat osobitne sa mi nechce

dufam ze mi niekto pomoze tie grafy vygenerovat lebo mne to nejde nejako.... alebo mam pouzit skicar???  bk

vzdy mi to vyhodi len blank page v prehliadaci.
neviem ako mam zadat cestu k suboru a ku ktorym suborom vlastne. K build.xml? Alebo len ku zlozke src? A ake lomitka pouzit?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 00:05:33
vzdy mi to vyhodi len blank page v prehliadaci.
neviem ako mam zadat cestu k suboru a ku ktorym suborom vlastne. K build.xml? Alebo len ku zlozke src? A ake lomitka pouzit?

no ak das editovat to run.bat tak tam mas napisane "cesta k zdrojaku/src".... takze tamto prepises na "c:/dokumenty/ferko/netbeans projekt/adventura/src"
aj uvodzovky tam maju byt

Title: Re: OP - zadanie
Post by: Daron on 09.01.2011, 00:08:30
Uz to mam. Co z toho treba vytlacit do dokumntacie?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 00:09:54
Uz to mam. Co z toho treba vytlacit do dokumntacie?
asi treba citat poriadne co vsetko tam ma byt tak pripomeniem
http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/00/deliver.html (http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/00/deliver.html)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 00:43:40
k tym diagramom ak mam 20 item a su uplne rovnake len ine meno tak musim vsetky tam dat alebo staci nejakych 5 aby to bolo prehladne...
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 09.01.2011, 01:44:25
Podla mna tak aby to bolo prehladne a aby videl ze  to vies zrobit.. a ze te diagramy nemas vyriesene metodou copy, copy od kamosa, ale mozes si zmenit to "platno" kde sa vykreslujes diagramy a vojde ti ich tam aj 20 ;)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 01:53:47
robim v powerdesigner ta asi tak ze  to nebude mat vela ludi....
a sa mi zda zbytocne robit 10 tabuliek len s inym nazvom tak kaslem na to urobim jedne prehladne a jedne take nahadzane....
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ursus on 09.01.2011, 03:11:03
mozete sem please znova dat link na ten uml plugin pre 6.7.1?

thx..
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 03:29:23
bin/ - Priečinok obsahuje binárku, resp. spustiteľný súbor vašej hry. Okrem nej sa v priečinku nachádza aj úspešný scenár v súbore s názvom scenario.txt

a ta indianajones kniznica??? bez nej to mi nejako nechce ist
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Brand on 09.01.2011, 04:00:32
do /bin daj vsetko, co mas v projektovom priecinku /dist, okrem porpiecinka /dist/javadoc
Title: Re: OP - zadanie
Post by: smelyzajo on 09.01.2011, 04:21:50
ako chybove hlasky treba uvadzat aj take nieco ako do batoha sa uz dany predmet nezmesti alebo tadial to sa neda ist???alebo len nejake zakladne??
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 04:35:50
chcem si byt isty tak sa este opytam

src/ - Priečinok obsahuje váš projekt vytvorený v nástrojoch NetBeans, Eclipse, Visual Studio alebo MonoDevelop. Neobsahuje len zdrojové súbory, ale celý projekt, ktorý je možné spätne v týchto prostrediach otvoriť!

to bude priecinok src v ktorom sa nachadzaju priecinky ( nbproject, src, test, build, dist) a subory (build.xml, manifest.mf)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 09.01.2011, 04:38:03
ako chybove hlasky treba uvadzat aj take nieco ako do batoha sa uz dany predmet nezmesti alebo tadial to sa neda ist???alebo len nejake zakladne??
ja som tam dal vsetky tomu podobne az tak vela ich zase niet pokial si neurobil 50MB textovku :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ursus on 09.01.2011, 04:49:00
ako s tym uml v 6.7.1 ? stiahol som si ten plugin, dal reverse engineerovat, vytvorilo mi model, a na nom right click, new - diagram - class diagram, vytvori mi, a biela plocha.. wtf ?

halp plz

http://wiki.netbeans.org/NetbeansUML (http://wiki.netbeans.org/NetbeansUML)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: neucilasom on 09.01.2011, 16:43:25
Co sa vas pytali co ste uz odovzdavali nejake najcastejsie otazky?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mato99 on 09.01.2011, 19:37:00
ako s tym uml v 6.7.1 ? stiahol som si ten plugin, dal reverse engineerovat, vytvorilo mi model, a na nom right click, new - diagram - class diagram, vytvori mi, a biela plocha.. wtf ?
tam by si mal dat myslim ze Create Diagram From Selected Elements
http://www.linglom.com/2007/02/17/uml-modeling-on-netbeans-part-iv-generate-a-diagram-from-existing-code/ (http://www.linglom.com/2007/02/17/uml-modeling-on-netbeans-part-iv-generate-a-diagram-from-existing-code/)

mne to neslo (v 6.9.1.) kedze som mal ten strom prazdny, tak som to vygeneroval v inom programe..
tu je ten bug a ako to vyriesit: http://netbeans.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=171788 (http://netbeans.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=171788)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: defjam on 09.01.2011, 20:16:14
zdravim, to ak dneska do 23:55 neodoslem na moodle tak som skoncil?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 09.01.2011, 21:03:12
zdravim, to ak dneska do 23:55 neodoslem na moodle tak som skoncil?
ta asi tak..

pre tych ktorim sa nedari urobit diagram..
ja som stiahol NetBeans IDE 5.5:
http://www.netbeans.info/downloads/all.php?b_id=2323 (http://www.netbeans.info/downloads/all.php?b_id=2323)

a riadil som sa navodom ktory vyssie uviedol mato99
http://www.linglom.com/2007/02/17/uml-modeling-on-netbeans-part-iv-generate-a-diagram-from-existing-code/ (http://www.linglom.com/2007/02/17/uml-modeling-on-netbeans-part-iv-generate-a-diagram-from-existing-code/)

pana.. tolko casu som stravil pri tom zadani, ze ked mi neda 14 bodov z 10 tak sa fakt nastvem..
Title: Re: OP - zadanie
Post by: nF on 09.01.2011, 23:00:17
ludia prosim vas, ako ma vyzerat ten testovaci subor ParserImplTest? :/  do testGetCommand() mam dat ten listOfKnownCommands ale to asi nebude vsetko... uz nevladzem ani rozmyslat
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 09.01.2011, 23:29:20
prosim vas robil tu niekto Load podla LibraryMethods? neviem to vobec, nemohli by ste tu hodit kod?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Daron on 10.01.2011, 00:27:32
termin na odovzdavanie je hromadny, pokial viem. Kazdy odovzdava pri svojom cviciacom, alebo ako to prebieha?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Brand on 10.01.2011, 02:54:22
ludia prosim vas, ako ma vyzerat ten testovaci subor ParserImplTest? :/  do testGetCommand() mam dat ten listOfKnownCommands ale to asi nebude vsetko... uz nevladzem ani rozmyslat

Code: [Select]
public class ParserTest {

    /**
     * Metoda testuje parser
     */
    @Test
    public void testGetCommand() {
        System.out.println("getCommand");
        Parser instance = new Parser();

        List<String> listOfKnownCommands = Arrays.asList("SEVER", "juh",
                "   VYCHOD", "zapad   ", "rozhliadni SA", "inVENtar", "KONIEC",
                "VEZMI", "POLOZ", "POUZI", "PRESKUMAJ", "PRIKAZY", "NAHRAJ",
                "ULOZ", "VERZIA", "RESTART", "Rozhliadnisa");

        for (String command : listOfKnownCommands) {
            assertNotNull(command + " nebol rozoznany ako prikaz.", instance.getCommand(command));
        }
    }
}


Nic zlozite :). Ten assertNotNull jednoducho overuje navratovu hodnotu volania instance.getCommand(command), ak nie je null, je dobre, ak je null, vypise sa chybova hlaska command + " nebol rozoznany ako prikaz."
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 10.01.2011, 05:13:56
nezabudnite si formulare ;)
http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/00/sources/oop_formular.pdf (http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/00/sources/oop_formular.pdf)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Buici on 10.01.2011, 05:24:44
zdravim, to ak dneska do 23:55 neodoslem na moodle tak som skoncil?
obavam sa ze nie :) minule roky stacilo ak si prisiel na odovzdanie s textovou hrou na usb a  v skole povolia upload na moodle....
a niektori, cviciacim ukazali vo svojom notbuku a tak boli ohodnoteni.... takze ak nestihnete upnut na moodle tak sa nemusite obavat avsak nespoliehajte sa na minule roky  :xmas:
Title: Re: OP - zadanie
Post by: smelyzajo on 10.01.2011, 05:46:36
kde je miestnost B515
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 10.01.2011, 05:56:05
kde je miestnost B515
dufam, ze v hlavnej budove Beckovy blok, piate poschodie.., bo ked nie.. tak to zajtra nenajdem :D

// edit: sak tam som mal cvika z OP :D lol.. ta potom dobre
Title: Re: OP - zadanie
Post by: LEAX on 10.01.2011, 10:09:25
si zabil Duri  ;D .. jasnacka ze je to urco B blok piate poschodie :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 10.01.2011, 12:44:16
si zabil Duri  ;D .. jasnacka ze je to urco B blok piate poschodie :D
prepracovanost  ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: yvory on 10.01.2011, 17:55:16
takze pani,ako dnes prebiehalo odovzdavanie?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 10.01.2011, 18:41:59
a co damy? :D :P
Title: Re: OP - zadanie
Post by: yvory on 10.01.2011, 19:09:31
a co damy? :D :P

tak aj damy sa mozu vyjadrit :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Shwollo on 10.01.2011, 20:24:38
takze pani,ako dnes prebiehalo odovzdavanie?
prídeš, spýta sa ťa akurát na to, čo nevieš a môžeš ísť :D.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ursus on 10.01.2011, 20:24:54
spokojne, ferovo, aspon herr jakubco
Title: Re: OP - zadanie
Post by: yvory on 10.01.2011, 20:40:12
spokojne, ferovo, aspon herr jakubco

co znamena ferovo? :)

a to ze sa opyta presne to co neviem tak klobuk dolu :) su aj taki ktorym zadanie nezobral?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Robokop on 10.01.2011, 20:53:17
nooo za dobrych 12b u uja Kappu :ropebanana: ale budem uprimny u mireka by to bolo trosku menej, ten by mi tam tie swingy, co som mal ako vlastne rozsirenie poriadne prekutral :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 10.01.2011, 23:54:40
v pohodke sa dalo.., uz mam aj na maise 24 bodov za zapocet :D muhehe :D

a co damy? :D :P
Safyia.. sak teba som tam ani nevidel
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 11.01.2011, 03:44:18
v pohodke sa dalo.., uz mam aj na maise 24 bodov za zapocet :D muhehe :D

a co damy? :D :P
Safyia.. sak teba som tam ani nevidel
nebola som ;D Dako mi povinnosti nedovolovali dokoncit poriadne to zadanie, takze radsej vo stvrtok a bez chyb, svedomie mi nenechalo ist teraz ;D
edit:
Tak som si povedala, ze dneska to opravim... Ale je to nemozne :D Pripajam obrazkovu dokumentaciu z debugu. Ak viete, preco si java mysli, ze PRESKÚMAJ a PRESKÚMAJ nie je to iste, tak sa podelte. Upriamte pozornost na command.startsWith(name); :)

Title: Re: OP - zadanie
Post by: ursus on 11.01.2011, 09:58:33
nebude to diakritikou ?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: tommy-sv on 11.01.2011, 15:34:06
nebude to diakritikou ?

Mas pravdu, bude. Ked som len vypisal na stdout ten vstupny retazec po vykonani .trim().toUpperCase() na slove preskúmaj (zadané na stdin)
som dostal:

PRESK�MAJ

(ak by z nejakych dovodov nebolo vidno, medzi K a M je "zly znak", v Netbeans stvorcek)

EDIT:
je to zvlastne, lebo funkcia toUpperCase bez argumentu vola toUpperCase(Locale.getDefault()); a ked som vypisal Locale.getDefault() tak som dostal "sk_SK" :/
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 11.01.2011, 15:52:24
ee diakritikou to nie je...
Ale dneska rano som si k tomu sadla, zmenila asi dve veci, ktore s tym vobec nemaju suvis a uz to ide :D Ale stale nechapem preco to neslo... Never mind...:D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: tommy-sv on 11.01.2011, 16:17:16
ee diakritikou to nie je...
Ale dneska rano som si k tomu sadla, zmenila asi dve veci, ktore s tym vobec nemaju suvis a uz to ide :D Ale stale nechapem preco to neslo... Never mind...:D

tak ked ti to uz ide tak never mind :D ale u mna toUpperCase likviduje kazdy znak s diaktritikou.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 11.01.2011, 16:49:10
tak ked ti to uz ide tak never mind  ale u mna toUpperCase likviduje kazdy znak s diaktritikou.
u mna nelikviduje :D Aaaale ako pozeram, ta problem je furt :D A zase je to dost divne... Ked vsetky prikazy napisem v hre a dam ulozit tak sa ulozia normalne do textaku, hej... ked dam nacitat, tak vsetko v pohode vezme vykona, neni problem... Ale ked do toho textaku napisem rovno, tak ze si ho otvorim a editujem a tak a to chcem nacitat, tak to zas nejde. Aj ked tie dva textaky maju uplne rovnaky text ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: sulo on 11.01.2011, 17:08:53
S diakritikou som mal tiež problémy, NetBeans nesprávne spracúva znaky s diakritikou zo štandardného vstupu. Fungovala až po vytvorení aktuálneho JAR súboru (Run / Clean and Build) a spustení mimo NetBeans, cez príkazový riadok.

Na Windows 7 je nutné pri spúšťaní zmeniť kódovanie (UTF-8 nefungovalo, len Win-1250):
Code: [Select]
chcp 1250
java -Dfile.encoding=cp1250 -jar ...(cesta).../TextGame.jar
Na XP-čku sa mi ju nepodarilo rozbehať vôbec.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 11.01.2011, 17:16:19
ee diakritikou to nie je...
Ale dneska rano som si k tomu sadla, zmenila asi dve veci, ktore s tym vobec nemaju suvis a uz to ide :D Ale stale nechapem preco to neslo... Never mind...:D
mne tak stylom never mind neisla jedna metoda.., vymazal som zo dva-tri riadky a bolo to ok :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 11.01.2011, 17:21:37
ah, idem vsade vymazat diakritiku...
A ja som chcela taku peknu slovencinu tam!
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 11.01.2011, 17:30:41
ah, idem vsade vymazat diakritiku...
A ja som chcela taku peknu slovencinu tam!
si nahrad tie pismenka nejakym ascii znakom.., mohlo by to fungovat nie ??
Title: Re: OP - zadanie
Post by: sulo on 11.01.2011, 18:02:09
Ešte sa to dá riešiť tak, že konštanty v zdrojáku budú s diakritikou, ale pri porovnávaní sa z obidvoch reťazcov odstráni diakritika. Tým pádom budú príkazy zadávané bez diakritiky fungovať vždy a s diakritikou vtedy, ak to podporuje daná konzola.

Code: [Select]
String normalized = Normalizer.normalize(string, Form.NFD);
return normalized.replaceAll("\\p{InCombiningDiacriticalMarks}+", "");
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Saren on 11.01.2011, 18:14:18
ah, idem vsade vymazat diakritiku...
A ja som chcela taku peknu slovencinu tam!

Tak. You ain't gonna need it.  :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: HejaHop on 11.01.2011, 18:40:00
Ľudia ktorý odovzdávali v pondelok. Máte už zapísané výsledky v MAISe?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 11.01.2011, 18:58:29
Tak, moj pocitac ma dneska vlastnu volu.
Odtranila som diakritiku, zasa vsetko otestovala, debugovala a furt to neslo. Tak som sa na to vykaslala, sla na obed. Teraz som sa vratila, idem tu kolegom ukazat, ze mi to nejde a tadaaa, ziaden problem :D Vsetko ide ako ma. Takze maximalne nechapacky, som zvedava ci to pojde, ked budem odovzdavat  ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Saren on 11.01.2011, 19:59:10
Netes sa, to len komp sa chcel predviest ;D Ale nie. Mne to tiez niekedy neslo, tak som nechala pocitac nech trucuje a potom ho to preslo... Prestavka obcas pomaha. Alebo restart  ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Daron on 11.01.2011, 22:52:57
Viete napisat funkciu, ktora vypise vsetky prikazy z parsera, ktore zacinaju znakom "b" ??

Alebo funkciu, ktora vypise vsetky taketo znaky, ale vrati len prvy z nich.

Prosim napiste to sem.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ursus on 11.01.2011, 23:02:03
cykluj si ten arraylist s prikazmi a na .getName volaj if blabla.startsWith("b")
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Daron on 12.01.2011, 00:48:55
chcel som konkretne napisat, viem ako by to mali ist teoreticky

dajme tomu ak mam takyto parser

Code: [Select]
import TextGame.Command;
import commands.*;
import interfaces.IParametric;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;

/**
 * Parser - reprezentuje príkazový riadok.
  */
public class Parser implements TextGame.Parser {
    private List<Command> myCommandList = new ArrayList<Command>();

    /**
     * Konštruktor. Pridáva zoznam príkazov do listu.
     */
    public Parser()
    {

        myCommandList.add(new Version());
        myCommandList.add(new Quit());
        myCommandList.add(new Prikazy());
        myCommandList.add(new East());
        myCommandList.add(new West());
        myCommandList.add(new North());
        myCommandList.add(new South());
        myCommandList.add(new Restart());
        myCommandList.add(new LookAround());
        myCommandList.add(new Explore());
        myCommandList.add(new Get());
        myCommandList.add(new Put());
        myCommandList.add(new Inventory());
        myCommandList.add(new Use());
        myCommandList.add(new Save());
        myCommandList.add(new Load());
        myCommandList.add(new Operuj());

    }
    /**
     * Spracúvava príkazy. Oddeluje príkaz od argumentu. Vykonáva príkazy.
     * @param input
     * @return referenciu na aktuálnu miesnosť
     */

    public Command getCommand(String input)
        {
            Command aResult = null;
            for (Command command : myCommandList)
            {
               if (input.startsWith(command.getName()))
                {
                    if (command instanceof IParametric)
                    {
                        command.setParams(input.substring(command.getName().length()).trim());
                        aResult = command;

                    }
                    else
                    {
                        if ((input.length()) == (command.getName().length()))
                        {
                            aResult = command;
                        }
                    }
                }
            }

            return aResult;
        }

    /**
     *
     * @return
     */
    public List<Command> getCommands() {
       return this.myCommandList;
    }

}
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 12.01.2011, 02:10:56
neviem sice ako vratiti cisto prvy prikaz, dakto ma moze doplnit ;)
 ale vypisat vsetky by malo asi takto podla mna:
 

 public Command vypis(String arg){
        
        for(Command prikaz: myCommandList){

            if(prikaz.getName().startsWith("b")){          

                System.out.println(prikaz.getName());
            return prikaz;

            }}
              
        return null;
    }
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 12.01.2011, 08:07:15
nikto sa nechce podelit o vedomosti ?  ???
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mirek on 12.01.2011, 08:07:41
ake? :-)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 12.01.2011, 08:10:32
iba doplnit zdrojak
z toho cyklu
vypisat vsetky prikazy
 a na konci vratit iba prvy prikaz, podla mna tam vela nechyba, jooj ta nevedomost  bu
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mirek on 12.01.2011, 08:29:07
sice som ten kod neskusal, ale odhadom napr. takto:

Code: [Select]
public Command vypis(String arg){
       Command first = null;
       
        for(Command prikaz: myCommandList){

            if(prikaz.getName().startsWith("b")){
                if( first == null )
                    first = prikaz;
                System.out.println(prikaz.getName());
            }}

        return first;
    }
Title: Re: OP - zadanie
Post by: chaser on 12.01.2011, 08:39:02
aha, ved tam bolo potrebne dat uz iba jednu podmienku jasne, stacilo sa zamysliet
 vdaka  :thumbsup:
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mirek on 12.01.2011, 09:48:18
aj nabuduce ;)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: black_stone on 12.01.2011, 15:41:03
@mirek: Budu nejake terminy na odovzdanie aj na buduci tyzden ?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mirek on 12.01.2011, 15:47:08
@mirek: Budu nejake terminy na odovzdanie aj na buduci tyzden ?
nie = nebudu. do konca tohto tyzdna treba udelit zapocty aj oficialne do maisu. takze - nebude sa uz dat.

odovzdavanie zadani sa tiez spusti opat dneska po skuske. takze zatial mate este cas ladit a vychytavat vsetky chyby ;)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Daron on 12.01.2011, 18:39:15
A keby sa nahodou niekomu nepodarilo stvrtok? nejaka predtym neodhalena chyba, atd... Bude sa to dat vyriesit nejak individualne v piatok? ;-)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 12.01.2011, 18:57:54
ta neodhalenu chybu opravis rovno na mieste a je to :P
Title: Re: OP - zadanie
Post by: fail on 13.01.2011, 00:03:40
ti ktori ste odovzdavali v pondelok pri Kapovi... mate to uz v maise ? thx
Title: Re: OP - zadanie
Post by: neucilasom on 13.01.2011, 00:18:37
ti ktori ste odovzdavali v pondelok pri Kapovi... mate to uz v maise ? thx
Skus napisat email svojmu cviciacemu.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 13.01.2011, 15:21:49
mwahahaa 10 bodov...a inak pre zmenu nefungoval poriadne save :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mirek on 13.01.2011, 17:24:02
mwahahaa 10 bodov...a inak pre zmenu nefungoval poriadne save :D
este ze si sa priznala. hned informujem najoblubenejsieho cviciaceho, nech opravi. aspon budem mat ocko...
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 13.01.2011, 18:59:04
mwahahaa 10 bodov...a inak pre zmenu nefungoval poriadne save :D
este ze si sa priznala. hned informujem najoblubenejsieho cviciaceho, nech opravi. aspon budem mat ocko...
podla mna je chyba v library methods! U mna nie... :D Ale neviem no, opytam sa svojho najoblubenejsieho a najskromnejsieho cviciaceho, ked bude mat cas sa na to pozriet ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 13.01.2011, 23:50:28
ti co ste boli dnes odovzdat uz mate zapisane v maise?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: black_stone on 13.01.2011, 23:56:46
zatial tam nemam nic
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 14.01.2011, 00:00:05
mam. mam. Uz aj na skusku som prihlasenaa :)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 00:22:11
hmm divne, ja este ani udajove struktury nemam zapisane...dajak sa flakaju :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 14.01.2011, 00:24:52
ja mam uz aj usa :D Najprv asi vybavuju zeny :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 00:59:13
ta vyzera to tak :D ale chcem sa zapisat na skusku tak pohyb :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: mirek on 14.01.2011, 01:38:04
ja uz tiez mam. asi pomohlo nabonzovat safyiu ;)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 02:00:21
ja stale nic...neco tady smrdi  :mishela
Title: Re: OP - zadanie
Post by: fail on 14.01.2011, 02:04:31
neviem koho mas ty.. ale mne Kapa tiez este nezapisal...
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 02:05:52
ja Jakubca :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 14.01.2011, 02:11:24
Haha, to mate za to, ze ste si vybrali zlych cviciacich :D :P
Title: Re: OP - zadanie
Post by: ursus on 14.01.2011, 03:27:30
no doovol ! pj ftw !  ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Agamemnon on 14.01.2011, 04:43:31
pj je pán jaskyne? ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 14.01.2011, 04:46:31
pj je pán jaskyne? ;D
:D :D Pan javy!
A vraj ma daky Pavlicko nema odhovarat od javy :P ;D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: kOsTi on 14.01.2011, 05:04:16
pj je pán jaskyne? ;D

to je kapu
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 05:27:25
mam mu napisat mail? lebo potom uz nebude mozno volne miesto na skusku 19.1, ked mi to dajmetomu zajtra vecer zapise
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Safyia on 14.01.2011, 05:44:58
ved tam je este kopec volnych terminov, neboj nic...
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 06:09:44
no len aby :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Agamemnon on 14.01.2011, 16:28:49
pj je pán jaskyne? ;D
:D :D Pan javy!
A vraj ma daky Pavlicko nema odhovarat od javy :P ;D

pan jaskyne je lepsie :D

aj nabuduce, lea ;D odhovarat od javy kedykolvek ;D :P vsak swing aj tak vyzera hnusne okrem toho, ze je pomaly :D asi by som este mal vytlacit letaky s propagandou :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 17:19:32
stale nic, vy co ste este vcera nemali uz mate? hlavne ma zaujimaju ti co mali s Jakubcom :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 14.01.2011, 17:56:35
stale nic, vy co ste este vcera nemali uz mate? hlavne ma zaujimaju ti co mali s Jakubcom :D
jak som uz pisal skorej.., mal som cvika s Jakubcom a este v den odovzdania zadania som mal zapisane v maise
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 18:09:08
ale odovzdaval si vcera alebo v pondelok?
Title: Re: OP - zadanie
Post by: freshmakerik on 14.01.2011, 18:27:47
ale odovzdaval si vcera alebo v pondelok?
jaaj.. pondelok :D
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 18:34:01
no asponze tak :D ale uz som nervozny z toho, nechapem preco to este nezapisal
Title: Re: OP - zadanie
Post by: Gabho on 14.01.2011, 19:31:34
Ja mam tiez Martina Kapu, a este nemam zapisane.
Title: Re: OP - zadanie
Post by: yvory on 14.01.2011, 19:36:37
no asponze tak :D ale uz som nervozny z toho, nechapem preco to este nezapisal

ja som mal tiez s panom inzinierom Jakubcom a este nemam zapisane,je dobre vediet ze niesom jediny,ale do vecera tam tie zapocty snad budeme mat ;)
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 19:50:25
ja som mu uz napisal mail, ale stale nic
Title: Re: OP - zadanie
Post by: scorpi on 14.01.2011, 23:31:59
no uz mi zapisal