Author Topic: Objektové programovanie  (Read 140181 times)

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #250 on: 13.12.2009, 14:55:05 »
nema este niekto okrem mna problem so spustanim pmd z prikazoveho riadku? lebo mne niejak nevie najst ruleset z moodla, aj ked som ho dal medzi ostatne rulesety do pmd/rulesets... ak skusam kontrolovat niejakym defaultnym rulesetom tak vyhodi vysledok, ale ak tym z moodla tak Ruleset not found :S


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

psicho

  • VIP
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3173
  • Markus[pSicho]Fesi
    • View Profile
    • codemazing
Re: Objektové programovanie
« Reply #251 on: 13.12.2009, 17:35:08 »
mám taký malý problémik s hrou:  bk
- ak som v hre získal meč,
- prídem do miestnosti kde je nejaká príšera,
- zadám:  použi meč,
- vypíše mi:   Zabil si príšeru

a problém je v tom, že tu príšeru tam stále vidím...........otázka: ako vymažem tu príšeru z tej miestnosti keď ju zabijem???????????

všetkým ochotným vopred dík za pomoc  :)


asi ta prisera je dajaky upir alebo dajaka superprisera ktora je immortales , skus zavolat harryho pottera nanho on mozno odstrani tu priseru
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

dEVIANT

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1311
  • Robím, čo môžem. Keď nerobím, nemôžem!
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #252 on: 13.12.2009, 19:15:45 »

všetkým ochotným vopred dík za pomoc  :)

Neni začo.  :D
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #253 on: 13.12.2009, 19:58:27 »
Neviete ako je to s odovzdavanim u Martina Kapu? Terminy a tak hmm?

blackflash

  • Newbie
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #254 on: 13.12.2009, 23:12:24 »
neviete mi plz niekto poradit ?   Mam miestnost bez vychodov a v nej: dvere( v miestnosti smerom na " vychod "- su zatvorene )  a kartu ( v batohu ktoru pouzijem na dvere ).

Metodu use mam osetrenu takze mi to sleduje ci som v spravnej miestnosti s predmetom ktory chcem pouzit.

Skor neviem urobit to ze ked pouzijem kartu na dvere aby ma to hodilo do dalsej miestnosti smerom na vychod za dverami : ak:
Proste potrebujem nejaku metodu v GameImpl ktora mi vrati nejaku miestnost z tych co som uz vytvoril :-/

dEVIANT

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1311
  • Robím, čo môžem. Keď nerobím, nemôžem!
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #255 on: 13.12.2009, 23:31:42 »
Proste potrebujem nejaku metodu v GameImpl ktora mi vrati nejaku miestnost z tych co som uz vytvoril :-/

A čo na tom nevieš?

public Room room10return() {
   return Room10
}
v use predmetu pretypuješ game na GameImpl a do napr Room room uložíš return metódy room10return...
a zmenu miestnosti spravíš pomocou setCurrentRoom...
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #256 on: 13.12.2009, 23:48:44 »

a nebudes vytvarat dve abstraktne triedy AbstractCommand, ale AbstractCommand pre prikazy a AbstractItem pre predmety. ale ak nechces, tak nemusis - toto je volitelna uloha. ale usetri ti par riadkov kodu v kazdom prikaze a v kazdom predmete.

Tak v navode je:
Doplňujúce úlohy
Vytvorte abstraktú triedu AbstractCommand, ktorá bude reprezentovať všeobecný predmet. Umiestnite do nej všetky členské premenné a metódy, ktoré sú spoločné pre každý predmet. Každý vytvorený predmet tak bude potomkom tejto triedy.

sa mi to zdalo divne:)

fiha - tak tu je rozhodne chyba ;)
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
odovzdavanie zadani z oop
« Reply #257 on: 14.12.2009, 00:01:44 »
ahojte

preventivne mail, ktori ste dostali mailom, pisem aj tu.

trinasty tyzden je tu a je teda najvyssi cas zacat odovzdavat zadania. na tomto mieste by som rad pripomenul niekolko malickosti, na ktore je dobre nezabudnut:

- pozorne si precitajte poziadavky na zadanie, aby ste neboli smutni, ze ste nieco zabudli. po kratkej porade cviciacich sme este niektore ciastocne upravili, aby reflektovali tento semester. jedna sa o tieto linky:
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/V%C5%A1eobecn%C3%A9_pokyny_pre_odovzd%C3%A1vanie_zadan%C3%AD
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/Znenie_zadania_a_pokyny_k_jeho_vypracovaniu
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/Hodnotenie_zadania

- pred samotnym odovzdavanim zadania sa uistite, ze mate svoje zadanie zabalene a nahrate na moodli so vsetkymi subormi, ktore v nom maju byt. zadanie prinesene na usb kluci totiz nebudeme akceptovat.

- prineste si so sebou vytlaceny odovzdavaci formular s vyplnenou hlavickou. toto je jediny papier, ktory si so sebou osobne donesiete. zaroven si prezrite, akymi checkpointami musi vase zadanie prejst a prejdite si nimi este pred prichodom na cvicenie.

- overte si vas projekt s pravidlami pre program pmd. my ho pri preberani overime tiez voci poslednej verzii pravidiel nachadzajucich sa na stranke cvicenia c. 6. plugin do netbeans-u je vsak akosi malovravny, preto odporucam stiahnut binarnu verziu pmd a tu spustit z prikazoveho riadku. ak totiz vase zadanie neprejde cez subor pravidiel pmd, nie je pripravene na odovzdanie. preventivne - linka na zoznam pravidiel: http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/06/ruleset.xml

- overte si svoj projekt aj pomocou analyzera javadoc-u v prostredi netbeans. nie je to sice najstastnejsie riesenie na kontrolu, ale aktualne bude stacit. opat - ak nebudete mat nieco okomentovane, nedostanete sa v odovzdavani zadania dalej.

- nezabudnite na unit test pre overenie parsera, pretoze vase zadanie ma splnat minimalne povinnu sadu prikazov.

to je v kratkosti takto ku veceru asi vsetko. drzim teda palce pri odovzdavani a pri dorabani zadani. ak sa vam zadanie nepodari odovzdat teraz v 13. tyzdni, sledujte stranku moodlu/wiki/tu-ke forum - dame vediet o terminoch, v ktorych budete moct svoje zadanie priniest a odovzdat.

za pripravny tim oop

miroslav binas
So say we all!

dEVIANT

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1311
  • Robím, čo môžem. Keď nerobím, nemôžem!
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #258 on: 14.12.2009, 00:06:26 »
Ešte, že som odovzdával zadanie pred dvoma týždňami  :P ...
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #259 on: 14.12.2009, 00:09:40 »
Proste potrebujem nejaku metodu v GameImpl ktora mi vrati nejaku miestnost z tych co som uz vytvoril :-/

A čo na tom nevieš?

public Room room10return() {
   return Room10
}
v use predmetu pretypuješ game na GameImpl a do napr Room room uložíš return metódy room10return...
a zmenu miestnosti spravíš pomocou setCurrentRoom...

ja by som to riesil inac. v podstate dva sposoby ma tak narychlo napadaju:

1. pri vytvarani sveta si vsetky miestnosti (alebo aspon tie akcne, ktore su pomenovane) ulozit do specialnej kolekcie (idealne do hash tabulky/slovnika) a potom sa uz len pytat na pomocou metody napr. getRoom( String name ) pytat len na nazov tej miestnosti, ktora ma zaujima.

2. pri vytvarani karty by som jej potrebnu referenciu na miestnost vlozil rovno do konstruktora. a ta by sa pouzila vo vhodnom case, ked by bola pouzita dana karta.

totiz - riesenie typu - getRoom10(), getRoom20() je dost neprehladne, ak takychto miestnosti potrebujes velavelavela...
So say we all!

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #260 on: 14.12.2009, 00:11:22 »
neviete mi plz niekto poradit ?   Mam miestnost bez vychodov a v nej: dvere( v miestnosti smerom na " vychod "- su zatvorene )  a kartu ( v batohu ktoru pouzijem na dvere ).

a keby si po pouziti predmetu zavolal metodu setExits a zmenil hodnotu east z null na nasledujucu miestnost? ... potom by si presiel dalej pouzitim prikazu vychod.

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #261 on: 14.12.2009, 00:12:02 »
nema este niekto okrem mna problem so spustanim pmd z prikazoveho riadku? lebo mne niejak nevie najst ruleset z moodla, aj ked som ho dal medzi ostatne rulesety do pmd/rulesets... ak skusam kontrolovat niejakym defaultnym rulesetom tak vyhodi vysledok, ale ak tym z moodla tak Ruleset not found :S

fiha. problem som zatial nemal ani raz - ked pustis to pmd bez parametrov, tak ti ukaze, ze ako sa ma spustat. nepotrebujes ten ruleset nikam specialne ukladat, pretoze potrebujes akurat zaspecifikovat k nemu cestu. teraz len po pamati - vyzera to asi takto:

pmd.sh text /cesta/k/projektu ruleset.xml
So say we all!

blackflash

  • Newbie
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #262 on: 14.12.2009, 03:33:50 »
Proste potrebujem nejaku metodu v GameImpl ktora mi vrati nejaku miestnost z tych co som uz vytvoril :-/

A čo na tom nevieš?

public Room room10return() {
   return Room10
}
v use predmetu pretypuješ game na GameImpl a do napr Room room uložíš return metódy room10return...
a zmenu miestnosti spravíš pomocou setCurrentRoom...

ja by som to riesil inac. v podstate dva sposoby ma tak narychlo napadaju:

1. pri vytvarani sveta si vsetky miestnosti (alebo aspon tie akcne, ktore su pomenovane) ulozit do specialnej kolekcie (idealne do hash tabulky/slovnika) a potom sa uz len pytat na pomocou metody napr. getRoom( String name ) pytat len na nazov tej miestnosti, ktora ma zaujima.

2. pri vytvarani karty by som jej potrebnu referenciu na miestnost vlozil rovno do konstruktora. a ta by sa pouzila vo vhodnom case, ked by bola pouzita dana karta.

totiz - riesenie typu - getRoom10(), getRoom20() je dost neprehladne, ak takychto miestnosti potrebujes velavelavela...
neviete mi plz niekto poradit ?   Mam miestnost bez vychodov a v nej: dvere( v miestnosti smerom na " vychod "- su zatvorene )  a kartu ( v batohu ktoru pouzijem na dvere ).

a keby si po pouziti predmetu zavolal metodu setExits a zmenil hodnotu east z null na nasledujucu miestnost? ... potom by si presiel dalej pouzitim prikazu vychod.


nooo diky chlapi :) , nakoniec som to urobil , sice tym najneefektnejsim sposobom ( ide mi hlavne o to aby som to uz mal  ) ale zasa mam sa este co ucit no :-/ , tak hlavne ze to ide ... tak si idem dat kavu a dorobim scenar  :ropebanana: bq

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #263 on: 14.12.2009, 05:18:02 »
nooo diky chlapi :) , nakoniec som to urobil , sice tym najneefektnejsim sposobom ( ide mi hlavne o to aby som to uz mal  ) ale zasa mam sa este co ucit no :-/ , tak hlavne ze to ide ... tak si idem dat kavu a dorobim scenar  :ropebanana: bq

no - mas sa este co ucit - a nie je prave toto prilezitost sa naucit nieco nove? len to pekne vyskusaj ;) najjednoduchsie je to dokonca prostrednictvom toho konstruktora ;)
So say we all!

dEVIANT

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1311
  • Robím, čo môžem. Keď nerobím, nemôžem!
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #264 on: 14.12.2009, 05:35:09 »
Ja som tiež robil tak veci v hre, že "aby som to už mal a aby to šlo"...a potom som sa dostal k bodu, keď som už nič obísť nevedel a musel som sa to naučiť...a furt si potom uvedomíš, že ten tvoj postup bol dementný :D
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #265 on: 14.12.2009, 05:52:22 »
Ja som tiež robil tak veci v hre, že "aby som to už mal a aby to šlo"...a potom som sa dostal k bodu, keď som už nič obísť nevedel a musel som sa to naučiť...a furt si potom uvedomíš, že ten tvoj postup bol dementný :D

jasne - je to proces. a presiel si cez pmd, ked si bol taky vysmiaty, ze este ze si to uz odovzdal?
So say we all!

Payne

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #266 on: 14.12.2009, 06:15:30 »
Ja som tiež robil tak veci v hre, že "aby som to už mal a aby to šlo"...a potom som sa dostal k bodu, keď som už nič obísť nevedel a musel som sa to naučiť...a furt si potom uvedomíš, že ten tvoj postup bol dementný :D

to vravis teraz a jak budes starsi tak sa budes aj z tychto zdrojakov smiat... Ja pametam ako nedavno som prabal svoje zadanie z Cecka a to som bol inak namakany mal som A, atd. Ale tie zdrojaky jak som prarabal tak som myslel ze mi prepne, to som musel upravoval bo to funkcne sice bolo ale kod nenormalne hrozdny. To skoro jak priklad jak spravit program, ktory sice pojde, ale updavit to je nemozne...

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #267 on: 14.12.2009, 17:04:40 »
prave prisla sprava od prednasajuceho Martina Tomaseka, ze dnes prednaska nebude.
So say we all!

Peterray

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #268 on: 14.12.2009, 17:28:17 »
Mohol by mi dakto poslat tu binarnu verziu PMD?   peterray@azet.sk    Alebo dat tu ...

Peterray

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #269 on: 14.12.2009, 17:32:14 »
Ako si to mam spustit pod Windowsom, lebo Mirek napisal cez ked mame linux je tam .sh pripona

elvis

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #270 on: 14.12.2009, 17:32:42 »
neviete niekto ci sa este tento tyzden bude dat odovzdavat u binasa? ak ano kedy a kde? dnesne odovzdavanie som nestihol a nerad by som odovzdaval pocas skuskoveho

Peterray

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #271 on: 14.12.2009, 17:46:24 »
Mna by tiez zaujimalo...

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #272 on: 14.12.2009, 18:11:11 »
Teraz som prisiel na chybu v mojom scenary. Da sa eset menit? alebo to nieje az take podstatne... lebo tam mam napisane ze beriem taky predmet ktory neskor nepouzivam, cize ak by som ho nebral aj tak by sa dala vyhrat hra


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #273 on: 14.12.2009, 19:59:38 »
Ja som tiež robil tak veci v hre, že "aby som to už mal a aby to šlo"...a potom som sa dostal k bodu, keď som už nič obísť nevedel a musel som sa to naučiť...a furt si potom uvedomíš, že ten tvoj postup bol dementný :D

to vravis teraz a jak budes starsi tak sa budes aj z tychto zdrojakov smiat... Ja pametam ako nedavno som prabal svoje zadanie z Cecka a to som bol inak namakany mal som A, atd. Ale tie zdrojaky jak som prarabal tak som myslel ze mi prepne, to som musel upravoval bo to funkcne sice bolo ale kod nenormalne hrozdny. To skoro jak priklad jak spravit program, ktory sice pojde, ale updavit to je nemozne...

preto nepozeram do svojich starych kodov :)
All code is crap.

42

Aniy

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 549
    • View Profile
    • AnimeXpo
Re: Objektové programovanie
« Reply #274 on: 14.12.2009, 23:01:18 »
neviete niekto ci sa este tento tyzden bude dat odovzdavat u binasa? ak ano kedy a kde? dnesne odovzdavanie som nestihol a nerad by som odovzdaval pocas skuskoveho
nemyslím, dnes viac krát hovoril že už až v januári