Author Topic: Objektové programovanie  (Read 140201 times)

psicho

  • VIP
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3173
  • Markus[pSicho]Fesi
    • View Profile
    • codemazing
Re: Objektové programovanie
« Reply #225 on: 06.12.2009, 19:31:43 »
btw v windowse sa pouziva \n\r a v linuxe \n :P a je mozne ze prave textovy editor v ktorom sito pozeral vyzaduje aby si pouzival \n\r :) skus inym kuknut a bude to fajn :) snaad :D
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #226 on: 10.12.2009, 03:28:11 »
kniznica bola aktualizovana. skuste, ci to robi este tento problem.
So say we all!

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #227 on: 11.12.2009, 03:10:25 »
zmena kniznice bola iba pri tych lomitkach?


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #228 on: 12.12.2009, 06:13:46 »
nehodi tu pls niekto triedu East? Lebo uz stracam nervy a v tuto hodinu ma nejak nic nenapada :(

dEVIANT

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1311
  • Robím, čo môžem. Keď nerobím, nemôžem!
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #229 on: 12.12.2009, 06:16:55 »
nehodi tu pls niekto triedu East? Lebo uz stracam nervy a v tuto hodinu ma nejak nic nenapada :(

asi prichádzam na fórum jak na zavolanie :D

Code: [Select]
  public East() {
      super("EAST","Pojdeš smerom na východ.");

       }
/**
 * Vykoná daný príkaz.
 * @param game referencia na hru
 * @return state stav hry
 */
    public GameState execute(Game game) {
        Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
        if(currentRoom.getEast()!=null) game.setCurrentRoom(currentRoom.getEast());

        else System.out.println("Tadiaľ sa nedá ísť.");


        return GameState.PLAYING;
    }
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #230 on: 12.12.2009, 14:47:24 »
asi bude stracat nervy nadalej, lebo ked robi iba to cviko urcite este nema doplnujuce, a iba v dopl sa robi AbstractCommand:)


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

MartinK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #231 on: 12.12.2009, 15:07:52 »
Ja len pripominam vsetkym studentom, aby si pred odovzdanim zadania poriadne precitali co ma dane zadanie obsahovat, ako bude dane preberanie zadani prebiehat a co maju si priniest so sebou.

Pre upresnenie posielam odkazy:
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/V%C5%A1eobecn%C3%A9_pokyny_pre_odovzd%C3%A1vanie_zadan%C3%AD
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/Znenie_zadania_a_pokyny_k_jeho_vypracovaniu
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/Hodnotenie_zadania

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #232 on: 12.12.2009, 16:01:26 »
Deviant diky moc - pomohlo :) uz som si to opravil ;)

Takze aky je vlastne termin na odovzdanie zadania? Do piatku?
« Last Edit: 12.12.2009, 16:43:03 by scream »

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #233 on: 12.12.2009, 16:55:03 »
zmena kniznice bola iba pri tych lomitkach?

v dvoch veciach - v lomitkach - zavolala sa este metoda tusim out.newLine() a v Save() sa zmenil parameter z ArrayList-u na List. funkcne ale ziadna zmena.
« Last Edit: 12.12.2009, 16:57:43 by mirek »
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #234 on: 12.12.2009, 16:56:29 »
nehodi tu pls niekto triedu East? Lebo uz stracam nervy a v tuto hodinu ma nejak nic nenapada :(

asi prichádzam na fórum jak na zavolanie :D


to si teda prisiel, ale az taketo riesenia by som tu rovno nepublikoval - programovanie copy'n'paste cloveka velmi nenauci. duplom nie vtedy, ked sa clovek trapi s jednym z najlahsich prikazov hry... treba prezvediet problem a tak skusit poradit...
So say we all!

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #235 on: 12.12.2009, 17:09:36 »
ako sa mysli to PMD z prikazoveho riadku? lebo ak spustam PMD v Netbeanse tak nenachadza ziadne chyby


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

gladiatus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #236 on: 12.12.2009, 19:51:42 »
mám taký malý problémik s hrou:  bk
- ak som v hre získal meč,
- prídem do miestnosti kde je nejaká príšera,
- zadám:  použi meč,
- vypíše mi:   Zabil si príšeru

a problém je v tom, že tu príšeru tam stále vidím...........otázka: ako vymažem tu príšeru z tej miestnosti keď ju zabijem???????????

všetkým ochotným vopred dík za pomoc  :)

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #237 on: 12.12.2009, 19:59:24 »
jasne ze ju vymazes :) ako inak by si sa jej chcel zbavit?


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

gladiatus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #238 on: 12.12.2009, 20:04:00 »
jasne ze ju vymazes :) ako inak by si sa jej chcel zbavit?

no veď o to ide, že neviem ako   ah:

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #239 on: 12.12.2009, 20:39:58 »
http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/06/javadoc/index.html

removeItem(Item item)
          Remove item from room.

uz vies?:)

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #240 on: 12.12.2009, 21:27:50 »
nato je metoda removeItem


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

001px9

  • Newbie
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #241 on: 12.12.2009, 21:46:48 »
Vie mi niekto povedat naco je dobre, ze kazda classa predstavujuca prikaz hry ma implementovat interface command a este ma byt aj potomkom triedy  AbstractCommand???
Ved to dvakrat robim to iste... tym padom .. ci nie?
Uspech v zivote je tvoreny zo 60% spravnych rozhodnuti a 40% stastia...

piton

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 715
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #242 on: 12.12.2009, 22:46:37 »
Ked dobre pamatam, tak som sa uz minuleho roku mirekovi stazoval, ze to je zbytocne, aj sam priznal, ze sa to dalo spojit do jedneho... Ale asi sa na to nejak zabudlo :) A mas to v podstate jedno, nevadi, ze je to tak spravene.
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #243 on: 12.12.2009, 22:50:17 »
Ale ved AbstractCommand implementuje Command... cize pri jednotlivych prikazoch staci rozsirit AbstractCommand a je to..
Ale ohladom toho AbstractCommand mam aj ja otazku.
To mam vytvorit 2 triedy s nazvom AbstractCommand? Jednu v balicku commands a druhu v items? alebo ako?

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #244 on: 12.12.2009, 23:03:56 »
ako sa mysli to PMD z prikazoveho riadku? lebo ak spustam PMD v Netbeanse tak nenachadza ziadne chyby

ved prave to, ze v netbeanse je akysi skromny na vystupy. okrem toho, ze pmd vies instalovat ako plugin do ide, vies si stiahnut aj spustitelnu binarnu verziu. tak stiahni tu a over si svoj kod pomocou nej.
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #245 on: 12.12.2009, 23:06:52 »
Ale ved AbstractCommand implementuje Command... cize pri jednotlivych prikazoch staci rozsirit AbstractCommand a je to..
Ale ohladom toho AbstractCommand mam aj ja otazku.
To mam vytvorit 2 triedy s nazvom AbstractCommand? Jednu v balicku commands a druhu v items? alebo ako?

presne tak - vytvorite iba triedu AbstractCommand, ktora bude implementovat rozhranie Command. vase prikazy budu potom uz len potomkami triedy AbstractCommand a nebudu implementovat rozhranie Command (teda - oni budu, ale zapisovat to netreba, pretoze to budu implementovat prostrednictvom tej abstraktnej triedy).

a nebudes vytvarat dve abstraktne triedy AbstractCommand, ale AbstractCommand pre prikazy a AbstractItem pre predmety. ale ak nechces, tak nemusis - toto je volitelna uloha. ale usetri ti par riadkov kodu v kazdom prikaze a v kazdom predmete.
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektové programovanie
« Reply #246 on: 12.12.2009, 23:08:07 »
Ked dobre pamatam, tak som sa uz minuleho roku mirekovi stazoval, ze to je zbytocne, aj sam priznal, ze sa to dalo spojit do jedneho... Ale asi sa na to nejak zabudlo :) A mas to v podstate jedno, nevadi, ze je to tak spravene.

hmm... tak tu uz nepamatam, ze o com bol tento rozhovor. sice - matne. oni toho roku uz totiz vobec nemaju abstraktne triedy, ako ste mali vy - toho roku si ich ale mozu vytvorit sami. maju k dispozicii len sadu rozhrani.
So say we all!

Peterray

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #247 on: 12.12.2009, 23:10:44 »
Mohol by mi poradit dakto ako to je s class diagramom? Ved ked v netbeanse urobim tento diagram pomocou pluginu UML, tak dany class diagram pozostava s adresara a v nom su subory potrebne ku diagramu. Ako ho mam skonvertovat do formatu png? Je to potrebne alebo to netreba. Format png je vo visualku ,ak sa mi dobre zda, ale mi robime v netbeans. Je potrebne to mat v .png?

scream

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 534
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #248 on: 12.12.2009, 23:28:48 »

a nebudes vytvarat dve abstraktne triedy AbstractCommand, ale AbstractCommand pre prikazy a AbstractItem pre predmety. ale ak nechces, tak nemusis - toto je volitelna uloha. ale usetri ti par riadkov kodu v kazdom prikaze a v kazdom predmete.

Tak v navode je:
Doplňujúce úlohy
Vytvorte abstraktú triedu AbstractCommand, ktorá bude reprezentovať všeobecný predmet. Umiestnite do nej všetky členské premenné a metódy, ktoré sú spoločné pre každý predmet. Každý vytvorený predmet tak bude potomkom tejto triedy.

sa mi to zdalo divne:)

piton

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 715
    • View Profile
Re: Objektové programovanie
« Reply #249 on: 12.12.2009, 23:34:14 »
Ale ved AbstractCommand implementuje Command... cize pri jednotlivych prikazoch staci rozsirit AbstractCommand a je to..
Ale ohladom toho AbstractCommand mam aj ja otazku.
To mam vytvorit 2 triedy s nazvom AbstractCommand? Jednu v balicku commands a druhu v items? alebo ako?
aha, tak toho roku to mate predsa inak... Zmenilo sa to.
Ked dobre pamatam, tak som sa uz minuleho roku mirekovi stazoval, ze to je zbytocne, aj sam priznal, ze sa to dalo spojit do jedneho... Ale asi sa na to nejak zabudlo :) A mas to v podstate jedno, nevadi, ze je to tak spravene.

hmm... tak tu uz nepamatam, ze o com bol tento rozhovor. sice - matne. oni toho roku uz totiz vobec nemaju abstraktne triedy, ako ste mali vy - toho roku si ich ale mozu vytvorit sami. maju k dispozicii len sadu rozhrani.
No ten rozhovor bol, ked som ti odovzdaval zadanie a pytal si sa na pripomienky k zadaniu, tak som spomenul, ze zbytocne tam je aj rozhranie a abstraktna trieda. Ale to uz je jedno :)

//EDIT:
Pred rokom bol tento problem:
ACommand command = new East(); //napriklad, a ked som chcel pouzit metodu execute z ICommand, musel som pretypovat...
((ICommand)command).Execute();
« Last Edit: 12.12.2009, 23:37:17 by piton »
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein