TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach

FEI archív 2007/2008 => 2. ro?ník => Topic started by: Agamemnon on 11.07.2008, 03:36:52

Title: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 11.07.2008, 03:36:52
Keďže prázdniny pomaly začínajú aj oficiálne, tak nadišiel čas rozbehnúť, čo som navrhol niekedy počas skúškového :)

Napíšem prv nejaké svoje predstavy, návrhy a pod., potom očakávam diskusiu, hlavne teda tých, čo sa chcú zúčastniť samotného projektu - tj. Mao, TradeMark a Apokalyps - ak sa chce pridať niekto ďalší, tak je vítaný, ale by som chcel upozorniť, že toto je malý projekt a miesto pre 10 kóderov tam určite nie je (to len pre prípad veľkého záujmu, hehe) :)

Je toho pomerne dosť, čo chcem napísať, tak sa to pokúsim nejak logicky rozdeliť a pokúsim sa to písať čo najzrozumiteľnejšie.

Základné informácie:
Začal by som popisom toho, o čo vlastne ide.

Moja predstava je taká, že sa napíše 2D adventúra z prvého pohľadu (dôvod je ten, že nie je potrebné kódiť postavičku a jej správanie - toto je možné potom neskôr tiež doplniť, ak by bol záujem).

Technické informácie:
Jazyk, grafické rozhranie: C# + OpenGL/DirectX
 - dohodne sa, ktoré grafické rozhranie sa použije - nie je veľmi podstatné momentálne - avšak v spolupráci s C# je DirectX lepšou voľbou, avšak menej prenositeľnou)
 - takisto si uvedomujem, že C# nie je práve najrýchlejší jazyk, ale na vykresľovanie adventúry stačiť v pohode bude; ak by sme robili FPS, tak samozrejme je nevhodný)

Keďže projekt je tímový, nutné je použitie systému pre revision control (použije sa SVN [@ wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Subversion_(software))] - obľúbený tool pre win: TortoiseSVN (http://tortoisesvn.tigris.org/)) a takisto vhodné bude použiť nejaký issue tracking system [@ wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Issue_tracking_system)].



Samotná hra:
Bude potrebné urobiť nejakú logiku pre:
- inventár
- objekty
- miestnosti
- akcie (tj. kliknutie na nejaký objekt, použitie objektu)
- grafický výstup

Inventár a miestnosti:
Logicky, musia obsahovať zoznam objektov sa v nich nachádzajúcich. Navyše musí byť možné tieto objekty použiť (či už vykonajú nejakú akciu, alebo sa stanú "vybranými", aktivovanými).
Navyše bude treba zabezpečiť ich vykreslenia a aj správne vykreslenie objektov, ktoré sa nachádzajú v nich.

Objekty a ich akcie
Toto je snáď najdôležitejšia vec :) Vykonávanie akcií po kliknutí na objekt. Je veľké množstvo možností, čo sa môže stať, ale je jasne definované, čo má ten-ktorý objekt v danej situácií vykonať. Preto je potrebné toto urobiť tak, aby bolo možné rovnakým spôsobom popísať čo najviac akcií.

Plus ku akciám: navrhujem nepoužívať rôzne stavy jedného objektu, ale namiesto toho vytvoriť rôzne objekty pre rôzny stav: napr. vypnutá a zapnutá lampa - nebude 1 objekt, ktorý bude mať flag "zapnutý", ale budú to 2 objekty, ktoré sa vymenia pri zapnutí lampy (dôvod je ten, že tých stavov môže byť obrovské množstvo a výsledkom bude neprehľadný kód, kde v týchto stavoch sa budeme strácať)

Rôzne príklady na akcie:
- vezmi objekt do inventára - objekt je v miesnosti, hráč na neho klikne a objekt sa vezme
- použi objekt - objekt sa použije - napr. hráč stalčí vypínač a rozsvieti sa lampa
- skombinuj nejaké objekty - toto sú v podstate 2 kroky: v prvom sa objekt aktivizuje (tj. vyberie sa) a v druhom sa tento vybraný objekt použije na iný objekt a to ich skombinuje (napr. zápalka sa skombinuje so zápalkovou krabičkou a výsledkom bude horiaca zapálka)
- etc. :) je toho viac, priebežne počas kódenia, návrhu deja a pod. sa určite objavia ďalšie :)

Môj návrh:
Vytvorí sa rozhranie, ktorého úlohou bude vykonať akciu, ktorá bude definovaná objektom triedy, ktorá rozhranie implementuje. Tieto jednotlivé akcie budú elementárne a výsledné správanie objektu sa môže zložiť z viacerých elementárnych akcií.
Plus je ku každej elementárnej akcií potrebné mať nejaké podmienky pre vykonanie akcie - tj. napr. ak chceme vziať objekt z miesnosti, tak ten objekt tam musí byť - toto navrhujem urobiť podobne - opäť rozhranie, ktoré bude kontrolovať podmienky a každá akcia bude mať sadu objektov, ktoré budú rozhranie implementovať, uložené napr. v ArrayListe.
pr.: Chceme objekt použiť - napr. to spomínané zapnutie lampy: to sa bude skladať z 3 elementárnych akcií: odstránenie vypnutej lampy z miestnosti a pridanie zapnutej lampy do miesntnosti:
- pred prvou akciou sa, napr., otestuje, či sa lampa nachádza v miestnosti - ak áno, tak sa objekt zo zoznamu objektov v miestnosti vyhodí
- druhá akcia pridá zapnutú lampu do zoznamu objektov v miestnosti
- tretia akcia si vynúti prekreslenie scény :)
=> tieto kroky budú na hráča pôsobiť dojmom, že došlo ku zapnutiu lampy

(navyše je to veľmi jednoduché nakódiť a kód je prehľadný + je možné použiť rovnaký postup na všetky akcie)

Grafika:
A teraz hlavná časť :) Síce C# ani zďaleka nie je najrýchlejší jazyk, ale to pre adventúru nie je podstatné. Na to, čo budeme potrebovať, je to dostatočné.

Navrhujem to takto:
- bude existovať objekt SceneManager, ktorý sa bude starať o celú scénu - o vykresľovanie, ale aj o spracovanie eventov - hlavne ide o mouseover event a click event
- vykresliteľná scéna bude implementovať rozhranie IScene (názov nie je dôležitý momentálne) - to poskytne SceneManagerovi zoznam objektov, ktoré sa v scéne nachádzajú + nejaké základné info o scéne, napr. obrázok pozadia
- všetky objekty, ktoré sa budú vykresľovať, budú implementovať rozhranie IDrawable, ktoré poskytne SceneManagerovi všetky potrebné informácie na vykreslenie - pozíciu a meno súboru, ktorý bude obsahovať obrázok objektu - samotné načítanie obrázku zabezpečí SceneManager pri vytváraní scény (napr. pri zmene lokácie)
- objekty, na ktoré sa bude dať kliknúť, budú implementovať rozhranie IClickable - takisto toto rozhranie poskytne SceneManageru základné údaje - klikateľná oblasť, metóda, ktorá spracuje kliknutie atď.
- obdobne je možné poskytnúť údaje ku animácií, prehrávaniu zvukov a pod.

Ďalšie veci:
- hra bude singleton
- potrebné urobiť Save/Load - vymyslieť tak, aby ukladal pozíciu čo najefektívnejšie



Prípadné rozšírenia:
Ak by bol záujem a chuť, tak je možné rozšíriť projekt o ďalšie veci:
- zvuk
- postavička (tj. zmena z 1st person na 3rd person)
- NPC postavy, rozhovory s nimi
- plynutie času



Toť je nateraz všetko - bol by som rád, keby sa rozdelili úlohy, a postupne sa začalo robiť...

PS: bol by som rád, ak by sa použilo VS2008 - nie je nutné - ide hlavne o to, aby mali všetci rovnaké projekty - ak sa použijú rôzne verzie VS, tak bude potrebné vytvoriť projekty ku každému VS, a súbory so zdrojovými kódmi len prelinkovať
PS2: ak niekto vyslovene nechce robiť grafiku, tak to by som si rád zobral ja na starosti...



Btw, prečítal som to po sebe len dosť zbežne, takže to môže obsahovať nezmyselné vety :) + písal som to s odstupom niekoľkých dní - po častiach - takže to môže pôsobiť trochu nekonzistentne... 
Čakám akékoľvek vaše pripomienky, návrhy... čokoľvek :)
Plus vyberte si, čo chcete robiť - samozrejme sa to dá pomeniť, podohadovať postupne - a určite sa to bude dynamicky všetko meniť, podľa toho, ako sa to bude vyvíjať, ako bude pokračovať kódenie...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 11.07.2008, 07:33:37
No akurat som to docital a celkom by som mal zaujem o tu cast s inventarom a miestnostami - t.j. mapa, inventar, fazy vyberu, ulozenia objektu + co som chcel urobit aj na mojom zadani ale nezvysil cast tak to by bolo to NPC a rozhovor.
Bolo by vsak dobre si ujasnit aj take veci ako namet, dej, prostredie. Ale inac supa  :bananadance:
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing. nemtom on 11.07.2008, 07:46:17
a ja vam poradim, spravte si irc kanal alebo miestnost na pokeci lebo tento topic ked zbada kosti s evicou mate ppc, a hlasim sa ako betatester nech mam meno v credits :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: ApokalypS on 11.07.2008, 13:37:46
ak nejake credits bude.. ale testujem aj ja rad..

aj ked rad by som sa na tom podielal aj inak.. ale kedze citam, co vsetko treba vediet.. :((
no nic.. hadam cez prazdniny daco doucim..

a k tomu irc.. odporucam multi user chat na jabberovi.. :))
Title: Re: 2D adventúra
Post by: JCube on 11.07.2008, 14:42:26
a ja vam poradim, spravte si irc kanal alebo miestnost na pokeci lebo tento topic ked zbada kosti s evicou mate ppc, a hlasim sa ako betatester nech mam meno v credits :D
tuna mam prava aj ja takze nic take nehrozi
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 11.07.2008, 17:10:24
také veci ako vzájomná komunikácia, to sa nejak vyvynie, hehe :) nejak sa to bude musieť poriešiť... ten multichat cez jabber sa mi páči asi najviac... pokec je zase najvariabilnejší - dostupný z akéhokoľvek miesta, stroja, aj z takého, kde sa nedá prihlásiť na jabber/irc

námet, dej, prostredie, obrázky objektov, scén a podobne:
ak má niekto záujem, tak nech navrhne a urobí niečo krátke na testovanie - bude treba kód na niečom skúšať - formát obrázkov, veľkosť, typ a pod. sa dorieši postupne... ono, aj grafik sa bude hodiť :)
plus tu patria aj také veci ako rozlíšenie obrazovky :) lebo od toho sa budú odvíjať veľkosti obrázkov a pod :)

apokalyps: toto robím práve preto, aby sa ľudia (a aj ja) naučili ďalšie veci :) hovorím, ako základ stačí vedieť tie veci, čo boli na OP v tomto roku - hlavne teda objekt, trieda, interface, dedenie, čo sa s tým dá robiť a také podobné základné veci...
eventy a delegáty sú výhodou, lebo celý SceneManager bude na tom postavený, keďže ide o interakciu s hráčom, a ten bude vyvolávať eventy - kliknutie a pod...

Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 11.07.2008, 17:22:39
to credits - to mi vnuklo ďalšiu vec, čo treba urobiť:
stavový stroj, ktorý bude ovládať stavy hry, tj:
- hra je v menu - jednotlivé časti menu asi ako samostatné podstavy, uvidí sa, premyslí sa :)
- hra "je v" hre
- hra je v ingame menu
- hra je v credits

a teraz, čo sa dá robiť, ak je hra v danom stave - napr. ak je v menu, tak sa nebude vykresľovať scéna, ale namiesto toho sa vykreslia položky menu... ak je zase v credits, tak sa vykreslia kredity a bude sa reagovať na akýkoľvek kláves tak, že sa preskočí do menu... a tak pod.

asi sa bude hodiť ku tomu nakresliť nejaký diagram, hehe :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: kamelot on 11.07.2008, 17:24:36
existuje aj free engine pre adventury http://dead-code.org/home/index.php/about/
ale pouziva vlastny skriptovaci jazyk (vraj podobny C#, Jave)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 11.07.2008, 17:27:23
exisuje :) free engineov je pomerne dosť... na rôzne veci

ale mne ide viac o kódenie :) cieľom je niečo sa naučiť :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: kamelot on 11.07.2008, 17:31:13
nj doslo mi z tvojich postov... link na engine som hodil skor pre info, ze aj take existuje :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 12.07.2008, 06:55:28
Ja som si az teraz vsimol tu pasaz o VS2008. Ja s tym budem mat mensi problem (pohlad na avatar napovie).
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 12.07.2008, 14:55:20
nemusí byť VS :) ja som len písal, že v prípade, že budú rôzne IDE, tak nebude môcť byť spoločný projekt...
v takom prípade sa urobí adresár s kódmi a adresár s projektom - a kódy budú do projektu len zalinkované, nie priamo vložené... a tak je možné mať rôzne projekty ku 1 kódu bez problémov... len sa každý bude musieť manuálne starať o projekt...

btw - monodevelop dokáže minimálne čítať projekty z VS, afaik
Title: Re: 2D adventúra
Post by: JCube on 12.07.2008, 17:55:11
dokaze...a dokaze v obmedzenej miere spustat aj nejake windowsacke zalezitosti
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 12.07.2008, 18:24:00
tomu sa pokúsim vyhnúť práve :) aby to bolo, čo najviac nezávislé... takže to znamená, že sa použije openGL a nie directx :) zvyšné veci by mali byť v pohode
Title: Re: 2D adventúra
Post by: kamelot on 12.07.2008, 18:25:32
Ja som si az teraz vsimol tu pasaz o VS2008. Ja s tym budem mat mensi problem (pohlad na avatar napovie).

tak si skus nahodit virtual windows do linuxu :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Mao on 13.07.2008, 01:43:06
No tak mne je v podstate jedno ci budem robit jadro alebo grafiku. Sice s grafikou,ak neratam windows forms, nemam velmi skusenosti (citaj ziadne :D ), ale mam rad nove veci a vyzvy  :D .
Ad VS 2008 - bolo by lepsie mat rovnake prostredie, ale ked sa inak neda tak sa nezastrelim :).
Ad pribeh - mozme pouzit moj z OOP  :h_azn:
Ad navrh -* momentalne nemam ziadne pripomienky, je sobota vecer, a ja mam vtedy zakazane rozmyslat  :emot-LMAO: , radsej az zajtra  :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 13.07.2008, 03:27:36
oka, takže ďalšie kroky:
- zajtra, alebo možno už dnes, uvidím, nahodím projekt na nejaký code hosting - najskôr asi na www.assembla.com - hlavne pôjde o svn repozitár a potom o issue tracking system - v tomto prípade to bude trac + nejaký zápisnik na spôsob wiki asi
- bolo by vhodné sa dohodnúť, oi., na coding conventions
- plus by som rád vedel, či ste niekedy používali nejaký revision control system (najskôr cvs alebo svn) a či ste používali nejaký issue/bug tracking system (napr. trac, flyspray) - alebo či mám sem hodiť stručný výklad o čom to je...

ad coding convention: môj návrh:
- odsadenie o 4 znaky - namiesto tabulátorov používať medzery
- názvy metód, tried a pod. začínajú veľkým písmenom - každé slovo v názve začína veľkým písmenom: MethodName
- názvy premenných - prvé písmeno malé, každé ďalšie slovo začína veľkým písmenom: fieldName
- názvy konštánt - kompletne veľkými písmenami
- názvy budú mať zmysel - názvy a, aa, aaa nie sú povolené
- používanie zátvoriek je voliteľné - tj. otváracia zložená môže byť na novom riadku, alebo aj na aktuálnom riadku: komu čo viac vyhovuje:
Code: [Select]
if (...) {
...
}

if (...)
{
...
}
- komentáre metód, tried a pod. musia byť - komentovanie v štýle c# xml - automaticky tieto komentáre generuje ako VS, tak  aj monodevelop (po napísaní /// obe IDE doplnia formu komentáru, kóder už len dopíše popis metódy, parametrov a pod.)

+
dôležité:
dohoda o jazyku:
- názvov metód, premenných a pod.
- komentárov

možnosti na výber sú angličtina a slovenčina - pre názvy metód, premenných a pod. jednoznačne odporúčam a navrhujem angličtinu... pre komentáre si vyberte vy, mne je to jedno
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 13.07.2008, 07:33:20
Problem vyrieseny, VS2008 dostupne  :thumbsup:
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Mao on 13.07.2008, 17:09:09
Super  :thumbsup:

Ohladom jazyka som za anglictinu.Hlavne co sa tyka nazvov metod premennych atd. Pri komentaroch moze byt aj SJ ak ma niekto problem s AJ.
K formatovaniu kodu ja navrhujem pozuvat defaultne formatovanie Visual studia, teda otvaracia zlozena na novom riadku, resp. pouzivat autoformat ctrl+E,F :)
Agameemnon: aka je vyhoda pouzivat 4 medzery oproti tabulatoru ? :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: JCube on 13.07.2008, 17:15:47
neviem ci ine IDE s tym nemaju problem...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 13.07.2008, 18:23:01
všade to vyzerá rovnako :)

inak nvm veľmi... ale zatiaľ som sa v podstate stretol s tým, že to používa každý - či už v škole, čo robím na projekte, a aj v robote sa používa nastavenie medzier namiesto tabulátorov... hmm, ale v podstate som nikdy nezisťoval prečo vlastne používajú medzery
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 13.07.2008, 18:36:55
hm, teraz ma napadlo... ak sa použijú medzery, tak stĺpec 10 bude na tom istom mieste v každom riadku... ak sa použijú tabulátory, tak to tak nemusí byť - nebdue
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 13.07.2008, 19:00:42
Davam hlas anglictine. A inac agamemnon mozes daco spomenut o svn-ku (cvs-ku) lebo ja som sa so subversionom stretol iba ako dependencie k nejakemu softu takze nemam dajaku extra predstavu jak sa to pouziva. Ale idem aj studovat Wiki  :bananawrite:

EDIT: Do dabla tak predsa len to nebude VS2008 ale MonoDevelop. Vcera vecer som formatol a nahodil Win XP (akoze aspon na leto nech nevidim konzolu) a dneska rano to naslo aktualizaciu SP3 tak som ju dal instalovat. Z nejakych neznamych pricin skolaboval Explorer.EXE takze som sa vratil spät k my precious.

Taze kebyze sa dala ta grafika riesit v OpenGL ta by bola parada  :h_azn:
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 13.07.2008, 19:54:15
oka, názvy a aj komentáre budú v en... :)


svn:
slúži to na manažment kódu

vytvorí sa repozitár s kódom, kde je uložený kód projektu - je to umiestnené na nejakom serveri, a tak ku nemu majú prístup všetci členovia tímu...

ak niekto ide niečo kódiť, tak si aktualizuje prv svoj lokálny kód (svn update), potom niečo nakódi a potom sa to pošle na server, aby ku zmenám mali prístup aj ostatní členovia tímu (svn commit)...

svn server navyše udržuje jednotlivé zmeny, takže sa dá v prípade potreby vyvolať akýkoľvek minulý kód - napr. ak sú potrebné nejaké veci, čo už boli zmenené a pod...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 13.07.2008, 19:57:06

Taze kebyze sa dala ta grafika riesit v OpenGL ta by bola parada  :h_azn:


bude v openGL...

btw, ku tomu treba knižnicu csgl.dll - je to projekt opengl pre c#... najskôr to hodím asi do repozitára ku zvyšku kódu, nech s tým nie sú problémy...

ešte jedna vec - nejaké logovanie - mám napísanú jednu triedu na to, môže sa to použiť, a imo to bude stačiť na tie maličkosti, čo sa nám budú hodiť... prípadne sa môže stiahnuť nejaký hotový logger pre c# a ten sa použiť... len tam treba potom dať pozor na licencie...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 14.07.2008, 02:30:03
oka, tak je vytvorený priestor na assembla.com... budem potrebovať maily potom, aby som vás mohol pozvať do projektu... prípadne či mám použiť tie, čo máte tu v profile, ak nejaké máte... :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 14.07.2008, 06:35:03
Ja aktivne pouzivam ten co mam v profile.

EDIT: Uspesne zaregistrovany na assembla.
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 14.07.2008, 22:46:23
oka, pridal som tam prvé kódy - vytvoril som projekt, nejaké úvodné metódy, dal som tam aj logger, ktorý sa prípadne môže používať...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 14.07.2008, 22:50:46
postupne (= dnes ku večeru) tam pridám ešte nejaké interface-i, nejaké ďalšie základné veci... potom sa môže začať naplno kódiť...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 15.07.2008, 00:13:01
Jak tak browsujem na assembla tak tam ziadne files nevidim ... ci to su viditelne/pristupne iba cez subversion?
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 15.07.2008, 00:15:56
mal by si mať prístup ku projektu/space TukeAdventure... tam si daj trac/svn - tam si vieš dať code browser a tam si to môžeš prezrieť....

stiahnuť ich vieš najlepšie pomocou svn - svn checkout a ten link, čo je tam v úvode na wiki - tam som dal aj nejaký stručný návod ku svn-ku - teda hlavne ku tomu, ako s tým robiť...
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 15.07.2008, 00:38:57
Este by sa hodilo dohodnut sa na sposobe komunikacie - ja som dostupny na ICQ a Skype ale planujem si urobit aj Jabber ucet. Inac pod MonoDevelopom krasne vsetko fici ;)

EDIT: Kebyze sa uz dalo ta sa dneska pustim do triedy co bude riesit mapu a miestnosti ale potreboval by som to s tebou prebrat ale riesit to tu na fore je kus odveci bo iba spamujem.
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 15.07.2008, 00:54:46
oka, nahodím si icq :) mal by som ťa mať v kontaktoch, tak sa ti ozvem o chvíľu
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 15.07.2008, 01:00:39
akože... icq je čistá katastrofa, hehe
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 15.07.2008, 01:03:42
akože... icq je čistá katastrofa, hehe

donedavna mi pod pidginom ani neslo... cosi tam strajkovali s alternativnymi klientmi ale teraz uz vsjo v parjadke.
Title: Re: 2D adventúra
Post by: JCube on 15.07.2008, 06:54:34
novy oskar...tot vsjo
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Mao on 15.07.2008, 18:08:06
Agamemnom: Poslal som ti PM s  mailom, uz vcera. :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 15.07.2008, 19:57:46
Nejake otazky co ma trapia som nahodil na Assembla v sekcii Messages tak sa potom vyjadrite ked sa bude dat.
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 15.07.2008, 20:48:13
Agamemnom: Poslal som ti PM s  mailom, uz vcera. :)

videl som, poslal som ti pozvánku... nedošla ti? pošlem znovu...

Nejake otazky co ma trapia som nahodil na Assembla v sekcii Messages tak sa potom vyjadrite ked sa bude dat.

jj, oka :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 15.07.2008, 20:54:38
btw: pri commite kódu dávajte popis zmien
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 15.07.2008, 21:16:45
btw: pri commite kódu dávajte popis zmien

uh...som zabudol... dik za pripomenutie ;)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Mao on 16.07.2008, 00:42:45
Agamemnom: Poslal som ti PM s  mailom, uz vcera. :)

videl som, poslal som ti pozvánku... nedošla ti? pošlem znovu...


Ta druha uz dosla.
 A teraz som si vsimol ze dosla aj ta prva, len bola v spam kosi  :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 16.07.2008, 01:48:26
Agamemnom: Poslal som ti PM s  mailom, uz vcera. :)

videl som, poslal som ti pozvánku... nedošla ti? pošlem znovu...


Ta druha uz dosla.
 A teraz som si vsimol ze dosla aj ta prva, len bola v spam kosi  :D

hehe :))
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing.Veduci on 16.07.2008, 19:32:00
hmmm hmmm .. pozeram, ze pekny projektik sa nam tu rozbehol :) ... aj by som sa pridal, len viem, ze nebudem mat cas, ani pristup k netu, takze.. :(
ale drzim prst a potom chcem vidiet ten finalny produkt  :j_wink:

inak nechce niekto zverejnit svoju adventur-u z OP? (cakam PM) ... by som si rad pozrel, co ste stvorili, bo tie nase traposke zadanie z OP nestoja ani za rec... :P
Title: Re: 2D adventúra
Post by: psicho on 18.07.2008, 18:03:15
a ja mozem nakodovat taky tajny quest v ktorom by trebalo sukat kurvy ? :D take daco na sposob GTA san andreas ? :D pjosiiiiim pjosiiiim
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 18.07.2008, 20:00:41
:)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 18.07.2008, 20:01:08
cca ak to dopadne tak ako chcem, tak sa tam bude dať quest akýkoľvek :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: nighthunter on 18.07.2008, 21:16:06
jou lidi paci sa mi co robite

ked budete chciet pomoct s pribehom, mozem skusit nieco napisat

popripade aj nejake basnicky
Title: Re: 2D adventúra
Post by: leniocka on 22.07.2008, 17:38:13
super projektik  :thumbsup: skoda ze som si ho vsimla az teraz, lebo inak by som sa donho rada zapojila :( ale ak by bolo treba este nejakeho testera, tak na mna nezabudnite ;)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 22.07.2008, 20:49:27
testerov bude treba... bude treba aj grafikov a podobné veci :)

btw... aj kóder by sa dal použiť ešte... musím prebehnúť návrh trochu a uvidí sa... tam sú ešte veci, na ktorých nikto nerobí zatiaľ :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: leniocka on 23.07.2008, 17:32:04
no s grafikou nemam skusenosti ale s kodovanim by nemal byt problem ;)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 23.07.2008, 20:52:24
ok, beriem to na vedomie... je tam dosť veci ešte, na ktorých nikto nerobí zatiaľ :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: TradeMark on 24.07.2008, 03:02:25
Zdravim chcem oznamit ze nasledujuce 2 dni sa tomu nemozem venovat - problemy s pocasim (hoci ne az take katastrofice) ma zamenstnavaju dost  :-\
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 24.07.2008, 03:18:06
v pohode... deadline je niekde do konca prázdnin :) takže každý robí ako môže... np :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing. nemtom on 24.07.2008, 06:07:39
naco vam je deadline? bude ked bude ne? zbytocny stres :P
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Raleon on 24.07.2008, 15:42:40
naco vam je deadline? bude ked bude ne? zbytocny stres :P

Jopp. Deadline nedavajte na free projekt. Ako nemtom pisal - zbytocny stres. A ani tak nestihnete :)
a druha vec - dajte radsej na kvalitu, ako na nejaky cas, kedy to treba dokoncit.
Ked uz do toho investujete freetime, nech to nebude nejaky nepodarok
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 24.07.2008, 17:44:30
ten deadline je preto, že nvm čo bude cez školu :) to neznamená, že potom sa už nebude dať robiť :P alebo nebude môcť, alebo niečo podobné :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing.Veduci on 24.07.2008, 18:09:59
ten deadline je preto, že nvm čo bude cez školu :) to neznamená, že potom sa už nebude dať robiť :P alebo nebude môcť, alebo niečo podobné :)

ja by som sa pridal prave pocas skolskeho roka, lebo budem mat cas :D :D :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 24.07.2008, 20:25:32
:)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing. nemtom on 24.07.2008, 20:26:58
ten deadline je preto, že nvm čo bude cez školu :) to neznamená, že potom sa už nebude dať robiť :P alebo nebude môcť, alebo niečo podobné :)

ja by som sa pridal prave pocas skolskeho roka, lebo budem mat cas :D :D :D

tiez mam niekedy taky pocit :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing.Veduci on 24.07.2008, 21:35:43
ten deadline je preto, že nvm čo bude cez školu :) to neznamená, že potom sa už nebude dať robiť :P alebo nebude môcť, alebo niečo podobné :)

ja by som sa pridal prave pocas skolskeho roka, lebo budem mat cas :D :D :D

tiez mam niekedy taky pocit :D

cim to bude? :) ... asi ta skolicka bavi jak svina .... ale fakt .. toto co sme my mali .. IS bezci, IS DVD, IS Car Shop, IS pod ma je****, sak to su jake traposiny :D :D :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing. nemtom on 24.07.2008, 21:43:41
som zvedavy aky IS nas caka v prvom rocniku
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing.Veduci on 24.07.2008, 21:55:28
som zvedavy aky IS nas caka v prvom rocniku

ako nahle mi daju IS xxxxxx dak davam ziadost o prerusenie studia :D :D :D ... jedine ze by to bolo  IS pivo :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: JCube on 24.07.2008, 23:25:19
nahodou by mohli dat navrh na taky informacny system ako maju v plzenskych a prazskych puboch..pipa na kazdom stole,...capujes si kolko vladzes a kolko pohar zvladne...automaticky vidis na displeji kolko si prepil...jedlo objednavas bezdotykovo na obrazovke a na velkej plazme statistika ktory stol a pub kolko vypil a umiestnenie jednotlivych ludi kolko vypili ;)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: nighthunter on 25.07.2008, 01:32:54
statistika ktory stol a pub kolko vypil a umiestnenie jednotlivych ludi kolko vypili ;)
akoze ci si v top 10 :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 25.07.2008, 02:04:09
nespamovať ;)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: JCube on 25.07.2008, 02:53:09
ja to aj tak premazem :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: LNC on 30.07.2008, 02:53:31
ja scem byt alfatester!
+ hlavny hrdina bude dufam anton jóny z Luniku IX. :) a bude zachranovat blondynu araňu.
Title: Re: 2D adventúra
Post by: kane77 on 02.08.2008, 18:01:42
wow, fakt dobry napad, skoda ze C# neovladam a nemam rad :) inak tiez nieco take planujem robit, ale ja skor izometricke RPG a bude sa pouzivat zrejme Ruby+Gosu.. ale az ked bude cas..
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 02.08.2008, 18:10:49
do zložitejších vecí ako je 2d adventúra, prípadne ešte ten isometrický pohľad by sa dal zvládnuť, sa mi púšťať nechce :) plus navyše... c# nie je jazyk stavaný na to, aby zvládal také veci :) na to je príliš pomalý :) s c# to ide do istej miery a potom to končí :) 3d fps v tom urobiť nejde :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: kane77 on 02.08.2008, 18:52:23
do zložitejších vecí ako je 2d adventúra, prípadne ešte ten isometrický pohľad by sa dal zvládnuť, sa mi púšťať nechce :) plus navyše... c# nie je jazyk stavaný na to, aby zvládal také veci :) na to je príliš pomalý :) s c# to ide do istej miery a potom to končí :) 3d fps v tom urobiť nejde :)
heh, no ja som sa nestacil divit minuly rok ked som v Jave robil 3d hru a slapalo to celkom pekne.. jasne ze velmi na grafiku zlozite veci asi nie.. to skor mam obavu o Ruby, kedze je to jeden z najpomalsich jazykov ale vsetko sa este uvidi :D
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 02.08.2008, 18:55:46
hmm :) to ma prekvapuje s tou javou :) možno by sa oplatilo skúsiť aj v c# niečo také a šlo by to :) nikdy sa mi to nechcelo urobiť, lebo som rátal s tým, že sa to asi bude pomalé :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Ing. nemtom on 02.08.2008, 20:47:53
do zložitejších vecí ako je 2d adventúra, prípadne ešte ten isometrický pohľad by sa dal zvládnuť, sa mi púšťať nechce :) plus navyše... c# nie je jazyk stavaný na to, aby zvládal také veci :) na to je príliš pomalý :) s c# to ide do istej miery a potom to končí :) 3d fps v tom urobiť nejde :)
heh, no ja som sa nestacil divit minuly rok ked som v Jave robil 3d hru a slapalo to celkom pekne.. jasne ze velmi na grafiku zlozite veci asi nie.. to skor mam obavu o Ruby, kedze je to jeden z najpomalsich jazykov ale vsetko sa este uvidi :D

heh tu hru som videl ked ste s fasterom ukazovali sobotovi, celkom dobre vyzeralo (ak nejde o tu hru, my bad :D)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: kane77 on 02.08.2008, 21:51:54
do zložitejších vecí ako je 2d adventúra, prípadne ešte ten isometrický pohľad by sa dal zvládnuť, sa mi púšťať nechce :) plus navyše... c# nie je jazyk stavaný na to, aby zvládal také veci :) na to je príliš pomalý :) s c# to ide do istej miery a potom to končí :) 3d fps v tom urobiť nejde :)
heh, no ja som sa nestacil divit minuly rok ked som v Jave robil 3d hru a slapalo to celkom pekne.. jasne ze velmi na grafiku zlozite veci asi nie.. to skor mam obavu o Ruby, kedze je to jeden z najpomalsich jazykov ale vsetko sa este uvidi :D

heh tu hru som videl ked ste s fasterom ukazovali sobotovi, celkom dobre vyzeralo (ak nejde o tu hru, my bad :D)

hej, ta hra to bola..
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Raleon on 04.08.2008, 03:58:55
do zložitejších vecí ako je 2d adventúra, prípadne ešte ten isometrický pohľad by sa dal zvládnuť, sa mi púšťať nechce :) plus navyše... c# nie je jazyk stavaný na to, aby zvládal také veci :) na to je príliš pomalý :) s c# to ide do istej miery a potom to končí :) 3d fps v tom urobiť nejde :)
heh, no ja som sa nestacil divit minuly rok ked som v Jave robil 3d hru a slapalo to celkom pekne.. jasne ze velmi na grafiku zlozite veci asi nie.. to skor mam obavu o Ruby, kedze je to jeden z najpomalsich jazykov ale vsetko sa este uvidi :D

heh tu hru som videl ked ste s fasterom ukazovali sobotovi, celkom dobre vyzeralo (ak nejde o tu hru, my bad :D)

hej, ta hra to bola..

Ukaz to prosim v threade "PROJEKTY TVORENE NAMI"
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Raleon on 04.08.2008, 03:59:26
2d-adventura -
co ak by ste to zrobili na styl Syberia?
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 04.08.2008, 06:17:54
syberia sa vyznačuje skvelou atmosférou, dejom :) uvidíme, čo z toho bude
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Raleon on 04.08.2008, 16:26:19
syberia sa vyznačuje skvelou atmosférou, dejom :) uvidíme, čo z toho bude

Ano ale v prvom rade som myslel na styl grafiky - staticke pozadie , pripadne v nektorych castiach prehrane video, z roznych uhloh, a len postavy vykreslovat 3D. Takto netreba velmy vymyslat kvoly rychlosti
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 04.08.2008, 19:56:20
jj, to tak aj bude, že statické pozadie a v ňom rôzne objekty - či už dynamické niektoré, alebo statické :) resp... taký je plán :)
Title: Re: 2D adventúra
Post by: ApokalypS on 02.09.2008, 18:59:41
ak mozem poprosit, tak nech sa tato tema presunie do aktualneho druhaku/tretiaku..
teda ak je to este aktualne a na projekte sa pracuje..
mal som sa toho zucastnit aj ja.. ale akosi nie je vobec cas cez prazdniny.. mozno neskor..
Title: Re: 2D adventúra
Post by: Agamemnon on 02.09.2008, 21:18:45
je to v takom polomŕtvom štádiu, by som povedal, hehe :) ale čo-to sa robí...
njn, predsavzatia a plány sú pekná vec, ale výsledky nie sú až také ružové, hehe :)