Author Topic: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE  (Read 204681 times)

posthumen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #475 on: 05.05.2010, 17:37:43 »
Ahojte nevedel by niekto poradit????
mam mensi problem s beeprami...ked polozim beeper tak mi ho polozi tam kde chcem ale na ukor toho mi posunie riadok o jedno do prava...
neviete nahodou co s tym?
alebo aspon v ktorom prikaze sa to nastavi aby to namiesto tej bodky spravilo tu hviedicku:D
na vykreslenie hviezdicky som do draw napisal toto     if(world1[j]) printf("\t*");
vopred vdaka


Shwollo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #476 on: 05.05.2010, 17:49:53 »
máš tam world1[j] - to máš len jednu súradnicu. Nemalo by tam byť world1[j]...?
nepíšte mi SS - radšej mi píšte mail. (tá obálka pod mojim avatarom :)))

posthumen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #477 on: 05.05.2010, 17:57:28 »
máš tam world1[j] - to máš len jednu súradnicu. Nemalo by tam byť world1[j]...?

hm tak mam tam aj (i) ale asi toto forum si mysli ze to neco znamena tak to neukaze:D
ani to tvoje "i" neukazalo

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #478 on: 05.05.2010, 18:15:40 »
Ahojte nevedel by niekto poradit????
mam mensi problem s beeprami...ked polozim beeper tak mi ho polozi tam kde chcem ale na ukor toho mi posunie riadok o jedno do prava...
neviete nahodou co s tym?
alebo aspon v ktorom prikaze sa to nastavi aby to namiesto tej bodky spravilo tu hviedicku:D
na vykreslenie hviezdicky som do draw napisal toto     if(world1[j]) printf("\t*");
vopred vdaka

ryzu mas vo vykreslovani - vo funkcii draw(). ty totiz zrejme vykreslujes aj beeper aj nic. ak to riesis cez switch, zrejme ti tam bude chybat break. ak cez if, tak pouzivaj if-else zapis. totiz - ak sa maju vykreslit beepre, tak vykresli beepre a nic viac - pokracuj na dalsie policko sveta. ty zrejme ten beeper vykreslis a preventivne vykreslis este aj tu bodku (empty).
So say we all!

profesionale

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #479 on: 05.05.2010, 18:26:25 »
iba z nazvu funkcii usudzujem ze zistuje na aku svetovu stranu sa pozera karel ci sipka ci co to tam mate
presne tak. dokonca aj google hodi pomerne dobry preklad: "ak Karel stojí na východ"

Ale naco mam spravit funkciu na senzor na aky smer smeruje ked to mi ukazuje priamo ked zapnem karla a zacne sa pohybovat. Tak potom naco senzor na svetove strany?

Safyia

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1328
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #480 on: 05.05.2010, 18:31:28 »
iba z nazvu funkcii usudzujem ze zistuje na aku svetovu stranu sa pozera karel ci sipka ci co to tam mate
presne tak. dokonca aj google hodi pomerne dobry preklad: "ak Karel stojí na východ"

Ale naco mam spravit funkciu na senzor na aky smer smeruje ked to mi ukazuje priamo ked zapnem karla a zacne sa pohybovat. Tak potom naco senzor na svetove strany?
Skus si prejst zaciatocne cvika a zbadas :D Pri niektorych zadaniach je nutne senzor pouzit, ak ma byt zadanie funkcne pre vsetky mapy.

posthumen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #481 on: 05.05.2010, 18:37:11 »
Ahojte nevedel by niekto poradit????
mam mensi problem s beeprami...ked polozim beeper tak mi ho polozi tam kde chcem ale na ukor toho mi posunie riadok o jedno do prava...
neviete nahodou co s tym?
alebo aspon v ktorom prikaze sa to nastavi aby to namiesto tej bodky spravilo tu hviedicku:D
na vykreslenie hviezdicky som do draw napisal toto     if(world1[j]) printf("\t*");
vopred vdaka

ryzu mas vo vykreslovani - vo funkcii draw(). ty totiz zrejme vykreslujes aj beeper aj nic. ak to riesis cez switch, zrejme ti tam bude chybat break. ak cez if, tak pouzivaj if-else zapis. totiz - ak sa maju vykreslit beepre, tak vykresli beepre a nic viac - pokracuj na dalsie policko sveta. ty zrejme ten beeper vykreslis a preventivne vykreslis este aj tu bodku (empty).


vdaka vdaka....hodil som tam len "else" a uz to ide ako ma:D
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #482 on: 05.05.2010, 18:40:02 »
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

tak tak vysoko som este nevyrastol :-))
So say we all!

piton

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 715
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #483 on: 05.05.2010, 18:42:15 »
mirek? nie nie, on je veduci pocitacoveho centra  :)
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

posthumen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #484 on: 05.05.2010, 18:44:07 »
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

tak tak vysoko som este nevyrastol :-))

aha ok myslel som ze si niekto iny no to nic :D
len som chcel vediet o tom centre neco...je tam nejaky archiv dokumentov z fei ci co...a som chcel vediet ci je to spristupnene aj studentom...

a este deje sa mi taka vec v tom karlovy ze ked zadavam do main.c prikazy na pohyb karla tak za kazdym movek(); musim napisat aj draw(); inac sa ten hajzlik ani nepohne...hm nefies co by sa tu dalo spravit?

Tom@s

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #485 on: 05.05.2010, 18:58:51 »
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

tak tak vysoko som este nevyrastol :-))

aha ok myslel som ze si niekto iny no to nic :D
len som chcel vediet o tom centre neco...je tam nejaky archiv dokumentov z fei ci co...a som chcel vediet ci je to spristupnene aj studentom...

a este deje sa mi taka vec v tom karlovy ze ked zadavam do main.c prikazy na pohyb karla tak za kazdym movek(); musim napisat aj draw(); inac sa ten hajzlik ani nepohne...hm nefies co by sa tu dalo spravit?

normalne daj do funkcie movek co si si vytvoril draw();  aby si to nemusel pisat stale

profesionale

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #486 on: 05.05.2010, 19:02:36 »
Moze byt senzor facingSouth() takto?

Code: [Select]
int facingSouth()
{
  if (karel_direction == 0) return 1;
    else return 0;
}

karel direction mam zadane aktualny smer karla v uhloch....cize 0 90 180 270

Dakujem

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #487 on: 05.05.2010, 19:45:12 »
Moze byt senzor facingSouth() takto?

Code: [Select]
int facingSouth()
{
  if (karel_direction == 0) return 1;
    else return 0;
}

karel direction mam zadane aktualny smer karla v uhloch....cize 0 90 180 270

Dakujem


V 7. cvičení je dané, že juh má byť 270°, ale ak máš juh definovaný ako 0°, tak by to malo byť správne.

tibike262

  • Newbie
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #488 on: 05.05.2010, 20:52:34 »
potrebujem poradit preco mi na obrazovku nevypise toto :
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int x,y,karelx,karely,direction,bag;
char d;
int pocet_krokov=0;
int posl_funkcia;
int karel_beppers;
main()
{
 FILE *fp;
   fp = fopen("world.txt","r");       /*otvorenie súboru pre čítanie*/
    if (fp == NULL)                   /*ak sa neda otvorit, koniec*/
  { printf("Chyba pri otvoreni suboru prvy.txt\n"); sleep(2000);
    return(0);
  }
      fscanf(fp,"%d %d %d %d %d %d", &x, &y, &karelx, &karely, &d, &bag);
 printf("sirka sveta je %d \n",x);
 printf("vyska sveta je %d \n",y);
 printf("karlova pozicia vo svete je %d %d\n", karelx, karely);
 switch(d)
 {case 0: printf("karel smeruje na vychod\n");break;
  case 90: printf("karel smeruje na sever\n");break;
  case 180: printf("karel smeruje na zapad\n");break;
  case 270: printf("karel smeruje na juh\n");break;
 }
 printf("karel ma %d beeperov v taske\n",bag);
 sleep (1000);
         int draw_karel()
            {switch (d){
               case 0: putchar('>'); break;                                                   
               case 90: putchar('^'); break;                                                       
               case 180: putchar('<'); break;                                           
               case 270: putchar('v'); break;}}
                   
     
     
     
     
     sleep(2000);
}

tie sipky <, >.....


za odpoved vopred diky

Vikinger

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #489 on: 05.05.2010, 21:08:03 »
s prikazom putBeeper som vyhodil Beeper, ale mi to nevyhodilo tam kde je karel ale o jednu poziciu dalej a doprava dole, kde mozem mat definovanu zlu xovu a y-oovu os?
pretoze suradnica sa zacina od [ 0 ] [ 0 ], takze 0,1,2,3 atd. Takze ked si si chcel dat beeper na 3, 3, realne pozicia je 4. riadok, 4.stlpec
nemoze to byt preto  ???  ;D

a kde to mam hľadať?? kde sa to opraví? dakujem ....

Vikinger

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #490 on: 05.05.2010, 21:29:10 »
Ako napravim to vykreslovanie? totizto mi vzdy hodi namiesto pozici 3,3 na poziciiu 4,4 prosim kuknite sa nato dakujem

Code: [Select]
void draw(void){
    int i=1, j=1;
   
    system("cls");

printf("Pozicia: (%d %d)\n", karel.x+0, karel.y+0);
     printf("Krok: %d\n", krok);
     printf("Pocet B v batohu: %d\n", karel.beepers);
     printf("Pocet beeprov na pozicii: %d\n", svet.world[karel.x][karel.y]);
     printf("\n");
     printf("+");
     for(i=0; i<3*svet.width; i++) printf("-");
     printf("+\n");

    for(i=0; i<svet.height; i++)
{
printf("|");
for(j=0; j<svet.width; j++)
{
printf(" ");
if(karel.x==i+1 && karel.y==j+1)
{
if(karel.direction==0) printf(">");
        else if(karel.direction==90) printf("^");
        else if(karel.direction==180) printf("<");
        else if(karel.direction==270) printf("v");
}

else
{
if(svet.world[i][j]==EMPTY) printf(".");
else if(svet.world[i][j]==-1) printf("#");
else if(svet.world[i][j]>0) printf("%d", svet.world[i][j]);
      }
 
printf(" ");
    }
printf("|\n");
  }
printf("+");
    for(i=0; i<3*svet.width; i++) printf("-");
    printf("+\n");
     
     sleep(cas);
}

a000000

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #491 on: 06.05.2010, 03:32:38 »
ako ma vyzerat funkcie aby karol isiel rychlo ?

setStedDelay(NEJAKE_CISLO)


petopetolkoo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #492 on: 06.05.2010, 04:13:02 »
ako ma vyzerat funkcie aby karol isiel rychlo ?

setStedDelay(NEJAKE_CISLO)



ak to chces robit podla toho jak tam pise tak by to malo byt setStepDelay(nejake cislo) jj..ale kludne si to nazvy aj frišnykrok() :D

ursus

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #493 on: 06.05.2010, 07:41:16 »
sak si pozri api..
So this router walks into the doctor’s office…
- Doctor, it hurts when IP.

Palike

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #494 on: 06.05.2010, 14:53:53 »
chcem sa spytat v tomto zadani
14. Bludisko 2
Robot prejde daným bludiskom. Po každom štvrtom kroku dá po sebe zátarasu, ktorá pozostáva z jednej značky. Svoju cestu Karel zastaví vtedy, keď príde na pozíciu, na ktorej sa nachádzajú práve dve značky.
Počiatočná situácia:
Karel sa nachádza na začiatku bludiska. V batohu má dostatočný počet značiek. Bludisko má podobu koridora a môžu sa v ňom nachádzať aj iné značky.

ked karel prejde tie 4 kroky..a ma polozit zaterasu... ale na zemi uz je napr. 5 beeprov... on ich ma zobrat a nechat len jeden?.. alebo ma pridat dalsi takze ich tam bude uz potom 6?...

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #495 on: 06.05.2010, 15:02:36 »
To: Mirek
Ohľadom zadania č. 11 (Schody):
"Robot si postaví pomocou značiek uprostred plochy sveta schody."

To "uprostred plochy sveta" je myslené len obrazne alebo to má byť takto?

...
...
..3
.23
123
...
..>


Ďakujem.

freshmakerik

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 570
  • v ?avej ruke mám kladivo keby nebolo vidno ;)
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #496 on: 06.05.2010, 15:40:46 »
chcem sa spytat v tomto zadani
14. Bludisko 2
tam nebudu nikde beepre.., len tie dva ktore oznacuju koniec..  8)
aj počítač je len človek..

Palike

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #497 on: 06.05.2010, 15:45:36 »
tam nebudu nikde beepre.., len tie dva ktore oznacuju koniec..  8)

Bludisko má podobu koridora a môžu sa v ňom nachádzať aj iné značky.

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #498 on: 06.05.2010, 16:28:48 »
To: Mirek
Ohľadom zadania č. 11 (Schody):
"Robot si postaví pomocou značiek uprostred plochy sveta schody."

To "uprostred plochy sveta" je myslené len obrazne alebo to má byť takto?

...
...
..3
.23
123
...
..>


Ďakujem.
ten opis je asi trosku zavadzajuci. ten svet ma byt tak, ako na obrazku v tom zadani - cize od zakladnej ciary. alebo potom neviem, ako to autor naozaj myslel ;)
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE
« Reply #499 on: 06.05.2010, 16:29:21 »
tam nebudu nikde beepre.., len tie dva ktore oznacuju koniec..  8)

Bludisko má podobu koridora a môžu sa v ňom nachádzať aj iné značky.
dospecifikuj si to v dokumentacii.

ozaj - uz to kresli tak, ako ma? nasiel si problem?
So say we all!