zdar ludia, vidim ze tu skoro vsetci viete programovat a tak by som vas rad poprosil o pomoc
mam zadanie 12
http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/pvjc/scenarios/zadania.htmlmam algo, ze urobi spiralu dovnutra ak vie, ako daleko moze ist smerom na juh
v tomto priklade je pole 7x7
a ja naviem ako by som mohol zistit dlzku toho sveta smerom na juh
napadlo ma:
1. v library.c si vytvorit funkciu
front_2_isClear(), ktora by testovala nie ci je priamo o 1 poziciu pred karlom stena, ale o 2 pozicie a prejdenu drahu by si ukladal do nejakej premennej, ale toto asi nie je povolene, lebo to nie je klasicky karlovsky prikaz
2. vytvorit si funkciu
movekAll() s ktorou by karol isiel kym by mohol (kym by nenarazil na koniec sveta pred sebou) a prejdenu drahu by si ukladal do nejakej premennej (tym by som vedel dlzku sveta smerom na juh), ale tu som narazil na 2 problemy
a) ak by hned kladol beepre, tak by vyznacil aj poziciu 1,7, a tu vyznacit nema (ma dojst na 1,6 a otocit sa dolava) (samozrejme iba v pripade pola 7x7, ale toto som dal len aby to bolo nazorne) mohol by som dany beeper na danej pozicii zodvihnut, ale neviem ci sa to nebude povazovat za podvod, kedze karol ma vyznacit svoju prejdenu trasu.
b) ak by som zavolal movekAll() a nekladol by som beepre, len by si zistil dlzku sveta a vratil sa nazad do pozicie 1,1 a potom isiel uz normalne naostro (kladol by beepre), tak tiez neviem ci by sa to nebralo za podvod, lebo nevyznacil trasu prejdenu zavolanim movekAll()
c) mohol by pri ceste na juh cez movekAll() beepre klast a smerom nazad do pozicie 1,1 ich zbierat, ale tiez neviem ci je toto dovolene
existuje nejake riesenie ako by som mohol zistit dlzku sveta bez toho aby bola priamo predomnou stena?
velmi pekne dakujem za akukolvek radu