nepocitujem potrebu odpovedat na kazdy takyto "vsedoXXXpchajuci" prispevok, ale ked sme uz zacali, tak to vezmem po poriadku...
ide o to, ze nie kazdy studuje informatiku.
pred chvilou si ale tvrdil, ze sposob vyucby je ako pre matersku skolu. takze informatici nech zostanu v materskej skole? alebo maju na to cas? kdezto ty by si rad na konci predmetu programovanie mal rozpracovane pokracovanie quake-a?
mam predmet, kde sa predpoklada, ze studenti sa naucia programovat na predmete programovanie na kpi. lenze pri karlovi sa to tazko naucia.
zvlastne. vzdy som si myslel, ze programovat znamena riesit problemy. problem je riesitelny algoritmom. a algoritmus predstavuje postupnost krokov riesiacich dany problem. a karel mi pride ako velmi dobry sposob (nastroj), pomocou ktoreho sa da velmi pekne vizualizovat tato postupnost krokov algoritmu, ktore riesia dany problem ludi, ktori programuju. ako uvod do programovania a riadiacich struktur - super. dalsie pozitivum bolo napr. v tom, ze ludia vedeli pisat jednoduche postupy (algoritmy) uz na prvom cviku, co sa o mnohych killer examploch neda povedat. ale samozrejme - mozes zostat pri killer examploch v style - vypiste cisla od 1 do 10 alebo vypocitajte obvod stvorca, ktoreho strana bude zadana z klavesnice. takze kludne si aj nadalej utahuj z toho, ze karla pouzivaju aj na inych sedliackych univerzitach, akymi je aj standford. ak mas vhodne riesenie, tak ta rad vezmem za svojho poradcu (alebo aspon na kofolu).
ak sa problem ale tyka predmetu, ktory bezi paralelne s programovanim, tak je chyba niekde inde. ktosi tu pisal niekedy na zaciatku diskusie svoj "odborny" pohlad na tuto skutocnost (tusim si to nebol ty). ale ocakavat, ze asi na tretom cviku maju byt ludia schopni riesit problem hanojskych vezi, ked iba zacali programovat, sa neda (ked si porovnas minulorocne osnovy s tymito, tak by si videl, ze vlani ludia este v tom case nevedeli ani to, ze existuje nejake podmienene vetvenie).
to, co sa uci na programovani teraz je aj podla niektorych vyucujucich minimalne pozoruhodne...
vies menovat? rad sa si vypocujem ich nazor. su to predsa len kolegovia...
je to podla mojho nazoru nestrukturovane, najprv prednasky o karlovi, potom zrazu smerniky.
podla prednasok na moodli boli prednasky o karlovi dokopy len dve (pokial sa nieco nepretiahlo) a bol to uvod do programovania. za nim nasleduju typy v jazyku c a vyrazy (prednaska c. 3) a pokial mi nic neuniklo, tak smernikovy typ je spominany na konci piatej prednasky. takze to nie je zrazu smerniky, ale postupne. alebo si zazil inu postupnost prednasiek?
a inac - neodpovedal si mi na povodnu otazku, tak ju uvadzam este raz (nedalo mi):
aha - takze ty patris k tym, ktori uz maju cele zadanie hotove, vsak?