Zobraziť príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mino

Pages: 1 [2] 3 4 ... 7
26
2. ročník / DBS - Oracle client na Linuxe
« on: 16.02.2012, 19:31:41 »
Nemate niekto skusenosti s Oracle clientom na Linuxe? Mam Arch Linux a nainstaloval som instantclient-basic a instantclient-sqlplus, ale mam problem s konfiguraciou. Mam vytvoreny tnsnames.ora, ktory obsahuje toto:
Code: [Select]
orclbo2 =
 (DESCRIPTION =
   (ADDRESS_LIST =
     (ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST = bodva.fei.tuke.sk)(PORT = 1521))
   )
 (CONNECT_DATA =
   (SERVICE_NAME = orclbo2)
 )
)
ale po spusteni sqlplus si to vypyta meno a heslo a po zadanie mi vypise: ORA-12545: Connect failed because target host or object does not exist.
Neviem, mozno zly port, nechal som ten, co bol v dajakom navode na internete... Neviete, ako to ma byt?

27
2. ročník / Re: Ktori vyucujuci na LS ?
« on: 22.01.2012, 12:26:09 »
Poznate niekto Halupku? Aky je? (Pytam sa, lebo ako sam pisal, ma nahradit Novaka.) Rozmyslal som nad Porubänom, ale tak streda o 7.30?  >:( Vsetci vieme, ake su utorky... ;D

28
2. ročník / Re: Ktori vyucujuci na LS ?
« on: 22.01.2012, 00:55:05 »
To som zvedavy, kedy to chcu spravit - zajtra v nedelu? Ci v pondelok rano zase 5 min pred desiatou vypisu, ze zapis sa odklada? To nemozu pripravit ten rozvrh normalne dopredu?  :whacko:

29
2. ročník / Re: Ktori vyucujuci na LS ?
« on: 21.01.2012, 23:25:47 »
Nebude sa ten rozvrh este menit? Lebo v jeho sucasnej podobe nechapem pre koho su 4 cvicenia, ktore koliduju v stvrtok s prednaskou z matiky - ved matika - P je len jedna a ma ju kazdy, nie? Tie cvicenia si nikto nemoze dat. Ci?  :trestac:

30
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 10.01.2012, 00:22:22 »
Ved za bleskovky mame 20b, nie 10b. A co sa tyka skusky, nemame prakticku cast, mame tych 10b automaticky, pokial som dobre pochopil Binasa.

31
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 10.01.2012, 00:01:47 »
Pre tych, co neboli dnes a idu az 12.:  :)
- Balicky sa kopirovali na Binasov flashdisk, cize uz netreba stresovat kvoli velkosti >5MB :D
- Otazky pri odovzdavani typu, co som ako robil => kto to robil, nema problem... :thumbs-up:

32
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 09.01.2012, 04:20:19 »
A idete to zajtra odovzdať, ked ste to neupli? Ci ako teraz?  :trestac:

33
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 09.01.2012, 03:48:45 »
Už ste to tam niekto upli? :D

34
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 08.01.2012, 23:14:36 »
Ta asi tak... :D

35
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 08.01.2012, 20:45:53 »
Tiez som mu pisal mail, uvidime...
Zajtra by som chcel tiez odovzdat zadanie, ale najprv musim stihnut dokoncit dokumentaciu... :D

36
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 05.01.2012, 19:54:10 »
Viete už niekto, kedy budeme odovzdávať zadanie? Tento oznam platí aj pre nás?
https://moodle.fei.tuke.sk/mod/resource/view.php?id=3829
Odovzdávanie zadaní prebehne v pondelok 9.jan.2011 od 8:00. Miestnosť bude upresnená.

37
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 03.01.2012, 07:22:56 »
dej hry (aspon v mojom pripade) bude dost chaby - nemam velmi fantaziu na vymyslanie takych veci... :D
ty tam mas dej? :o
No tom som pouzil velmi silne slovo na pomenovanie toho, ze ked pozbieras vsetky hviezdicky v leveli, tak si ho presiel a postupujes do dalsieho :D Mal som skor napisat "pointa", alebo "ciel hry", dej nema ziadny... :D

38
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 03.01.2012, 01:02:22 »
veľa vecí závisí od toho, ako si to robil...
ja som to pochopil od Mireka tak, že tie scenáre majú načrtnúť, ako sa to zhruba dá poskladať, ale nemusí... má to proste spĺňať tie požiadavky čo nám hovoril a ako to bude spravené je v podstate na nás.
:thumbs-up:
Ja tiez pocitam s tym, ze tie scenare nie su zavazne a ze je na mne, ako som to spravil. Podstatne je, aby to splnalo tie poziadavky, ktore sme si spisali (dohratelnost, batoh... a neviem co este...) + aby boli dodrzane principy OOP. A miestami som mal pocit, ze scenar z jedneho cvicenia bol v urcitych detailoch v rozpore so scenarom z ineho cvicenia => teda na tych detailoch IMHO nezalezi... A co som sa bavil s dalsimi 2-3 ludmi, tak si to tiez robili podla seba...

A ved ta analyza a navrhovanie tried/rozhrani je na tom to najkrajsie. ;D Nepaci sa mi taky presny nalinkovany postup, ako je v tych scenaroch... Radsej keby v nich bolo presne specifikovane, o com je ta hra, lebo dej hry (aspon v mojom pripade) bude dost chaby - nemam velmi fantaziu na vymyslanie takych veci... :D

39
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 27.12.2011, 02:31:00 »
Jj, ja animacie tiez robim v konstruktore. Len som chcel povedat, ze nepotrebujes mat
Code: [Select]
private Image[] waitRight = {...}ako clensku premennu, ale mozes tu premennu - pole obrazkov - mat ako lokalnu premennu v konstruktore => usetris par premennych z toho dovoleneho limitu...

40
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 26.12.2011, 17:49:53 »
Ja som to rozbil na viac metod - movementButtons(), actionButtons() ... . Tie potom len zaradom volam tam kde by mali byt tie ify. Takisto mam aj pohyb do stran vytiahnuty do osobitnych metod kvoli tejto hlaske cim mam z toho tak neprehladny kod ze sa v tom pomaly stracam aj sam :/ Naozaj si myslim ze to PMD by malo byt lem ako pomocka a nie sa toho striktne drzat.
Dobry napad  :thumbs-up:
Ja som to chcel rozbit na metody, ale ako handlery pre jednotlive klavesy, ktore by volal priamo Slick-engine... Takto zaradom volat metody je sice IMHO zbytocne, ale co uz, ked PMD sa stazuje...
Quote
Inak som si vsimol ze PMDcko pocita clenske premenne podla poctu riadkov v kolkych ich ma deklarovane (cize private int premenna1, premenna2 zarata ako jednu clensku premennu). Pri v classe Fred mam ale bez tejto "chyby" viac ako povolenych 14 premennych (polia obrazkov pre animacie, animacie, energia, zivoty, batoh ...a hned je ich cez 20) Ako by sa dalo zriesit toto?
Tu by ti mohlo pomoct vybrat suviasiace veci do novych tried... Napr. ja som mal najprv vo Fredovi aj gravitaciu a dalsie veci ohladom jeho pohybu, ale potom som to vytiahol do samostatnej triedy pre fyziku (a ta sa da pouzit aj pre dalsie objekty); na batoh mas asi tiez samostatnu triedu...
A polia obrazkov pre animiacie nepotrebujes mat ako clenske premenne! Staci ich mat tam, kde vytvaras animaciu, potom su uz zbytocne... Ak by si sa potreboval dostat k obrazkom, tak animation.getImage(index) ci tak dajak to je... A este ma napada, ze ak by si mal vela tych animacii , tak dat do pola a potom k nim pristupovat nejak tak: animation[WALKING], animation[STANDING], pricom WALKING, STANDING, ... by si mal ako konstatny =0, =1, ...


41
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 26.12.2011, 05:57:18 »
A neviete niekto, kedy su tie terminy na odovzdavanie zadania? Alebo kde je napisane, ze kedy su? Alebo kedy to na tom neznamom mieste bude napisane? :D

42
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 25.12.2011, 23:19:06 »
No toto by zaujimalo aj mna... Netusim cim nahradit tie "ify" pri kontrolovani inputu. Switch sa tam AFAIK pouzit neda a addKeyHandler je opat vseobecny pre vsetky klavesy => treba ich rozlisit v handleri pomocou "if".

Myslim, ze PMD ma nejake opodstatnenie, 90% warningov je k veci, ale podla mna by to nemala byt priorita, ze podme "znasilnovat" kod, len, aby som mal 0 hlasok v PMD...

Par mojich postrehov:
- 4x som pouzil ten isty retazec v kode => PMD chce, aby som si spravil konstatnu a tu pouzil na miesto tych 4 hodnot. Ale co ak je to len nahoda, ze tam mam 4x tu istu hodnotu? Tie hodnoty nemusia byt v ziadnom vztahu a ja chcem, aby boli nezavisle a aby som mohol neskor zmenit lubovolnu z nich. PMD nevie vyznam mojho kodu... (Ja viem, ak by som bol perfekcionista, tak nepouzijem v kode ani jedno konkretne cislo/retazec a vsetko budu vopred deklarovane konstatny, ale kto ide az do takeho extremu...)

- PMD pravidla su IMHO nedomyslene napr. v pripade, ked pouzijem premennu len v 1 funkcii. PMD hlasi, ze si ju mam dat ako lokalnu premennu funkcie. Z hladiska viditelnosti je to OK, preco by mala byt viditelna v celej triede, ale z hladiska zivotnosti: co ak potrebujem, aby si premenna zachovala hodnotu medzi 2 volaniami tej funkcie? Vo VB sa dala vytvorit pre takyto ucel staticka premenna vnutri metody, v Jave sa to neda. Ako inak to mam riesit, ked nie tak, ze si tu premennu vyberiem von z funkcie? Mam teraz vymyslat nejake "hacky" a umele metody, len aby ta premenna bola aj v inej funkcii, aby mi to preslo kontrolou?

Ak sa mylim, rad sa necham poucit.  :)

43
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 23.12.2011, 19:09:25 »
stretol sa už niekto s takouto chybou v pmd?

 Processing errors

File:   C:\...\BlockMap.java   
Problem: Error while parsing C:\...\BlockMap.java
Hej, aj ja som ju raz mal... spustil som PMD znova a už nebola... Nemáš nejakú syntaktickú chybu v tom súbore?

44
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 22.12.2011, 20:13:55 »
len tak orientačne či som dobre počul :) , vravelo sa že termín na odovzdanie "najneskôr "bude do cca 16.január ??
Ja si to tiez pamatam cca tak...

45
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 22.12.2011, 00:44:02 »
Taka technicka otazka... Ako ste riesili fonty? Nedari sa mi ho zmenit... Staci aspon velkost... Skusal som nieco ako:
Code: [Select]
        Font font = new Font(Font.SERIF, Font.PLAIN, 20);
        UnicodeFont uFont = new UnicodeFont(font, font.getSize(), font.isBold(), font.isItalic());
        graphics.setFont(uFont);
        graphics.setColor(Color.yellow);
        graphics.drawString("MENU", 10, 10);
Ale nevypise mi to absolutne nic.
(Ked vynecham ten klucovy riadok, kde je setFont, tak mi to vypise default. fontom zltej farby.)

//Edit: nakoniec sa mi to podarilo tak, ze som pouzil namiesto UnicodeFont TrueTypeFont (je deprecated, ale co uz...)

46
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 21.12.2011, 19:34:40 »
Ten termin sa tam sustavne meni... Ja sa drzim toho, co nam povedal Binas na cviceni, ze do januara...

//Edit: Kamaratka mi povedala, ze sa to meni kvoli odovzdavaniu/preberaniu zadani -> aby uz po polnoci nikto nemohol nahrat (?)
Asi na tom nieco bude, lebo dnes je tam zase iny termin 21.12. 23:55...

47
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 20.12.2011, 18:57:43 »
Na linuxe som viac ako 60 nemal... neviem, ci treba nieco nastavit alebo preco mam take nizke... (Grafika mi inak pod linuxom beha dobre, akceleracia funguje, Compiz funguje...)
Odskusam neskor vo Win...

48
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 17.12.2011, 04:14:16 »
Ozaj, je nejaká možnosť spustiť na pozadí niečo ako časovač? Že by sa niečo dialo buď náhodne, alebo na základe nejakého intervalu? Nikde som nenašiel nejaké metódy na prácu s časom (okrem dĺky framu pri animácii, ale to nieje to čo myslím)

Funkcia update() ma 1 parameter - kolko milisekund uplynulo od jej posledneho vykonania, tak ten cas si mozes pripocitavat do nejakej premennej a ked dosiahne urcitu hodnotu, tak vykonas tu tvoju akciu.

49
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 14.12.2011, 01:48:13 »
Otázka ohľadom pmd:
Keď zadám
Code: [Select]
ant pmd je to ekvivalentné s
Code: [Select]
./pmd.sh ../../src/ html ruleset.xml > output.html ?

50
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 12.12.2011, 06:04:17 »
Zadanie odovzdavame az v januari, ale nemusime ho mat hotove uz teraz vo stvrtok? Netreba ho nahrat na moodle teraz?

Pages: 1 [2] 3 4 ... 7