Zobraziť príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Leclair

Pages: 1 2 [3] 4
51
2. ro?ník / Re: Databázové systémy
« on: 20.02.2010, 17:34:58 »
skuste spustit setup v cmd prompte s parametrom -ignoresysprereqs

52
2. ro?ník / Re: FEI - Angli?tina
« on: 11.02.2010, 05:35:57 »
je na ten predmet nejaky sylabus ?
ak mate sem s nim :)

53
2. ro?ník / Re: TZI
« on: 11.02.2010, 02:47:49 »
..tak toho roku sa Hudak na skuske nevyskytol:)

nestras ;p

54
1. ro?ník / Re: !!! ROZVRH----LS !!!
« on: 10.02.2010, 18:08:54 »
Aj tak nechapem... Napr horska cyklistika nema stanovene čassy a ešte ani datumi  jednotlivych tripov... takze podla coho mam najst tu po... cyklistiku... A na ktv nevidim nic co by mi pomohlo...

tak zajdi na katedru a sa informuj , a zbytocne tu nestresuj
neviem si predstavit ked robis cirkus kvoli takej blbosti ako je tv , co budes robit vo vyssich r.

55
2. ro?ník / Re: Vyber vyucujucich
« on: 17.01.2010, 22:20:19 »
hovorim ti, ber tomcikovu, ona je uplne super :) a ked mas moznost, tak aj na skuske je to najlepsie co moze byt :) na vlastne oci som videl, jak zobrala jednemu tahak, a potom celu skusku pri nom stala a radila mu :) pre mna to je jeden z najlepsich pedagogov na skole...

ais tak , ja som mal TEEcko s dudasom , ale potom uz som si dal pozor ked osm mal 2hy jrat zapisane  a siel k spaldonovej , zas nebola zla ale take nemastne neslane no , a teecko 2 som mal s hodulikovou cizep ohodicka

s guzanom som mal elektricke merania a k nemu by som uz zas nesiel , aj ked uci iny predmet :)

56
2. ro?ník / Re: TZI
« on: 15.01.2010, 17:51:40 »
Takze predpokladam, ze to co je na moodli v kurzy TZI, tie prednasky tam mi postacovat spolu so zositom nebudu, hej? Treba sa ucit tie skripta co su tam hodene, spravne som tomu rozumel?

potrebujes vediet dokazat tie veci co dal na moodle

ta teoria neni tazka , ani jej neni vela , to co je zadrhel su dokazy viet ,i ked vsetky su matematickou indukciou , je toho dost no,,,

57
2. ro?ník / Re: TZI
« on: 12.01.2010, 00:58:56 »
toto je asi ten predmet co sa neda naucit , aspon mi to takto spomenul kamarat co uz skoncil , ale ze na toto , resp na TI-cko si pamata ako na "dost napicu" predmet :P

tomasek je sice fajn , ale ani on neda skusku len tak zadarmo asi , asi naucit co sa da a pre istotu aj tahaky dajake lol

58
2. ro?ník / Re: USA?
« on: 11.01.2010, 19:11:31 »
tak uspesne za sebou 51/60 test celkovo 81 :P

59
2. ro?ník / Re: USA?
« on: 09.01.2010, 20:35:42 »
nesuhlasim s tvrdenim ze n.log(pri zaklade 2)n je to iste ako n.log(pri zaklade 10)n, teda n.log n.

to je pravda :P ale"Hlavne v informatike sa objavuje logaritmus o základe 2, nazývaný binárny logaritmus, ktorý sa skrátene zapisuje:  y = lgx"
i v skriptach ktore su na ftp, cela zlozitosta sa vyj takto ako lg n , resp log n 

60
2. ro?ník / Re: USA?
« on: 09.01.2010, 20:05:10 »
osobne som tiez za mergesort,
no nasiel som aj ze mergesort ma najhorsiu zlozitost n.log2n (ale neviem ze ci to je 2.n alebo logaritmus pri zaklade 2?????)


je to so zakladom 2 a teda ak napises ze n log2(zaklad)n je to ekvivalentne ako n lg n, resp n log n , iba iny zapis dvojkoveho logaritmu

ine by to bolo ak by to bol log na druhu n , cize squared, ale toto tuna nehrozi

61
2. ro?ník / Re: USA?
« on: 09.01.2010, 16:32:24 »
inac v tych materialoch a niekedy spomina a niekedy nespomina READ, cize

Lineárny model RAM neobsahuje tieto inštrukcie:
Vyberte aspon jednu odpoved.
   **a. HALT    
   b. STORE    
   c. MUL    
   d. READ

pravdepodobne bude aj READ lebo : vstupne instrukcie taktiez reprezentuju iba konstantnu cast celkovej ceny programu a neberu sa do uvahy ,predpokladame , ze vstupne udaje rozmeru n sa budu nachadzat v pamati

na jednom screene som videl zaskrnutu udpoved JGTZ ze patri , ale nepatri lebo , cena instrukcie vetvenia osetrujucich cykly predstavuje iba konstantnu cenu celkovej casti programu (JP,JGTZ,JZ)
 cize po uplatneni tych krokov 1-6 ostanu len load, store a aritmeticke (add sub mul div)

O(n.log n) najhoršiu zložitost majú triediace algoritmy:
Vyberte aspon jednu odpoved.
   a. QuickSort
   b. BubbleSort   
   c. MergeSort
   d. InsertionSort   
   **e. HeapSort???   

v tejto otazke by mal byt pravdepodobne aj merge sort , lebo jeho priemerna aj najhorsia zlozitost je tiez O(n log n), ak sa nemylim

62
2. ro?ník / Re: USA?
« on: 09.01.2010, 14:55:18 »
 edit ": z minulorocneho archivu , tak som doplnil vsetky co tam boli


1 ) ADT podla narokov na pamet rozdelujeme na (prednaska 2 strana8)
       a) dynamicke  **
       b) neohranicene
       c) jednoduche
       d) staticke   **
       e) zlozene

2) Procedura SELECT realizuje delenie postupnosti S na 3 casti (S1 S2 S3)

vzhladom na median m. Maximalny rozmer postupnosti S1 (respektive S3) je?
    a) (2/3)n
    b) (1/4)n
    c) (1/2)n
     .... mozno viac konci screen Smiley

3) Casova zlozitost je definovana ako pocet jednotiek casu potrebnych na

spracovanie vstupu velkosti ak jednotka casu n je 1ms, vstup akeho

najvecsieho rozmeru spracuje algoritmus s casovou zlozitostou T(n)=2^n za

1 sekundu?
   a) 9
   b) 8
   c) 10
   d) 11

4) Procedura BUILDTREE() pre konstrukciu optimalneho BVS vyuziva techniku.
(Pr 9 strana 3)
   a) Balancing
   b) rekurzia
   c) dynamicke programovanie **

5) Sucastou alebraickej specifikacie ADT su (prednsaka 3 strana 7 (hore))
   a) sorts:zoznam prvkov **
   b) elm:zoznam elementov
   c) fncs:definicia funkcii
   d) axms:definicia axiom
   e) opns:definicia operacii **
   f) eqns:definicia axiom ***

6) Pri pouziti metody separatneho retazenia pre riesenie kolizii
hasovania su jednotlivee kluce umiestnene. (pr8 str 7)
   a) v samotnej hasovacej tabulke
   b) v zoznamoch zodpovedajucich hodnote hasovacej funkcie  ** asi

7) front ako variant US zoznam-operacie odoberania a vkladania prvkov su
realizovane na
   a) rovnakej strane zoznamu
   b) roznych stranach zoznamu

8 ) Sekundarny index moze byt (pr12 str Cool
   a) husty **
   b) riedky

primarny index je aj husty aj riedky

9) majme binarny strom reprezentovany polom A=(2,3,4,0,5,6,7,0,0,8,9) kde

A[1] je koren stromu a lavy potomok ...(cas na screene zavadzal :/ ) je

vzdy A[2i], pravy A[2i+1]. Ak A=0 znamena to ze na danej pozicii v strome

uzol nieje. Ktory z nasledujucich je vypisom uzlov stromu strategiou

postorder
   a) 8,9,5,3,4,6,7,2
   b) 3,8,5,9,2,6,4,7
   c) 2,3,5,8,4,6,9,7
   d) 8,9,5,3,6,7,4,2
   e) 3,8,5,7,2,4,6,9
   f) 2,3,5,6,7,8,9,4
   g) 2,3,5,8,9,4,6,7
   h) 8,9,5,4,2,3,6,7
   i) 3,8,5,2,6,4,9,7

10) Aka je logaritmicka cena operandu "*i" stroja RAM?
   a) I(i)
   b) I(i)+I(c(i))+I(c(c(i))) **
   c) ziadna z uvedenych
   d) I(i)+I(c(i))

63
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 03.01.2010, 00:48:15 »
neviete nahodou , jak to je s prihlasovanim na skusku u Externistov? v maise som nasiel 4 terminy ozn. popiskou ext. , musim sa na ne prihlasit ,abo to je jedno ? diky

64
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 21:08:21 »
vie niekto prosim vas odpoved na otazku
prietok mozno pouzit na???


vychadzam z tohto
Preitok = Predaj - TVN
Zisk = Prietok - ON

urcite to bude na hodnotenie vykonnosti hlavnych procesov

ak poznam pedaj, mohlo by byt na vypocet TVN
ak poznam Zisk, mohlo by byt na vypocet ON
ak poznam ON, mohlo by byt na vypocet zisku
 :whacko:

j dobry predpoklad ]

65
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 20:41:52 »
no aj v tych papieroch pise, ze zriedkakedy sa stane ze ked sa pozres tak zistis, ze poziadavky nesu v konflikte

hej pravda , ale ako to zistis? preskumanim predpokladov ? preskumanim konfliktu? to su take chujove otazky ..

edit , citujem

Vzniká preskúmaním DK, predovšetkým však preskúmaním predpokladov, ktoré ho držia
pokope. Dobré riešenie zachová potreby na oboch stranách.
Možnosti sú zvyčajne tri
:
i) V zriedkavých prípadoch preskúmaním vyjde najavo, že požiadavky vôbec nie sú
v konflikte.

no fakt ..ale coho ]

66
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 20:35:12 »
ok nechajme to tak ja oznacim na skuske maticova...
A co tato otazka... Nieze by sa dalo krasne najst odpoved ale musis nad tym pol hodiny rozmyslat ze ktore co jak. Hlavne ze na teste mame 10minut.

Ktorý z nasledovných krokov môže viesť k úspešnému riešeniu diagramu konfliktu? (>1 správna odpoveď)
 Spochybnenie spoločného cieľa
 Preskúmanie konfliktu požiadaviek
Zlikvidovanie niektorej väzby (šípky) medzi potrebou a požiadavkou
 Zlikvidovanie niektorej z potrieb
 Preskúmanie predpokladu medzi potrebou a požiadavkou



si myslim ja, ale nesom si uplne isty, ked nad tym zas teraz rozmyslam

ja by som nedal to preskumanie konfliktu , jedine co robis , tak preskumavas predpoklady
konflikt tam je , lebo maju spolocny ciel , ale ako ti pomoze zed si preskumas konflikt poziadaviek?

ale niesom si isty ..

67
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 20:13:48 »

To mas pravdu, a pride skuska a ktore oznacis... a nejlepsie ze vyhodnotenie testu sa ti nezobrazi... iba jemu na PC sa ukazu body a to je vsetko a potom sa s nim mozes ist hadat ze ktore malo byt spravne a preco


dal by som asi len maticovu , lebo  tomto prípade, pracovnici podliehajú manažérom procesov i
funkcionálnym šéfom organizačných jednotiek, ale zas je to dost cychcane ,bo nic viac otazka nohovori , ale keby si chcel dat a byt presnejsi , tak das obe a moze to byt zle hoci to je pravda , ... bu

68
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 20:04:26 »
ale ved ked tam je napisane ze su dvaja sefovia a jeden podriadeny

cize

sef    sef

podriadeny

sipky z boku nejdu ale iba zhora k podriadenemu... cize ak su to funkcionalny sefovia tak funkcionalna


asi ne , ak pracujes vorg  ktora ma  funkcionalnu org, strukturu , tak potom si v nejakej "organizacnej jednotke" , cize spadas pod jedneho sefa(funcionalneho sefa) > vertikalna komunikacia (v hierarchii)

ak pracujes na nejakom procese este navyse , tak podliehas este aj tzv , procesnemu manazerovi, cize mas zdvojene vedenie , tj takzvana maticova org. struktura


ide o to ci bude v odpovedi maticova & funkcionalna , resp. len maticova  

69
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 20:00:01 »
Vyznačte tie pojmy, ktoré bývajú súčasťou stromu súčasného stavu :
Nežiadúci jav
 Cieľ
 Požiadavka
Príčina
 Potreba
Spätná väzba
Dôsledok
Postačujúcosť
 Nutnosť
 Injekcia


podla mna asi toto , zbytok je diagram konfliktu

70
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 19:46:02 »
Tak toto isto neni normalne... clovek si moze domysliet hocico... ja mu poviem na skuske ze ked dava nejednoznacne otazky, tak ja mu nejednoznacne odpoviem.... a ked bude mat pindy ja pojdem aj na studijne... resp. este vyzsie.
Tu je dalsia otazka na zamyslenie: Zdvojené vedenie, keď jeden zamestnanec má dvoch šéfov, je pri organizačnej štruktúre(1 správna odpoveď):
 Funkcionálna
 Maticová
 Procesná
 Funkcionálna a maticová
 Funkcionálna a procesná
 Maticová a procesná
 Funkcionálna, maticová a procesná

podla mna funkcionalna, lebo nespomina ziadnych manazerov...

toto tu je podla mna jednoznacne maticova, je to napisane aj v tych papieroch

jednoznacne maticova ,ale bude to len maticova, alebo funkcionalna am aticova , toto su fakt krasne otazky , co je pravda

ak vyjdez z predpokladu ze tam nesu len traja ludia vo firme , tak by mali byt obe , ale ak vyjdes len z toho co tam je napisane tak by mala byt len maticova,  ale co je spravne teraz ;p

71
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 02.01.2010, 19:24:24 »
no to je za predpokladu je prietok ostane nezmeneny, ne?

proste taka to je otazka podla mna ze domysli si dalsie dolezite fakty a potom odpovedaj


dalsia taka otazka je

Ak sa kupi nove zariadenie na hlavnom procese, prietok sa:
- zvysi
- znizi
- nemozno rozhodnut

tu by co malo byt spravne?

no tot je fajna otazka , v skriptach sa pise , ze ak ak je delta ON kladne , tak priestok sa musi zvysit aby investicia mala zmysel , ale tu o ON nemas ani paru .. dal by som ze nemozno rozhodnut ]

72
2. ro?ník / Re: mat. logika - predpremiera
« on: 01.01.2010, 01:07:45 »
nema niekto odfoteny test z predterminu?...

to z logiky je test?

73
1. ro?ník / Re: pamko - skuska
« on: 31.12.2009, 01:54:09 »
bars lamentujete tu :P

sak sadnem poucim , ked nezrobim ta si popicujem na ten jeho test , ale ta pojdem tam aspon s tym ze som pripraveny a ne len ta skusim si natipovat :)

74
2. ro?ník / Re: TZI
« on: 19.12.2009, 18:48:09 »
neviete nahodou, ci sa bude stacit naucit z teorie len tie slajdy ktore su na moodli, alebo bude treba nieco viacej. a bude treba velmi silno rozumiet tej teorii ?  :embarassed:

tie slidy + dokazy viet , dokazy su v skriptach od hudaka a neni to nic prijemne

vsetky su na jedno kopyto tj mat. indukciou a dokaz niektorych obojsmerne a ci treba tomu silno rozumiet? no sa pozri na meno skusajuceho a spytaj sa dakoho kto s nim uz nieco mal ... kto nezazil neuveri :)

edit, inac ked sa pozries tak tie slidy su vycucom zo skript , len tam chybaju tie dokazy no,lenze niektore z tych dokazov su velmi dlhe , cize zalezi ci to vies dokazat alebo nie , a nie vypisovat dokaz na 2 A4-ky ,aspon takto mi to interpretoval Tomasek

75
2. ro?ník / Re: USA
« on: 08.12.2009, 19:07:36 »

...po vojne je kazdy general

kamarat , ja som mal este programovacie techniky a teraz studujem externe a vidim ten rozdiel jak to islo dolu vodou, ked dakto da na zapoctovke z predmetu Udajove struktury a algoritmy , ti pisat nieco o RAM stroji , neni to trochu padnute na hlavu?

mlady doktorand ktory ti da zapocet hoci z milosti...a uroven ide pomaly dolu vodou, ale pockaj si na simonakov zapocet a potom hovor ze by si to dal lavou zadnou a to nehovorim ze robi aj otazky na skusku

ano ja mam so simonakom zapocet , a dovolim si tvrdit ze problem s tym moc velky nebude ,len proste nemozes ocakavat taketo otazky na zapoctovke predsa

predmet ktory pojednava o technikach pgramovania a algoritmoch nema predsa len co docinenia s RAM strojom.. a predsa len usporiadanie podla strategie INORDER/PREORDER v 3 urovnovom strome ... joke

a ked uz hovorime o simonakovi, rozdiel je ten ze musis vediet pseudokod a triedit ,a moze ti dat vsetko tree traversals s rekurziuou aj bez , formalmne ADT (S,OP,E)specifikacie , D&C, DP, merge/bubble/insertion/heap/radix/quick az po operacie na dynamickych mnozinach (BVS-avl,2-3) nehovorim ani o prioritnom fronte a zlucovatelnej halde

toto setko je pekne vediet , ale predsa len svet je uz niekde inde ako pri pseudokode a pri implementovani tychto strukturo do obycajneho ckcka

predsa len ked chces preverit niekoho vedomosti , tak nedas taketo otazky , co je potom toho  cielom , to netusim dat zapocet z milosti a mat pokoj od ziakov?

ten kto pochopi , ze co sa sam nenauci to nebude vediet :)

Pages: 1 2 [3] 4