Zobraziť príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mirek

Pages: [1] 2 3 ... 18
1
to sa da asi spravit trigger-mi, ale vtedy som chybal :-( pomocou nich by malo byt mozne naviazat akciu (aktualizacia udajov v tabulke) na udalost (zmena udajov v tabulke)

2
a co potrebujes spocitat? nieco ako

Code: [Select]
select 1+1 from dual; -- ????

alebo nieco ako

Code: [Select]
select muzi+zeny as pocet_ludi from obyvatelstvo; -- ????

3
1. ročník / Re: Odovzdavanie zadania z programovania
« on: 15.04.2013, 14:05:54 »
mne pomohol git z prikazoveho riadku. ten aspon vypisuje potrebne veci, aby si vedel povedat, ze kde je ryza.

4
2. ročník / Re: OOP Binasove skupiny
« on: 11.01.2013, 16:40:19 »
detiska - binas je odcestovany na sluzobke - preto neodpoveda na emaily (vraj ma plny inbox). takze mate vraj vytrimat do nedele.

5
2. ročník / Re: OOP Binasove skupiny
« on: 17.12.2012, 19:59:48 »
caute, odovzdaval niekto neska pri mirekovi??? fakt len dal anketu a nic ze sa bude odovzdavat az dakedy neskor??? ci si prcu robia na skupine lebo s ami nechce nejak verit ze to tak je :D
hej - u nas len anketa bola a nic viac. len sme cely zvysok hodiny konzultovali a potom povedal, ze ako treba odovzdavat a ako bude vyzerat skuska.

6
1. ročník / Re: Skúška - programovanie
« on: 01.06.2012, 16:38:33 »
a nestacilo povedat svoje meno, nech si to pozrie v tvojom teste?
nie...mal pred sebou zatvoreny notebook s tym ze mu nejde moodle ci co
ano - skus sa stavit osobne. za nasich cias, ked doslo k objaveniu nejakej chyby, tak sa uloha opravovala na mieste.

7
100% je kus vela ... ved ak uz nic, aspon nazvy premennych pomenim cez rename a hned je aspon o nieco nizsia zhoda, nie 100% :D
nuz myslim, ze dotycni pouzivaju sofistikovanejsie riesenia, ako len nejaky diff. rovnako to bude zrejme aj s retazcami, ze ked pomenis vsetky retazce vo svojom zadani (zmenim len male pismena na velke a uz je to rozdiel) v domneni, ze toto uz urcite zhoda nebude, tak si urcite stale na urovni 100% zhody.

8
no ale to je chyba systemu toto ze kopu ludi prejde s nakupenymi zadaniami ...
napisal niekto alebo povedal, ze ta kopa ludi prejde? ja kvoli tomu ten predmet z vlani opakujem

no ano, ale tak s tvojím prístupom, si myslím že ho ešte viac krát budeš opakovať  ;D  ;)
si teda zabil... si ma teda povzbudil...

9
no ale to je chyba systemu toto ze kopu ludi prejde s nakupenymi zadaniami ...
napisal niekto alebo povedal, ze ta kopa ludi prejde? ja kvoli tomu ten predmet z vlani opakujem

10
1. ročník / Re: NetBeans settings problém ....
« on: 10.04.2012, 15:29:23 »
pravdepodobne mas ryzu v nastaveni nastrojov pre jazyk C. otazkou totiz je, ako je tato sada pomenovana v netbeanse a aka je zvolena v projekte (podla tvojho posledneho screenu je to cast Tool Collection s hodnotou Default: Cygwin). skontroluj si este v hlavnom okne cez menu Tools->Options, v dialogovom okne klikaj na C/C++ a pozri sa, ktora z tvojej sady je naozaj aktivna (ma rozpoznane/nainstalovane vsetky nastroje, ako sa vola, ...) no a prave tuto sadu potrebujes vybrat/zvolit aj pre tvoj projekt.

11
predpokladam ze vysledok bude stale rovnaky..ci si to robil sam alebo nie prejdes :) rozdiel bude len v pocte bodov
To nie je az tak pravda, napr. co som pocul, tak pri Mirekovi minuleho roku viac ludi nespravilo.  :)

tiez opakujem a mal som u mireka. pamatam sa na ten den, ked sme sa tam vsetci zisli a cakali, ze co bude. hranica nepustila. mal som viac programovat a menej pozerat sehrezadu :-( spoliehal som sa na cely cas na stevove video, ale... kedze sa nan spoliehali aj spoluziaci, tak... sme velmi originalni neboli :-( kazdopadne - kontrola nie je o nazvoch premennych, komentaroch a pocte volnych riadkov. kontrola je zial podstatne viac sofistikovanejsia...

12
1. ročník / Re: Zadanie na Programovanie
« on: 25.03.2012, 16:17:25 »
pls podavajte mi linky na niektore zdrojove kody pre implementaciu robota karla do jazyka C.
nech tam je turnon() draw() movek() turnleft() frontisclear() frontisblocked a dalsie.
Pre mna je to strasne tazke, pozmenim vase a bude dobre.
ako vravieva nas cviciaci - trosku menej sultana a miesto toho viac programovania a pojde to :-D

13
1. ročník / Re: Problém s NetBeans :(
« on: 22.03.2012, 17:12:50 »
tak si skus vytvorit noveho pouzivatela v systeme, ak mas na to pravo.

14
2. ročník / Re: OOP
« on: 24.01.2012, 14:43:28 »
Ako dosiahnem  ze ked mam predmet a v miestnosti 1 po pouziti aby sa presunul do miestnosti 2?
Quote
rooms.get(0).removeItem(CurrentRoom.getItem("Názov predmetu"));
rooms.get(1).addItem(new Item());

pričom rooms = new ArrayList<Room>(); of course :)

robit to takto pomocou ArrayListu je znacne neprakticke, pretoze si potrebujes pamatat index miestnosti. vhodnejsie je pouzit na idexaciu nazov miestnosti a teda ArrayList vymenit za hash mapu.

15
2. ročník / Re: OOP
« on: 17.01.2012, 08:56:03 »
PS: zavisi od dozoru ! ja som bol dole v pc1 bol tam Binas a ini, ty ma poslali domov ! ale POZOR hore v pc14 kamos to tiez nevedel a dali mu 5b a poslali ho na test ! cize taka skusenost z dneska !!! Testik sa vraj da!
zavisi hlavne od toho, co pises, teda programujes! ak totiz vidim skvost ako napr.

Code: [Select]
// konstruktor
public Konstruktor(){
   public ciel = ...;
   super( "", "" );
}

tak je to pre mna jasny pripad, ktory nema narok ani na tych 5 bodov, pretoze taketo "pokusy" so zdrojovymi kodmi mal dotycny absolvovat pri tvorbe zadania a nie na skuske. takze binas nebinas - bud vies alebo nevies.

16
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
« on: 19.12.2011, 17:05:16 »
ak sa dobre pamatam tak:
-freda, ktory sa hybe
-batoh
-svet
-itemy
-gravitacia (skakanie)
-hra sa musi nejak korektne skoncit

nemusia byt nepriatalia (neviem ci sa na ne zabudlo alebo fakt nerteba)
o nepriateloch sme hovorili v suvislosti s itemami

17
2. ročník / Re: OOP
« on: 12.12.2011, 20:11:10 »
este k tomu menu ... ked bude gamestate SOLVED aj GAMEOVER ... cize hra sa ukonci uspesne alebo neuspesne tak malo by hodit do menu, ze ?
ano

18
2. ročník / Re: OOP
« on: 12.12.2011, 19:07:37 »
Hej takto by to malo byt. Tu mapu netreba vytvorit fyzicky, ale len inicializovat a nastavit vychody a priradit im miestnosti. Celkovy prikaz mapa je podla mna brany ako rozsirenie. Ja osobne som spravil prikaz mapa ktory mi vypisuje uz navstivene miestnosti, a zobrazuje v ktorej sa aktualne nachadzam. A ratam to ako a jedno z povinnych rozsireni...
ano - tak ako hovoris. trosku som tu ulohu preformuloval, aby bola zrozumitelnejsia. dolezite je ale vnimat kontext - ta doplnkova uloha je ku cviceniu, v ktorom sa riesi virtualna reprezentacia sveta. takze ak ste zvladli vytvorit styri miestnosti a prepojit ich, zvladnete vytvorit aj vsetky svoje miestonsti a prepojit ich.

19
2. ročník / Re: OOP
« on: 09.12.2011, 15:50:46 »
Zníž počet: 'if', 'while', 'for', 'case' príkazov :D Skus si to nejaky inak napisat, vytvorit osobitnu metodu, alebo to nejako rozkuskovat. Ja som sa s tymto stretol uz asi 15x :D Stale mi zacne skubat okom ked vidim tuto chybu. Ale zatial sa mi to stale podarilo opravit. Treba uvazovat, nechat si to ulezat v hlave co vlastne robis, a mozno ta nieco napadne.
tak tak. vcera som tiez videl kopu ifov na nazvy miestnosti, ktore sa daju v jave 7 nahradit pomocou jedneho switchu alebo v tomto pripade je riesenie este elegantnejsie pomocou hash mapy (slovnika).

20
2. ročník / Re: OOP
« on: 08.12.2011, 23:04:42 »
budem to moct zmenit aj tesne pred tym ako odovzdam? su to len take drobnosti..
to ti zhodnoti tvoj naj(ne)oblubenejsi cviciaci

21
2. ročník / Re: OOP
« on: 08.12.2011, 22:46:54 »
je len taka otazka na mireka.. ak potrebujem zmenit scenar, pretoze som v nom nasiel zopar chyb, co s tym?
ozvi sa u svojho cviciaceho tak, ako sa aj na tom, co ja chodim, ozyvaju ludia ;)

22
2. ročník / Re: OOP
« on: 08.12.2011, 20:47:42 »
1.) V hre mam herne menu, ale v scenari, ktory sme odovzdavali, som s tym nepocital, mozem teda pridat do scenara, tlacidlo na spustenie hry?
uspesny scenar nema nic spolocne s uvodnym menu. takze ziadne tlacidlo na spustenie hry nepotrebujes do scenara pridavat. ani pripisovat, ako to vlastne cele spustit a kam kliknut. alebo ako startnut pocitac ;)

2.) Mozem mat v hernom menu ponuku "Nacitaj hru"? Cize ulozenu poziciu bude mozne loadnut iba z herneho menu.
mozes

3.) Ak mam v scenari napriklad takyto prikaz "POUZI CAKAN NA SKALA" je teda mozne, aby som si ten prikaz v scenari upravil len na "POUZI CAKAN". Podobny problem mam aj s truhlickami, pocital som s tym, ze niektore truhlice/krabice uz budu automaticky odomknute, ale aby sme sa dostali k ich obsahu treba zavolat prikaz "PRESKUMAJ TRUHLICA" a az potom sa predmety objavia, mam to riesit pomocou prekrytia, alebo mozem kludne zmenim  v scenary PRESKUMAJ->OTVOR?

tvar prikazu moze byt aj v tvare, ktory pouzivas ty. je to zaujimave rozsirenie navyse.
ak chces "otvorenie" resp. "objavenie" veci vyriesit prikazom preskumaj, kludne mozes. potrebujes ale par riadkov (a mozno aj jedno rozhranie) napisat navyse.

23
2. ročník / Re: OOP
« on: 08.12.2011, 20:18:38 »
toto je hlavne pre steva, kedze mi na jeho kanali stale youtube odstranuje prispevky. hmm... asi som uz riadny spammer

ahoj

odpoviem pomedzi riadky ;)

"Ja osobne si myslim, ze im pomaham"
ja som nenapisal, ze im nepomahas. ano - ty im pomahas. oni dostali ulohu a ty ju riesis za nich. jasne, ze je to lepsie, ako keby to od niekoho kupili - vdaka tebe usetria.
ja som napisal, ze im skodis. oni sa na zaklade tohto zadania maju nieco naucit. maju si nad tym zadanim odsediet niekolko hodin, vyskusat popularnu metodu hop-trop (pokus-omyl), aby porozumeli tomu, preco sa to vsetko sprava tak, ako sa sprava. vdaka tomu, ze im ponuknes svoje riesenie, tak patrat a skusat nemusia. nestravia nad tym tolko casu, ktory by nad tym inac stravit museli. a v podstate to cele "nepreziju" na vlastnej kozi.

"Viem ze sa snazite o to, aby rozmyslali trochu ale najprv ich treba nieco naucit aby pochopili zakladne principy (nie vsetci davaju pozor na prednaske). "
a kedy ich to mame naucit, ked ty im davas rovno riesenie na problem, pomocou ktoreho by sa to naucit mali? kedy si maju osvojit zaklady algoritmizacie a zaklady programovania ako takeho, ked si zadanie v prvaku vyriesil za nich? kedy si vyskusaju, ako to s tymi objektami a vztahmi medzi nimi je, ked aj tuto skusenost, ktoru by mali nadobudnut sami, za nich preskocis? vzdy na zaciatku cvik im zvyknem povedat, ze programovat sa nenaucia len z pozerania. ja napriklad velmi casto pozeram relaciu bez servitky, ale nemozem povedat, ze som vdaka nej lepsi kuchar.

"A potom ked aspon zcasti rozumeju zakladnym veciam, tak mozu doprogramovat aj nejake svoje veci."
a tu je mozno ukryte jadro celeho problemu - staci rozumiet alebo treba vediet pouzit?

pozri sa - poviem to veselo - vymysli si vlastny projekt, na ktorom im budes demonstrovat principy cohokolvek - ci uz jazyka alebo technologie. skus si pripravit screencasty napriklad na nejaky adresar kontaktov alebo bankomat alebo akykolvek iny killer example. myslis si, ze potom bude tvoj kanal taky popularny, ako je teraz? urcite nie. ich to nebude zaujimat, pretoze oni nemaju robit ziadny adresar kontaktov ani ziadny bankomat. oni maju spravit textovku. to je jedno, ze im davame k dispozicii kadejake fajne materialy. oni ich nepotrebuju, pretoze v nich nie je "jasne" napisane, ako to maju vyriesit. kedze im davas cele riesenie, tak ich nenaucis ani len citat dokumentaciu (ku jdk). a toboz uz nie cokolvek, co je napisane v anglictine... dokonca som prekvapeny, ze nikto neobjavil ine screencasty, ako sa taka textovka robi (a dokonca po cesky). a mozno o tom len neviem. si popularny, pretoze riesis konkretny problem za nich.

po minule roky to napriklad vyzeralo tak, ze som bezne zachytil konverzaciu niekolkych skupin studentov na prednaskach z inych predmetov, kde riesili denne problemy z textovky. dnes? je normalne, ze na mojich cvikach riesia zadania z usa alebo z niecoho ineho. v jednej skupine je pravidelne ticho, pretoze sa nevedia ani len opytat na nejaky problem (asi im to vysvetlis lepsie alebo ziadny problem nemaju). mna nebavi robit policajta, ale zalezi mi na tom, aby sa tie deti daco naucili. ucitel totiz moze byt akolkolvek dobry, ale ak jeho studenti na to kaslu, tak je to len strata casu a vynalozeneho usilia.

uz hadam nemam, co by som k tomu viac dodal. sam mi davas za pravdu v poslednom svojom odstavci, kde pises:

"pomoze vam to za predpokladu, ze sa budete snazit tomu aspon trochu porozumiet"

aby ste si nemysleli, ze vas vsetkych hadzem do jedneho vreca - to som nikdy nerobil. je mi jasne, ze su slabsi a su sikovnejsi. len mi je luto, ze ti slabsi sa snazia dosiahnut na kvalitu sikovnejsich necestne. a mrzi ma, ak niekto, kto sa nadrie a vynalozi velke usilie na dosiahnutie vysledku, je ohodnoteny rovnako (a obcas aj horsie) ako niekto, kto na to vynalozil slabe az ziadne usilie. nuz - "sikovnym" patri svet...

mirek

24
2. ročník / Re: OOP
« on: 08.12.2011, 20:02:29 »
Tak, aby bolo jasné - ja osobne to používam čisto ako učebnú pomôcku, kde je celý postup programovania toho zadania vysvetlený oveľa lepšie, než na cvičeniach.

tu by som len podotkol, ze slovo cvicenie ma zaklad v slove cvicit a nie vysvetlovat. podstata cviceni by mala byt v precvicovani vysvetleneho na prednaskach a konzultovani vzniknutych nejasnosti a nie v znovuvysvetlovani toho, co bolo vysvetlene na prednaskach, pretoze niekto na prednasky nechodi.

na mojich cviceniach sa snazim, aby ste rozumeli, co mate robit. preto vzdy kazde cvicenie zacina analyzou problemu, ktory ma byt vyrieseny. preto ju robime spolu na tabuli. preto ta analyza obsahuje kopec otazok odo mna voci vam, pretoze chcem, aby ste rozmyslali a videli suvislosti. objektove programovanie nie je ani tak o tom kodeni, ako o tom navrhu.

a špekulujem za pomoci Pecinovského knihy (áno, bol som ochotný investovať 50 € do knihy! To je, čo?)

uz len tak veselo dodam, ze - mam z teba radost ;)

Bez tých screencastov by som mal fakt veľký problém pochopiť niektoré implementácie či funkcionality konkrétne v tomto zadaní. A je to mimochodom aj veľmi dobrá príprava na praktickú časť skúšky. Najprv to celé potrebujem pochopiť, ako to funguje, prečo to tak funguje, nakoľko som ešte 18. septembra 2011 nemal ani páru o Jave. Určite to nie je tak, že si k tomu sadnem a celé to okopírujem do finálnej podoby zadania.
ja mam zasa velmi rad relaciu bez servitky. tiez nemam velmi paru o tom, ako dobre a kvalitne varit. kolko casti mi odporucis napozerat, aby som sa mohol dostatocne pripravit na prakticke varenie a pochopil cely princip varenia?

25
2. ročník / Re: OOP
« on: 08.12.2011, 18:38:43 »
Ja osobne som pred tymto predmetom nikdy nevidel javu... Tieto videa mi pekne demonstrovali ako to vsetko funguje a pomohli mi lepsie pochopit princip.
Na druhu stranu, tiez v tom nevidim problem, ak clovek z videi vycita len system a pochopi fungovanie javy, ako sa tie instancie spravaju, ako sa to vsetko prepaja atd... Pre mna to bola ucebna pomocka :)
aj pred tebou boli ludia, ktori predtym nikdy nevideli javu a zvladli to (dokonca aj stevo je taky pripad, ze jeho programatorsku karieru nastartoval az karel a je jasnym dokazom toho, ze sa to naucit da ;).

ak vsak chces z videi vycitat len system a pochopit fungovanie javy, preco nepozeras ine videa? napriklad java programming tutorial? preco necitas odporucanu literaturu alebo java sun tutorial? je mi to jasne, pretoze ziadny z tychto materialov neriesi zadanie, ktore mas odovzdat a za ktore mas byt ohodnoteny. napriklad je mi zvlastne, ze sa tu nikde neobjavili ine textovkove screencasty a dokonca po cesky. sak na co hladat, ked stevo vyriesil konkretny vas problem, ze?

o ferovosti sa tu rozpisovat netreba - su ludia, ktori to cele urobili sami a stavili nad tym more casu. a su ludia, ktori to len prepisali. hodnoteni budu ale rovnako. hmm... ti, co to len prepisali, su asi sikovnejsi, lebo lepsie vyuzili cas a nestracali ho so zbytocnostami...

Pages: [1] 2 3 ... 18