Zobraziť príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Marek8

Pages: [1] 2
1
4. ro?ník / Re: FSS skuska
« on: 03.06.2008, 17:51:24 »
a ohľadom tých 10b za prednášky, korečko povedal, že v prípade sporných momentov sa prihliadne na účasť - t.z. ak mám 49b tak mi pridá 2b, tak nejak to povedal...

2
4. ro?ník / Re: FSS skuska
« on: 03.06.2008, 17:49:04 »
Napíšem kým nezabudnem.
A9. strom dosiahnutelnosti pre P.S. a jeho vlastnosti
ďalšia otázka z A - cesty v strome dosiahnuteľnosti
ďalšia otázka z A - prefixový jazyk pri strome dosiahnuteľnosti

môj príklad A - nájsť Mw automat pre voice station (t.z. dosiahnuteľnosť)
B - navrhnúť B špec. pre výpočtové stredisko pre n>1 počítačov. bolo treba zapojiť fantáziu a niečo tam vymyslieť.

tie otázky teda dosť brutál, ktoré som videl u niektorých, najmä ten prefixový jazyk, to ani netuším čo je :)

3
4. ro?ník / Re: FSS skuska
« on: 02.06.2008, 15:40:32 »
No ja som korečka pochopil tak, že môžeme dostať všetko čo bolo na prednáškach.
A že keď sa im bude chcieť, tak okruh otázok zverejnia.

Ja mám z toho taký pocit, že záleží na tom, či sa im bude chcieť vymýšľať ďalšie otázky ku tým čo sú pre externistov. Avšak asi budú musieť, keďže tam je otázok 17 či koľko, a ľudí na 1 termíne je 30...

4
4. ro?ník / Re: FSS skuska
« on: 31.05.2008, 01:12:50 »
Ludia ucite sa aj taketo veci?

Neautonomne PS
Pr-T nets
Dokazy vlastnosti LGC (tie tvrdenia,co su v koreckovych skriptach ale aj s dokazmi a je ich viac)
Paralelne systemy

... atd, skratka veci co napr nie su v tych koreckovych skriptach, ale na prednaske boli spomenute (teda aspon niektore z tych veci co som vypisal). Ale neviem, ci toto vsetko treba vediet, su to dost blbosti :)

5
4. ro?ník / Re: Skuska MaS :)
« on: 26.05.2008, 20:12:17 »
Modelovanie na pocitacoch, autor mr Sujansky, rok 1984 alebo tak nejak :)

6
4. ro?ník / Re: FSS skuska
« on: 23.05.2008, 02:44:58 »
A to ste si netahali otazky?

7
4. ro?ník / Skuska MaS :)
« on: 21.05.2008, 21:23:55 »
Tak dnes bol prvý termín z MaS, tak by sa patrilo podeliť z ostatnými.

1. Odveďte algoritmus modelovania pre spojité systémy. Tz napísať algoritmus a na príklade ukázať, ako som sa k nemu dostal. 20b
2. Čo chápete pod pojmom dynamika LS v rámci úrovne log. členov a medzireg. prenosov. Rozoberte problematiku straty impulzov. 20b
3. Čo patrí do výrobnej dokumentácie. 15b
4. Aký je rozdiel medzi analytickými a simulačnými metódami v štúdiách systémov. 15b

Totál zabité otázky. Strhávanie bodov a-la pgI, t.z. pár chýb a z 20bodovej otázky bolo 5 bodov. V prvej otázke bolo najmä treba to odvodenie, nestačilo len samotný algoritmus. Druhá otázka zabitá, čakal som hazardy, stratu impulzov som ani nevidel. Tretia otázka v poho, a pri štvrtej bolo treba aj uviesť algoritmus modelovania a simulácie na ČP.

8
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 20.01.2008, 02:52:03 »
ne. ale otazku c.4 som si pametal 4 odpovede z 8mich(akoze 2 otazky po 4 odpovede, otazka rovnakeho znenia), takze tam moze byt.

9
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 20.01.2008, 02:43:00 »
no ja by som oznacil, kedze som tie otazky napisal ja. ale mal som iba D 70, takze radsej nie.
ale ywetka by sa mohla podujat, aj ja nemam jasno vo vsetkych otazkach ze ktore bolo spravne a ktore nie.

10
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 17.01.2008, 04:13:34 »
uz
ywetka: a zdalo sa mi, ze som ta videl dakde na KVP  :j_shocked:
no ale, kedze som maximalne lenive hovado, ktoremu robi problem premoct sa k tomu aby si dvoma klikmi otvorilo aspon skripta v el.podobe, tak sa mi nechce vytiahnut paty z domu  :lol9: vsak sa uvidime na  skuske  ap

uz som sa zlakol ze myslis kliky akoze ten cvik na zemi. ty a kliky :j_shocked:
 bk

11
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 15.01.2008, 06:27:53 »
tswp su asi netretiaci, neviem.. ywetkine schopnosti nemozno podcenit :D
jj to sme my stvrtaci. do tohoto topiku pisem len preto, ze stvrtaci nejak na toto forum fokuju, kdezto vy tretiaci ste vzorni, thread o 1 skuske na 31 stran rispekt.

12
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 15.01.2008, 06:20:09 »
ohladom tej divnej formulacie, tusil som ze je to chytak, ale zas nevedel som ci to nie je myslene tak, ze ci to nie je akoze akter (asociacia) -> use case 1 -> (include) use case 2.
lebo mozno aj takyto pripad by sa dal takto interpretovat ako tam bolo napisane(?). to ma zmiatlo...
inak tie chytaky boli dost zakerne imo. som sice cakal take, ale aj tak. ale hlavne ze sme zdravi a mame vsetci tswp :)

a s tou mojou pamatou je to tak, ze radsej by som si pamatal tie veci co 4 dni tlacim do hlavy ako otazky co som mal na skuske  :lb:

GOT YA! uz viem kto si, tswp nema az tolko ludi, aby som si ich nepamatala! :D :D :D
a mozno odfotil, mohlo sa stat, co uz  :j_undecided: :j_wink: sak aj ja mam tu doma kopec starych testov, ktore uz asi nebudu - kto chce, nech si dojde odfotit hoc aj hned :D kedze uz ale idem pomaly spat, sancu maju len studenti - susedia z okolia, teda people from KWP ;)) oki... uz mam dost  :hammer:  :h_azn:
a ako si ma vypatrala? :) marekov nas bolo 3 iba v mojej skupine. aj na skuske sme boli min. dvaja :) nie nefotil som vazne...

13
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 15.01.2008, 05:27:01 »
ohladom tej divnej formulacie, tusil som ze je to chytak, ale zas nevedel som ci to nie je myslene tak, ze ci to nie je akoze akter (asociacia) -> use case 1 -> (include) use case 2.
lebo mozno aj takyto pripad by sa dal takto interpretovat ako tam bolo napisane(?). mne sa mari, ze z tej formulacie nebolo zrejme, ze sa mysli priamo relacia medzi akterom a include. to ma zmiatlo...
inak tie chytaky boli dost zakerne imo. som sice cakal take, ale aj tak. ale hlavne ze sme zdravi a mame vsetci tswp :)

a s tou mojou pamatou je to tak, ze radsej by som si pamatal tie veci co 4 dni tlacim do hlavy ako otazky co som mal na skuske  :lb:

14
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 15.01.2008, 04:35:03 »
Tak tu su tie otazky, upozornujem, ze formulacie a znenia odpovedi su cisto z mojej hlavy, pisal som to asi hodinu po skuske co som si spomenul, takze niektore znenia a odpovede sa mi iba tak marili. To je aj odpoved na to, ze co som myslel pod tym, ze mam nahrubo napisane otazky.

1| ak maju niektore triedy spolocne strukturalne a behavioralne prvky, oplati sa
a. vyclenit strukturalne prvky do vseob. triedy a potom z nej dedit
b. vyclenit behavioralne prvky
c. vyclenit aj aj
d. nevyclenit nic

2| nakresleny model hierarchie funkcii, ako v skriptach. Jedna sa o:
a. staticky model
b. model hierarchie funkcii
c. dynamicky model
?

3| v use case su tieto vztahy:
a. generalizacia medzi elementami
b. generalizacia moze byt aj u akterov aj u pripadov pouzitia
c. asociacia pre prepojenie akterov a use case
d. extend
e. include....(nejak divne formulovane, mozno chytak?)

4| charakteristicke pre model poziadaviek:
a. hierarchicke poziadavky
b. nemozno spojit s use case
c. zoznam poziadaviek pocas vyvoja
d. akter v traceability moze byt objekt z uml diagramov

5| charakteristicke pre model poziadaviek
rovnaka otazka, ale boli ine odpovede, sa uz nepamatam.

6| do sekvencneho diagramu patri:
a. paralelna casova os aktera 
b. paralelna casova os objektu 
c. paralelna casova os riadiacich funkcii
d. horizontalna casova os dat

7| CDM:
a. predstavuje logicku reprez. DB
b. predstavuje fyzicku reprez. DB
c. obsahuje datove entity a vztahy
d. je nezavisly na jazyku a programe

8| vztahy medzi triedami:
http://img85.imageshack.us/img85/1452/cdzv7.png
a. trieda D je rozhranie a medzi C a D je realizacia
b. v diagrame su 2 typy agregacnych vztahov
c. A agreg B, B nemoze existovat bez A
d. kompozicia sa znaci prazdnym kosostvorcom

9| nakresleny erd so vztahom TEAM =0 --- |= EMPLOYEE
a. pre generovanie fyzickeho modelu musime odstranit m:n
b. fyzicky model obsahuje m:n
c. team musi obsahovat aspon 1 employee
d. entita employee musi mat aspon 1 entitu team
e. podla modelu zamestnanec nemusi byt v time

10| pre stavovy diagram plati:
a. popisuje stav a zmenu stavu
b. diagram moze obsahovat zlozity stav
c. pri kliknuti v PD na "decomposed state" sa automaticky pre stav urobi novy diagram s podstavom
?

11| stavovy diagram x [y] z
a. x je udalost
b. y je podmienka
c. x je akcia
d. diagram aktivit s 2 stavmi

12| medzi UML modely patri:
a. diagramy tried
b. requirements model
c. erd
d. diagramy ??? okrem komunikacneho modelu
e. ???

13| obrazok business proces model
http://img134.imageshack.us/img134/2908/bpmek0.png
a. akter je zodpovedny za vsetky styri procesy
b. urobit zadanie a urobit test su nezavisle operacie
c. urobit zadanie alebo urobit test mozem aj ked nemam zapisany predmet

14| v class diagrame pri triede + znamena
a. private
b. public
c. protected
d. package

15|<<use case diagram>>
http://img217.imageshack.us/img217/8608/ucym2.png
a. formalne dobre
b. generalizacia s opacnou orientaciou
c. use case ma ist ku osobe
d. ???

15
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 15.01.2008, 00:14:51 »
nebolo by to voci ywetke fer si myslim, bo sa mi zda ze ona tiez vymyslala tie otazky... a taktiez vam tu pomaha na fore, co je vzacnost velka, ze ucitel pomaha studentom na fore.
nemyslel som to akoze nefer, ze niektori budu vo vyhode, to som si uz zvykol a netrapi ma to.

ak sem ywetka pisne, ze to sem mozem hodit, tak nedbam.

16
3. ro?ník / Re: ZSwI
« on: 15.01.2008, 00:06:44 »
no ja tiez musim samo pochvalit ywetku, sa ma aj spytala ze ako to ide :)
inak mam zhruba otazky co som mal, ale nebolo by asi fer to sem hadzat...
ale rad by som podotkol, ze otazky boli aspon premna hrozne divne formulovane, pocas tych 30min som mal co robit aby som sa v tom nezamotal uplne, co je chytak a co je spravne.

17
3. ro?ník / Re: koho na cvika na OS ?
« on: 23.09.2007, 15:06:34 »
Odporúčam Ing. Forgáča, pri zápichu nerobil žiadne problémy, vlastne bol dosť milý  :)

18
3. ročník / Re: SKUSKA Z PG
« on: 23.06.2007, 16:22:13 »
jaki piataci??? ved my sme uz na skole neni takmer mesiac... v tomto case ziadni piataci na skole nie su! az v septembri po zapise :D
Ale sak to je post z februara, zo zimneho semestra
 :hah:

19
3. ročník / Re: zapis predmetov
« on: 18.06.2007, 00:54:06 »
Ty brdo, dobra haluz. Este ze som si nic z FP nedaval, teraz aby som riesil nejake predmety co ani nechcem studovat. Tfuj

20
3. ročník / Re: zapis predmetov
« on: 16.06.2007, 21:48:14 »
No šak to je logické, veď zápis predmetov trval iba ten týždeň v máji.
Teraz ti už pomôže iba nahackovať sa na IS  :lb:

21
3. ročník / Re: PAMS skuska
« on: 11.06.2007, 19:55:58 »
no vsak jak si povedal, dzivy flipper je :D

22
3. ročník / Re: APS skuska
« on: 09.06.2007, 18:27:43 »
No, vdaka ti povzbudzujuce slova :) Ja mam v pondelok, tak dufam ze sa dozor a opravujuci nezmenia...
Inak boli aj taki co nespravili?

23
3. ročník / Re: PREKLADACE SKUSKA !!!
« on: 08.06.2007, 16:59:44 »
Tak ten gulickovy priklad podla mna a {b|a gulicka}.
Tie prefixy a postfixy - chyba ti tam asociativnost.

24
3. ročník / Re: PREKLADACE SKUSKA !!!
« on: 08.06.2007, 04:26:25 »
*Ten check tam urcite nema byt, check sa dava(okrem ineho) pred miesta rozhodovania, cize while - zatvorky { }  a switch - zatvorky ( | ) . Neviem ci aj pred if - [ ], ale asi nie, ale preco nie, tak to neviem :)
*V tych gulickach mas gulas jak svina :D Najlepsie je nakreslit ten prechodovy diagram, co sa kreslil na prednaske, z toho sa da napisat tvar, ktory by ti IMO skusajuci uznal...
*V tych prefixoch a postfixoch tiez gulas, nechce sa mi to teda lustit, on dava vacsinou jednoduchsie priklady, treba len chapat princip. Najlepsie je ak si spravis syntakticky strom vyrazu a z toho odvodis prefix alebo postfix a na ostatne kasli.
*Najlepsia otazka nakoniec: ake ine priklady mozu byt? Hocijake! V tom je "krasa" tohoto predmetu...

25
3. ročník / Re: PREKLADACE SKUSKA !!!
« on: 06.06.2007, 14:22:14 »
No tak napíšem, ako som riešil ja svoje úlohy, ak to niekomu pomôže. Znenie je o stranu späť
1.
A -> B{B}
B -> ab
2. nemám šajn
3.  A-> abC | a{B} treba upraviť. Inak nie som si istý tou časťou bC, možno to bolo cB,ale to je vlastne jedno. Aby to bola gramatika pre jazyk LL(1), musím sa vedieť rozhodnúť podľa najlavejšieho terminálneho symbola. Čiže upravená gramatika:
A -> a (bC | {B})
Syntaktický analyzátor pre toto pravidlo:
Code: [Select]
void A(K)
{
  if (symbol == a) getsymbol(); else error(0, b|H(B)|K);

  check(1,b|H(B)|K);

  switch(symbol)
  { 
    case b: getsymbol(); if (symbol & H(C)) C(K); else error(2,K);
    case H(B): while(symbol & H(B))
                   {
                       B(H(B)|K);
                       check(H(B)|K);
                   }
  }
}

4. režimy sémant.analýzy - analýza dekl., analýza mien, analýza tela - popis si nájdite v skriptách
    tabuľka sémant. an. - Tabuľka symbolov - popis detto

Ak mám niekde chybu, napíšte, opravím.

Pages: [1] 2