Ja som raz kupoval notebook v Datacompe, vyzdvihol som si ho na predajni a potom som ho vrátil bez problémov do 7 dní. Bolo to ale už nejaké 2 roky dozadu. Pre istotu by som sa ale spýtal u nich.
Podľa mňa aj keď si to vyzdvihneš na predajni, stále platí, že si si to objednal cez internet, takže predtým ako si to kúpil si to nevidel, nevyskúšal. Keďže ty nemáš možnosť podľa mňa prísť na predajňu a najskôr si tovar pozrieť, vyskúšať a až potom zaplatiť. Myslím, že objednávkou cez internet sa zaväzuješ, že to prevezmeš. Čiže pozrieť si to môžeš, až keď zaplatíš ak si to objednával cez internet. Takže je jedno či ti to donesú domov alebo si to vyzdvihneš osobne. Podľa mňa ide len o to, že si to nekúpiš v predajni ale objednáš cez internet.
Ale ak by to bolo ako píše v_oid, že si to môžeš pozrieť na predajni aj keď si objednal cez net, tak si to tam pozrieš a zistíš, či je tam nejaký dead pixel. A keď je, tak to nevezmeš. Ale nemyslím si, že by sa to dalo takto.
Tu je výňatok z podmienok Datacompu, kedy nemôžeš tovar vrátiť:
Odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu nie je možné v prípade, ak bol tovar používaný, čiastočne opotrebovaný. Takisto nie je možné odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu u tovaru, ktorého charakter to vylučuje predovšetkým z hygienických dôvodov. Pokiaľ bude vrátený tovar neúplný, poškodený či viditeľne použitý, bude si predávajúci uplatňovať u kupujúceho úhradu nákladov a náhradu spôsobenej škody v rámci platnej legislatívy.
V prípade, ak spotrebiteľ chce vrátiť objednaný tovar, ale ten už bude poškodený, použitý, čiastočne opotrebovaný resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim odoslaný, nejedná sa o odstúpenie od zmluvy. Predávajúci môže v takomto prípade odmietnuť plnenie , alebo po dohode s kupujúcim požadovať si takto vzniknutú škodu, ktorú je predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar alebo odmietnuť plnenie.