• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - Agamemnon

#976
2. ro?ník / Re: DotNET
09.05.2009, 00:50:07
urob aj ten comparer generický... potom by mohlo/malo ísť...
#977
2. ro?ník / Re: DotNET
09.05.2009, 00:43:05
lepšie, keby si pastol kód...

kolekcia je generická? icomparer je generický? implementuješ icomparer na objektoch, ktoré sú v kolekcii? alebo na kolekcii samotnej?

edit: btw... naučte sa konečne používať debugger a google :)

edit2: ako by som to urobil (jedna z možnosti, je ich o dosť viac):

List<MyObject> list = new List<MyObject>();
list.Sort( delegate(MyObject o1, MyObject o2) {
    return DateTime.Compare(o1.Date, o2.Date);
});

#978
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
08.05.2009, 22:53:04
z tohto asi veľmi neporadím... toto vyzerá byť ok... hmm...
skús debuggovať ten program... inak ťažko - možno keby si pastol nejaký iný kód - napr. execute toho príkazu, ktorý zneškodní toho enemy (príkaz pouzi?)... možno aj kód toho enemyho (predpokladám, že je to item?)
je ten príkaz uložený v save file? ostatné veci, čo sa v hre zmenili do save-u ostali zmenené? len enemy ožije?
hmm, nvm...
#979
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
08.05.2009, 21:53:08
pokiaľ je tá miestnosť už existujúca, tak si tam potrebujete predať referenciu... cez konštruktor tej classy Kluc napr...
#980
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
08.05.2009, 21:50:36
Quote from: thom on  08.05.2009, 21:46:16
Quote from: byglajs on  08.05.2009, 21:22:15
thom: práveže toto mi tam nechce dať, neviem ale tak asi tam musí byť niečo ešte napísané, ako napr. game.room1 , ale neviem čo  ???

No to ti nejde podla mna z toho dovodu,ze ty to skukas spustit, (tu metodu) v triede ktora nema pristup ku tim odkazom na tie miestnosti.
A take cosi si skusal??
game.CurrentRoom.SetExits(game.CurrentRoom.West, null, null, null)

ved z aktualnej miestnosti mas odkaz aj na ostatne miestnosti okolo nej.

ale mal by si mať odkaz len na tie miestnosti, kam sa dá prejsť... nie na miestnosti, kam doteraz prístup nemáš... ono to je úplne easy urobiť nejak takto:


class Kluc {
   public void Use() {
       Room room = new MyRoom();
       game.CurrentRoom.SetExits(game.CurrentRoom.North, game.CurrentRoom.South, room, game.CurrentRoom.West);
   }
}


nvm, v akom poradí sú tie miestnosti v setexits, takisto nvm, aké classy a interfaces sú tam podedené...
ako ukážka je to dúfam pochopiteľné
#981
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
08.05.2009, 21:47:31
takže postupne:

pri loade treba resetnúť hru, samozrejme...

Quote from: thom on  08.05.2009, 20:34:13
Quote from: byglajs on  08.05.2009, 20:29:29
br zdravím
vie mi niekto poradiť,pls ?
Ak použijem kľúč na dvere chcem nastaviť iné východy v aktuálnej miestnosti, ale neviem poriadne ako, niekde tuna som sa zasekol:
game.CurrentRoom.SetExits(null,null,tuna mám dať čo ?,null);

má niekto nejakú ideu ako to spraviť ? ???

No ved tam das tu miestnost na ktoru chces aby to ukazovalo, vlastne odkaz na tu miestnost. room1, room2 alebo ako ich mas pomenovane.
game.CurrentRoom.SetExits(null,null,room1,null);

- to riešenie je dobré, len ak máš vhodne implementované SetExits... pretože inak toto urobí niečo také, že vám všetky doterajšie východy zablokuje (nastaví na null) a správne nastaví len ten jeden, zmenený (room1)
- to room1 musí byť nejak nastavené - napr. v triede kľúč budeš mať referenciu na miestnosť, ktorú tam chceš priradiť... alebo ju tam vytvoríš rovno, alebo také niečo... to room1 proste musí byť inicializované...
#982
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
08.05.2009, 20:14:32
do používateľskej sa píšu také veci, ako je potrebná konfigurácia na spustenie, ako sa program ovláda, v prípade tejto hry sa tam dáva scenár na vyriešenie hry, mapa, myslím... potom tam má byť nejaký úvod, popis programu a pod. nejaké vzory sú na katedrovej stránke, mám pocit
#983
spamuje sa všade, nie? :)
#984
5. ro?ník / Re: ODOVZDANIE INDEXOV
06.05.2009, 04:36:56
tak odovzdáš v pondelok :) ja tiež až vo štvrtok budem mať zápich... jakab až vtedy bude zapisovať :)
#985
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 03:45:52
domino: to, čo je na moodle, sa nemusí dodržať do bodky... to je len jedna možnosť... kľudne si môžeš urobiť vlastnú interpretáciu, ktorá to loadnvmčo nevráti... to, čo je na moodle, je kvôli cvikám - to nie je povinnosť, to použiť... len tá kinižnica sa musí použiť...

piton: už 7ka bola v pohode pomerne... 8ka je fajn... aj z používateľského hľadiska... ale súhlasím, koniec ot :)

matejus: cez nejaký medzipredmet...
#986
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 02:46:07
piton: super predsudok, páči sa mi... ;) takisto to neznamená, že to nie je dobré :) skôr to naznačuje, že to dobré je... totiž... každý má iné predstavy... napr. ja keby som si mal vybrať medzi ie8 a ff, tak beriem jednoznačne ie8...

ad load:
ten príkaz load, to nie je tvoja vlastná implementácia? ako teraz pozerám do dokumentácie ku tej knižnici, tak tam nie je implementovaný žiaden príkaz... takže to si môžete z commandu load vrátiť, čo chcete...
#987
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 01:55:35
je, a? nevidím pointu nejak :)
#988
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 01:22:26
môže mať zmysel :) väčšina úloh má viacero možných riešení :) a napr. sa môže urobiť požiadavka, kde bude ten list nutný :)
ale ak už máš všetku potrebnú funkcionalitu urobenú, tak zbytočne si vyrábať robotu navyše :)
#989
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 01:20:56
vyber si :) ja by som použil to enable disable - keď už tam je na to funkcionalita urobená, tak prečo sa trápiť navyše :)

náhoda, skúsenosť, pondelkové cviko z oop, odhad - dedukcia z toho všetkého :) môžeš si vybrať aj tu :)
#990
podľa mňa keby zbadal, tak ti to napíšu... a keďže nikto ho nevidel, tak tu spamujú :) nič nové :)
#991
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 01:16:28
skúsim si tipnúť... spracovanie príkazu máš tak, že ho rovno vkladáš do histórie? teda v prípade, že vykonávaš znovu príkazy, ktoré si do histórie načítal, tak vždy pri vykonaní jedného príkazu ho znovu vložíš do histórie... a tak je tá história nekonečná, lebo do nej stále pribúdajú príkazy, ktoré vykonávaš? môže byť také niečo? - dúfam, že nie je veľmi chaotické, čo som napísal...

skús vkladanie do histórie zablokovať, kým ju prehrávaš - malo by tam byť enable/disable, alebo také niečo...

ak som sa netrafil, tak sorry :)
ale bez kódu a z jednej vety je to ťažko hádať :)
#992
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
06.05.2009, 01:09:31
Quote from: Dudusa on  06.05.2009, 00:45:21
poradte niekto ako urobit nacitacie vami zadaneho suboru.. to treba upravit metodu load v triede history alebo sa to da rovno v triede Load?

do triedy history nemáš zasahovať... to máš použiť ako je... presne ti ale neporadím, lebo nvm ako tá classa vyzerá, ani som to zadanie tohto roku nerobil...

Quote from: piton on  06.05.2009, 00:27:00
noo, to je super, ze 98%, ale pred windowsom sa pouzivali /, opacne \ nepouziva ziadny iny ( mne znamy ) OS...

hej, ale to nič nemení na to, že 98% ľudí používa backslash :) šikovnejší vyhráva...
#993
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 22:45:28
Quote from: piton on  05.05.2009, 19:55:26
A nema windowz nahodou opacne lomitka jak zvysok sveta? Ci v C# sa to zapisuje normalne s '/' ?
                Params = "C:/tmp/history";

btw... to je opačne :) lebo svet (98%) má \ a zanedbateľný zvyšok, okolo 2% (linux, mac ai.) dokopy má / ;)
#994
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 22:44:36
funguje to s oboma typmi lomítok... plus... escape sequence \\ znamená \, preto v tom výpise bolo c:\\tmp\\etc... :)
#995
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 19:21:22
a existuje taká cesta? taký adresár? ak nie, tak ho prv musíš vytvoriť, automaticky ti ho neurobí...
#996
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 18:20:52
ale však ja som o počte tried/objektov nič nepísal :)
#998
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 16:05:50
Quote from: psicho on  05.05.2009, 15:38:28
a zakaznika odkedy zaujima ako jeto internerne riesene? ,zakaznika zaujima cito funguje alebo ne :P :P :P :P :P :P

to ked xes kupit dajaky software ta tiez sa pitas ako je riesenie napr ukladanie ? :) ze ci vytvaraju nato 5 tried alebo tolen tak dajako ulozia ? :D

v tomto prípade zaujíma, lebo tú knižnicu dodal on... čo ty vieš, čo on v nej vnútri robí... čo ak tá classa robí aj niečo iné, ako napr. posiela to na server, potom čo?
#999
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 05:55:14
Quote from: ghostdog_sk on  05.05.2009, 02:57:45
tak...dnes som dokoncil zadanie komplet a aj dokumentaciu...

co sa tyka toho history vobec to nemusis riesit cez triedu history...
ja som si definoval list na ukladanie prikazov rovno v Maine...ak sa prikaz uspesne vykona to jest ked sa s parsera vrati hodnota != null nasleduje Execute() a hned vpisujem ten command do toho listu...ak ho chcem ulozit len si odchytim ci nahodou ten prikaz co sa vrati nieje save a ked je otvorim si stream a zapisojem tak ze prejdem cez for cely list a zapisem to po riadkoch...
potom ked chcem loadnut tak len odchytim ked sa mi z parsera vrati load a znova si otvorim stream a po riadkoch vykonavam prikazay tak ze nacitam riadok do stringu a zavolam nad nim parser...

takze triedu history som nevytvaral vobec ale triedu load a save mam len preto aby mi parser rozpoznal prikazy, v tychto tiriedach je vlastne len konstruktor ktory vytvara prikaz cize jeho name a description...

toto by ti zakáznik nemusel prijať...
#1000
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
03.05.2009, 17:12:58
Quote from: mirek on  03.05.2009, 16:54:04
Quote from: Agamemnon on  03.05.2009, 02:24:43
jj, cez ///
alebo aj tým doxygenovským spôsobom môžeš, ale to musíš vedieť ako to má vyzerať, lebo to ti VS nedoplní...


doxygenovsky styl neviem, ci je - on podporuje javadoc, ndoc a nejake styly z dalsich jazykov. a okrem toho ma nejake dalsie znacky svoje vlastne, na zaklade ktorych je mozne pridat dalsie informacie (titulnu stranku, bugy, todo, zoznam autorov, ...)

jj, len pre mňa javadoc je doxygen style :)