• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - dEVIANT

#851
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 17:46:50
Quote from: mirek on  18.11.2009, 05:33:33
myslis prvu ulohu v stvrtom kroku v 11. cviceni?

Done. Je to s tým Singletonom aj ľahšie a prehľadnejšie...

Quote from: mirek on  18.11.2009, 05:33:33
no - tu by som apeloval na prednasky, ale niekolkokrat to prizvukoval aj binas na cvikach (asi k nemu ale nechodis). ak odovzdas takto zadanie, tak ti ho binas nevezme. nadava sa tomu encapsulation, ako piton tiez podotkol.

Done.

Quote from: psicho on  18.11.2009, 17:01:26
encapsulation je sice fajn, ale aky vyznam ma ked celu aplikaciu pise jeden clovek ? :D toje ako keby som si dal zamky na kazde dvere v vlastnom dome v ktorom okrem mna nikto nebyva a malbysom ich stale zamknute a keby som sa xel z spalne dostat do kuchine tamito trvalo poldna bo X dveri by som musel odomkinat a zamikat :P

Asi nás chcú naučiť správnych návykom už na začiatku...
#852
O ničom / Re: VTIPY A FLIPY
18.11.2009, 16:17:22
Quote from: t0Mi on  18.11.2009, 14:40:15
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :D :D :D :D :D :D
Banned Mentos Commercial

skaping :D:D:D:D
#853
1. ro?ník / Re: imatrikula
18.11.2009, 05:37:10
jednoznačne neísť !!
#854
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 04:53:00
Už to mám. Asi ta história nieje vypracovaná ako jedináčik ( ale to nikde v pokynoch k odovzdavaniu zadania to nieje  ;D takže to nieje povinné ), ale funguje to...čiže už len ošetriť výnimky na Save/Load a bude to All Completed.

No a ešte raz sa pýtam, že prečo ta premenná v GameImpl nemože byť public  ?

#855
O ničom / Re: VTIPY A FLIPY
18.11.2009, 02:04:50
 Roman :) (19:55:00 17/11/2009)
uz som zbaleny:D:D
Lea (19:55:42 17/11/2009)
dobreee
Lea (19:55:47 17/11/2009)
mne to bude viac ako polhodinu trvat :D
Roman :) (19:59:22 17/11/2009)
mne to trvalo 5 minut :D:D

Lea (19:59:42 17/11/2009)
:D
ale tak ty si na dva dni
ja na desat
to je pat krat viac :D
5x5 je 25
:P
+ som zena :D :D
5minut

a takto prišla k 30tim minútam :D to je zmýšlanie... ( Lea = Safyia )
#856
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 01:57:22
Quote from: tino8 on  18.11.2009, 01:49:30
myslim ze staci ak ti tu premennu nastavuje GameImpl (aspon ja som to tak robil).
lebo vsetky exekjuty :D ti vracaju GameState, a ak tam napises nieco take: status = xyz.execute(xyz); a v tomto pripade je status privatna premenna.

to áno...a keď podá mirek solidný dovod ( čo asi určite podá :D ),prečo to nemože byť verejná, tak sa to dá rýchlo zmeniť...
#857
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 01:39:12
Chápem...zmením vo vlaku do KE :D...dik

A k tomu riadku áno v GameImpl je public static GameState stav...prečo to nieje dobre?  :D hra funguje ako má...
#858
1. ro?ník / Re: ZEI
17.11.2009, 22:46:15
no tak jemu asi zapísali ked píše že "má už aj niekto iný"...asi len nejaká chyba...alebo žeby si nemal z prvej časti ( TD alebo BOZP) nadpolovičný počet bodov? ale to by tam bolo asi aj to hodnotenie...
#859
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.11.2009, 22:37:43
No snáď bude toto už moj posledný problém pred dokončením. V tride History mám ArrayList<String> do ktorého sa z Parsera posielajú všetky príkazy nejako takto

Kód triedy Parser
boolean OK=ret.startsWith(list.get(i).getName());
           if(OK)
           {  History historiaaa = new History();
              historiaaa.addP(ret);


a potom mám 2 metódy void addP a returnArray nejako takto

Kód triedy History
public void addP(String ar) {
  prikazyH.add(ar);
  System.out.println(ar);
 
   
}
public void returnArray() {
    if (prikazyH.size() == 0) System.out.println("prazdna");
       else {
   for (int i=0;i<prikazyH.size();i++)
        System.out.println(prikazyH.get(i));
       }

}


cize pridám do listu príkaz z parsera...a následne ho pre istotu aj vypíšem na obrazku - // System.out.println(ar); // toto funguje...

vytvoril som si prikaz historia ktorý ma vypísať históriu a v metóde execute vyzerá takto

public GameState execute(Game game) {
      History hi = new History();
      hi.returnArray();
     
     return GameImpl.stav = GameState.PLAYING;
   }


a teraz kde je problém??no ten, že píšem príkazy, a keď dám potom zobraziť históriu tak mi stále vypíše "prázdna"  >:(

takýmto sposobom riešim aj napr. vypísanie inventára, itemy v miestnosti...a funguje...ale toto stále vypíše prázdnu históriu...
#860
A hlavne to webdesignéri nevyužívajú, lebo je to škaredé fuj !!! :D
#861
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:10:15
odporucam knihu Rudolfa Pecinovskeho - Myslime objektove v jazyku Java. teraz vyslo nove (druhe) vydanie, ktore je doplnene o vynimky, mapy a boli doplnene niektore dalsie navrhove vzory. naozaj odporucam tu knihu. na prikladoch, ktore je mozne stiahnut z internetu su vysvetlene zakladne principy OOP. zacala som ju citat az rok po absolvovani predmetu OOP a aj tak som tam nasla este nejake finty, ktore som neovladala.

tú knihu som si minule stiahol v .pdf vydanie 2004 niečo cez 400 strán. A vážne je dobrá, pozrel som len niekoľko prvých strán ale lúbilo sa mi to...dobre vysvetlené...dodávam link na ňu keby niekto chcel :)

http://www.sendspace.com/file/cxxm0t

#862
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
15.11.2009, 21:20:02
Ďakujem...
#863
O ničom / Re: PM
15.11.2009, 21:02:44
ani ja...my sme asi niečo špeciálne :D
#864
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
15.11.2009, 21:02:06
Mám ďalší asi little problém. Predmety v hre ktoré implementujú rozhranie Moveable je možne vložiť do inventára.

Ciže pri metóde execute triedy Get ktorá vloží vec do inventára musím overiť či je nositeľná.

Existuje nejaká podmienka/metóda/, ktorá zistí či daná trieda implementuje to rozhranie?Ak áno aká je syntax? googlil som ale nič som nenašiel :/

Alebo to musím spraviť tak že do rozhrania Moveable dám napr. public boolean getMove(),vo všetkých nositeľných predmetoch vytvorím premennú moveable,v konštruktore ju nastavím na true a implementovaná metóda getMove vráti true a to budem overovať v tej metóde execute triedy Get? Bude to fungovať aj takto?či na to idem zle?

snáď som to napísal zrozumiteľne   bk


#865
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
15.11.2009, 00:12:34
treba zobrať tašku od Notebooku...dat do nej niečo tvaru a veľkosti notebooku...nechať pri stole...a ísť odniesť tašku..zatiaľ, čo druhý človek ju bude z dialky sledovať...a kto ju vezme tomu ... :hammer:
#866
Je to žena  :) www.be-be.sk  bk
#867
1. ro?ník / Re: UPS Zadania 5e
14.11.2009, 19:15:11
Ja zadarmo rád poradím, keď sa niekto nepýta úplne somariny...
#868
njn keď študovala Novitzká tak to základy boli :D
#869
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
13.11.2009, 22:56:27
a že berieš z jedálne cuzdie booky sa ti nestáva ? :D

( tiež smiešna otázka, ale niektorím sa to stáva, a potom ich ani vrátiť nejdu  :P...napríklad tento rok sa to na TUKE stalo údajne cca 50krát )
#870
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
13.11.2009, 22:13:39
Nechal si tašku pri stole a šiel len odniesť tacku...20 sekúnd...tašky nebolo...
#871
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
13.11.2009, 22:09:04
metoda setCurrentRoom nastavi private Room currentRoom na ten parameter typu Room...a currentRoom.getEast je public Room...ciže vráti rovnaký typ...

Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
       at commands.East.execute(East.java:31) -         Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
       at textovka.Parser.getCommand(Parser.java:49) -     list.get(i).execute(null); // vyvolá metódu execute danej triedy/príkazu/ čo mám v liste
       at textovka.GameImpl.play(GameImpl.java:37) -      prikaz.getCommand(line);
       at textovka.Main.main(Main.java:35) -   hra.play();
Java Result: 1

mám pocit, že tam bude nejaká little primitívna chyba...či?...
#872
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
13.11.2009, 21:49:37
Ok dík za snahu, vyriešil som tie problémos na cviku...a kukom do zdrojáka.

Len nechápem prečo mi nejde prechádzať z miestnosti do miestnosti...teda nastaviť novú currentRoom...

public void setCurrentRoom(Room currentRoom) {
      this.currentRoom = currentRoom;
    }


píše mi, že nekompatibilné typy...ale keď podľa netbeans "nápovedy" hodím pred currentRoom (RoomImpl) tak to aj tak nejde...

konkrétne v class East v metóde execute( Game game ) to mám takto

Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
        if(currentRoom.getEast()!=null)  game.setCurrentRoom(currentRoom.getEast());

Zmenil som aj typ currentRoom z RoomImpl na Room v GameImpl...síce nevypisuje chyby v kóde...no vypíše potom chybu pri príkaze vychod...

so...where ist he problem ? :/

#874
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.11.2009, 22:17:36
Zhánam človeka, čo má spravené ( funkčne )  7. a 8. cviko...nech sa mi prosím ozve...potrebujem niečo...odmena istá  ;)

EDIT:

stačí siedme...8. už vlastne mám napísané  :D ...takže 7. Ten Parser atď...  :)
#875
Party Alert! / Re: Feikarovica - Ibiza
12.11.2009, 04:25:37
Quote from: kOsTi on  12.11.2009, 04:21:42
lenze feikari sedia doma a sa ucia

tak! Naše mamky z nás chcú mať inžinierov...