• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - xxx3

#651
2. ročník / Re: OOP
09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
#652
2. ročník / Re: Matematická Logika
09.12.2011, 19:45:33
tak co potom z poslednej prednasky nebude ?
#653
2. ročník / Re: Matematická Logika
09.12.2011, 17:27:02
co bolo na poslednej prednaske to nebude ? Rezolucna metoda v predikatovej logike teda nebude ?
#654
2. ročník / Re: Matematická Logika
09.12.2011, 02:54:21
nehovorila nic o predtermine blizsie, ze co by tam mohlo byt ?
#655
2. ročník / Re: Matematická Logika
09.12.2011, 02:44:52
Myskova
#656
2. ročník / Re: Matematická Logika
09.12.2011, 02:34:34
co vsetko treba vediet z teorie na skusku ? (predtermin)
#657
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 21:16:40
dakujem
#658
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 21:05:29
Quote from: Agamemnon on  06.12.2011, 18:55:17
nevymyslajte zlozite veci... ak potrebujes pri pouziti nejakeho predmetu odomknut/nastavit nejaky vychod (=zavolat setexits), tak si tu miestnost, do ktorej sa potom budete moct dostat (teda, ktoru pouzijes ako parameter v setexits), predajte ako parameter kontruktora toho predmetu, ulozte do private premennej v predmete a v metode use to potom uz len pouzite... popisoval som to tu pred par dnami...

este na toto by som sa chcel spytat ... mam v createRooms napr. vytvorenu miestnost: RoomImpl Miestnost5 = new RoomImpl("M5","Si v miestnosti 5")

A potom ju ako mozem predat ako parameter konstruktora predmetu ? Nechapem. V konstruktore predmetu je napr.: 
public Key(){
        super("kluc","Stary zhrdzaveny kluc");
    }

kedze dedi od AbstractItem:
public AbstractItem(String name, String description){
        this.name = name;
        this.description = description;
    }


Nevysvetlili by ste niekto blizsie ako si predat neiktoru konkretnu miestnost cez ten konstruktor ?

#659
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 19:09:12
a da sa nejak prekryt prikaz na pohyb napr. na  vychod ?

Lebo potreboval by som to spravit tak, ze ked som v miestnosti napr. so zombie tak ked nedam prikaz pouzi mec ale dam prikaz na pohyb na niektory smer tak sa hra skonci lebo som zomrel

Alebo ako spravit takyto pripad, ze chcem skoncit ked sa nieco nevykona ?
Lebo toto co som robil teraz je zle kvoli tomu, ze ked prekryjem napr. getWest tak hned ako vojdem do miestnosti kde mam nieco pouzit tam by mi to skoncilo, lebo pri pohybe do tej miestnosti sa vola getWest pri vypise moznych vychodov ... a ja potrebujem aby sa mi hra ukoncila nie hned ked vojdem do tej miestnosti ale az ked chcem ist z nej dalej bez pouzitia predmetu
#660
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 18:55:57
no hej, presne ... nato som nevedel prist :D ... nastastie ma to napadlo a moze mpokracovat dalej so zadanim .. kurnik blby scenar som si teda vymyslel xD
#661
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 18:37:59
no velmi som to nepochopil co si napisal :D ... skor potrebujem zistit ako zavolat tu metodu ropeUsed() z triedy IzbaSoSekerou ... lebo hadze mi to tam NullPointerException

kedze premenna "tato" je zrejme null ... tak preto to hadze tu chybu .. ale co s tym ?

// vyriesil som to teda nejak pretypovanim, snad to bude OK
#662
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 18:07:41
Agamemnon, diky .. to ma nenapadlo, dat tam super :D

Ale som zistil, ze este je chyba aj inde, ked dam prikaz "pouzi lano" furt mi vypisuje, ze Nepouzil si lano ked dam rozhliadni sa

zmenil som Use takto:
public GameState use(Game game) {
        if(game.getCurrentRoom().equals(tato)){
            tato.ropeUsed();
            game.getCurrentRoom().getWest();
           
        }
       
        return GameState.PLAYING;
    }


skusal som spustit debugger a vyzera to tak, ze ta podmienka v Use sa vyhodnoti ako false, takze k tato.ropeUsed(); sa vobec nedostane program ... ako spravit tu podmienku aby sa vyhodnotila kladne ked som v tej miestnosti IzbaSoSekerou ?

// a ked tam nedam podmienku, aby som sa dostal k tato.ropeUsed(); tak mi vyhodi chybu java.lang.NullPointerException
#663
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 05:25:06
mam problem pri tom prekryti metody getWest ... co som sa pytal vcera ...

dal som tam:

public class IzbaSLanom extends RoomImpl{
   
    public boolean wasRopeUsed = false;
    public GameImpl miestnost;
   
   
    public IzbaSLanom(String description){
        super(description);
    }
   
     public void ropeUsed() {
   
    if (miestnost.getCurrentRoom().equals(this)) {
      wasRopeUsed = true;
    }
    }
     
    @Override
    public Room getWest() {
    if (!wasRopeUsed) {
      System.out.println("Nepouzil si Lano");  /
    }
   
    return this.getWest();
  }

   
}


A potom v use Lana mam:
public GameState use(Game game) {
        if(game.getCurrentRoom().getItem("sekera") != null){
            tato.ropeUsed();
            game.getCurrentRoom().getNorth();
        }
       
        return GameState.PLAYING;
    }


a predtym :
public IzbaSoSekerou tato;

ale hned ako sa premiestnim do tej miestnosti kde je Lano tak mi vypisuje milionkrat pod seba Ze nepouzil si lano a potom nejake chyby



#664
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 03:03:06
dik, skusim

a mam otazku ... ked mam velakrat v scenari "pouzi nieco" tak musi to byt robene tak, ze sa vsetky tieto prikazy MUSIA pouzit ? Alebo mozem to mat aj tak, ze niektore musia byt vykonane a niektore nie ? Ze napriklad ked mam niekde "pouzi mobil" tak mozem to mat aj tak, ze sa to tam nemusi pouzit, ze sa moze len prejst do dalsej miestnosti aj ked to v scenari je ?
#665
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 02:40:48
a este nieco: z PMD  Avoid using implementation types like 'ArrayList'; use the interface instead

to akoze nemam pouzivat ArrayList ? Nechapem, mam miesto ArrayList pouzit rozhranie ?? ako sa to da ?
#666
2. ročník / Re: UŠaA
08.12.2011, 01:12:50
mam otazku ... ked mam velakrat v scenari "pouzi nieco" tak musi to byt robene tak, ze sa vsetky tieto prikazy MUSIA pouzit ? Alebo mozem to mat aj tak, ze niektore musia byt vykonane a niektore nie ? Ze napriklad ked mam niekde "pouzi mobil" tak mozem to mat aj tak, ze sa to tam nemusi pouzit, ze sa moze len prejst do dalsej miestnosti aj ked to v scenari je ?
#667
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 20:22:11
ved aj pre mna to bola ucebna pomocka ...

ale s tou originalitou ... tam podla mna tie metody budu mat vsetci dost podobne kedze je v scenaroch napisane akym sposobom ich mame implementovat
#668
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 19:05:41
mirek .. zas nie kazdy musi len opisovat tie zdrojaky, napriklad ja si to robim sam, ale ked s niecim uz fakt neviem pohnut alebo mi hadze nejake chyby a neviem prist nato co s tym tak sa pozriem do tych tutorialov a pridem na chybu, opravim si a je to ... co je na tom zle ? ... alebo sa niekto moze z toho aj ucit, pozrie si to a potom spravi aj sam
#669
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 05:44:32
ano, je RoomImpl ako vseobecna miestnost

takze, teraz mam v GameImpl v metode createRooms() toto: (okrem ineho)
RoomImpl A = new RoomImpl("A, nachadzas sa v chyzi svarneho suhaja. Na vychode sa nachadzaju dvere veduce z chyze von");

a ked si vytvorim tu miestnost A zvlast, tak budem mat triedu VlastnaMiestnostA, v ktorej spravim to co si pisal vyssie a potom budem mat v GameImpl namiesto riadku, ktory som napisal vyssie, toto?
RoomImpl A = new VlastnaMiestnostA("A, nachadzas sa v chyzi svarneho suhaja. Na vychode sa nachadzaju dvere veduce z chyze von");

dobre to chapem, hej ?
inak diky .. zajtra to vyskusam
#670
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 05:05:21
hm, len teraz to mame tak, ze v triede GameImpl je metoda createRooms, ktora vytvori vsetky miestnosti a nastavi vychody z miestnosti ... to si mam teraz tu miestnost kde treba pouzit lano spravit zvlast ako triedu a v createRooms vytvorit instanciu tej triedy miesto tej miestnosti ktoru tam mam teraz v createRooms ?
#671
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 04:18:29
ten flag je co vlastne ? .. dam si nejaku premennu, ktorej nastavim napr. hodnotu true ked predmet bol pouzity, inak bude false ?

A tie getWest atd. kde prekryt ? A ako sa da dat taka podmienka, ze if(predmet bol pouzity) then nieco  ... ?
#672
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 03:00:33
mam v scenari napr. prikaz pouzi lano ... a ako spravim to, ze ked to lano v danej miestnosti nepouzijem tak ze sa hra ukonci ? ... mal som to vymyslene tak, ze akoze bude v miestnosti diera a preto musi dat hrac prikaz pouzi lano aby sa dostal cez dieru, inak spadne do diery .. no myslel som, ze to bude len ako v opise miestonsti, ze je tam akoze diera ... len to ma zaujima, ze ako spravim tieto veci, ze sa musi pouzit ten predmet v danej miestonsti inak sa hra skonci lebo akoze zomrie hrac .. alebo jednoducho, ze sa neda pokracovat dalej ked sa nevykona prikaz v danej miestnosti ktory je v scenari .. ze nepusti to do dalsej miestonsti kym sa nevykona ten prikaz
#673
2. ročník / Re: OOP
05.12.2011, 20:22:39
ta lebo vtedy som si nepozrel, ze co robi preskumaj, som si myslel, ze to bude stacit spravit tak, ze dam preskumaj truhlica a mi to vypise v texte, ze truhlica v sebe obsahuje nejake predmety a tie sa potom budu dat zobrat
#674
2. ročník / Re: UŠaA
05.12.2011, 19:54:23
lol, vsak si nevies pozriez cvika ? ... bubble, insert, radix, heap, quick
#675
2. ročník / Re: UŠaA
05.12.2011, 19:40:31
hej, tak som to pochopil