Quote from: mirek on 28.04.2010, 05:18:27Quote from: ursus on 28.04.2010, 05:15:20Quote from: mirek on 28.04.2010, 04:24:26Quote from: ursus on 28.04.2010, 04:00:12
Mirku, mam na teba dotaz
tie zadania, resp algoritmy, mam robit pre konkretne rozmery sveta zadane tym obrazkom alebo pre univerzalne pre rozmerovo hocijaky svet?
ak hej, tak mozem to aj nejako kontrolovat? kedze napr pri niektorych zadaniach postrebujes stred, cize idealne by bolo aby to malo neparny pocet prvkov v danom riadku/stplci
atd
dufam ze vies co myslim
samozrejme, ze musi byt algoritmus univerzalny - pre lubovolnu mapu/svet, ktory vyhovuje zadanym podmienkam. v opacnom pripade by stacila len postupnost funkcii podobne, ako tomu bolo v prvom cviku (nieco, co sa dalo spravit na par riadkov, sme robili na strasnevelkypocet riadkov). takze ziadny hardcode.
no a niekedy by bolo idealne, aby bol svet neparny, ale budes sa musiet asi vysporiadat aj s tym, ze bude proste parny.
okej, fpohode
ja len k tej ulohe s paskalovym trojuholnikom (10.pyramida) by som to mal v pripade parneho sveta vypisovat ako
a) pokial sa mi prvky zmestia do roadku, tzn posledny bude prazdny
b) alebo pokial zaplnim secky riadky, tj odrezem prvky z konca riadku
thx
ak to ma byt trojuholnik, musia tam byt vsetky prvky. ak budes orezavat, uz to bude stvoruholnik.
well, je to pyramida


okej, beriem ze a) je spravne