• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - Agamemnon

#2226
1. ro?ník / Re: Putty
23.04.2008, 03:16:58
podľa toho jeho generalizovania sa jeho výrokmi ani netreba zaoberať :) takých, čo mali kopu reči, už bolo :)
#2227
idl je interface definition language... to je len jazyk na popis rozhrania...
a compiler je prekladač
#2228
2. ro?ník / Re: Java
18.04.2008, 02:06:27
Quote from: kOsTi on  18.04.2008, 02:01:03
no sice to ide ale sucasne otvara Tile nad ktorym sa to aplikuje...

toto snáď už nie je problém ošetriť...
#2229
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 23:32:41
Quote from: LM on  17.04.2008, 23:31:37
vtip je v tom ze to firme RSA este nikto neoznamil. :D

hehe :)
#2230
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 23:07:17
Initially, the details of the algorithm were kept secret — proprietary to RSA Security — but on 29th January, 1996, source code for RC2 was anonymously posted to the Internet on the Usenet forum, sci.crypt.

a príslušné RFC
http://tools.ietf.org/html/rfc2268

rc2 BOLO firemným tajomstvom RSA :)
#2231
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 23:05:03
RC4 is not patented, but it is a trade secret of RSA Security. An alleged copy of the RC4 source code was published anonymously in 1994. This code behaves identically to the official RC4.

toľko ku rc4... síce je tajný, ale algoritmus sa pozná, takže zase až tak tajný nie je, hehe
#2232
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 23:02:11
Quote from: LM on  17.04.2008, 22:57:45
agamennon:
no dobre najdi mi ale algoritmus RC2 ktory je symtericky prudovy
a algoritmus RC4 ktory je asymetricky.



existuje také niečo vôbec ako asymetrický rc4?

RC4 is a symmetric stream cipher with an arbitrary key size. RC4 was created by Ron Rivest of RSA Security in 1987.
#2233
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 22:59:14
Quote from: LM on  17.04.2008, 22:57:45
agamennon:
no dobre najdi mi ale algoritmus RC2 ktory je symtericky prudovy
a algoritmus RC4 ktory je asymetricky.



nvm, o čom hovoríš :)) ja sa do toho nevyznám... len sa mi to veľmi nezdá, že sú tajné, tak som trochu googlil... a našiel som free source code a pod... hlavne, ak všetci hlavní konkurenti sú "open source"
#2234
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 22:56:10
oka, thx :)

hehe, najlepšie sú rc1 a rc3...

via wiki:
RC1 was never published.
a môj favorit:
RC3 was broken before ever being used.

btw:
tajné? mne sa nezdá:
http://en.wikipedia.org/wiki/RC6#Encryption.2FDecryption

aspoň na prvý pohľad to vyzerá ako zverejnený algoritmus :)
#2235
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 22:49:26
Quote from: pUf on  17.04.2008, 22:44:50
jj to s xor sme mali v aps.. vymena obsahu 2 registrov ;)

no ja som skor myslel tie RC, ze su tajne :P

čo je rc? rivest's cipher?
#2236
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 22:03:28
algoritmy pre DES, AES určite nie sú tajné :) takisto algoritmy pre RSA, či hashovacie funkcie...
tie šifry, čo sa používajú najviac - resp. sú najznámejšie - tak majú otvorené algoritmy... a ich sila pozostáva zo sily kľúča/ov
#2237
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 22:01:16
xor je obľúbené preto, že platí:

ak
a xor b = c

potom
c xor a = b
a
c xor b = a

:)
#2238
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 19:39:08
Quote from: pUf on  17.04.2008, 19:01:19
no nakodit symetricky algoritmus neviem :D ale myslim, ze mi to ani netreba

hehe, to sú samé rotate, shift, xor, or, and a podobné veci :)
#2239
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 19:38:33
Quote from: MKI on  17.04.2008, 19:34:37
ako sa prelozi transpozicna sifra ? bo to neznam najsc :D

veľmi prekvapujúco, je to transposition cipher
#2240
3. ro?ník / Re: Bezpe?nos? v Internete
17.04.2008, 18:12:44
Quote from: Raleon on  17.04.2008, 18:04:51
Quote from: pUf on  17.04.2008, 17:13:46
ten vie ako naimplementovat DES alebo RC2. mozem povedat, ze v C# je to primitivne.. na par riadkov

aj tak, ze nepouzivas built-in sifrovacie kniznice?

tie knižnice sú na to, aby sa používali ;)
#2241
:)
#2242
ja som na to reagoval už dávnejšie... aj tak si myslím, že na to prídu, ak od niekoho kúpi zadanie... to, čo s tým potom urobí cvičiaci, je už vec dohody cvičiacich... o tom lepšie ywetka, eqo alebo mirek... ale sľubujú vyhadzov
#2243
instancia.konkretnaMetoda2();           //Toto nejde, ale chcel by som, aby to islo

pretypuj a pôjde:
((stol) instancia).konkretnaMetoda2();
#2244
2. ro?ník / Re: Java
16.04.2008, 20:11:55
Quote from: SSPPYY on  16.04.2008, 13:32:47
Quote from: Agamemnon on  16.04.2008, 05:24:21
ak chcete oba buttony, aby fungovalo, tak musíte skombinovať mousePressed event s mouseClicked eventom... totiž nikdy sa vám nepodarí zachytiť obe tlačítka naraz, takže 1 musí byť stlačené a druhé sa klikne až potom...
Akoze nepodari? Da sa to v pohode cez maskovane tlacidiel.

thx, to som nevedel :)
javista nie som, len som si logicky odvodil, že na raz sa to odchytiť nedá :)
#2245
2. ro?ník / Re: Java
16.04.2008, 05:24:21
ak chcete oba buttony, aby fungovalo, tak musíte skombinovať mousePressed event s mouseClicked eventom... totiž nikdy sa vám nepodarí zachytiť obe tlačítka naraz, takže 1 musí byť stlačené a druhé sa klikne až potom...
#2246
pokiaľ nebude open source, tak asi skôr nie :)
#2247
a to, čo si dal k dispozícií je málo na nejaký nápad... hlavne ak nvm, s čím mám operovať - ako máš čo implementované, ako čo u teba funguje atď
#2248
najlepšie nápady sú také, ktoré robia to, čo majú, a sú jednoducho realizovateľné...

ak problém vyzerá zložito, to ešte neznamená, že nemá jednoduché/elegantné riešenie :)
#2249
btw... netreba brať item strikne ako item (item môže byť aj niečo, čo nie je vidno, len vykonáva nejakú akciu - napr. nejaký timer, prípadne nejaký medzistupeň pre nejaké akcie a pod... zle sa mi to popisuje slovami, žiaľ kresliť tu nvm)... a netreba sa za každú cenu snažiť o kontinuitu bytia...

tj.:
máš lampu, tá je vypnutá... a teraz ju chceš zapnúť... tak máš 2 možnosti:
- urobíš jej nejaký vnútorný stav, a ten zmeníš
- urobíš 2 objekty - "vypnutá lampa" a "zapnutá lampa"... pri zapnutí ten prvý zrušíš a ten druhý zobrazíš...
to druhé ponúka oveľa väčšiu voľnosť pri rovnakej obtiažnosti implementácie...

#2250
ak máš dobre implementovanú akciu "použi vec", tak to potom presne vieš použiť aj na aktualizáciu celého prostredia na základe času (a aj pri automatickom plynutí času)...
plus stroj času máš pravdepodobne ako item... takže pri akcii "použi stroj_času" vieš adaptovať prostredie na zmenu...