• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - Agamemnon

#2176
Quote from: kornas on  01.05.2008, 23:28:31
A  okrem toho, aspon v mojom pripade, tie interface-i su naimplementovane, no nikde ich nevuzivam

hehe :)

Quote from: kornas on  01.05.2008, 23:29:22
Skoro by som zabudol... Agamemnon, vdaka za pomoc.

nz, np :)
#2177
Quote from: kornas on  01.05.2008, 20:47:00
Quote from: Agamemnon on  01.05.2008, 20:42:15
btw:

ten:
Object reference not set to an instance of an object.

ti hodilo preto, že si sa pokúsil serializovať položku item, ktorá ukazovala na null... teda tam objekt nebol :) takže si sa pokúsil serializovať neexistujúci objekt

to som si myslel, len som nevedel naisto, dik. Len teraz ako to vytiehnut, ked ulozim len existujuce objekty :( v cykle sa to asi nebude dat, lebo by objekty popriradzovalo zaradom od zaciatku a nevynechavalo by tie, ktore maju byt NULL :( nie ? (naviem ci som to dobre popisal... ak nie, napiste a skusim to popisat zrozumitelnejsie) Vdaka.

najlepšie tak, že uložíš celé pole naraz :)

ak to budeš ukladať v cykle, tak to pole úplne presne nebudeš vedieť (za predpokladu, že nechceš komplikovať kód zápisu a načítania) obnoviť... (presne ako si napísal - pri čítaní by ti tie null nepovynechávalo)
#2178
btw:

ten:
Object reference not set to an instance of an object.

ti hodilo preto, že si sa pokúsil serializovať položku item, ktorá ukazovala na null... teda tam objekt nebol :) takže si sa pokúsil serializovať neexistujúci objekt
#2179
xml je zložitejšia, treba viac nastavovať... ale má aj výhody, ale to je nepodstatné v tomto prípade :)

pri bin. to serializable musí byť... a potom by to už malo ísť...
ak to nejde, musí to hodiť nejakú výnimku (inú ako tú, čo si dal - ak správne chápem, tá sa vyskytla, keď si to šiel robiť po jednotlivých prvkoch) - a podľa nej by sa mohlo dať presnejšie určiť, v čom je problém... pastni ju sem :)
#2180
- všetky triedy, ktorých objekty serializuješ (aj nepriamo, prostredníctvom iných) musia byť označené serializable
- ak serializuješ cez xml, tak musíš explicitne označiť, že daná trieda odkazuje na objekty iných tried, ktoré sa budú tiež serializovať (používa sa xmlinclude atribút)
#2181
2. ro?ník / Re: Java
01.05.2008, 17:57:53
Quote from: buhehe on  01.05.2008, 17:41:29
ten return sa vykona iba ked je splnena podmienka pre if lenze fcia musi vracat VZDY...

on tam má return aj pri else :)

lenže problém má s catch statementom
#2182
2. ro?ník / Re: Java
01.05.2008, 16:32:43
Quote from: Hero on  01.05.2008, 16:26:55
pomoze niekto, furt mi vypisuje missing return statement a neviem kvoli comu ked to tam je...

public static Settings load() throws ClassNotFoundException{
        try {
            FileInputStream in = new FileInputStream(SETTING_FILE);
            ObjectInputStream s = new ObjectInputStream(in);
            Settings set = (Settings) s.readObject();
            s.close();
           
            if (set instanceof Settings ) {
            return set;
            }else return (new Settings(9,9,10));
                                     
            } catch (IOException ex) {
            Logger.getLogger(Settings.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        }
         
    }


navrhujem si preložiť ten text do slovenčiny...
mám také matné tušenie, že ti tam chýba "return" príkaz v každej vetve
#2183
- serializáciou to ani zďaleka nemusí byť najjednoduchšie :)
- to, čo je na moodli, nie je veľmi smerodajné... platí to, čo ti povie cvičiaci...
- ako systémová stačí niektorým cvičiacim doxygen - v tom prípade žiadne také veci ako je min. konfig. pc nepotrebuješ (aj tak sa to nikdy reálne nezisťuje, a len sa to odhadne, prípadne sa napíše, že na stroji, čo máš ty, to ide určite)

#2184
rozdiel medzi foreach a for:
foreach nepovoluje edit/delete prvku, ku ktoremu prave pristupujeme... kym for ano (v niektorych pripadoch to je riziko, niekedy vyhoda)...
#2185
trademark: debug - window - a tam si zapni locals, prípadne aj ďalšie časti...
#2186
Quote from: leniocka on  30.04.2008, 05:49:19
Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 05:44:18
presne tak, ako máš urobený pohyb po mape - napr. som v nejakej miestnosti a poviem, že "sever", tak on sa musí pohnúť smerom na sever - takže musí vedieť, že tam niečo je...
tak potom vieš presne tak vygenerovať aj ten ArrayList pre GetDirections();

pokiaľ máš server/juh robené tak, že zmení index niekde mimo objektu Room, tak si nepomôžeš a budeš musieť dať objektu Room minimálne jeho vlastné súradnice a referenciu na mapu

hmmm... to by bolo asi dost komplikovane ale napr. pohyb po mape riesim instanciou hraca, ktory suradnice ma... ale staci mi, ak viem urcit smery iba v miestnosti, kde sa prave nachadza hrac?

myslím, že stačí
#2187
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:48:57
Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

Sak to... sa obodkujem jak ... nic no.

urob 1 breakpoint, pred kritickou časťou... a potom manuálne pokračuj po jednotlivých nasledujúcich príkazoch a kontroluj po každom kroku obsah premenných
#2188
Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

spolu s výpisom obsahu premenných :P
#2189
Quote from: leniocka on  30.04.2008, 05:25:38
mam otazocku:
mame v rozhrani IRoom metodu: ArrayList GetRoomDirections(); na mapu mam pouzite 2-rozmerne pole typu Room, ale neviem ako mam implementovat metodu GetRoomDirections(); z daneho rozhrania v triede Room, ked nevidim indexy pola v triede Room  bv

presne tak, ako máš urobený pohyb po mape - napr. som v nejakej miestnosti a poviem, že "sever", tak on sa musí pohnúť smerom na sever - takže musí vedieť, že tam niečo je...
tak potom vieš presne tak vygenerovať aj ten ArrayList pre GetDirections();

pokiaľ máš server/juh robené tak, že zmení index niekde mimo objektu Room, tak si nepomôžeš a budeš musieť dať objektu Room minimálne jeho vlastné súradnice a referenciu na mapu
#2190
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:23:02
OK prva alpha verzia mojho vytvoru je na svete ale po zadani prikazu neurobi nic tak debugujem

Agamemnon mozes sa pozriet na toto a povedat ci to je dobre?

Metoda NextStep - iba vysek:

string TempString = command; - prikaz od uzivatela
string[] SplitCommand = new string[5]; - pole na rozdeleny prikaz lebo dojde ako jeden string
char[] Splitter = {' '}; - splitter by mal byt medzera

SplitCommand = TempString.Split(Splitter);

Regex CommandListPattern = new Regex("Prikazy | prikazy | Príkazy | príkazy"); - tot pattern
Match Matcher5 = CommandListPattern.Match(SplitCommand[0]); - tot Matcher

....
else if (Matcher5.Success)

{
......

}


Pisem iba jeden priklad za vsetky. Za odpoved dakujem!




vyzerá to ok...
#2191
jj, môže
#2192
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 04:05:58
Este jedna otazka - mam triedu TextGame : IGame a v nej konstruktor, ktorym v statickej triede Game vytvorim novy objekt TextGame. V ramci konstruktora (a v ramci tej triedy TextGame) si vytvaram kopec objektov - mapu, vsetky objekty typu Item a pod... . A teraz otazka... ak v Save serializujem ten objekt TextGame - serializuju sa aj vsetky objekty v ramci toho objektu... neviem ci som sa dobre vyjadril ale dufam ze ma dakto pochopil...

ak správne chápem, čo chceš, tak:
uloží ti to všetky objekty, ktoré sú nejak referencované (uložené v nejakej lokálnej premennej) v tom objekte, ktorý serializuješ, a ktoré nie sú zo serializácie explicitne vylúčené... (týka sa to binárnej serializácie, lebo XML serializácia má svoje vlastné problémy, a zákutia :))
#2193
a môže byť aj vo viacerých arraylistoch
#2194
Quote from: Michal102 on  29.04.2008, 19:20:31
Pocujte mam problem, robim serializaciu jednej mojej public triedy a Visualko mi hadze errory typu
QuoteInconsistent accessibility: parameter type 'Game.Player' is less accessible than method 'Game.Game_create.changePosition(string, Game.Player)'
viem cca co mu vadi ale ako to poriesit to zatial netusim, neporadi niekto...


imo nvš, čo mu vadí, lebo ak by si vedel, tak to opravíš...
zmeň access mode na tú triedu Game.Player na public
#2195
Quote from: ApokalypS on  29.04.2008, 16:53:45
Quote from: mishela on  29.04.2008, 15:53:29
Do tohto topicu hlasujú len tretiaci? To už má jeden ju kúpenú :-O omfg
a ja tiez.. aby to nevyzeralo, ze uz vsetci mate porobene..

jj, presne tak :)
#2196
Quote from: kalkulator on  29.04.2008, 16:48:06
chlapi...mam problem...musime sa striktne drzat predpisanych rozhrani, ktore su na wiki? lebo hru uz robim dlhsi cas a bolo by to dost narocne  prerabat cele zadanie.....funkcnost je ta ista

ja predpokladám, že áno... tie interface-i sú kvôli unittestom, as far as i know :)
#2197
Quote from: mishela on  29.04.2008, 15:53:29
Do tohto topicu hlasujú len tretiaci? To už má jeden ju kúpenú :-O omfg

nie, ja som zahlasoval tiež :)
#2198
O ničom / Re: SKUSKY JEDNODUCHO & RYCHLO
29.04.2008, 02:52:34
Quote from: ywetka on  29.04.2008, 02:51:42
a agamemnom: ved hej, ved to je najvacsi problem hyperaktivnych deti, nevedia udrzat pozornost  :P
ja toto nahodou viem, lebo poznam jednu zensku, ktora mala problem s hyperaktivnym dietatom a viem, ze sa vzdy spoliehala na predpisany ritalin ;)

však ja to nespochybňujem :)
#2199
O ničom / Re: SKUSKY JEDNODUCHO & RYCHLO
29.04.2008, 02:51:32
Quote from: eminkaa on  29.04.2008, 02:51:14
cakam, kedy sa wlade chyti....

lol :)
#2200
O ničom / Re: SKUSKY JEDNODUCHO & RYCHLO
29.04.2008, 02:49:31
Reported methylphenidate abuse side effects include psychosis (abnormal thinking or hallucinations), difficulty sleeping, mood swings, mood changes, stomach aches, diarrhea, headaches, lack of hunger (leading to weight loss) and dry mouth.[18]
Less common side effects include palpitations, high blood pressure and pulse changes.