• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - tommy-sv

#201
2. ro?ník / Re: Výber predmetov (HI)
08.05.2010, 16:54:37
Quote from: stricky on  08.05.2010, 16:02:04
nie

thx guys. tak to je potom bieda lebo nam ext. ani to divadlo neprichadza do uvahy ;D skusim ja tu psychologiu
#202
2. ro?ník / Re: Výber predmetov (HI)
08.05.2010, 15:10:17
Quote from: dEVIANT on  08.05.2010, 04:29:05
Quote from: tommy-sv on  08.05.2010, 02:08:25
"ako spravit viac $$$" :)

určite nie...

aby som presnejsie specifikoval mal som na mysli najma sociologiu a psychologiu, ci sa v osnovach nachadza aspon nieco marketingovo uzitocne alebo je to striktne o danej spolocenskej vede.
#203
Quote from: eminkaa on  08.05.2010, 05:14:03
hmm, to je zaujimavy postreh! navrhujem nastavit tu omegu tak, ze ked niekto napise make a cislo zadania, rovno sa mu zgeneruje karel aj algoritmus. poriesilo by to vela problemov. isto take maju aj na tom slavnom standforde...

alebo ti zgeneruje len error
vfork: resource temporarily unavailable
ako vacsinou

...long live our beloved omega
#204
2. ro?ník / Re: Výber predmetov (HI)
08.05.2010, 02:08:25
Dobry thread, lebo ja tiez zatial neviem co s tymi spolocenskymi vedami. Vedel by niekto posudit z praktickeho hladiska tie predmety? Mam na mysli, ci sa na niektorom z nich da dozvediet nieco v zmysle "ako spravit viac $$$" :) etiku myslim mozeme rovno vylucit :D
Ta Teoria grafov znie tiez zaujimavo.
#205
1. ro?ník / Re: programovanie
05.05.2010, 03:46:54
Quote from: piton on  05.05.2010, 03:41:50
ahoj napis mirekovi, on ta posle za psichom a on ti spravi

hmm psicho uz dostal tu licenciu na zadania? ja som pocul ze mirek bude robit vyberove konanie
#206
O ničom / Re: VTIPY A FLIPY
02.05.2010, 20:18:21
#207
1. ro?ník / Re: programovanie
01.05.2010, 04:40:04
Quote from: i_legal on  30.04.2010, 19:48:20
potom co mam robit, ked som z takej školy, ze programovanie som nevidel ani z daleka (obchodna akademia).

ale ked si z OA tak aspon ovladas desatprstovu (o)hmatovu metodu... pisania ;)
a neda mi, neprihodit par filozofickych myslienok. co by si mal robit, ked si z takej skoly... mozno zo vsetkeho horeuvedeneho troska - obzvlast samostudium, a konzultacie problematickych oblasti. co sa tyka samostudia, zdrojov je na internete take nepreberne mnozstvo ze clovek si casto ani nevie vybrat co si skor precitat. ja som vyrastal ("informaticky") v dobe, ked internet bol zriedkavym luxusom, informacie sa dali zohnat najskor v kniznici a v casakoch. proste tak troska doba temna ked bol clovek odkazany sam na seba. cize ucenie sa niecoho spotrebovalo vela casu, ale vracalo okrem vedomosti este nieco - odhodlanie a disciplinu.
teraz, ak chces prejst, sa mozno javi ako najefektivnejsie to zadanie si kupit. nezabudaj ale, ze ta caka aj skuska - a ak si nebodaj odborom informatik - ach jaj...
#208
O ničom / Re: help... :(
28.04.2010, 04:52:55
Quote from: Havran on  28.04.2010, 04:28:00
ludia, jak zistim CD-Key na uz nainstalovanom Windowse ??

Hmm ja mam taku utilitku - vola sa ProduKey, XP nacita, aj Office napr. ale Vista key uz neukazuje.
Ale mozno aktualna verzia ano (je to rev. 1.4 ja mam len 1.04), tu je link: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
#209
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
27.04.2010, 23:37:11
Quote from: Mike on  27.04.2010, 22:16:26
mna dnes naj*bala moja potencionalna svokra lebo mi vycitala ze som jej nepozdravil (som nemal sajnu ci je doma, bola vo vedlajsej miestnosti)

hmm aplikovala na teba toto http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Pi%C4%8Ding ? :)
#210
Quote from: Palike on  25.04.2010, 17:40:45
a naco je ta strukturovana premenna myslim to typedef struct Robot  ... ja som to spravil bez toho a ide to... v com je vyhoda?..

Teraz to ide a rozdiel je mozno minimalny, ale predstav si ze by si mal vo svete viac robotov a robot by mal viac atributov ako len pozicia, orientacia a pocet beeprov. Napr. farbu.. alebo rozne schopnosti - ze vie aj cuvat :D vytvarat pre kazdeho robota premmenne vo forme robotCislo1Farba asi nie je naj riesenie ;) pre dvoch este mozno, ale co ked je ich pocet dynamicky?
Vyhod je mnoho. Ide snad hlavne o to ze mas organizovane premenne, mozes strukturu resp. smernik na nu odovzdavat medzi funkciami ako jeden parameter bez ohladu na to co struktura obsahuje a mas spominanu moznost vytvarat lubovolny (pamatou obmedzeny) pocet instancii struktury (robot1, robot2 ...).
#211
Quote from: Mike on  21.04.2010, 21:31:04
Dnes som videl ako sa uskvaril holub ked do strechy kde sedel tresol blesk.  :'(    seriously

hmm ja som videl nieco podobne ale na el. vedeni, priskvareny vtak visel zaveseny na nohach (ako netopier)
druh sme ani po niekolkominutovom pozorovani nevedeli urcit  :emot-rolleyes:
#212
Quote from: Vikinger on  24.04.2010, 20:54:06
Quote from: tommy-sv on  24.04.2010, 20:27:47
Quote from: Joey_XD on  24.04.2010, 19:26:57
Alebo aky by bol najlepsi a najjednoduchsi sposob nacitavat zo suboru do jednotlivych premennych?


int decimal1, decimal2;
FILE *fp; = fopen(fName, "r");

fscanf(fp, "%d %d\n", &decimal1, &decimal2);

to do drawu treba nahodiť??? skušal som to mozno som to zle nahodil ...

neviem kam :) pytal si sa na nacitavanie dat zo suboru do premennych a presne na to je fscanf
#213
Quote from: Joey_XD on  24.04.2010, 19:26:57
Alebo aky by bol najlepsi a najjednoduchsi sposob nacitavat zo suboru do jednotlivych premennych?


int decimal1, decimal2;
FILE *fp; = fopen(fName, "r");

fscanf(fp, "%d %d\n", &decimal1, &decimal2);
#214
Quote from: t0Mi on  23.04.2010, 20:22:52
Nikde nie je povedane ze to musi byt v nasm robene.. Ci ?

no pokial to odovzdavate tiez cez site asmzad.fei.tuke.sk tak urcite nasm, lebo tam sa zdrojak po uploade online prelozi a vyskusa na case testoch. neverim ze by kvoli pohodliu studentov instalovali rozpoznavanie syntaxe a rozne prekladace.
#215
Quote from: mucko on  23.04.2010, 01:17:46
ekonomovia a banici nech si strcia tie krasky do riti  :hammer:

alebo nech ich daju mne :thumbs-up:

Quote from: Safyia on  23.04.2010, 01:19:22
Bola som si na 90% ista :P Siel totiz z tretieho

jaaj cize tretie poschodie patri muckovi? :D
#216
Quote from: Safyia on  23.04.2010, 00:15:33
Hmmm  ??? dilema... Ale cely cas som sa mu smiala za chrbtom, lebo isto nevedel, ze som to ja ;D Teda, ja si tiez len myslim, ze to mucko...

ak si len myslis tak si sa smiala nepravom! :D

Quote from: mucko on  23.04.2010, 00:35:56
také kočky chodia na FEI? :o

ach veru, tisko zavidim dennym studentom :D
#217
Quote from: Safyia on  22.04.2010, 17:22:05
ja som sla s muckom paternostrom!!!!!! Asi nezaspim!!!!  bp :D :D :D

od stastia ci od hrozy? :P
#218
Quote from: ursus on  21.04.2010, 06:04:21
hento s OpenGL/directX vie niekto?

Zavisi to troska od toho ako mas v sucasnosti implementovane vykreslovanie sveta. Ja mam napr. proceduru render() ktora je volana z kazdej relevantnej funkcie ako movek(), turnLeft() a pod. Render nasledne vola seriu procedur (renderRobot, renderStaticWorld...) ktore "zapecu" data zo svojich udajovych struktur do tzv. renderBuffera, co je vlastne struktura obsahujuca dimenzie sveta a vlastnu maticu obsahu. renderBuffer sa nasledne pomocou kniznice curses vykresli na konzolu a pridaju sa bonusy ako stavovy riadok, cislovanie atd.
Implementacia DirectX by zrejme vyzadovala vytvorenie samostatneho vlakna ktore sa bude starat o vykreslovanie grafiky z renderBuffer. Bolo by potrebne osetrit aj mozny konflikt ktory by mohol nastat pokial hlavne vlakno - vykonavajuce prikazy karla - zacne zapisovat udaje do buffra pricom renderer prave vykresluje. Co by sa dalo ale vyriesit velmi jednoducho jedinou premennou typu bool zv. lock ktora by bola nastavena na true pocas doby kym sa udaje menia, v tej dobe by renderer vykreslil stare data (zrejme ulozene v dalsom buffer-i :) )
Vseobecna praca s DX a OpenGL je bohate dokumentovana na roznych strankach.
#219
Quote from: Palike on  21.04.2010, 03:13:46
chcem docielit to aby cely svet bol vynulovany...

mozes to riesit aj takto:

#include <string.h>
...
int matrix[2][2] = {{2, 2}, {2, 2}};
memset(&matrix, 0, sizeof(int)*2*2); // velkost int krat dimenzie pola

pozor hlavne na posledny parameter funkcie memset, aby si neprepisal viac pamate nez mas

http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/cstring/memset/

EDIT: pozor aj na druhy parameter, deklarovany je sice ako int ale interne sa pracuje s jednym byte, ktory sa bude opakovat. to znamena ze ak inicializujete pole napr. cislom 1 tak sa stane ze v poli sa bude nachadzat hodnota 16843009 kedze int = DWORD(32bit) = 4 x byte = 00000001|00000001|00000001|00000001
pre nulovanie pola je ale memset skvely
#220
Quote from: mucko on  18.04.2010, 07:48:52
videl som vo filme kde hral Jean Claude Van Damme Ip telefonovanie, kde ipcky mali hodnoty cez 255... to jak je mozne? ??? :o

IPv6? ale skor mam tusenie ze to bol dalsi hollywood fail
#221
Quote from: Shwollo on  20.04.2010, 04:26:22
Quote from: mirek on  20.04.2010, 02:02:24
skus sa este pozriet na to, ako pracujes s y-ovou a x-ovou osou v poli - ako ich pouzivas pri nacitavani pola v turnOn() a ako ich pouzivas v senzore frontIsClear()
neviem, čo tam mám zle ???

tipujem ze mirek narazal na to, ci nahodou nemas "posunuty" index sveta voci karel_x resp y
nestiham teraz prebehnut cely kod, ale ak nacitavas do karel_x napr poziciu 1 zo suboru, v matici sveta ta pozicia zodpoveda indexu 0
v tom pripade by si mohol napr.:
int x = karel_x - 1;
int y = karel_y - 1;
#222
dalsia vec:
if (world[x][y] != EMPTY) return 1;
co ak je na pozicii beeper, t.j. kladna hodnota world [ x ] [ y ] ? stena to nie je, a predsa vrati frontIsBlocked() hodnotu 1, ako keby tam bola stena.
#223
Quote from: Shwollo on  20.04.2010, 01:58:41
hups... ja som to asi 2x menil tak som si to nevšimol.  :03: Ale keď to dám takto tak mi to aj tak nejde
btw y - je horizontálne

frontIsClear()
{    
...
if (world[x][y] != WALL) return 'a';
   else return 'n';
}


wtf: return 'a' return 'n' ???
teda pokial netestujes: if (frontIsClear() == 'y') lebo if (frontIsClear()) sa stale vyhodnoti ako true
a bolo by fajn definovat typ navratovej hodnoty... int
#224
Quote from: Shwollo on  19.04.2010, 22:09:03
vedeli by ste mi niekto povedať, prečo mi nefunguje funkcia frontIsClear / Blocked?  :( Ja som už bezradný  bu


void draw()
{
 system("cls");
 printf("pozicia: %d %d \n",karel_x, karel_y);  
 printf("orientacia: karel je gay: ");


jasne ze nefunguje ked karla vo funkcii draw() drazdis s tym ze je gay :ohmigod:
#225
O ničom / Re: VTIPY A FLIPY
19.04.2010, 21:47:22
Na ceste sa zrazi auto rabina a knaza, je to skareda havaria - auta su uplne znicene, zazrakom ale, ani jeden duchovny nie je zraneny.
Po tom co vylezu z aut, rabin pristupi ku knazovi, oprasi ho a povie mu: "Takze, vy ste knaz, ja som rabin. Len sa pozrite na nase auta, nic z nich neostalo - ale na nas ani skrabanec. To musi byt vola Boha, aby sme sa spriatelili!"
Knaz prikyvne hlavou "Plne suhlasim, urcite je to Bozia vola!"
Rabin pokracuje: "Pozrite sa, tu je dalsi zazrak - moje auto je uplne rozbite ale tato flasa skveleho vina je neporusena. Boh urcite chce aby sme si pripili na nase stastie!"
Ovonia vino a poda flasu knazovi, ktory radostne vypije polovicu flase a vrati ju rabinovi.
Ten flasu zavrie a odlozi. Knaz sa prekvapene pyta: "Rabin, vy si nedate?"
- "Nie, nie... ja pockam kym pride policia."