Zhrnul by som otázky na skúšku pre budúcoročných frajerov:
podmienka:
musi byt ku kazdej otazke nieco....1. Vymenovat zobrazenia 3D + Axonometria vsetko
2. Fergusonova krivka, odvodenie + viacsegmentova krivka
3. Vymenovat algoritmi pre riesenie viditelnosti (5 kusov)
4. OpenGl (2 vety o tom napisat)
1. conson - sutherlandov algoritmus
2. zakladne transformacie + odvodenie
3. ake suradnicove systemy poznate, charakteristika
4. daco s interaktivnou grafikou, jej prostriedky ci co, (posledna prednaska)
zobrazenia + axonometria, b-splineove krivky, graficke formaty a rozhrania, algotirmy na orezanie
k axonometrii doplnit odvodenie vzorcov na prevod z 3D do 2D plus maticu Wink
nakreslil som prvy vseobecny obrazok (z pdf-kratsie) + popis, dalej kolma axonometria
(obrazok) a kosouhla = technicka axonometria (obrazok + popis) a na zaver obrazok s prepoctom
z 2D do 3D - sice ten prepocet som nepisal...
1.riadkovy rozklad,+ sposoby viditelnosti(15)
2.sur.systemy,ake priestory im prinalezia(10)
3.Stredove zobrazenie(10)
4.bresenhanov alg(15)
1. Zlozene transformacie (definicia + vysvetlit na priklade otocenia bodu okolo priamky v 3D)
2. Vymenovat algoritmy pre riesenie viditelnosti + popisat Warnockov
3. DDA algoritmus pre vykreslenie usecky
4. Farebne modely vymenovat (popisat strucne) + chromaticky diagram
1. Zlozene transformacie (definicia + vysvetlit na priklade otocenia bodu okolo priamky v 3D)
2. Bezierove krivky a plochy + vyhody, nevyhody
3. Z 3D do 2D v stredovom (centralnom) zobrazeni
4. Vstupne zariadenia
otazky dnes: 1. AXONOMETRIA (zamerat sa na technicku, priklad prepoctu 2D do 3D)
2. Bresenhanov algoritmus (odvodenie + vlastny algoritmus)
3. Bezierove krivky (+ vyhody, nevyhody)
4. Algoritmy na orezanie (vymenovat + popisat alg. polenia(delenia) usecky)
1. Vymenujte sposoby vykreslovania kriviek + Fergusonova podrobne ...
2. Vymenujte zobrazenia + Axonometria vsetko + 3D => 2D axonometricke zobrazenie.
3 Vymenujte Algoritmy riesiace viditelnost + Warnockov algoritmus + chcel odomna aj ten vyvojovy diagram
4 Popiste algoritmus zobrazovania 3D objektu na obrazovku monitora + nejake vylepsenia viditelnosti abo nieco take ...
1. Zlozene transformacie + priklad otocenie bodu okolo priamky v 3D
2. Cohen-Sutherland algoritmus (yeah Cheesy)
3. DDA algoritmus
4 Kategorizovat vstupne zariadenia + popis ich zobrazovacich priestorov
1 klasika ferguson
2 zlozene trasnformacia + priklad otocenie bodu A okolo priamky p urcenu bodmi B a C o uhol fí
3 stredove zobrazenie z 3d do 2d
a 4 chcel popisat a napisat rozdiely medzi zobrazovacim priestorom a priestorom priemetne..
axonometria, bresenhamov algoritmus a zlozena transformacia - otocenia bodu okolo priamky
1, Bresenham + odvodenie
2, Bezierova a B-Spline krivky
3, Pohybove transformacie + odvodenie
4, Stredove zobrazenie (prepocet 3D -> 2D)+ vymenovat zobrazenia
1. Vymenovat typy zobrazeni + axonometria
2. Zlozene transformacie + ukazat na priklade otocenia bodu okolo priamky v 3D
3. DDA algoritmus (vraj odvodit, ja som ho len napisal + jeden obrazok a mal som to za full)
4. Odvodit zakladne transformacie - 2 posunute sur. systemy
- 2 navzajom pootocene sur. systemy okolo pociatku
1 Bresenham, 2 axonometria, 3 transformacie ktore sa tykaju zmeny surad. systemu,
4 to dake systemy globalne a preimetne a este daco nejaky prevod 3D -> 2D -> 2D
Učiť sa da z:PG.pdf
PGkratsie.pdf
grafika.pdf na hypnos v priecinku Skuska_Pepo
ten Bresenhanov algoritmus je celkom dobre vysvetleny
www.math.sk/remesik/lessonsPG/lesson4.pptZapocet:http://img82.imageshack.us/my.php?image=allws2.jpghttp://www.tu-ke.com/forum/index.php?topic=358.0http://www.tu-ke.com/forum/3-rocnik/pg/30/http://img82.imageshack.us/i/allws2.jpg/http://tu-ke.php5.sk