Author Topic: Pocitacova grafika  (Read 32970 times)

Jackson

  • Newbie
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #75 on: 09.01.2012, 02:20:34 »
Ukazes hru, popises co a jak.... Potom si cviciaci listuje tvoju dokumentaciu a hovori ti, co mas zle, co treba napisat inak, prerobit.... Mozno ti da rovno "znamku" ABCDE.... Alebo ti dovoli opravit chyby, neviem ktori cviciaci ako. Odchadzas s 2 pismenkami. Jedno je za aplikaciu a druhe za dokumentaciu.


Ja sa chcem opytat...Ako su tie MATICE OTACANIA? Konkretne ma zaujimaju znamienka. Pretoze vsade som to nasla inak :D
Potrebujem vediet pre otacanie okolo osi x, y, z :)



sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: Pocitacova grafika
« Reply #76 on: 09.01.2012, 03:30:55 »
S tými maticami pre otáčanie je to dosť zamotané. Musíme brať do úvahy 3 faktory:
1.) Či (a) otáčame súradnicový systém a bod je statický, alebo (b) súradnice sú statické a bod sa hýbe.
2.) Či otáčame (a) proti smeru hodinových ručičiek alebo (b) v smere hodinových ručičiek.
3.) Či pozorovateľ stojí tak, že súradnica okolo ktorej sa otáča, smeruje (a) k nemu alebo (b) od neho.

Toto by mali byť matice pre kombináciu: 1a + 2a + 3a:


(Toto sú matice z Wikipedie, pre homogénne súradnice ich treba zväčšiť na 4x4, všade doplniť nuly, len do pravého dolného rohu jednotku).

Každá zmena jedného z faktorov spôsobí výmenu znamienok pri sínusoch. Napríklad, pre situáciu 1b + 2a + 3a je matica pre otočenie okolo osi z:
cos fisin fi0
-sin ficos fi0
0010
0001

Druhá zmena vymení znamienka na pôvodné, tretia opäť na tieto.

// edit: Bola tam chyba, lebo sa ešte rozlišuje, či je prvý súčiniteľ matica otočenia alebo vektor bodu a či je ten vektor riadkový alebo stĺpcový. A my násobíme riadkový vektor krát rotačná matica. (Na Wikipedii to bol naopak.) Opravil som tretí bod, teraz je to už snáď správne, aj keď stále si nie som istý.
« Last Edit: 09.01.2012, 05:13:35 by sulo »

Jackson

  • Newbie
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #77 on: 09.01.2012, 03:56:56 »
Dakujem velmi pekne :)

Baron

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #78 on: 09.01.2012, 20:45:39 »
kedy sa nám "objaví" výsledok zo skúšky v MAISe ? (napríklad z termínu 4.1. by už aj bolo na čase si myslím)  ???

Najpox

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #79 on: 10.01.2012, 08:55:19 »
Zo  zhrnutie by Cica neodporucam sa ucit, ani z pdfka "Grafika.pdf", su tam dost chyby, overene na skuske, jak to skrtal :D , iba z "PG.pdf" co su rucne pisane poznamky, sa oplati ucit, to je dobre

neucilasom

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #80 on: 16.01.2012, 19:59:47 »
Nechce niekto vymenit termin 3.2  na termin 31.1 ?

Banny

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #81 on: 17.01.2012, 12:52:29 »
Nemoze mi niekto poslat prsim na mail to pdf s rucne pisanymi poznamkami ? :) budem velmi vdacny...mail: bts@centrum.sk

INKOGNITTO

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #82 on: 17.01.2012, 13:02:42 »
Prosim vas, otazky z 2 a 3 terminu pamatate niekto ?

maros67

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #83 on: 31.01.2012, 18:05:29 »
nechce niekto vymenit termin z 3.2. na 6.2. alebo 7.2 ??

Safyia

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1328
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #84 on: 01.02.2012, 15:49:48 »
ja som prihlasena na 6. ale mozno by som sla 3., podla toho kolko sa toho dnes naucim :D Vecer dam vediet, ak by bol teda niekto ochotny este menit :)

Shwollo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #85 on: 01.02.2012, 22:02:57 »
ak sa niekomu neche učiť.....kto by mi uvoľnil miesto na 3.? vymením za môj 6.

píšte ss/mail.... nech sa dohodneme. len sa pls neodhlasuje skôr ako sa dohodneme :D
« Last Edit: 02.02.2012, 00:29:09 by Shwollo »
nepíšte mi SS - radšej mi píšte mail. (tá obálka pod mojim avatarom :)))

jozva

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #86 on: 03.02.2012, 12:00:53 »
ake ste mali dnes 3.2. otazky ? budte taky dobry napiste niekto

garfield

  • Newbie
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #87 on: 04.02.2012, 18:20:59 »
niekto, kto je prihlaseny na 7-ho a chcel by ist 6-teho?? pls piste....

McGyver

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #88 on: 07.02.2012, 20:56:24 »
Ludia nemozte mi niekto poslat to pg.pdf alebo nejaku teoriu ? mcgyvermartin@gmail.com

test

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #89 on: 09.02.2012, 19:34:59 »
v com spociva hardwareva podpora pri bresenhanovom algoritme ?? a co je k1 ,k2 a p=2(delta)y-(delta)x co je to a naco ...dik

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: Pocitacova grafika
« Reply #90 on: 18.02.2012, 13:50:21 »
Zhrnutie:

Termín 4.1.:

1. vypisat zobrazenia + komplet axonometria (20)
2. algoritmus kruznicoveho delenia ci orezania (15)
3. fergusonova krivka (15) 
4. zakladne graficke periferie + charakterizovat vstupne zariadenia (10)

Termín 9.1.:

1. Zložené transformácie (popísať + príklad na otočenie bodu okolo priamky v 3D, vrátane smerového vektora a smerových kosínov) (20)
2. Bézierove krivky (hlavne spájanie kriviek, spojitosti v deriváciách, 0. 1., vravel že i 2. sa dá) (15)
3. Vymenovať algoritmy pre riešenie viditeľnosti + popísať Cohen-Sutherlandov alg. (15)
4. Vymenovať spôsoby premietania a zobrazenia (10)

Termin 19.1:

1. Bresenhamov algoritmus, výhody a nevýhody (20)
2. Algoritmy na riešenie viditeľnosti + Popísať Z-Buffer, výhody/nevýhody (15)
3. Odvodenie vzorcov technickej axonometrie, ako sa kreslí úsečka z bodu A do B v 3D priestore (15)
4. Popíšte hardvérovú akceleráciu pri počítačovej grafike (15)

Termin 24.1:

1. Bresenhamov algoritmus, výhody a nevýhody (20)
2. fergusonova krivka (15) 
3. Zložené transformácie (otočenie bodu okolo priamky v 3D - určenie polohového vektora priamky určenej dvomi bodmi, vrátane smerových kosínov)(15)
4. Vymenovať spôsoby premietania a zobrazenia + stredove zobrazenie z 3D do 2D priklad(10)

Termin 27.1:

1. B-spline + priklad (25b)
2. vypisat zobrazenia + axonometria + zobrazenie 3D->2D v technickej axonometrii (15b)
3. vypisat alg. viditelnosti + rozobrat riadkovy rozklad (15b)
4. Postscript (5b)

Termin 31.1:

1. Bresenhamov algoritmus (20b)
2. Homogenne suradnice a odvodit prepocet z 3D do 2D (15b)
3. Warnock (15b)
4. Chromaticky diagram (10b)

Termin 3.2:

1. Bressenham + v com spociva HWova podpora PC grafiky
2. Otocenie bodu okolo priamky v 3D
3. Fergusson - odvodenie

Termin 6.2:

1. otocenie bodu okolo priamky + smerovy vektor priamky
2. zobrazenie z 3D do 2D + popstup pri vykresleni krivky z 3D do 2D do monitoru (ci tak nejak ;))
3. Bressenham (ano zas)

Termin 7.2:

1. a. charakterizujte B-spline krivky
    b. odvodte B-spline krivku, kde pre aproxim. pouzivame plynom 1 stupna (vzorce napisal na tabulu)
2. a. vymenujte algoritmy pre orezanie
    b. algoritmus Cohen-Sutherlandov
    c. algoritmus polenia usecky
3. a. vymenujte sposoby premietania + zobrazenia (3D)
    b. odvoďte prepocet z 3D->2D pre axonometriu
    c. popiste postup vykreslenia usecky, ktora je dana 2 bodmy A,B v 3 rozmernom priestore axonometrii, vykreslit na monitore, kde je k dispozicii iba vykreslenie bodu Put_Pixel(x,y)

termin 8.2
1. zlozene , otocenie bodu okolo priamky
2. algoritmy viditelnosti + warnock
3. bezeierove krivky a plochy
4. vykreslenie bezierovej krivky z 3D na monitor... to s tym bodom...

termin 10.2

1.Bressenhamov algoritmust (odvodit, napisat algoritmus)
2. Otocenie bodu okolo priamky v 3D
3. Vymenujte sposoby premietania + zobrazenia (3D), odvoďte prepocet z 3D->2D pre axonometriu, Stredové premietanie.

james138

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Pocitacova grafika
« Reply #91 on: 20.02.2012, 19:39:58 »
Zdravim,

chcem sa opytat kolko nas ide stredu na ten posledny termin co bude z grafiky ? teraz 22.2 o 9.10 ?
PS : ak niekto ohladom tejto skusky za nim bol...tak dajte vediet info, ze ci daco nevravel uzitocne ...
dakujem