TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach
FEI archív 2006/2007 => 3. ročník => Topic started by: JBull on 23.10.2006, 22:04:28
-
Caute, pisal uz niekto ten test z grafiky, alebo kedy budete pisat...nemohol by niekto urobit screenshot testu urcite by to pomohlo vela ludom...a z coho sa idete ucit?
-
ja mam az stvrtok.
-
ludia, plz, pokuste sa aspon spravit printscreen ked uz to budete robit...
-
jj
-
Caute tak ako?co bolo na teste?...
-
neskorsie este napisem presnejsie tie otazky.....inac nefungovalo ctrl+c a printscreen :j_sad:
1. Aku transformaciu v 3D priestore reprezentuje nasled. rovnica:
Xssz = -J^x*cos(alfa)*Xuss+J^y*cos(beta)*Yuss
Yssz = -J^x*sin(alfa)*Xuss-J^y*sin(beta)*Yuss+J^z*Zuss
a.kolme premietanie
*b.axonometricku zobrazovaciu transformaciu
c.perspektivne premietanie
d.otocenie v 3D priestore
e.posunutie v priestore
2.Skratka GDI znamena:
Graphic device interface - rozhranie grafickeho zariadenia
3. Predpokladajme ze existuje nasl. fcia na vykreslenie trojuholnika:
void DrawTriange()
{
glBein(GL_TRIANGLES)
glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);
glVertex3f(0.0f,1.0f,0.0f);
glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f);
glVertex3f(-1.0f,-1.0f,0.0f);
glVertex3f(1.0f,-1.0f,0.0f);
glEnd();
}
Ktora z uvedenych implementacii fcie DrawGLScene() by generovala vystup uvedeny na
obrazku?
a. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear.....
glLoadIdentity()
glTranslate(-1.0,1.0,-6.0)
Draw triangle
-- II -- (1.0,-2.0,0.0);
- II-
-- II -- (1.0, 2.0, 0.0)
- II -
return TRUE;
b. --II--
--II--
--II--
--II--
glLoadIdentity()
glTr..(1.0,1.0,-6.0)
Draw...
glLoadIdentity()
glTr..(0.0,-1.0,-6.0)
return TRUE
d. -II-
glLoadIdentity()
glTr..(-1.0,1.0,-6.0)
DrwTriangle..
glTr (2.0,0.0,0.0)
--II--
glTr..(-1.0,-2.0,000)
Draw Tr..
return True
4.Aku transformaciu vyjadruje maticovy zapis>
e. Transformacia tocena okolo osi x v 3D priestore
5. 2-D
6.medzi atributy GDI objektu stetec (Brush ) patria:
b.Tvar stetca
e.vyplnovy vzor
-
1
Známky: 1
Skratka GDI znamená:
Odpoveï:
a. Graphic development interspace - grafický vývojový medzipriestor
b. Graphic device interface - rozhranie grafického zariadenia Správne
c. Game development interface - herné vývojové prostredie
d. general device interface - rozhranie veobecného zariadenia
e. Graphic development interface - grafické vývojové rozhranie
Správny
2
Známky: 1
Medzi atribúty GDI objektu tetec (Brush) patria:
Odpoveï:
a. Orientácia tetca
b. Farba tetca Správne.
c. Pozícia tetca
d. Hrúbka tetca Hrúbka má význam iba pri GDI objete pera, nie pri tetci.
e. Výplòový vzor Správne
f. Tvar tetca
3
Známky: 2
Predpokladajme, e existuje nasledujúca funkcia na vykreslenie trojuholníka.
void DrawTriangle()
{
glBegin(GL_TRIANGLES);
glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);
glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f);
glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f);
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f);
glColor3f(0.0f,0.0f,1.0f);
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f);
glEnd();
}
Ktorá z uvedených implementácii funkcie DrawGLScene() by generovala výstup uvedený na obrázku ?
!!! Pozor, dosiahnu rovnaký výsledok, je moné rôznymi spôsobmi !!!
Odpoveï:
a. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(2.0f, 0.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(-1.0f, -2.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
b. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, -2.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, 2.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
c. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(1.0f, 1.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0f, -1.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
d. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0f, -1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
e. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, -2.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, 2.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
4
Známky: 2
Akú transformáciu vyjadruje maticový zápis uvedený na obrázku ?
Odpoveï:
a. Transformácia posunutia v 3D priestore
b. Transformácia posunutia v 2D rovine
c. Transformáciu zmeny mierky v 3D priestore Správne
d. Transformácia skosenia v 3D priestore
e. Transformácia otoèenia okolo osi Z v 3D priestore
Správny
5
Známky: 1
Akú transformáciu v 3D priestore reprezentuje následujúca rovnica ?
XSSZ = -JX * cos(alfa) * XUSS + JY * cos(beta) * YUSS
YSSZ = -JX * sin(alfa) * XUSS - JY * sin(beta) * YUSS + JZ * ZUSS
Odpoveï:
a. Axonometrickú zobrazovaciu transformáciu Spráne.
b. Posunutie v 3D priestore.
c. Otoèenie v 3D priestore
d. Kolmé premietanie.
e. Perspektívne premietanie.
Správny
6
Známky: 3
Predpokladajme, e existuje následujúca funkcia na vykreslenie modrého tvorca DrawSquare().
void DrawSquare()
{
glColor3f(0.5f,0.5f,1.0f);
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 0.0f);
glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 0.0f);
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f);
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f);
glEnd();
}
Priraïte správne obrázky s výstupom, ku odpovedajúcej implementácii funkcie DrawGLScene().
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f, 0.0f, -6.0f);
DrawSquare();
glTranslatef(4.0f, 0.0f, 0.0f);
glScalef(1.0f, 1.0f, 1.0f);
DrawSquare();
return TRUE;
}
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f, 0.0f, -6.0f);
DrawSquare();
glTranslatef(4.0f, 0.0f, 0.0f);
glScalef(0.5f, 0.5f, 1.0f);
DrawSquare();
return TRUE;
}
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(2.0f, 0.0f, -6.0f);
DrawSquare();
glTranslatef(-4.0f, 0.0f, 0.0f);
glScalef(0.5f, 2.0f, 1.0f);
DrawSquare();
return TRUE;
}
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f, 0.0f, -6.0f);
DrawSquare();
glTranslatef(4.0f, 0.0f, 0.0f);
glScalef(2.0f, 0.5f, 1.0f);
DrawSquare();
return TRUE;
}
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f, 0.0f, -6.0f);
DrawSquare();
glTranslatef(4.0f, 0.0f, 0.0f);
glScalef(0.5f, 2.0f, 1.0f);
DrawSquare();
return TRUE;
}
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f, 0.0f, -6.0f);
DrawSquare();
glTranslatef(4.0f, 0.0f, 0.0f);
glScalef(2.0f, 2.0f, 1.0f);
DrawSquare();
return TRUE;
}
-
No super dakujem velmi pekne,este jedna malickost nevie niekto spravne odpovede na tie otazky s kodami?
-
v ot8zje>3
Známky: 2
Predpokladajme, e existuje nasledujúca funkcia na vykreslenie trojuholníka....
a,d,e vykreslí rovnaké trojuholníky, asi tie budú správne :bananawrite:
-
Takze test zo stvrtka PG1 :ringsmiley:
http://img82.imageshack.us/my.php?image=allws2.jpg
kliknut na obrazokz dovodu ze ma netradicnu velkost 1280x6000px cca
:o
test bol screenovany aj napriek obmedzeniu moodle systemu via soft Snippy http://www.stahni.cz/index.php?licence=2&dwn=376
:-X
Dufam ze to niekomu pomoze
:alc:
-
medzi základné GDI patrí:
Stetec, pero
Font, bitmapa
Zakladne atributy GDI objektu pero je:
hrubka pera, farba pera, styl ciary
-
tri trojuholniky su nakreslene..
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f,0.0f,-6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0f,0.0f,-6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(2.0f,0.0f,-6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(-2.0f,0.0f,0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(2.0f,0.0f,0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(2.0f,0.0f,0.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(2.0f,0.0f,-6.0f);
DrawTriangle();
glaTranslatef(-2,0f,0.0f,0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(-2.0f,0.0f,0.0f);
DrawTriangle();
-
toto je akoze co? :D lebo ak to je odpoved spravna tak dost nechapem lebo pri trojuholnikoch taketo moznosti nemas :P
-
toto je akoze co? :D lebo ak to je odpoved spravna tak dost nechapem lebo pri trojuholnikoch taketo moznosti nemas :P
Je to spravne! Uz si aj nieco spravil z grafiky sam? Kedze ty pri trojuholnikoch take moznosti nemas!
-
snad vam to pomoze ;)
-
Je to spravne! Uz si aj nieco spravil z grafiky sam? Kedze ty pri trojuholnikoch take moznosti nemas!
heeej tha ty si dost mudry teda woooow ... bud moj guru a ukaz mi kde v tomto texte su tie moznosti .... lebo ked som to pisal ten obrazok tam este uploadnuty nebol ..... clovek chce pomoct aby niekto nahodou nepisal kraviny a este ho zjebu ..... btw. mam body za aktivitu z kazdeho cvika ....
Známky: 2
Predpokladajme, e existuje nasledujúca funkcia na vykreslenie trojuholníka.
void DrawTriangle()
{
glBegin(GL_TRIANGLES);
glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);
glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f);
glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f);
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f);
glColor3f(0.0f,0.0f,1.0f);
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f);
glEnd();
}
Ktorá z uvedených implementácii funkcie DrawGLScene() by generovala výstup uvedený na obrázku ?
!!! Pozor, dosiahnu rovnaký výsledok, je moné rôznymi spôsobmi !!!
Odpoveï:
a. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(2.0f, 0.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(-1.0f, -2.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
b. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, -2.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, 2.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
c. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(1.0f, 1.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0f, -1.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
d. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0f, -1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
e. int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(-1.0f, 1.0f, -6.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, -2.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
glTranslatef(1.0f, 2.0f, 0.0f);
DrawTriangle();
return TRUE;
}
-
z PG su body aj za aktivitu?
-
Body za aktivitu maju asi iba u Straku
-
aha tak ok :ahaha:
-
u nas dava hviezdicky prvym trom, co urobia to, co nakresli na tabulu...
sice to skoro furt len najdu na disku z predosleho cvika, co niekto uz urobil :)
-
toto si pozrite ludia....
http://opengl.org/documentation/specs/version1.1/glspec1.1/node25.html
... zapis matic v openGL .. aspon myslim :bananadance: :h_huh:
-
ludia tu nepiste toto je ARCHIV