Author Topic: Objektove programovanie  (Read 152398 times)

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #475 on: 26.04.2009, 06:53:02 »
no teraz uz neviem ... takze to musim nejako inac vypisovat (zmenit UI0, ked mam implementovat tento prikaz??? ved ja by som tam ten prikaz mal implementovany, ibaze by mi pri zavolani vypisal hore, ze rozhliadol si sa alebo take nieco a prikaz show() ako vzdy.

implementovat ROZHLIADNI SA je velmi jednoduche. treba ale najrpv vyriesit tu rozpoznavanie prikazov. potom to bude uplne jasne a zretelne, ake je to jednoduche...

neviem ci sme sa pochopili, lebo ja sa nepytam na rozpoznanie prikazu - to uz nejako spravim, ale ci mi moze ostat to, ze sa zobrazuje opis miestnosti vzdy po hociakom vykonani prikazu, cize prikaz ROZHLIADNI SA by mi prakticky skoro nic nerobil. Ale tak uvidim a pockam si asi na cviko.

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #476 on: 26.04.2009, 07:16:26 »
príkaz rozhliadni sa má vypísať popis miestnosti - čo sa tam nachádza, ako vyzerá, kam môžeš ísť apod... tj., ak to robíš stále, tak po rozhliadni sa to urob tiež... a nič viac okrem toho nemusíš robiť...
však koniec-koncov - implementácia závisí na tebe...
All code is crap.

42

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #477 on: 26.04.2009, 19:37:08 »
ok diki taku nejaku odpoved som cakal, ci nie je potrebne nahodou robit UI podla nejakej "predlohy" ako boli napr. tie vzorove hry, kedze tam je ten prikaz rozhliadni sa ale v mojom pripade nema velky vyznam, aj ked je implementovany. Lebo moznosti ako spravit to UI je dost vela si myslim.

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #478 on: 26.04.2009, 20:00:29 »
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)
All code is crap.

42

domino3d

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 161
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #479 on: 26.04.2009, 20:07:18 »
Code: [Select]
stojis v krasnej chyzi svarneho suhaja. rozhodne sa skvie novotou, coho dokazom
je aj najnovsi model televizora tesla orava.
you can go to east

Nevidim nic zvlastneho


Zadaj prikaz> rozhliadni
 Si madar?

Zadaj prikaz> rozhliadni sa

moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)
vivat academicus

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #480 on: 26.04.2009, 20:46:32 »
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)

ano aj tak som to bral :)

Robim dopredu uz veci a chcem sa opytat, ze ako ma byt reprezentovane ulozenie a nahratie hry? ... Pochopil som to spravne, ze ked si ulozim hru, tak sa ulozia do suboru doposial vsetky zadane prikazy a ked budem chciet hru loadnut, tak sa vsetky tieto prikazy vykonaju v pozadi a budem na tej istej pozicii ako ked som savoval. Takze pri volani LOAD je potrebne hru zresetovat na zaciatok a vykonat postupne tie prikazy od zaciatku.
A na cviceni Command History co vsetko sa bude robit, aby som mal aspon predstavu? Aj tu funkciu kurzorovych sipok na prechadzanie historie prikazov, ci to len rozsirenie hry asi bude.

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #481 on: 26.04.2009, 21:31:36 »
moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)

to je na tebe, ale aby tu hlasku nebrali niektori osobne... :-P
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #482 on: 26.04.2009, 21:34:14 »
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)

ano aj tak som to bral :)

Robim dopredu uz veci a chcem sa opytat, ze ako ma byt reprezentovane ulozenie a nahratie hry? ... Pochopil som to spravne, ze ked si ulozim hru, tak sa ulozia do suboru doposial vsetky zadane prikazy a ked budem chciet hru loadnut, tak sa vsetky tieto prikazy vykonaju v pozadi a budem na tej istej pozicii ako ked som savoval. Takze pri volani LOAD je potrebne hru zresetovat na zaciatok a vykonat postupne tie prikazy od zaciatku.
A na cviceni Command History co vsetko sa bude robit, aby som mal aspon predstavu? Aj tu funkciu kurzorovych sipok na prechadzanie historie prikazov, ci to len rozsirenie hry asi bude.

ano - pochopil si to spravne. prikazy sa ukladaju v textovej podobe pomocou save a load ich interpretuje od zaciatku - teda - od inicializacie hry. ci budes ukladat vsetky prikazy alebo len vybrane, je na tebe, nakolko sa neoplati ukladat vsetky prikazy (rozhliadni sa, zle zadane prikazy, preskumaj predmet (pokial to nie je mozno urobene rozsirenie, ktore pri podrobnom preskumani predmetu zobrazi/poskytne nieco navyse)).

kurzorove sipky sa riesit na cviku nebudu - to je vase rozsirenie...
So say we all!

domino3d

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 161
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #483 on: 26.04.2009, 21:40:08 »
moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)

to je na tebe, ale aby tu hlasku nebrali niektori osobne... :-P
LOL
vivat academicus

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #484 on: 27.04.2009, 01:49:02 »
ok takze vsetko mi uz funguje a zacal som robit veci a miestnosti atd pre svoju hru, ibaze moja hra je trosku odlisna:

moja hra sa odohrava na ostrove a miestnosti su tam akokeby pozicie alebo ako by som to nazval, v ktorych sa este mozu nachadzat budovy. Do tychto budov sa da vchadzat a vychadzat pomocou prikazov DNU a VON ... akokeby som mal dalsie dva smery ... kedze metoda SetExits ma byt definovana podla intefacu iba na sever, juh, zapad a vychod, tak som ju pretazil a je mozne nastavit aj indoors a outdoors (aj ked neviem, ci to takto moze byt), ale mam problem pri vykonavani prikazov DNU a VON, pretoze ako parameter prikazu Execute tam ocakava podla interfacu IGame, ktory nepozna properties Indoors a Outdoors (pre smery na vchod a vychod z budovy) a nemozem to ani pretypovat na Game.

any idea?

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #485 on: 27.04.2009, 01:52:56 »
prečo to nemôžeš pretypovať? imo môžeš...
All code is crap.

42

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #486 on: 27.04.2009, 02:01:46 »
jasne :) teraz som si uvedomil, ze to potrebujem pretypovat IRoom na Room a nie IGame na Game, pretoze v Room su tie propertys ... sorac uz asi prepracovanost :)

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #487 on: 27.04.2009, 02:21:07 »
aj IGame na Game sa musí dať pretypovať, pokiaľ tam to Game dávaš ako argument...
All code is crap.

42

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #488 on: 27.04.2009, 02:25:02 »
aj IGame na Game sa musí dať pretypovať, pokiaľ tam to Game dávaš ako argument...

jasne, ze islo - ibaze mne sa zdalo, ze nepretypovalo, kedze mi vypisovalo, ze nepozna tie propertys ... ked som potom uz lepsie precital error list, tak som zistil, v com je chyba ;)

tacouz

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 183
    • View Profile
    • eXtra
Re: Objektove programovanie
« Reply #489 on: 27.04.2009, 03:26:48 »
kto vie z coho ma byt dalsia bleskovka?
H2O FOREVER!

piton

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 715
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #490 on: 27.04.2009, 03:36:37 »
mas to na moodle wiki...

Dnešná problematika
Návrhový vzor Command
.NET Framework Regular Expressions
Microsoft Developer Network
The Indiana Jones Project
Trieda String
String.Length Property - Gets the number of characters in the current String object.
String.Split Method - Returns a string array that contains the substrings in this instance that are delimited by elements of a specified string or Unicode character array.
String.StartsWith Method - Determines whether the beginning of an instance of String matches a specified string.
String.ToLower Method - Returns a copy of this String converted to lowercase.
String.ToUpper Method - Returns a copy of this String converted to uppercase, using the casing rules of the current culture.
String.Trim Method - Returns a new string in which all leading and trailing occurrences of a set of specified characters from the current String object are removed.
String.Substring Method - Retrieves a substring from this instance.
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

tacouz

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 183
    • View Profile
    • eXtra
Re: Objektove programovanie
« Reply #491 on: 27.04.2009, 03:43:50 »
thx, co by som si bez teba pocal..
H2O FOREVER!

morrfun23

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #492 on: 27.04.2009, 04:04:37 »
ako mam spravit ten Load hry?

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #493 on: 27.04.2009, 04:36:09 »
resetneš hru do východzieho stavu, prejdeš postupne všetky príkazy z histórie a každý vykonáš...
All code is crap.

42

morrfun23

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #494 on: 27.04.2009, 04:46:26 »
a ako to spravim ked ta metoda Load iba nacita prikazy zo suboru a ulozi ich do toho listu

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #495 on: 27.04.2009, 05:04:11 »
a ako to spravim ked ta metoda Load iba nacita prikazy zo suboru a ulozi ich do toho listu

tak ten nacitany list prejdes prikaz po prikaze a kazdy z nich vykonas...
So say we all!

morrfun23

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #496 on: 27.04.2009, 05:05:55 »
a ako sa dostanem k tomu listu?

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #497 on: 27.04.2009, 05:16:47 »
a ako sa dostanem k tomu listu?

kedze trieda history implementuje IEnumerable, tak mozes s nim pracovat ako s listom, cize tak nejako by to mohlo byt spravne:

Code: [Select]
History history = History.GetInstance();
                foreach (string command in history)
                {
                    ProcessCommand(command);
                }

morrfun23

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #498 on: 27.04.2009, 05:18:44 »
a toto ma vobec nenapadlo lebo som skusal roznymi sposobmi k tomu pristupovat

piton

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 715
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #499 on: 27.04.2009, 05:28:13 »
Ja som si tiez nad tym hodnu chvilu lamal hlavu, az potom jak napisal agamemnon mi to zaplo :) A uz funguje...
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein