Author Topic: Objektove programovanie  (Read 152274 times)

drtic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #375 on: 18.04.2009, 18:59:30 »
pretoze chces ziskat clensku premennu, ktora nie je viditelna, a nie property Row a Col

namiesto tile.row a tile.col daj: tile.Row a tile.Col

Ja to mam naopak Row,Col su members a row,col properties.

Quote
a inac to sa nahodou netyka dotNetu? :)

Hej je to z 15puzzle.

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #376 on: 18.04.2009, 19:19:30 »
Viem, ze je to z DotNetu, pretoze tiez ho mam a nPuzzle mi funguje paradne

aha tak to si mal hned povedat, ze to davas naopak sveta, ako sa to nezvykne davat :D

ale inac ved uz v stiahnutom zaciatocnom subore bola abstraktna trieda Tile definovana tak, ze Row a Col su properties a cleny su automaticky vygenerovane takto:

Code: [Select]
public abstract class Tile
    {
        /// <summary>
        /// Tile's row index
        /// </summary>
        public int Row { get; set; }

        /// <summary>
        /// Tile's column index
        /// </summary>
        public int Col { get; set; }
    }
Cize toto si menil? Ak hej, tak neviem neaco.
Tak potom niekde inde musis mat chybu - v priradeni hodnoty, alebo inu ... ale to tazko zistit len podla toho co si tu dal.
« Last Edit: 18.04.2009, 19:21:19 by Patto »

drtic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #377 on: 18.04.2009, 20:14:42 »
Uz som to dal naspat cize teraz mam aj ja row,col members a Row,Col properties.

Tu su obe MoveTile metody, v prvej to este funguje ale v druhej uz nie.

Code: [Select]
public bool MoveTile(int row, int col)
{
    if (row >= 0 && row < RowCount && col >= 0 && col < ColumnCount)
    {
        Console.WriteLine(Tiles[row][col].Row);  //Vypise napr. 1
        Console.WriteLine(Tiles[row][col].Col);  //Vypise napr. 2
        return MoveTile(Tiles[row][col]);
    }
    return false;
}

public bool MoveTile(Tile tile)
{
    int row = tile.Row;
    int col = tile.Col;
    Console.WriteLine(row); //Vypise 0
    Console.WriteLine(col); //Vypise 0
    .
    .
    .
« Last Edit: 18.04.2009, 20:17:46 by drtic »

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #378 on: 18.04.2009, 20:35:55 »
z tohto to vyzerá, že by to mohlo fungovať, ale sa to nedá určiť presne, lebo toto je príliš málo kódu a hlavne nie tá úplne podstatná časť... nejaké priradenia máš? ako to máš inicializované? ako to používaš? ako to máš implementované?

plus - skús použiť debugger
All code is crap.

42

Mao

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #379 on: 19.04.2009, 01:49:27 »
Pozor, ak mas pouzite automaticke properties pre Row a Col , t.j. nieco take ako napisal Patto, tak k nim su automaticky vygenerovane prislusne clenske premenne, a tie sa nezhoduju s tvojimi clenskymi premennymi row a col.

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #380 on: 19.04.2009, 02:59:29 »
mao - ono tam je zvláštne to, že mu to raz ide a raz nejde - a je to v jednej sekvencii - v podstate len pár riadkov po sebe... aspoň z toho príkladu mi to tak vychádza...
All code is crap.

42

Mao

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #381 on: 19.04.2009, 03:19:11 »
Tak chyba bude urcite inde, ako v tomto kusku kodu, kazdopadne debugger bude asi najlepsie riesenie, vloz si tam breakpointy ,krokuj si vykonavanie tej casti a sleduj ako sa menia hodnoty premennych.

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #382 on: 19.04.2009, 04:41:05 »
jj, súhlasím, že určite bude inde :) len je to zvláštne, ak mu to ide tak, ako je to popísané v tom jeho príspevku... hmm
All code is crap.

42

tuxik

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #383 on: 19.04.2009, 04:58:52 »
Mam otazocku k UML vztah medzi Game a Room v hre je kompozicia alebo asociacia. Nemam v tom este uplne jasno kedy je to agregacia/kompozicia a kedy asociacia. Vdaka

drtic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #384 on: 19.04.2009, 06:39:25 »
Uz som to dal naspat cize teraz mam aj ja row,col members a Row,Col properties.

Tu su obe MoveTile metody, v prvej to este funguje ale v druhej uz nie.

Code: [Select]
public bool MoveTile(int row, int col)
{
    if (row >= 0 && row < RowCount && col >= 0 && col < ColumnCount)
    {
        Console.WriteLine(Tiles[row][col].Row);  //Vypise napr. 1
        Console.WriteLine(Tiles[row][col].Col);  //Vypise napr. 2
        return MoveTile(Tiles[row][col]);
    }
    return false;
}

public bool MoveTile(Tile tile)
{
    int row = tile.Row;
    int col = tile.Col;
    Console.WriteLine(row); //Vypise 0
    Console.WriteLine(col); //Vypise 0
    .
    .
    .

Pravdepodobne trochu iny kod to bol aky som uviedol, lebo teraz ked som to zase skusal mi to uz neslo tak ako som to napisal.
Teraz mi vypisovalo 0 v oboch pripadoch.

Ale uz mi to ide, chyba bola v tom ze som tie clenske premenne nenastavil na ziadnu hodnotu, cize ich hodnota bola 0.
« Last Edit: 19.04.2009, 06:43:12 by drtic »

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #385 on: 19.04.2009, 19:44:33 »
inac ti co nam minule v pondelok odpadlo cviko, tak teraz v pondelok budeme brat ten Backpack represantion, alebo nieco dalej, kedze tam dalsie cviko nie je ... clovek ani nevie potom, z coho bude bleskovka ... to je tiez pekny pristup od cviciacich ... nieze by nahodili vsetky cvika dopredu a clovek aspon moze sa pozriet, ze bude mat na cvikach aj do predu pripadne robit zadanie aj trosku dopredu a nie takyto pristup

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #386 on: 19.04.2009, 19:56:58 »
zadanie robiť môžeš kľudne... nikto ťa nedrží...
cviká nie sú dopredu urobené, tak ich ani nemôžeš mať nahodené dopredu... minulý rok neboli rovnaké cviká...
All code is crap.

42

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #387 on: 19.04.2009, 20:15:15 »
a zadanie nema byt robene podla tych intefejsov a predloh ako je ta vzorova hra?

ok ak nie su ako minuly rok alebo sa to nestiha, tak ok ... ja som len navrhoval, ze keby sa to dalo vsetko naraz a uz je potom pokoj :)
« Last Edit: 19.04.2009, 20:16:53 by Patto »

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #388 on: 19.04.2009, 21:49:46 »
keby bolo urobené, tak tam bude všetko naraz...

zadanie sa má robiť podľa toho, čo tam je napísané na tom webe... máš použiť tie interface-i (tú knižnicu) ale ak to budeš mať urobené inak, ako sa to robí na cvikách, tak to samozrejme nebude vadiť...
All code is crap.

42

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #389 on: 19.04.2009, 22:50:36 »
keby bolo urobené, tak tam bude všetko naraz...

zadanie sa má robiť podľa toho, čo tam je napísané na tom webe... máš použiť tie interface-i (tú knižnicu) ale ak to budeš mať urobené inak, ako sa to robí na cvikách, tak to samozrejme nebude vadiť...

to uz len zalezi od toho, ako to bude urobene inak... :-P lebo binas to nebars kupujuci...
So say we all!

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #390 on: 19.04.2009, 23:50:00 »
ak to bude splňať interface, tak imo kľudne aj inak... čo si spomínam, tam nikde v tých podmienkach nie je, že to musí byť presne tak, ako sa to robí na cvikách :P :D
All code is crap.

42

timwood

  • Guest
Re: Objektove programovanie
« Reply #391 on: 19.04.2009, 23:56:45 »
to rad pocujem take spravy ;)

Patto

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 380
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #392 on: 20.04.2009, 01:32:13 »
a mozem aspon vediet, ze z coho zajtra rano budem mat bleskovku, kedze na nete este stale nic nie je???

feikar

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #393 on: 20.04.2009, 01:37:14 »
nema tu niekto hotovu tu hru co sa robi na cvikach? ak ano mohol by ju niekde upnut, vdaka...  :thumbs-up:

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #394 on: 20.04.2009, 02:01:04 »
ak to bude splňať interface, tak imo kľudne aj inak... čo si spomínam, tam nikde v tých podmienkach nie je, že to musí byť presne tak, ako sa to robí na cvikách :P :D
je tam iba uvedene, ze zadanie musi pre svoju impelmentaciu pouzit totu kniznicu. podla cvik ale vyvoj ist nemusi...
So say we all!

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #395 on: 20.04.2009, 02:01:17 »
nema tu niekto hotovu tu hru co sa robi na cvikach? ak ano mohol by ju niekde upnut, vdaka...  :thumbs-up:

a na co ti bude?
So say we all!

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #396 on: 20.04.2009, 02:10:35 »
ak to bude splňať interface, tak imo kľudne aj inak... čo si spomínam, tam nikde v tých podmienkach nie je, že to musí byť presne tak, ako sa to robí na cvikách :P :D
je tam iba uvedene, ze zadanie musi pre svoju impelmentaciu pouzit totu kniznicu. podla cvik ale vyvoj ist nemusi...

no... však to isté som predtým napísal :)
All code is crap.

42

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #397 on: 20.04.2009, 04:37:19 »
ak to bude splňať interface, tak imo kľudne aj inak... čo si spomínam, tam nikde v tých podmienkach nie je, že to musí byť presne tak, ako sa to robí na cvikách :P :D
je tam iba uvedene, ze zadanie musi pre svoju impelmentaciu pouzit totu kniznicu. podla cvik ale vyvoj ist nemusi...

no... však to isté som predtým napísal :)

tak to si potom dobre napisal
So say we all!

morrfun23

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Objektove programovanie
« Reply #398 on: 20.04.2009, 05:11:01 »
mimochodom co bude zajtra na cviceniach?

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: Objektove programovanie
« Reply #399 on: 20.04.2009, 06:19:04 »
mimochodom co bude zajtra na cviceniach?


no sak batoh - ten sme este nestihli spravit
So say we all!