Author Topic: OOP  (Read 114524 times)

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #475 on: 09.12.2011, 23:26:11 »
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.

matus217

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #476 on: 09.12.2011, 23:58:45 »
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #477 on: 10.12.2011, 00:02:27 »
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(

matus217

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #478 on: 10.12.2011, 00:07:35 »
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(
Ak to chapem spravne tak to musis mat praveze takto... http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html tam si pozri zakladna sada prikazov, ktoru musi minimalne implementovat hra. Ak to chces spravit inak skus napisat cviciacemu alebo nejakej kompetentnej osobe.

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #479 on: 10.12.2011, 00:09:27 »
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(
Ak to chapem spravne tak to musis mat praveze takto... http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html tam si pozri zakladna sada prikazov, ktoru musi minimalne implementovat hra. Ak to chces spravit inak skus napisat cviciacemu alebo nejakej kompetentnej osobe.
Aha, no z toho textu to tak vyznieva... Tak nič. Idem špekulovať nad niečim iným.

matus217

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #480 on: 10.12.2011, 00:14:56 »
Staci rozmyslat... Mna len tak na rychlo napadlo napr. vyrobis si interface a budes mat metody jedna ktora zistuje aky bol posledny prikaz. Druha ci posledny prikaz sluzil na presun medzi miestnostami. Ak ano, tak si implementujes dalsi prikaz co ja viem vrat sa... A vykona pohyb opacnym smerom. Napr. pojdes sever, das vrat sa a vykona juh... Ak das pouzi a potom vrat sa, vypise ze si nepouzil smerovy prikaz.... NAPR. nieco taketo pre inspiraciu... snad to teraz nebudete mat 4ja rovnake :D ja osobne toto nemam implementovane, takze ked niekto chce, nech sa paci ma volnu ruku...

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #481 on: 10.12.2011, 00:41:09 »
Staci rozmyslat... Mna len tak na rychlo napadlo napr. vyrobis si interface a budes mat metody jedna ktora zistuje aky bol posledny prikaz. Druha ci posledny prikaz sluzil na presun medzi miestnostami. Ak ano, tak si implementujes dalsi prikaz co ja viem vrat sa... A vykona pohyb opacnym smerom. Napr. pojdes sever, das vrat sa a vykona juh... Ak das pouzi a potom vrat sa, vypise ze si nepouzil smerovy prikaz.... NAPR. nieco taketo pre inspiraciu... snad to teraz nebudete mat 4ja rovnake :D ja osobne toto nemam implementovane, takze ked niekto chce, nech sa paci ma volnu ruku...
:D A čo tak interface, ktorý bude zisťovať, či náhodou nebol zadaný cheat.  :D Implementácia cheatov v textovke :D Napr. teleportovanie cez nejakú problematickú pasáž hry :D ;D A keď použiješ priveľa cheatov, tak ti to vypyskuje nejakú hlášku a skončí hru.

EDIT: Ale na toto si dávam © ® ™ ;) ;D
« Last Edit: 10.12.2011, 00:46:06 by veteran »

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #482 on: 10.12.2011, 00:46:39 »
inak ta mapa co je ako doplnkova uloha v niektorom cviku ma ako vyzerat ? A je to povinne ? ... kedze v rozsireniach hry je prikaz MAPA

staci davat printy na vykreslenie mapy ?

System.out.println("A | B | C");
System.out.println("        | D");
System.out.println("        | E | F | G");


.. a tak dalej, ze takto bude primitivne mapa ?
« Last Edit: 10.12.2011, 00:52:08 by xxx3 »

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #483 on: 10.12.2011, 00:51:50 »
inak ta mapa co je ako doplnkova uloha v niektorom cviku ma ako vyzerat ?
Niečo také, ako je tu: http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/08.html

Príp. na sťaženie orientácie hráča by tam nemuseli byť vyznačené "steny" - teda miesta, kde sa nedá prejsť z jednej miestnosti do druhej. Alebo sa to dá rozšíriť tak, že nejako označíš už navštívené miestnosti - napr. že číslo miestnosti dáš do zátvoriek apod. (<9>, (9), {9}).

A je to povinne ? ... kedze v rozsireniach hry je prikaz MAPA
Nemyslím, že je to povinné.

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #484 on: 10.12.2011, 00:54:09 »
lebo mne sa zda, ze Kapa hovoril, ze aj doplnujuce ulohy su povinne

A staci teda tu mapu len tak napevno cez printy ? Ci treba nejak komplikovanejsie ?

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #485 on: 10.12.2011, 00:54:34 »
staci davat printy na vykreslenie mapy ?

System.out.println("A | B | C");
System.out.println("        | D");
System.out.println("        | E | F | G");
Ak nechceš vypisovať navštívené miestnosti, príp. niečo ďalej s tou mapou robiť, tak by to IMHO stačiť mohlo. Našťastie outline v NetBeanse používa proporciálne písmo, takže sa ti to nerozhádže  :D Ale zasa, neviem, či sa toto bude brať za adekvátne vlastné rozšírenie hry.

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #486 on: 10.12.2011, 00:56:16 »
ja to nechcem ako rozsirenie ... ale mapa je ako doplnujuca uloha

ja s tou mapou nechcem robit nic, ale oni to ako mysleli neviem :D

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #487 on: 10.12.2011, 00:56:42 »
lebo mne sa zda, ze Kapa hovoril, ze aj doplnujuce ulohy su povinne
V zakladnej sade prikazov (http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html) prikaz MAPA nie je... Ale je uvedeny medzi nametmi.

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #488 on: 10.12.2011, 00:57:35 »
nie prikaz mapa ... ale doplnujuca uloha cvicenia 8 je V metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.

Nie je tam, ze zobrazte mapu, tak neviem ako vytvorit mapu ? ako to je myslene ?

selli1235

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #489 on: 10.12.2011, 00:57:57 »
ja to nechcem ako rozsirenie ... ale mapa je ako doplnujuca uloha
Hej, ale to v tom cviku nemas vykreslit mapu ale inicializovat miestnosti nastavit im vychody a dat do nich predmety si myslim  8)
EDIT: + este nastavit currentRoom :)
« Last Edit: 10.12.2011, 01:00:24 by selli1235 »

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #490 on: 10.12.2011, 00:59:34 »
nie prikaz mapa ... ale doplnujuca uloha cvicenia 8 je V metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.
Aha... No neviem, nech sa vyjadria kompetentní :D Je zas pravda, že v tých námetoch sa píše, že nech mapa vyobrazuje len navštívené miestnosti. Ale je to len námet. Neviem...

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #491 on: 10.12.2011, 01:00:39 »
no vsak vychody sa tam nastavuju, aj aktualna miestnost sa nastavi a vlozia sa predmety ... ale to je v popise cvika, tak neverim zeby to mysleli tou doplnujucou ulohou

nerozumiem ako tu mapu tam mam vytvorit

matus217

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #492 on: 10.12.2011, 01:03:21 »
ja to nechcem ako rozsirenie ... ale mapa je ako doplnujuca uloha
Hej, ale to v tom cviku nemas vykreslit mapu ale inicializovat miestnosti nastavit im vychody a dat do nich predmety si myslim  8)
EDIT: + este nastavit currentRoom :)
Hej takto by to malo byt. Tu mapu netreba vytvorit fyzicky, ale len inicializovat a nastavit vychody a priradit im miestnosti. Celkovy prikaz mapa je podla mna brany ako rozsirenie. Ja osobne som spravil prikaz mapa ktory mi vypisuje uz navstivene miestnosti, a zobrazuje v ktorej sa aktualne nachadzam. A ratam to ako a jedno z povinnych rozsireni...

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #493 on: 10.12.2011, 01:05:55 »
nerozumiem ako tu mapu tam mam vytvorit
Máš vytvorené pole miestností. Budeš ním prechádzať a zisťovať susedov. A do dvojrozmerného poľa to budeš postupne hádzať. Teda ak je miestnosť 2 na sever od miestnosti 1, tak jej riadok bude mať poradové číslo o jedno menšie, než poradové číslo miestnosti 1. Detto platí aj pre horizontálny smer (západ-východ).

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #494 on: 10.12.2011, 01:11:25 »
Hej takto by to malo byt. Tu mapu netreba vytvorit fyzicky, ale len inicializovat a nastavit vychody a priradit im miestnosti. Celkovy prikaz mapa je podla mna brany ako rozsirenie. Ja osobne som spravil prikaz mapa ktory mi vypisuje uz navstivene miestnosti, a zobrazuje v ktorej sa aktualne nachadzam. A ratam to ako a jedno z povinnych rozsireni...

takze ked tam v createRooms() mam povytvarane instancie miestností, priradene im vychody sez setexits() tak to akoze mam spravenu tu "mapu" a nepotrebujem tam nic dorabat ? ... vsak to musi mat kazdy.

alebo to co pise veteran ? ... ale tu nastava problem, pretoze ja mam pre niektore miestnosti nastavene vsetky vychody na null a odomknu sa az pocas hry

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #495 on: 10.12.2011, 01:21:15 »
alebo to co pise veteran ? ... ale tu nastava problem, pretoze ja mam pre niektore miestnosti nastavene vsetky vychody na null a odomknu sa az pocas hry
Tak v rýchlosti mi napadlo, že ak máš miestnosť zatiaľ "bez susedov", tak ju môžeš vykresliť nejako takto:
Code: [Select]
?????
? 5 ?
?????

A keď sa ti odomknú exity, tak sa prerobí napr. na
+---+
| 5 ||
+---+

Niekde si budeš poznamenávať "odomknutosť" miestností (nejaký boolean). Ak bude pre danú miestnosť false, tak sa vykreslí "otázniková verzia".
« Last Edit: 10.12.2011, 01:23:38 by veteran »

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #496 on: 10.12.2011, 01:25:06 »
no ale tam nikde nepisu nic o tom, ze sa ma vykreslovat ta mapa

// mohol by sa vyjadrit mirek alebo niekto kto si je isty ze vie co tam treba robit v tej doplnujucej ulohe
« Last Edit: 10.12.2011, 01:30:08 by xxx3 »

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #497 on: 10.12.2011, 01:47:59 »
no ale tam nikde nepisu nic o tom, ze sa ma vykreslovat ta mapa
Hej no, je to tam napísané veľmi stručne. Tuším je tam len jedna veta - aj by som ju sem pastol, keby šiel Moodle i celý TUKE web :D (asi nejaká odstávka). Ja som to pochopil tak, že by sa tá mapa mala vykresľovať.

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #498 on: 10.12.2011, 01:51:18 »
hej je to tam jednou vetou, z ktorej vela nezistim ako je to myslene:

Quote
V metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.

podla mna keby chceli vykreslit mapu alebo spravit nejak fyzicku mapu tak by tam nenapisali, ze DO metody createRooms() ale ze napr. vytvorte metodu createMap() ktora vytvori a vykresli mapu
« Last Edit: 10.12.2011, 01:57:25 by xxx3 »

matus217

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #499 on: 10.12.2011, 02:45:46 »
Ozaj je to brane ako chyba alebo si to mozem nechat, ked som si vsade pisal komentare co robim, aby som sa v tom jednoduchsie orientoval ? Aby to nebolo brane ako co ja viem nejake podvadzanie pri konzultacii zdrojoveho kodu alebo co ja viem... Nemam na mysli teraz java doc, ale klasicke //komentare k niektorym priradeniam a nastaveniam akcii...