Author Topic: OOP  (Read 114445 times)

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #125 on: 23.10.2011, 03:22:28 »
ultimate: postava - je to tvoje rozhodnutie... dá sa to urobiť aj ako Item - ale dá sa to urobiť aj úplne ako samostatná classa... a samozrejme existuje aj stredná cesta, kde predmety aj osoby budú vychádzať zo spoločného parenta... závisí od toho, čo s tým (osobami) chceš robiť a od samotnej implementácie (engineu, miestnosti, etc)
stela: to, že je niečo predmet, ešte neznamená automaticky, že si to vieš dať do vrecka, alebo to vieš použiť... závisí od implementácie :)

Q: čo to je experimentálna skupina? :)
All code is crap.

42

RiTChi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 218
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #126 on: 23.10.2011, 03:37:38 »
Pripravuje sa nové zadanie na OOP s použitím knižnice Slick 2D (http://slick.cokeandcode.com/) mala by to byť nejaká skákačka.

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #127 on: 23.10.2011, 04:31:09 »
Pripravuje sa nové zadanie na OOP s použitím knižnice Slick 2D (http://slick.cokeandcode.com/) mala by to byť nejaká skákačka.

aha
All code is crap.

42

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #128 on: 23.10.2011, 05:35:23 »
aj ja chcem robit to alternativne zadanie ale ak by bolo treba aj tak scenar tak to je easy: Forrest Gump - 30 miestnosti za sebou a v kazdej pouzijes nove boty a je to  :D

a ano ma to byt prva alebo druha pondelkova skupina (ak ich niekto nepredbehol v piatok) a ze potom sa asi bude dat "migrovat" medzi skupinami aby sa dalo bavit v jednej skupine iba o tom druhom zadani.

mino

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #129 on: 23.10.2011, 05:51:45 »
Btw, je mozne povazovat dvere za predmet? Asi nie, pretoze predmet musi byt v batohu alebo v miestnosti a dvere su medzi miestnostami, ze? Ja len, ze mam slabu fantaziu a zatial len 6 predmetov.... :D

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #130 on: 23.10.2011, 06:00:50 »
sak daj do mistnosti anicku a mozes ze "preskumaj anocku" a "pouzi anicku" :D

AnvilOfFury

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #131 on: 23.10.2011, 06:20:31 »
bq
Nazdar, čo sa učíte na bleskovku na pondelok s Kapom?

Mňa by skôr zaujímalo, ako má vyzerať ten scenár....
WEST
NORTH
GET spoon
NORTH
USE rock
USE spoon
GET alien corpse
...
+ je fajn mať nakreslenú mapu.

Btw, je mozne povazovat dvere za predmet? Asi nie, pretoze predmet musi byt v batohu alebo v miestnosti a dvere su medzi miestnostami, ze? Ja len, ze mam slabu fantaziu a zatial len 6 predmetov.... :D
Ano aj dvere sa daju povazovat za predmet. Mozes s tym normalne ratat v scenari. Nie kazdy predmet musi by "zobratelny" do batohu.
« Last Edit: 23.10.2011, 06:23:30 by AnvilOfFury »
Keep information to yourself - Knowledge is power. Think job security. Never provide documentation.
Use Real Tools - No "fancy-pancy" IDEs. Real developers only use vi.
Compiled = Ship It - User acceptance testing is an absolute waste of time.

mino

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #132 on: 23.10.2011, 06:34:56 »
sak daj do mistnosti anicku a mozes ze "preskumaj anocku" a "pouzi anicku" :D
:D :D

Quote
Ano aj dvere sa daju povazovat za predmet. Mozes s tym normalne ratat v scenari. Nie kazdy predmet musi by "zobratelny" do batohu.
Ta potom parada ! :D Nasekam tam zopar dveri a hned budem mat dost predmetov.... :D

esperian

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #133 on: 23.10.2011, 16:08:46 »
a este by som chcel, ze ak mam dajme tomu zamknute dvere, a otvorit sa daju len s klucom ktory som si zobral v prvej miestnosti... da sa to spravit vsak ??

ppeess

  • Guest
Re: OOP
« Reply #134 on: 23.10.2011, 16:26:34 »
a este by som chcel, ze ak mam dajme tomu zamknute dvere, a otvorit sa daju len s klucom ktory som si zobral v prvej miestnosti... da sa to spravit vsak ??
Hej :D

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #135 on: 23.10.2011, 16:52:57 »
a este by som chcel, ze ak mam dajme tomu zamknute dvere, a otvorit sa daju len s klucom ktory som si zobral v prvej miestnosti... da sa to spravit vsak ??

viacero možnosti - len tak na rýchlo:
- máš objekt dvere, ktorý má nejaký stav - odomknuté/zamknuté... objekt pozná funkciu pre všetky stavy... použitie kľúča mení tento stav...
- máš 2 objekty pre dvete - zamknuté dvere a odomknuté dvere... každý pozná len svoju funkciu... použitie kľúča vymení tieto 2 objekty v miestnosti...

toto sa dá aplikovať aj na rôzne podobné situácie ako tie dvere - napr. zapnutá/vypnutá lampa/počítač/rádio/čokoľvek, otvorený/zatvorený zápisník/kniha, etc...
All code is crap.

42

esperian

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #136 on: 23.10.2011, 17:07:30 »
diki moc Agik

Rajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 346
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #137 on: 23.10.2011, 17:20:55 »
od včera je na moodli možnosť odovzdať scenár textovky a je tam napísane len toto:
".txt súbor obsahujúci zoznam krokov (každý na jednom riadku) potrebných na úspešné ukončenie Vami navrhnutej textovej hry (limit je 100KB, malo by to bohate stačiť)"

ako sa má volať ten súbor? studentID.txt ? meno.priezvisko.txt ? nazov_hry.txt ?

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #138 on: 23.10.2011, 17:22:45 »
od včera je na moodli možnosť odovzdať scenár textovky a je tam napísane len toto:
".txt súbor obsahujúci zoznam krokov (každý na jednom riadku) potrebných na úspešné ukončenie Vami navrhnutej textovej hry (limit je 100KB, malo by to bohate stačiť)"

ako sa má volať ten súbor? studentID.txt ? meno.priezvisko.txt ? nazov_hry.txt ?

napr. "scenar.txt" - to máš jedno, nie? si tam prihlásený, takže to uloží pod tvojim menom...
All code is crap.

42

Tren

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1060
  • Fortes fortuna adiuvat
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #139 on: 23.10.2011, 17:28:54 »
od včera je na moodli možnosť odovzdať scenár textovky a je tam napísane len toto:
".txt súbor obsahujúci zoznam krokov (každý na jednom riadku) potrebných na úspešné ukončenie Vami navrhnutej textovej hry (limit je 100KB, malo by to bohate stačiť)"

ako sa má volať ten súbor? studentID.txt ? meno.priezvisko.txt ? nazov_hry.txt ?

napr. "scenar.txt" - to máš jedno, nie? si tam prihlásený, takže to uloží pod tvojim menom...

no nie je to az tak jedno asi, pred rokom sme museli v presne dohodnutom tvare posielat priez.meno_2010.zip alebo nejak tak  :)

ultimate

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 337
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #140 on: 23.10.2011, 17:40:04 »
ale ked teraz nie je dohodnuty ziadny presny tvar tak asi to je jedno ;)

este k tym dveram ... do scenaru ich nemusim davat, ze ? ... dam do scenara len napr. USE KEY a tym otvorim tie dvere, ze pouzijem kluc ...  a do popisu miestnosti dam narp.: "Si v miestnosti xy, v ktorej su zatvorene dvere"

moze to tak byt ? Ci musia byt tie dvere medzi predmetmi ?

Rajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 346
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #141 on: 23.10.2011, 17:43:13 »
ale ked teraz nie je dohodnuty ziadny presny tvar tak asi to je jedno ;)

este k tym dveram ... do scenaru ich nemusim davat, ze ? ... dam do scenara len napr. USE KEY a tym otvorim tie dvere, ze pouzijem kluc ...  a do popisu miestnosti dam narp.: "Si v miestnosti xy, v ktorej su zatvorene dvere"

moze to tak byt ? Ci musia byt tie dvere medzi predmetmi ?

USE KEY
USE DOOR

tým, že použiješ kľúč neznamená že tie dvere aj otvoríš :D

ultimate

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 337
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #142 on: 23.10.2011, 17:45:48 »
preco ? .. aj v tom vzorovom scenari, je ze pouzi nejaky kluc a nie je tam napisane na aky dalsi predmet treba ten kluc pouzit

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #143 on: 23.10.2011, 17:46:48 »
este k tym dveram ... do scenaru ich nemusim davat, ze ? ... dam do scenara len napr. USE KEY a tym otvorim tie dvere, ze pouzijem kluc ...  a do popisu miestnosti dam narp.: "Si v miestnosti xy, v ktorej su zatvorene dvere"

moze to tak byt ? Ci musia byt tie dvere medzi predmetmi ?

jj, v scenári bude "use key" - ten scenár má byť urobený tak, aby keď použijem presne tie príkazy v hre, tak aby to hru prešlo (keď budem zadávať príkazy v hre, tak zadávam use key, čo odomkne dvere, a nie niečo s dverami)...

a nemusia byť dvere medzi predmetmi (ak sa bavíme o predmetoch v miestnosti - ktorých výpis sa ti objaví, keď dáš nejaký príkaz) - a ten popis je dobrý, tak by to presne malo vyzerať... (ono, napr. nemusí tam byť vôbec zoznam predmetov v miestnosti (ak to nie je výslovná požiadavka v zadaní), ale úplne stačí takto "slohovo" to napísať, že čo tam je (si v spálni, vidíš dvere a pod oknom je posteľ. vedľa nej je nočný stolík a na ňom je lampa a vedľa nej leží kľúč) - imo je to takto lepšie ako len zoznam, vytvára to taký príbehový podtext)
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #144 on: 23.10.2011, 17:47:15 »
ale ked teraz nie je dohodnuty ziadny presny tvar tak asi to je jedno ;)

este k tym dveram ... do scenaru ich nemusim davat, ze ? ... dam do scenara len napr. USE KEY a tym otvorim tie dvere, ze pouzijem kluc ...  a do popisu miestnosti dam narp.: "Si v miestnosti xy, v ktorej su zatvorene dvere"

moze to tak byt ? Ci musia byt tie dvere medzi predmetmi ?

USE KEY
USE DOOR

tým, že použiješ kľúč neznamená že tie dvere aj otvoríš :D

vec implementácie a toho ako sa ty rozhodneš :)
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #145 on: 23.10.2011, 17:48:14 »
preco ? .. aj v tom vzorovom scenari, je ze pouzi nejaky kluc a nie je tam napisane na aky dalsi predmet treba ten kluc pouzit

on to myslel tak, že "USE KEY" odomkne dvere ale neotvorí ich, takže cez ne stále nemôžeš prejsť... až potom "USE DOOR" otvorí dvere, aby si prešiel do ďalšej miestnosti...
All code is crap.

42

Tren

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1060
  • Fortes fortuna adiuvat
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #146 on: 23.10.2011, 17:50:31 »
namiesto USE DOOR nemoze hned pouzit NORTH alebo nieco ine?

napr.
WEST
GET KEY
NORTH
USE KEY
SOUTH

ultimate

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 337
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #147 on: 23.10.2011, 17:50:56 »
jaj, chapem :D ... takze to je na mne ci si to spravim potom tak, ze prikaz USE key len odklucuje dvere alebo ci ich odklucuje a zaroven otvori ...

matotv

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #148 on: 23.10.2011, 17:55:32 »
zdar, takze moze to niekto nejak dat dokopy co vlastne treba odovzdat? bo uz mi z toho j...
na moodli je vzor scenara, ale tak tam su len prikazy , staci len to odovzdat? niekto tu kreslil mapu, odovzdavam pri kapovi, takze aj u nas treba tu mapu? take nieco ako esperian kreslil...co este vsetko treba? taky scenar ako je vzor uz mam, mapu tak isto, este nieco treba? :D vdaka

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #149 on: 23.10.2011, 18:05:13 »
namiesto USE DOOR nemoze hned pouzit NORTH alebo nieco ine?

napr.
WEST
GET KEY
NORTH
USE KEY
SOUTH

jasne, môže...

jaj, chapem :D ... takze to je na mne ci si to spravim potom tak, ze prikaz USE key len odklucuje dvere alebo ci ich odklucuje a zaroven otvori ...

áno, v podstate celá implementácia je na tebe - čokoľvek si vymyslíš, to tam budeš mať - pokiaľ to dodrží podmienky zadania - aby ti zadanie prijali
All code is crap.

42