Author Topic: OOP  (Read 114403 times)

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #675 on: 15.01.2012, 00:46:41 »
hej, jedna skupina mala specialne zadanie, ktore si chcel Binas otestovat .. a asi buduci rok sa uz bude robit to (alebo aj to ?) .. vola sa Fred

Wolfdale

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 489
  • /root
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #676 on: 15.01.2012, 03:29:49 »
ked spravim prakticku cast a klikacku nie na riadnom termine, na opravnom idem opat na obidve casti?

Ešte sme to nedokončili celkom, ale takmer sme už začali.

BlackBerry

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #677 on: 15.01.2012, 03:53:02 »
ked spravim prakticku cast a klikacku nie na riadnom termine, na opravnom idem opat na obidve casti?
Ja mam take info ze uz nie..ale niesu to 100% zdroje ;)

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #678 on: 15.01.2012, 04:05:41 »
ked nespravis klikacku opakujes len klikacku

james138

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #679 on: 15.01.2012, 06:49:50 »
Este sa chcem opytat info, ak ste sa pytali cviciacich , co sa da ocakavat na skuske ? hlavne tej programovacej nieco ako minuly rok ? co som ja pisal kapovi tak povedal ze ano nieco podobne, tak nejake presnejsie info ?

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #680 on: 15.01.2012, 16:31:48 »
mna ucil Kapa a ked sme odovdudavali zadania tak hovoril, ze bude nieco take, ze vytvorit nejake miestnosti, dat do nich itemy a vytvorit nejake prikazy a take veci .. konkretnejsi nebol

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #681 on: 15.01.2012, 17:53:39 »
ja som si skusal spravit tu Truhlicu co ste mali minuly rok, to som zvladol, tak snad bude ozaj nieco podobne, podobna obtiaznost ... a z coho sa ucis na klikacku ? Z tych EN prednasok ?

james138

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #682 on: 15.01.2012, 18:44:22 »
na edukite su nejake otazky :) tak tie si idem pozriet :) a tu je este jedno pdf-ko http://leteckaposta.cz/177426266 :) nech sa paci :) a drzim palce a nezabudnite vsetci sem pridavat skusesnoti zo zajtrajska co ste mali a tak !

bEnd3r

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #683 on: 17.01.2012, 01:56:20 »
ak chces aby zadania boli aspon zhruba rovnake tak to ries inde...

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #684 on: 17.01.2012, 08:41:01 »
tie zadania su rovnake... to, ze mas poskladat nieco s nazvom snajperka, alebo s nazvom drak a mec... je to iste... ci tam niekde urobis new/add alebo remove... tak to je fakt obrovsky rozdiel... navyse... takychto "roznych variacii" je miliony a miliony... takze ci to budete riesit tu alebo inde, mate jedno...
All code is crap.

42

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: OOP
« Reply #685 on: 17.01.2012, 08:56:03 »
PS: zavisi od dozoru ! ja som bol dole v pc1 bol tam Binas a ini, ty ma poslali domov ! ale POZOR hore v pc14 kamos to tiez nevedel a dali mu 5b a poslali ho na test ! cize taka skusenost z dneska !!! Testik sa vraj da!
zavisi hlavne od toho, co pises, teda programujes! ak totiz vidim skvost ako napr.

Code: [Select]
// konstruktor
public Konstruktor(){
   public ciel = ...;
   super( "", "" );
}

tak je to pre mna jasny pripad, ktory nema narok ani na tych 5 bodov, pretoze taketo "pokusy" so zdrojovymi kodmi mal dotycny absolvovat pri tvorbe zadania a nie na skuske. takze binas nebinas - bud vies alebo nevies.
So say we all!

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #686 on: 17.01.2012, 12:06:17 »
ja som mal to iste ako ty, ze poskladat zbran  ... vsak to bolo uplne jednoduche ...
Nevedel si odstranit z miestnosti predmety ? Ved to mas v prikaze Get (vezmi) v zadani ...

Wolfdale

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 489
  • /root
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #687 on: 18.01.2012, 20:46:16 »
ked spravim prakticku cast a klikacku nie na riadnom termine, na opravnom idem opat na obidve casti?
Ja mam take info ze uz nie..ale niesu to 100% zdroje ;)

Diky pekne  ;)

Ešte sme to nedokončili celkom, ale takmer sme už začali.

esperian

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #688 on: 23.01.2012, 16:34:26 »
chcel by som sa spytat 4i dobre chapem rozdielu pola a arraylistu..

pole ma obmedzeny pocet vlozenych prvkov na zaciatku..

arraylist je ako pole, ktore sa pridavanim prvkov zvacsuje,..

cize ak mam arrayList<String> list= new arrayList<String>(10); tak hned na zaciatku sa mi vytvori 10 miestne pole... ak prekrocim ten pocet tak sa vytvori nove pole, z toho stareho sa tam vsetko skopci a prida sa ten 11 objekt..

a ak deklarujem na zaciatku ten list takto ? kolko miestne pole sa vytvori ? alebo sa vytvori az potom ked do neho vlozim prvy prvok,cize pole o rozmere 1??
arrayList<String> list= new arrayList<String>();

a este som sa niekde docital ze existuje taka kolekcia, nieco ako ten arraylist, ale proste sa tam len jedno pole pouziva, ze sa nekopiruje do dalsieho, a objekt sa vklada vydy na koniec toho pola .. nevie niekto ako sa vola, lebo ani za .... to teraz neviem najst

dik

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #689 on: 23.01.2012, 17:07:29 »
závisí od jazyka, konkrétnej implementácie kolekcie, etc...
ale v podstate je to tak, ako píšeš...

toto
arrayList<String> list= new arrayList<String>();
vytvorí nejaké malé pole na začiatku... netuším koľko je to v jave :) c# to mal myslím 4... ale to je len veľmi matná spomienka, takže ten počet môže byť kľudne iný... už to bolo dávno...

teoreticky môže existovať kolekcia, ktorá sa bude zväčšovať, kým môže... ak ju niekto napísal :) netuším, či taká je...

btw - pre c#... podstatné je, že aj kolekcie, aj polia implementujú IEnumerable rozhranie... :) netuším, či aj v jave niečo také je :)
All code is crap.

42

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: OOP
« Reply #690 on: 23.01.2012, 20:15:25 »
a ak deklarujem na zaciatku ten list takto ? kolko miestne pole sa vytvori ?
arrayList<String> list= new arrayList<String>();

http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/util/ArrayList.html#ArrayList()
"Constructs an empty list with an initial capacity of ten."

Quote
a este som sa niekde docital ze existuje taka kolekcia, nieco ako ten arraylist, ale proste sa tam len jedno pole pouziva, ze sa nekopiruje do dalsieho, a objekt sa vklada vydy na koniec toho pola .. nevie niekto ako sa vola, lebo ani za .... to teraz neviem najst

Existuje ešte LinkedList, ktorý síce vkladá na začiatok/koniec v konštantnom čase, ale výber alebo vloženie kdesi do stredu má lineárnu časovú zložitosť vzhľadom na počet prvkov, čiže treba zvážiť, či sa to oplatí. ArrayList je vhodnejší na drvivú väčšinu vecí.

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #691 on: 23.01.2012, 20:23:29 »
Quote
a este som sa niekde docital ze existuje taka kolekcia, nieco ako ten arraylist, ale proste sa tam len jedno pole pouziva, ze sa nekopiruje do dalsieho, a objekt sa vklada vydy na koniec toho pola .. nevie niekto ako sa vola, lebo ani za .... to teraz neviem najst

Existuje ešte LinkedList, ktorý síce vkladá na začiatok/koniec v konštantnom čase, ale výber alebo vloženie kdesi do stredu má lineárnu časovú zložitosť vzhľadom na počet prvkov, čiže treba zvážiť, či sa to oplatí. ArrayList je vhodnejší na drvivú väčšinu vecí.

on sa pýtal na niečo iné, nie?
inak tých rôznych listov existuje viacero ako len tieto 2...
plus bude množstvo implementácií od tretích strán podľa konkrétnych potrieb (však stačí len implementovať rozhranie)
All code is crap.

42

neucilasom

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #692 on: 24.01.2012, 12:10:48 »
Ako dosiahnem  ze ked mam predmet a v miestnosti 1 po pouziti aby sa presunul do miestnosti 2?

esperian

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #693 on: 24.01.2012, 12:54:50 »
tak napr. zistis si v akej miestnosti sa nachadzas, a potom sa "preklikas" do miestnosti kde chces predmet vlozit...

cize game.getCurrentRoom().getEast.getEast.......

alebo lepsie riesenie je ze si v triede kde mas miestnosti vytvoris metodu ktora ti bude vracat tu konkretnu miestnost do ktorej chces predmet dat...

//dik Agamemnon a Sulo za objasnenie  ;)

veteran

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 956
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #694 on: 24.01.2012, 14:36:14 »
Ako dosiahnem  ze ked mam predmet a v miestnosti 1 po pouziti aby sa presunul do miestnosti 2?
Quote
rooms.get(0).removeItem(CurrentRoom.getItem("Názov predmetu"));
rooms.get(1).addItem(new Item());

pričom rooms = new ArrayList<Room>(); of course :)
« Last Edit: 24.01.2012, 14:39:26 by veteran »

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: OOP
« Reply #695 on: 24.01.2012, 14:43:28 »
Ako dosiahnem  ze ked mam predmet a v miestnosti 1 po pouziti aby sa presunul do miestnosti 2?
Quote
rooms.get(0).removeItem(CurrentRoom.getItem("Názov predmetu"));
rooms.get(1).addItem(new Item());

pričom rooms = new ArrayList<Room>(); of course :)

robit to takto pomocou ArrayListu je znacne neprakticke, pretoze si potrebujes pamatat index miestnosti. vhodnejsie je pouzit na idexaciu nazov miestnosti a teda ArrayList vymenit za hash mapu.
So say we all!

tino8

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1093
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #696 on: 24.01.2012, 15:00:13 »
Ako dosiahnem  ze ked mam predmet a v miestnosti 1 po pouziti aby sa presunul do miestnosti 2?
Quote
rooms.get(0).removeItem(CurrentRoom.getItem("Názov predmetu"));
rooms.get(1).addItem(new Item());

pričom rooms = new ArrayList<Room>(); of course :)



karamel je cukr co se uz neuzdravi!

Cukor

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 50
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #697 on: 26.01.2012, 14:57:43 »
Neviete niekto priblizne jak znel ten priklad kde bolo treba poskladat pusku? diky.

xxx3

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #698 on: 26.01.2012, 15:12:50 »
vytvoris si miestnost
spravis predmety hlaven a parba s tym, ze su pouzitelne, cize robis metodu use, v ktorej ak sa v miestnosti/alebo v batohu nachadza hlaven aj parba tak sa akoze zlozi puska ... a to tak, ze z miestnosti/alebo batohu odstranis parbu aj hlaven a vlozis tam predmet puska .. ak nemas obe potrebne veci, cize hlaven a parbu tak sa vypise len nejaka hlaska, ze nemas potrebne zlozky.

Cukor

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 50
    • View Profile
Re: OOP
« Reply #699 on: 30.01.2012, 13:15:47 »
vytvoris si miestnost
spravis predmety hlaven a parba s tym, ze su pouzitelne, cize robis metodu use, v ktorej ak sa v miestnosti/alebo v batohu nachadza hlaven aj parba tak sa akoze zlozi puska ... a to tak, ze z miestnosti/alebo batohu odstranis parbu aj hlaven a vlozis tam predmet puska .. ak nemas obe potrebne veci, cize hlaven a parbu tak sa vypise len nejaka hlaska, ze nemas potrebne zlozky.
no skusal som to ale nevelmi mi to ide nevies jak dosiahnem ze ked spojim tie dva predmety aby mi naskocil treti ale zaroven tie 2 zmizli
?