Author Topic: OOP - "spešl zadanie"  (Read 30091 times)

Domino_666

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
    • Dudo Aliens Racing Team
OOP - "spešl zadanie"
« on: 24.10.2011, 16:04:53 »
Asi by bolo vhodné spraviť samostatný topic pre tých, čo máme to špeciálne zadanie. Nech sa to veľmi nepletie s tou textovkou...  :) Dávajte aj tu prípadne nejaké materiály k tomu, napr. to čo vygooglite a nebude na moodli a tak...

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #1 on: 24.10.2011, 16:16:48 »
prv daj popis... potom mozno budem vediet aj pomoct :)
All code is crap.

42

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #2 on: 29.10.2011, 17:47:36 »
uz su nikde dokumenty k tomu?

depeha

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #3 on: 29.10.2011, 18:56:17 »
Z tutov na oficiálnych stránkach odporúčam pozrieť freeaks' tut

Pre linuxákov pravdepodobne nebude fungovať čisto len lwjgl.jar (nemusíte sťahovať lwjgl osobitne z ofiko stránkok) .  Spolu so slick.jar a lwjgl.jar pridajte aj súbory z rozbaleného natives-linux.jar (súbory .so). V Referenced Libraries nájdite lwjgl.jar -> properties -> native library -> workspace -> priečinok lib v projekte. Potom by to malo fičať. (BTW je to pre Eclipse, niečo podobné bude treba asi aj v netbense...)
« Last Edit: 29.10.2011, 18:58:19 by depeha »
Why do I keep counting?

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #4 on: 30.10.2011, 19:20:43 »
skusil som spravit navod ako rozbehat Slick pod NetBeans. Hadam pomoze.



mino

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #5 on: 31.10.2011, 03:52:06 »
Uz existuju aj nejake ofic. materialy od Binasa? Zatial som nic nenasiel a uz nefunguje ani linky na stare materialy pre textovku  ;D

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #6 on: 31.10.2011, 04:03:27 »
ja som stale nic nenasiel

mino

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #7 on: 31.10.2011, 06:12:51 »
Cici, diky za ten navod, bezi mi to pod Linuxom...  :ropebanana:
Nechapem, com je to take zlozite - pripojit dajaku kniznicu, ale hlavne ze mi to ide... :D

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #8 on: 06.11.2011, 00:24:45 »
prakticka rada: nastavte si max FPS na 60 - sprava sa to trochu inak. Mal som nenastavene (cize cca 3000 FPS to bezalo) a pri pohybe dolava / doprava chodil moc ryhclo. (ked som sa to snazil vyriesit robilo to zas ine problemy - dostal som sa do bodu ked uz komp nezvladal tolko FLPOSov :D )

Code: [Select]
public static void main(String[] args) throws SlickException{
       
        AppGameContainer app = new AppGameContainer(new SlickFred());
        app.setDisplayMode(640, 480, false); //screen resolution width, height, bool fullscreen
        app.setTargetFrameRate(60);
        app.start();
    }

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #9 on: 06.11.2011, 01:20:59 »
rýchly odhad... to, čo popisuješ sa ti potom prejaví opačne, ak budeš mať málo fps - budeš sa pohybovať pomaly... na to sú patterny, ako sa to rieši... súvisí to so spracovaním akcie, ktoré by malo byť nezávislé na vykresľovaní (prípadne na prenose cez sieť a pod.) - ak som teda dobre pochopil, o čom hovoríš... :)
All code is crap.

42

Mitwoc

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #10 on: 06.11.2011, 02:28:32 »

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #11 on: 06.11.2011, 05:48:19 »
máte pravdu  :embarassed: to co som popisal to riesi

mirek

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 448
  • darkman ZX 128k
    • View Profile
    • domovská stránka
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #12 on: 14.11.2011, 12:49:36 »
chalani prepacte, ale dnes cviko nebude. vyskytli sa iste zdravotne komplikacie (nie moje), vdaka ktorym utekat inde.
So say we all!

mino

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #13 on: 30.11.2011, 07:32:43 »
Mate niekto opravenu "Blesk #6"? Myslim, ze to mam spravene dobre, ale stale mi tam svieti 0  >:(

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #14 on: 30.11.2011, 18:24:39 »
Mate niekto opravenu "Blesk #6"? Myslim, ze to mam spravene dobre, ale stale mi tam svieti 0  >:(

"Blesk #6" ešte nie je opravená

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #15 on: 04.12.2011, 05:45:47 »
čo máme mať zrobené na ďalšie cviko? ja som pochopil takto:
- prerobiť štruktúru
- vytvoriť nepriateľov
- vytvoriť mapu -ale tú ešte netreba implementovať

ako to má reálne byť?  :D

n3r0

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #16 on: 05.12.2011, 22:42:47 »
by ma zaujmalo ako priradit nejakemu predmetu jedinecne meno .. osobne som skusil spravit getName co vrati String nejaky lenze ako nasledne ten string priradit nejakej instacii typu napr Item ci Star ? ..
« Last Edit: 05.12.2011, 22:49:29 by n3r0 »
..what the mind can imagine it we can prove           

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #17 on: 05.12.2011, 22:55:05 »
by ma zaujmalo ako priradit nejakemu predmetu jedinecne meno .. osobne som skusil spravit getName co vrati String nejaky lenze ako nasledne ten string priradit nejakej instacii typu napr Item ci Star ? ..

netuším, o čo konkrétne ide... ale skúsim pár tipov:
- priraď jedinečné meno v konštruktore (existujú také veci ako napr. Guid vo windowse... určite bude aj nejaká javovská verzia toho, a určite bude aj nejaká classa, ktorá generuje unikátne stringy)
- v konštruktore, volaním nejakej statickej triedy (alebo niečoho podobného), ktorá sa postará o to, aby si vždy dostal jedinečné meno
- vytvor setter... setUid(string) a priraď pomocou tohto...

ak je to úplne od veci, ignoruj :) nemám detaily, a píšem to len podľa toho, čo si napísal vo svojom príspevku :)
All code is crap.

42

mino

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #18 on: 05.12.2011, 23:36:32 »
Podla mna je to jedinecne meno celkovo odveci... Na co potrebuju mat predmety jedinecne meno?  :whacko:

n3r0

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #19 on: 06.12.2011, 00:05:13 »
no vies keby ze mas jeden predmet jedneho typu tak nieje problem ale definovat meno kazdej hviezdy ked ich bude 1000 hej trosku som to prehnal nie je prilis efektivne ..

osobne mam namysli nieco take ... public String getName(){ ak sa jedna o hviezdu ... -> return "hviezda" + toString(++i); } lenze nasledne v konstruktore hviezdy je Star { toto_animacia_hviezdy = nejake obrazky } ako spravit aby ten getName urobil meno pre toto_animacia_hviezdy ; zeby toto_animacia_hviezdy malo meno napr. star1 ...
« Last Edit: 06.12.2011, 00:37:13 by n3r0 »
..what the mind can imagine it we can prove           

Saren

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #20 on: 06.12.2011, 02:27:11 »
metodu getName() mas v ktorej triede?

osobne mam namysli nieco take ... public String getName(){ ak sa jedna o hviezdu ... -> return "hviezda" + toString(++i); }

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #21 on: 06.12.2011, 03:07:57 »
Ak som správne pochopil - chceš, aby každá inštancia danej triedy vrátila iný názov? Potom môžeš použiť napr. statickú premennú ako počítadlo.
Code: [Select]
class Trieda {
 private static int counter = 1;
 private String name;

 public Trieda() {
  name = "Trieda" + (counter++);
 }

 public String getName() {
  return name;
 }
}

n3r0

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #22 on: 06.12.2011, 04:29:18 »
sulo ...matus pocuj :)  no take ako si napisal ty by bola nanba aby som nevedel .. ee inak som to myslel .. metoda getName vracia string .. napr star_1,star_2,... vrati stale vecsie string+cislo na konci po zavolani .. ale podstata toho vsetkeho :D .. ze :D ..  Animation XXX; mam instanciu napr XXX = new Animation(...,...,...,nejake parametre...) a chcem aby ta instacia sa volala podla getName .. cize hcem aby kazda instancia mala meno podla getName .. no je problem pouzit nieco take ze_nejaky_string_vrateny_getName() = new Animation(...,...,...,nejake parametre...); proste ine typy  ... ja som uz prisiel aj na iny sposob ale toto mi pripda na kratsi kod ..
..what the mind can imagine it we can prove           

Cici

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #23 on: 06.12.2011, 04:36:26 »
ale sak naco chces aby sa kazda animacia inak volala? ved pre vsetky instancie sa ta animacia moze volat rovnako

n3r0

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: OOP - "spešl zadanie"
« Reply #24 on: 06.12.2011, 04:46:59 »
ale sak naco chces aby sa kazda animacia inak volala? ved pre vsetky instancie sa ta animacia moze volat rovnako

tak mi porad ako riesis render() ... a nasledne ak dojde ku kolizii ktoru hviezdu ako zmazes??  ked sa vsetky budu rovnat rovnako  .. neviem ked pisem zle tak sorry ale nemam sa nikoho ineho spytat ..
..what the mind can imagine it we can prove