Author Topic: Údajové štruktúry a algoritmy  (Read 81652 times)

GayLordYebal

  • Guest
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #100 on: 15.10.2010, 14:19:56 »
niekto helfne z 4 cvicenim ?:)

v_oid

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 631
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #101 on: 15.10.2010, 14:34:15 »
Koli tomu nicku ti helfneme. Co nevies? :P

ursus

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #102 on: 15.10.2010, 21:54:00 »
stack cez array hadam vies, cez list push okopiruj ako upraveny insert z list_src, printstack takisto, jediny deal tam mozno je ze pri queue nemozes dvihat tie indexy cez ++ ale cez tu funkciu succ
So this router walks into the doctor’s office…
- Doctor, it hurts when IP.

totaluser

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 621
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #103 on: 15.10.2010, 23:52:59 »
nevedel by niekto prosim poradit s tym Queue ako implementovat tie funkcie?
lebo zacinam byt v koncoch
mal som povodne urobene dequeue tak, ze som popresuval vsetky prvky pola o 1 spat a nasledne rear posuniem o 1 spat, ale tam je problem s tym ze posledny prvok je na pozicii 0 a nie na poslednej pozicii pola

teraz to mam urobene tak, ze prvky nepresuvam smerom spat, ale jednoducho posuvam Front smerom vzad
to je fajn pri volani dequeue (s rear nerobim nic)
no ked chcem opat zavolat enqueue tak to zacne plnit od pozicie 0 a nie od pozicie 1 (lebo rear je na hodnote Capacity a enqueue vyuziva Succ, teda vrati 0)

akukolvek radu uvitam

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #104 on: 16.10.2010, 00:53:57 »
Neviem, ako presne to máš spravené, ale v Dequeue by si mal hodnotu Front zvyšovať (pomocou Succ). Čo sa týka zapisovanie do Q->Array[0], tak pokiaľ všetko funguje, nie je to samo o sebe chyba.

antil kiprest

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 159
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #105 on: 16.10.2010, 16:37:50 »
mam taky problem, ked skompilujem (bez errorov a warningov) projekt stiahnuty z 3 cvika a dam run vyhodi mi to 'source file not compiled' ..  a ked to skusim cez 'compile and run' iba mi hodi na vystup 'pokracujte stlacenim lubovolnej klavesy . . . '  wtf? poradte pls

EDIT:  ok, nic... debil som :D berem spät vsetko.......
« Last Edit: 17.10.2010, 00:11:21 by antil kiprest »
bravčové krídielka a náhradu sóje poprosím!!

antil kiprest

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 159
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #106 on: 17.10.2010, 16:49:34 »
Quote
Úloha:  Vytvorte implementáciu ADT List, ktorá umožňuje realizovať operácie Cut a Cat v čase O(1).

co sa mysli tym "v case O(1)" ?
bravčové krídielka a náhradu sóje poprosím!!

tommy-sv

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 308
  • kapitalista
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #107 on: 17.10.2010, 16:53:27 »
Quote
Úloha:  Vytvorte implementáciu ADT List, ktorá umožňuje realizovať operácie Cut a Cat v čase O(1).

co sa mysli tym "v case O(1)" ?

V konstantnom case, nezavisleho od poctu prvkov zoznamu.
O(n) je napr. linearna narocnost, rastie umerne s poctom prvkov - to su napr. f() ktore pouzivaju cyklus na prechadzanie zoznamov (hladanie posl. elementu napr.).

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_O_notation
"Čím skôr zomrieš, tým dlhšie budeš mŕtvy."
"Radšej viac vypiť, ako menej zjesť."

Shwollo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #108 on: 17.10.2010, 22:23:43 »
dobre... a ako to spraviť?
nepíšte mi SS - radšej mi píšte mail. (tá obálka pod mojim avatarom :)))

totaluser

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 621
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #109 on: 17.10.2010, 22:26:45 »
Ja som tie zoznamy nekopíroval, len som menil smerníky. Tým pádom sa CUT vykoná v konštantnom čase (smerník na danú položku už máme ako parameter, takže zoznamom netreba prechádzať).

Čo sa týka operácie CAT, tam potrebujeme prejsť na koniec prvého zoznamu, čo už je O(n). Dalo by sa to obísť napríklad tak, že pre každý zoznam budeme v nejakej premennej uchovávať referenciu na posledný prvok zoznamu. Túto referenciu budeme pri každom pridaní alebo odstránení posledného prvku meniť. V operácii CAT potom už len použijeme tento smerník, čiže sa vykoná v čase O(1).

len o 2 strany spat mas riesenie


//edit:
rad by som sa opytal na tuto ulohu z cvicenia 5
Úloha: Pridajte podporu operácie PrintLeft, ktorá vypíše hodnoty uzlov na ceste od koreňa vľavo až po dosiahnutie listu.

Prototyp operácie PrintLeft:


void PrintLeft ( Tree T );


ake uzly by to malo vypisovat, lebo teraz si nedal ani tu namaju aby dal obrazok s textom ze to je jasne z obrazka  8)

v prilohe su 2 obrazky a ja by som rad vedel ci ten USaA_tree.png je korektne riesenie (vypisuje iba najlavejsie prvky na kazdej urovni) alebo je korektne to druhe (vypisuje lave prvky od korena)

vdaka

« Last Edit: 18.10.2010, 00:48:09 by totaluser »

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #110 on: 18.10.2010, 04:37:10 »
Skôr by som povedal, že to prvé, keďže je tam "listu" a nie "listov", ale je to dosť nejasné.

Shwollo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #111 on: 18.10.2010, 20:27:11 »
pls čo presne robí tento príkaz?
Code: [Select]
G->visited[n] = 0;
a čo znamená -> ??
« Last Edit: 18.10.2010, 20:28:45 by Shwollo »
nepíšte mi SS - radšej mi píšte mail. (tá obálka pod mojim avatarom :)))

ursus

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #112 on: 18.10.2010, 23:55:47 »
ste culi jak s nami vypekol?  ;D
So this router walks into the doctor’s office…
- Doctor, it hurts when IP.

neucilasom

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #113 on: 19.10.2010, 00:04:04 »
Bol by niekto tak dobry a dal sem este raz tie vypocty zlozitosti z 2. cvika . Ked nic ine aspon casovu a bolo by super aj s vysvetlenim diky moc

neucilasom

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #114 on: 19.10.2010, 00:06:52 »
ste culi jak s nami vypekol?  ;D
CHTO?

totaluser

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 621
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #115 on: 19.10.2010, 00:25:06 »
ste culi jak s nami vypekol?  ;D
kto a ako?
sak nebud taky skupy na slovo :hug:

palechandro

  • Newbie
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #116 on: 19.10.2010, 00:52:41 »
ste culi jak s nami vypekol?  ;D
kto a ako?
sak nebud taky skupy na slovo :hug:

predpokladam ze mysli simonaka, ktory sa rozhodol ze nebude davat prednasky na moodle lebo ludia nechodia na prednasky. ale na ftp by to snad malo byt.
-teda aspon tak som pocul

Robokop

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #117 on: 19.10.2010, 03:05:06 »
onee... ludia ja sa vratim trosku v casu a opytam sa ci sa nenajde nejaka dusa dobra, co by mi za pivecko vysvetlil hentu hlupu zlozitost v druhom cviku, lebo koreckovi len otrepat klavesnicu  bu ;Dvu

antil kiprest

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 159
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #118 on: 19.10.2010, 15:18:47 »
Quote
Úloha:  Pridajte podporu operácie PrintStack, ktorá vypíše obsah zásobníka, bez jeho modifikácie.

ten vypis ma zacinat topom zasobnika alebo opacne??
bravčové krídielka a náhradu sóje poprosím!!

dEVIANT

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1311
  • Robím, čo môžem. Keď nerobím, nemôžem!
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #119 on: 19.10.2010, 15:30:50 »
Quote
Úloha:  Pridajte podporu operácie PrintStack, ktorá vypíše obsah zásobníka, bez jeho modifikácie.

ten vypis ma zacinat topom zasobnika alebo opacne??

Topom
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

lecter

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #120 on: 19.10.2010, 15:39:54 »
pls čo presne robí tento príkaz?
Code: [Select]
G->visited[n] = 0;
a čo znamená -> ??
priradenie

antil kiprest

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 159
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #121 on: 19.10.2010, 15:42:39 »
Quote
Úloha:  Pridajte podporu operácie PrintStack, ktorá vypíše obsah zásobníka, bez jeho modifikácie.

ten vypis ma zacinat topom zasobnika alebo opacne??

Topom

diks!!
bravčové krídielka a náhradu sóje poprosím!!

Painkiller03

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #122 on: 19.10.2010, 16:36:44 »
spýtam sa narovinu= kto predá zrobené cviká (2 až 5 ) :-D

sulo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
    • Web
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #123 on: 19.10.2010, 20:44:47 »
pls čo presne robí tento príkaz?
Code: [Select]
G->visited[n] = 0;
a čo znamená -> ??

Vymaže príznak, že daný uzol grafu bol už navštívený (teda nastaví, že ešte nebol navštívený).

-> je operátor prístupu k záznamu pomocou smerníka. Ak máme štruktúru a smerník na ňu:
Code: [Select]
struct GraphRecord {
      int visited[max];
      ...
};
typedef struct GraphRecord *Graph;
Graph G = ...;
potom
Code: [Select]
G->visited[n]je to isté ako:
Code: [Select]
(*G).visited[n]

ursus

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
Re: Údajové štruktúry a algoritmy
« Reply #124 on: 21.10.2010, 05:30:46 »
ja tym grafom nerozumiem  :(
So this router walks into the doctor’s office…
- Doctor, it hurts when IP.