Author Topic: USA - Udajove struktury a algoritmy  (Read 87328 times)

nebel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 116
  • FEUER FREI!
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #25 on: 14.03.2008, 16:21:43 »
veeelka vdaka !  :thumbs-up: :emot-dance:

ApokalypS

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 5801
  • apokalyps(a) sa mení..
    • View Profile
    • projekt k mojej diplomovke..
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #26 on: 14.03.2008, 17:27:28 »
chalani, co sa bralo vcera na prednaske a na cviku..
priznam sa nechcelo sa mi tam uz po narocnom dni ist.. takze piiiiste ;)
80% mozgu človeka tvorí kvapalina, v mojom prípade brzdová..

CHCEM S5 :zuzka: STARY IS :zuzka: !!!!
http://www.tu-ke.com/forum/o-nicom/otvoreny-list-vedeniu-firmy-dupress-(dodavatel-mais)/

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #27 on: 14.03.2008, 17:33:44 »
chalani, co sa bralo vcera na prednaske a na cviku..
priznam sa nechcelo sa mi tam uz po narocnom dni ist.. takze piiiiste ;)
vcera na prednaske to boli nejake efektivne algoritmy prechodu binarnych stromov - nejake s rekurziou a bez nej - teda aspon co si ja pamatam. a cviko som mal v utorok a tam bolo to co je na moodli
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

diacon.mex

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 331
  • davaj pozor !
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #28 on: 15.03.2008, 20:40:50 »
Ako to vidite s cviceniami a tymi ulohami tam ?  :hammer: Tie s RAM strojom, to sa este da... (aj pozhanat ;) ) ale tie v DevC++ to co ? Vie to niekto urobit ???
« Last Edit: 15.03.2008, 20:43:16 by diacon.mex »

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #29 on: 15.03.2008, 20:41:42 »
zatial mam vsetky...easy... :)
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

puq

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4065
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #30 on: 15.03.2008, 20:58:59 »
ja mam tiez vsetky a doplnujuce sa mi nexcelo robit zatial :) uplne jednoduche to je tiez si myslim

sri

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
    • View Profile
    • ACEQES, s.r.o.
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #31 on: 15.03.2008, 23:00:38 »
Ako to vidite s cviceniami a tymi ulohami tam ?  :hammer: Tie s RAM strojom, to sa este da... (aj pozhanat ;) ) ale tie v DevC++ to co ? Vie to niekto urobit ???
tak mne robi problem skor 2. cvicenie, konkretne zlozitosti a ten doplnujuci priklad, kde sa pocita mocnina cez bity - ci co to vlastne je :) Takze ked toto mas tak mozes hodit dakde na FTP.  Tie C-ckovske veci sa daju, mam 3,4 aj s doplnkovymi.

Payne

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #32 on: 19.03.2008, 00:38:00 »
Vie mi dakto normalne vysvetlit ze naco je dobre pole visited[] na 5. cviku pri robeni tych grafov?

puq

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4065
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #33 on: 19.03.2008, 00:42:26 »
je to na oznacenie toho ci bol dany uzol v grafe uz videny, cize ak je 0 tak nebol ak je 1 tak bol uz videny, respektive prehladavany

Payne

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #34 on: 19.03.2008, 01:22:30 »
je to na oznacenie toho ci bol dany uzol v grafe uz videny, cize ak je 0 tak nebol ak je 1 tak bol uz videny, respektive prehladavany
A este prakticky vyznam toho?

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #35 on: 19.03.2008, 01:53:37 »
je to kvoli tomu aby si jeden uzol grafu neprechadzal viackrat...
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

leniocka

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #36 on: 19.03.2008, 15:54:29 »
cafko dobri ludia! vie mi dakto pomoct s tymi hlupymi zlozitostami?  ah: z toho 2. cvika som nevedela vyjadrit casovu zlozitost logaritmickeho cenoveho kriteria... mam napisany ten zaciatok ale nechapem jak z toho dostat tie logaritmy  ak: a o 2. doplnujucej ulohe ani nehovorim... tam ani zadaniu nerozumiem... ostatne veci aj mam ale tha toto?  :whacko: to je uz nad moje chapanie  bk vysvetlite mi prosim dakto o co tam ide?  :emot-prettywink:

buhehe

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1583
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #37 on: 21.03.2008, 22:35:41 »
Ja sa pripajam....
Uloha: "...Použite uniformné aj logaritmické (inštrukcia ADD) cenové kritérium." Ak mam viac ADD instrukcii tak to treba urobit zvlast pre obe alebo to robit v jednom vypocte dokopy?
A kedy je casova uniformna zlozitost lepsia ako O(n)?
na cvikach sme take tusim nemali...
« Last Edit: 22.03.2008, 00:51:37 by buhehe »

kornas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #38 on: 25.03.2008, 01:00:10 »
Nevie niekto ako vyriesit tie grafy v 5. cviku ?? aspon nejaku malu napovedu, neviem sa pohnut.

Mao

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #39 on: 25.03.2008, 01:26:51 »
Tak v prvom pripade, stale ked navstivis uzol grafu tak ho musis oznacit ako navstiveny, teda G->visited[n]=1.
Pri hladani kostry grafu postupujes tak ze prechadzas vsetky uzly, a zsistujes ci existuje cesta do nejakeho susedneho uzla, teda ci je v danom riadku incidencnej matice  prisluchajucom aktualnemu uzlu jednotka a ci este ten susedny uzol nebol este navstiveny. AK to splna tieto dve podmienky tak pridas hranu , teda len ju vypises na obrazovku. A za tym zavolas rekurzivnu tu istu funkciu,teda dfst.
A este pozor v testovacom module musis stale pre zavolanim dfs, albo dfst zavolat funkciu clearvisited, inac ti mozu vznikat nekonecne slucky. Inac funkcia dfst je velmi podobna funkcii dfsr.

kornas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #40 on: 25.03.2008, 17:58:05 »
Tak v prvom pripade, stale ked navstivis uzol grafu tak ho musis oznacit ako navstiveny, teda G->visited[n]=1.
Pri hladani kostry grafu postupujes tak ze prechadzas vsetky uzly, a zsistujes ci existuje cesta do nejakeho susedneho uzla, teda ci je v danom riadku incidencnej matice  prisluchajucom aktualnemu uzlu jednotka a ci este ten susedny uzol nebol este navstiveny. AK to splna tieto dve podmienky tak pridas hranu , teda len ju vypises na obrazovku. A za tym zavolas rekurzivnu tu istu funkciu,teda dfst.
A este pozor v testovacom module musis stale pre zavolanim dfs, albo dfst zavolat funkciu clearvisited, inac ti mozu vznikat nekonecne slucky. Inac funkcia dfst je velmi podobna funkcii dfsr.
Dakujem. To G->visited[n]=1 trebalo pridat vo funkcii dfs(), ale potom este aj do dfsr() som to pridal vo forme G->visited[j]=1 a zda sa, ze to bezi, ale neviem ci spravne. Lebo ked som mal iba v dfs(), tak stale vznikali nekonecne slucky... ma to byt nejak tak, ze aj v jednej aj v druhej funkcii to je ?

kornas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #41 on: 25.03.2008, 19:01:43 »
Este by som sa chcel opytat, to pri odovzdavani tych uloh na 6. tyzden, to prve zadanie, to treba aj to cvicenie c. 6 mat vypracovane? Co ak nektori nemali v 6. tyzdni USA, ze im to vyslo v pondelok al. v utorok a vtedy vyuka nebola. Nevie niekto ako to ma byt?

Mao

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #42 on: 25.03.2008, 19:47:38 »
Dakujem. To G->visited[n]=1 trebalo pridat vo funkcii dfs(), ale potom este aj do dfsr() som to pridal vo forme G->visited[j]=1 a zda sa, ze to bezi, ale neviem ci spravne. Lebo ked som mal iba v dfs(), tak stale vznikali nekonecne slucky... ma to byt nejak tak, ze aj v jednej aj v druhej funkcii to je ?
Malo by stacit iba v jednom, napr. ja to mam v dfsr.
Ale tusim ze ak to je iba v dfs tak to robi problemy, resp. by to bolo potrebne upravit trcohu viac, alebo si dal to G->visited[j]=1 na nespravne miesto.

Sooloni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 328
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #43 on: 26.03.2008, 07:44:53 »
Este by som sa chcel opytat, to pri odovzdavani tych uloh na 6. tyzden, to prve zadanie, to treba aj to cvicenie c. 6 mat vypracovane? Co ak nektori nemali v 6. tyzdni USA, ze im to vyslo v pondelok al. v utorok a vtedy vyuka nebola. Nevie niekto ako to ma byt?

myslim ze staci mat 1-5 tyzden, kedze 6 odpada a normalne by sme to tak ci tak neodovzdavali...

hrmill

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1574
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #44 on: 27.03.2008, 02:29:23 »
nema niekto tie zadania co sa maju odovzdavat z USA ??   :nervous: bk
Čím viac práce človek má, tým sa cíti vyčerpanejší a horšie znáša stres. To isté môžeme povedať o sexe, čím je ho menej, tým je zdravie horšie a účinky stresu výraznejšie. Preto sexujte a sexujte.

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #45 on: 27.03.2008, 02:42:59 »
az na tu zlozitost a jednu nepovinnu mam secko... :)
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

Payne

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #46 on: 27.03.2008, 02:59:46 »
pocujte v tej fronte co treba programovat...

tak co znamenaju vlastne tie polozky struktury ze Capacity, Front, Rear, Size? resp. nieje cudne napisana funkcia enqueue?

bo barz cudne sa mi to zda a nekoresponduje to s tou animaciou podla toho...

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #47 on: 27.03.2008, 03:12:12 »
pocujte v tej fronte co treba programovat...

tak co znamenaju vlastne tie polozky struktury ze Capacity, Front, Rear, Size? resp. nieje cudne napisana funkcia enqueue?

bo barz cudne sa mi to zda a nekoresponduje to s tou animaciou podla toho...
treba tam naprogramovat funkciu front ktora vrati prvy prvok fronty, dalej dequeue ktora spravi to ze odstrani prvy prvok z fronty a potrom kombinaciu oboch...

capacity je kapacita frontu front je idenx prvej polozky rear poslednej size je aktrualna velkost frontu...v enqueue ta matie asi funkcia Succ() ktora robi to ze ak index posledneho prvu je o jedno mensi ako kapacita frontu tak za index prvku sa zvoli cislo 0 (to znamena posledn yu prvok frontu bude ten prvy)..to sa robi preto lebo nikde nie je povedane ze fronta musi zacinat prave prvkom s indexom 0
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

buhehe

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1583
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #48 on: 27.03.2008, 03:17:11 »
mate niekto urobenu bfs()? som googlil a vsade je spomenuty algoritmus s queue...

Payne

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: USA - Udajove struktury a algoritmy
« Reply #49 on: 27.03.2008, 03:20:15 »
Aha, presne totu nulu som nechapal...

taze to je len tak aby to ukazali, hej? nema to ziadny iny vyznam?

bfs()? v ktorom projekte je?

UPDATE : dikes JCube za pomoc a inak to neni kvoli tomu ze sa zacina od nuly, ale preto, lebo ked odstranujes polozky, tak to robis od zaciatku...
« Last Edit: 27.03.2008, 03:27:32 by Payne »