Author Topic: OP - Objektove programovanie  (Read 188889 times)

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #600 on: 02.05.2008, 16:49:17 »
alebo proste len nejakú easter egg chodbu, ktorá nebude mať žiaden význam, len tam bude 10 rovnakých miestnosti :)
All code is crap.

42

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #601 on: 02.05.2008, 16:52:37 »
no tak to je krajne riesenie :) pockam po povedia kompetentni :D
:trestac:

puq

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4065
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #602 on: 02.05.2008, 16:57:07 »
noa jak kosti, sak daj tam prazdne miestnosti, ja mam napr tie prazne miestnostie ako nejake krizovatky :)

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #603 on: 02.05.2008, 17:07:22 »
no tak mam takych par ale tak kde tam teraz napcham este 10 miestnosti? :D
:trestac:

kornas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #604 on: 02.05.2008, 17:08:17 »
Aj ja tam mam plno prazdnych miestnosti... alebo len takych, ktore nemaju ziaden vyznam, a do ktorych hrac ani nezajde...

kornas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #605 on: 02.05.2008, 17:11:28 »
no tak mam takych par ale tak kde tam teraz napcham este 10 miestnosti? :D

podla mna tam nejde o ten dizajn hry ako takej, ale o to nakodovat ot spravne, takze mozno to tam ani nemusis mat, ked cviciaci uvidi, ze tomu rozumies a ze to mas dobre, tak to bude OK a bez problemov, no to je moj nazor...

a chcel by som sa opytat, ako sa robi dokumentacia k tej hre, ci to nejak tak ako v JAVE, ze napisem nejake komentare a potom dam vygenerovat ? Ci ako to ? A ten doxygen to co to ? Lebo tomu nejak nerozumiem... A este, ci nestaci vytlacit class diagram, ci tam musi byt UML ?? dik

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #606 on: 02.05.2008, 17:18:10 »
no tak mam takych par ale tak kde tam teraz napcham este 10 miestnosti? :D

podla mna tam nejde o ten dizajn hry ako takej, ale o to nakodovat ot spravne, takze mozno to tam ani nemusis mat, ked cviciaci uvidi, ze tomu rozumies a ze to mas dobre, tak to bude OK a bez problemov, no to je moj nazor...

a chcel by som sa opytat, ako sa robi dokumentacia k tej hre, ci to nejak tak ako v JAVE, ze napisem nejake komentare a potom dam vygenerovat ? Ci ako to ? A ten doxygen to co to ? Lebo tomu nejak nerozumiem... A este, ci nestaci vytlacit class diagram, ci tam musi byt UML ?? dik

doxygen robí to, že z komentárov vygeneruje dokumentáciu, takže presne to, čo v jave... rovnako dokáže vygenerovať dokumentáciu aj visual studio, ale iný štýl komentárov je tam...

class diagram nestačí z visualka, pokiaľ vm...
All code is crap.

42

puq

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4065
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #607 on: 02.05.2008, 17:24:05 »
no tak mam takych par ale tak kde tam teraz napcham este 10 miestnosti? :D

kosti potom este jedna idea pre teba :) hod tam nejaky cyklus dookola 4miestnosti vedla seba do stvorca, prejde ich 2x dookola a mas 8miestnosti :D alebo 3x prejde a mas 12 :D

johnyo13

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 629
  • I can stand my own ground...
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #608 on: 02.05.2008, 17:42:43 »
nemohol by tu niekto hodit ten Step(staci hruby "nacrt")? napr. ake parametre ma brat, co ma byt v konstruktore, a kde sa ten step vlastne potom pouzije..ti ktori s tym stepom robia a bolo im to vysvetlene na cviku..mi sme sa totiz ku zadaniu na cviku este nikdy nedostali a nemam predstavu jak to ma ten step fungovat! thx.
☼Ѿ☼ ... ☼Ѿ☼

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #609 on: 02.05.2008, 17:46:06 »
ja som to sice na cviku nemal ale pouzivam ho... step vlastne nahradza existenciu objektu "player" v hre kedze vlastne v sebe uchovava informacie o aktualnom stave hry (aktualna miestnost a info kolo nej, back pack atd) ... to co si das do konstruktora je viac menej tvoja vec a zalezi od ostatneho programu... novy step sa vlastne vytvori stale po zadani prikazu hracom a jeho vykonani (metoda NextStep triedy Game napr...)
:trestac:

puq

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4065
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #610 on: 02.05.2008, 17:55:59 »
cize step je nieco ako update v minesweepri? alebo newgame?

johnyo13

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 629
  • I can stand my own ground...
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #611 on: 02.05.2008, 17:59:07 »
no to si mi vobec nepomohol,aj ked vdaka za snahu..mna by zaujimalo co konkretne mas v parametroch fcie step ty... len string cmd? alebo este nieco viac?
(napr poziciu hraca, mozne vychody, arraylist veci(v mistnosti/batohu)???)
☼Ѿ☼ ... ☼Ѿ☼

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #612 on: 02.05.2008, 17:59:53 »
step určite nie je newgame... poradie stepov máš také ako poradie príkazov, ktoré zadával hráč... pre každý zadaný príkaz hráča máš jeden objekt typu step, ktorý zaznamenáva aktuálny stav hry pre daný príkaz...
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #613 on: 02.05.2008, 18:01:13 »
no to si mi vobec nepomohol,aj ked vdaka za snahu..mna by zaujimalo co konkretne mas v parametroch fcie step ty... len string cmd? alebo este nieco viac?
(napr poziciu hraca, mozne vychody, arraylist veci(v mistnosti/batohu)???)

popis miestnosti, kde sa hráč nachádza, obsah backpacku, príkaz, ktorý hráč zadal... a pod.
All code is crap.

42

puq

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4065
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #614 on: 02.05.2008, 18:01:19 »
okey uz chapem :) uvidim ci to pouzijem no :)

johnyo13

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 629
  • I can stand my own ground...
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #615 on: 02.05.2008, 18:05:38 »
no to si mi vobec nepomohol,aj ked vdaka za snahu..mna by zaujimalo co konkretne mas v parametroch fcie step ty... len string cmd? alebo este nieco viac?
(napr poziciu hraca, mozne vychody, arraylist veci(v mistnosti/batohu)???)
popis miestnosti, kde sa hráč nachádza, obsah backpacku, príkaz, ktorý hráč zadal... a pod.
sry moja chyba, mal som na mysli argumenty fcie teda new Step("toto") ..teda co ma byt tam..len cmd??
☼Ѿ☼ ... ☼Ѿ☼

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #616 on: 02.05.2008, 18:08:16 »
kedze sa vytvara Step stale za kazdym prikazom tak by si tam mal mat veci ktore vlastne charakterizuju aktualny stav hry (miestnost, back pack, mozne smery atd)

ked tak velmi chces tak ja mam konstruktor takyto:

public Step(string roomName, string roomDesc, ArrayList roomDirs, ArrayList backPackContent, ArrayList itemList)
:trestac:

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #617 on: 02.05.2008, 18:08:40 »
no to si mi vobec nepomohol,aj ked vdaka za snahu..mna by zaujimalo co konkretne mas v parametroch fcie step ty... len string cmd? alebo este nieco viac?
(napr poziciu hraca, mozne vychody, arraylist veci(v mistnosti/batohu)???)
popis miestnosti, kde sa hráč nachádza, obsah backpacku, príkaz, ktorý hráč zadal... a pod.
sry moja chyba, mal som na mysli argumenty fcie teda new Step("toto") ..teda co ma byt tam..len cmd??

it's completely up to you...
ty to máš ako interface, to tam musíš dodržať - a tie veci potrebuješ aj nastaviť - to už je jedno, či to urobíš cez konštruktor, alebo na to urobíš metódy... a čo tam dáš navyše, je viac-menej tvoja vec...
a to, ako to tam dáš, to už je čisto na tebe
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #618 on: 02.05.2008, 18:09:43 »
hej... ten ArrayList na roomDirs ma fascinuje...
All code is crap.

42

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #619 on: 02.05.2008, 18:10:38 »
why? :)
:trestac:

johnyo13

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 629
  • I can stand my own ground...
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #620 on: 02.05.2008, 18:14:28 »
kedze sa vytvara Step stale za kazdym prikazom tak by si tam mal mat veci ktore vlastne charakterizuju aktualny stav hry (miestnost, back pack, mozne smery atd)

ked tak velmi chces tak ja mam konstruktor takyto:

public Step(string roomName, string roomDesc, ArrayList roomDirs, ArrayList backPackContent, ArrayList itemList)
no o to mi islo, lebo v interfejse IGame je: IStep NextStep(string command); teda tomu nerozumiem!?
☼Ѿ☼ ... ☼Ѿ☼

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #621 on: 02.05.2008, 18:15:33 »
why? :)

ako rozhodnúť podľa arraylistu, čo je v ktorom smere? :)

btw: pokiaľ si spomínam, tak to je dané v tom interface-i tak, nie?
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #622 on: 02.05.2008, 18:17:18 »
kedze sa vytvara Step stale za kazdym prikazom tak by si tam mal mat veci ktore vlastne charakterizuju aktualny stav hry (miestnost, back pack, mozne smery atd)

ked tak velmi chces tak ja mam konstruktor takyto:

public Step(string roomName, string roomDesc, ArrayList roomDirs, ArrayList backPackContent, ArrayList itemList)
no o to mi islo, lebo v interfejse IGame je: IStep NextStep(string command); teda tomu nerozumiem!?

to s tým ako súvisí?
v Game máš členské premenné, ktoré držia tie ďalšie veci: ako backpack, aktuálnu miestnosť a pod...

ten NextStep v IGame má spracovať príkaz, ktorý ti dôjde od hráča... takže to, ako vytvoríš step to ovplyvňuje len v tom, že každý príkaz jednoznačne determinuje ďalší krok/akciu hráča
All code is crap.

42

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #623 on: 02.05.2008, 18:18:19 »
kedze sa vytvara Step stale za kazdym prikazom tak by si tam mal mat veci ktore vlastne charakterizuju aktualny stav hry (miestnost, back pack, mozne smery atd)

ked tak velmi chces tak ja mam konstruktor takyto:

public Step(string roomName, string roomDesc, ArrayList roomDirs, ArrayList backPackContent, ArrayList itemList)
no o to mi islo, lebo v interfejse IGame je: IStep NextStep(string command); teda tomu nerozumiem!?

ale tak to je nieco ine (resp asi to zle chapes) to je proste metoda na ktorej vstup ide prikaz zadany uzivatelom a ta metoda potom vrati novy objekt Step ktory charakterizuje krok v hre [napr ak som siel na sever tak potom bude step obsahovat udaje o miestnosti na severe atd (ak sa tam teda da ist) ]
:trestac:

kOsTi

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 12765
    • View Profile
    • pretaktovanie.sk
Re: OP - Objektove programovanie
« Reply #624 on: 02.05.2008, 18:19:27 »
why? :)

ako rozhodnúť podľa arraylistu, čo je v ktorom smere? :)

btw: pokiaľ si spomínam, tak to je dané v tom interface-i tak, nie?


jj je to tam uz dane... nic nenarobim... ja mam smery riesene cez Dictionary (key - Direction, value - room) a pre tie roomDirs si musim urobit skratka potom ArrayList :) takze potom pri rozhodovani musim spatne zas pristupovat do mojho Dictionary :)
:trestac: