hehe, chcem vidieť, kto urobí teraz class diagram, ktorý aj reálne použije v kóde aspoň čiastočne
btw: mám 36 tried a rozhraní som zvedavý, ako by som toto vopred odhadol )
skusim pouzit ten svoj diagram v svojej hre potom napisem, ako to dopadlo.
mimochodom, netreba az tak odsudzovat a zatracovat dolezitost analytickej/navrhovej casti projektu, viem, ze teraz je v mode skor extremne programovanie, ale minimalne predbezne vykonana kvalitna analyza/navrh su veeelmi dolezite pre konecny uspech projektu (hoci pri takom mini projektiku ako sa robi na OOP sa to asi velmi neukaze). Bola som sucastou aj jedneho 7rocneho velmi nakladneho projektu, ktory nakoniec skoncil neuspesne (resp. zamrazenim kodu a pozastavenim novych nasadeni) prave kvoli nedostatocne prepracovanej analyticko-navrhovej faze (hoci sa na nich robilo vyse dvoch rokov). Class diagram, ktory sa robi na cvikach je sice malo, ale nevedeli sme si predstavit, co ine by sme mohli druhakom predstavit a prinutit ich aspon trosku zamysliet sa nad svojim buducim programom ako celkom a postupne ponachadzat suvislosti, nad ktorymi by sa mozno aj zamysleli. Nie som zastancom bezhlaveho kodenia, ktore sa bohuzial na nasej skole praktizuje skoro bez vynimky.
ja nemám nič proti analýze a návrhu riešenia pred kódením... používam a robím to bežne... prv premýšľam, čo a ako napíšem, a až potom píšem... ale nerobím ani vývojové ani class diagramy, ani nič podobné...
imo je s tým zbytočne veľa práce a aj tak to nesplňa svoj účel... to, že si nakreslím class diagram mi ani zďaleka nepovie dosť o danom kóde, algoritme (to súvisí aj s tým, že som class diagramy nikdy nerobil, a pravdepodobne ich ani nvm robiť poriadne)...
mne sa oveľa lepšie robia návrhu s ceruzkou a papierom, ako s nejakými programami a pod... ceruzka a papier sú oveľa flexibilnejšie, a oveľa viac a presnejšie sa tým dajú vyjadriť rôzne veci (uznávam, že tie veci robím sám, resp. v dvojici - ale zase obaja sa poznáme veľmi dlho, veľmi podobne rozmýšľame a vynikajúco sa chápeme a doplňame - možno keby som robil ten návrh pre niekoho iného, tak by som robil nejaký iný popis - možno aj class alebo iný diagram)...
a ešte... mne sa oveľa lepšie robí, ak mám istú voľnosť - imo mám veľmi slušné improvizačné schopnosti a občas aj vynaliezavé nápady - ak by som mal robiť podľa nejakého vopred urobeného postupu, tak tieto výhody čiastočne strácam...