TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach

FEI archív 2011/2012 => 1. ročník => Topic started by: pinko on 19.04.2012, 04:01:18

Title: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 19.04.2012, 04:01:18
Mam mensi problem. Po pridani curses.h do projektu mi pri preklade vyskocilo:

In file included from main.c:16:0:
include/curses.h:160:0: error: "MOUSE_MOVED" redefined

Viem minimalne o jednom cloveku ktoremu to tiez robi, takze nie som nejaky specialny pripad  :D
vdaka za kazdy help
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 19.04.2012, 04:03:08
Problem vyrieseny  :D :D
Pre vsetkych s podobnym trapenim - curses.h musi byt vlozeny pred windows.h v zdrojaku  :)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Rimbaud on 19.04.2012, 04:50:35
Problem vyrieseny  :D :D
Pre vsetkych s podobnym trapenim - curses.h musi byt vlozeny pred windows.h v zdrojaku  :)

Vidíš nemusel by si sa pýtať keby si sa pozrel do tých videí na youtube ... aspoň na niečo sú dobré :D
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: branislav on 21.04.2012, 02:37:00
viete mi poradiť, ako mám vlastne písať tie funkcie? nie zdroják, ale akou syntaxou zadávať tie funkcie curses...napr. napíšem initscr() a endwin() (WINDOW *initscr(void); int endwin(void);) do turnOn() a turnOff()...a moodli píše, že by mi malo skompilovať ale nevykresliť nič (robím na ubuntu cez príkazový riadok) ale mne to normálne vykreslí...nerozumiem, kde mám chybu (alebo som len zle pochopil :)?)... z tých príkladových funkcií po nete a prednáškových pdf som nepochopil ani ň...  ???
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 21.04.2012, 05:49:23
mne tiez najprv vypisovalo, ked som zacal prepisovat funkcie na tie co mame pouzivat z curses tak v nejakom bode prestalo vypisovat, no pokracoval som dalej a potom vypisovanie zas nabehlo, no uz neviem co presne treba na to. Proste to rob podla navodu a malo by to ist.
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: iren2118 on 21.04.2012, 13:33:43
Viete niekto povedat ako prakticky treba pouzit funkciu move z kroku c. 2 v 9. cviku.
A preco to stale vypisuje ze redirection is not supported, co to je za blud.
Ide mi aj namapovanie klavesy movek ale musim to zapinat rucne ten projekt, mam tam aj tie kniznice, neviete mi poradit ako spravit nech to bezi automaticky po skompilovani.
Funkciu move mozes pouzit, ak nechces znova a znova vykreslovat cely svet, iba zmeny Karlovej pozicii, pripadne vypisy stavoveho riadku (ale tusim to ani nie je povinna uloha). Druhej otazke som velmi nepochopila  ah:
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: venegur on 21.04.2012, 18:58:09
Viete niekto povedat ako prakticky treba pouzit funkciu move z kroku c. 2 v 9. cviku.
A preco to stale vypisuje ze redirection is not supported, co to je za blud.
Ide mi aj namapovanie klavesy movek ale musim to zapinat rucne ten projekt, mam tam aj tie kniznice, neviete mi poradit ako spravit nech to bezi automaticky po skompilovani.
Funkciu move mozes pouzit, ak nechces znova a znova vykreslovat cely svet, iba zmeny Karlovej pozicii, pripadne vypisy stavoveho riadku (ale tusim to ani nie je povinna uloha). Druhej otazke som velmi nepochopila  ah:

No som myslel, ze na to je hlavne ten clear a refresh,no neva bezi to i tak. A ta druha otazka, normalne som v prostredi netbeans, stlacim ctrl+F5, spusti debugger a na konci kompilacie (bez warningov a chyb) mi vypise hlasku Redirection is not supported. Ale ked to spustim z toho miesta, kde mam ulozeny projekt, ten exe subot the project, tak tam mi to bezi, ta mapka a pohybujem sa v nej...
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: iren2118 on 21.04.2012, 19:26:45
Viete niekto povedat ako prakticky treba pouzit funkciu move z kroku c. 2 v 9. cviku.
A preco to stale vypisuje ze redirection is not supported, co to je za blud.
Ide mi aj namapovanie klavesy movek ale musim to zapinat rucne ten projekt, mam tam aj tie kniznice, neviete mi poradit ako spravit nech to bezi automaticky po skompilovani.
Funkciu move mozes pouzit, ak nechces znova a znova vykreslovat cely svet, iba zmeny Karlovej pozicii, pripadne vypisy stavoveho riadku (ale tusim to ani nie je povinna uloha). Druhej otazke som velmi nepochopila  ah:

No som myslel, ze na to je hlavne ten clear a refresh,no neva bezi to i tak. A ta druha otazka, normalne som v prostredi netbeans, stlacim ctrl+F5, spusti debugger a na konci kompilacie (bez warningov a chyb) mi vypise hlasku Redirection is not supported. Ale ked to spustim z toho miesta, kde mam ulozeny projekt, ten exe subot the project, tak tam mi to bezi, ta mapka a pohybujem sa v nej...

clear a refresh je len na vymazanie obrazovky a jej opatovne vykreslenie. Ako som uz pisala, move zabezpecuje trosku "interaktivnejsie" prostredie v tom, ze sa nevykresluje opat cely svet ale iba zmenena pozicia karla. Inak aj ja pustam priamo exe-subor, cize v tom by problem byt nemal  ;)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: venegur on 21.04.2012, 19:48:01
okej, thx.
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: branislav on 27.04.2012, 02:49:50
viete mi ešte niekto poradiť? mám #include <curses.h> (ako posledné v poradí všetkých include, ale robilo mi to, aj keď som to poprehadzoval) a keď zmením printf na printw, vyhodí mi po kompilácii:
/tmp/ccBCUXiD.o: In function `draw':
main.c:(.text+0x354): undefined reference to `printw'
collect2: ld returned 1 exit status

nerozumiem, curses mám normálne v priečinku include v TheProject a ešte som ho aj nainštaloval cez príkazový riadok a stále mi to vyhadzuje... treba tam niečo poprehadzovať ako na windowse (robím na ubuntu) alebo len zas robím niekde chybu v syntaxi? ;D
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Luk1 on 27.04.2012, 02:59:03
viete mi ešte niekto poradiť? mám #include <curses.h> (ako posledné v poradí všetkých include, ale robilo mi to, aj keď som to poprehadzoval) a keď zmením printf na printw, vyhodí mi po kompilácii:
/tmp/ccBCUXiD.o: In function `draw':
main.c:(.text+0x354): undefined reference to `printw'
collect2: ld returned 1 exit status

nerozumiem, curses mám normálne v priečinku include v TheProject a ešte som ho aj nainštaloval cez príkazový riadok a stále mi to vyhadzuje... treba tam niečo poprehadzovať ako na windowse (robím na ubuntu) alebo len zas robím niekde chybu v syntaxi? ;D
skus pridat ked kompilujes flag -lcurses
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: branislav on 27.04.2012, 22:33:04
stále to isté  bu
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: branislav on 28.04.2012, 20:20:53
keď to spúšťam v netbeans, tak mi vyhodí:
make: Makefile: No such file or directory
make: *** No rule to make target `Makefile'. Stop.

joooj, moje nervy, nič mi tu nefunguje  :ohmigod:
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 29.04.2012, 16:51:12
keď to spúšťam v netbeans, tak mi vyhodí:
make: Makefile: No such file or directory
make: *** No rule to make target `Makefile'. Stop.

joooj, moje nervy, nič mi tu nefunguje  :ohmigod:

s tymto sa stretavam na skolskych pocitacoch stale.... doma vsetko normalne funguje ale ked svoj projekt otvorim na skolskom tak to blbne. Zakazdym si vytvorim novy projekt a kod prekopirujem do noveho mainu
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Magnifikus on 29.04.2012, 20:02:17
keď to spúšťam v netbeans, tak mi vyhodí:
make: Makefile: No such file or directory
make: *** No rule to make target `Makefile'. Stop.

joooj, moje nervy, nič mi tu nefunguje  :ohmigod:

Mal som v minulosti tiež taky problem ,myslim že pomože ak si z nejakeho projectu,kt. funguje skopiruješ subor Makefile do priečinka kde maš konkretny projekt
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 29.04.2012, 20:14:34
mohol by mi s tymto niekto pomoct?

snazim sa rozdelit projekt do viacerych modulov.  Do samostatneho library.c  som dal definicie vsetkych funkcii co pouzivam, makra, symbolicke konstanty definovane cez #define, enumy, globalne premenne (map, world, karel), vsetky include co pouzivam (aj library.h). K tomu som spravil library.h kde su hlavicky vsetkych funkcii. V main mam iba main funkciu + include (aj s library.h).

Problem je, ze ked skompilujem, prekladac vypise:
main.c:34:13: error: ‘world’ undeclared (first use in this function)
- world je jedina premenna definovana inde, co v maine pouzivam

http://circuitnegma.wordpress.com/2008/07/16/c-programming-how-to-use-a-variable-in-multipledifferent-source-files/ (http://circuitnegma.wordpress.com/2008/07/16/c-programming-how-to-use-a-variable-in-multipledifferent-source-files/)
Skusal som teda podla tohto navodu dat do library.h toto:
 extern World world;

no kompilator vypise:
In file included from library.c:5:0:
library.h:5:14: error: expected ‘=’, ‘,’, ‘;’, ‘asm’ or ‘__attribute__’ before ‘world’

nejaky napad pls?  :(

Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Rimbaud on 29.04.2012, 21:06:00
mohol by mi s tymto niekto pomoct?

snazim sa rozdelit projekt do viacerych modulov.  Do samostatneho library.c  som dal definicie vsetkych funkcii co pouzivam, makra, symbolicke konstanty definovane cez #define, enumy, globalne premenne (map, world, karel), vsetky include co pouzivam (aj library.h). K tomu som spravil library.h kde su hlavicky vsetkych funkcii. V main mam iba main funkciu + include (aj s library.h).

Problem je, ze ked skompilujem, prekladac vypise:
main.c:34:13: error: ‘world’ undeclared (first use in this function)
- world je jedina premenna definovana inde, co v maine pouzivam

http://circuitnegma.wordpress.com/2008/07/16/c-programming-how-to-use-a-variable-in-multipledifferent-source-files/ (http://circuitnegma.wordpress.com/2008/07/16/c-programming-how-to-use-a-variable-in-multipledifferent-source-files/)
Skusal som teda podla tohto navodu dat do library.h toto:
 extern World world;

no kompilator vypise:
In file included from library.c:5:0:
library.h:5:14: error: expected ‘=’, ‘,’, ‘;’, ‘asm’ or ‘__attribute__’ before ‘world’

nejaky napad pls?  :(

Ja som si dal štruktúry, makrá etc. do library.h a nie do library.c o.O
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 29.04.2012, 21:15:11
ked dam premenne, typedefy, enumy atd do library.h tak mi vypise:
build/Windows/Cygwin_4.x-Windows/main.o:main.c:(.data+0x0): multiple definition of `_map'  >:( >:(
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Rimbaud on 29.04.2012, 22:43:15
ked dam premenne, typedefy, enumy atd do library.h tak mi vypise:
build/Windows/Cygwin_4.x-Windows/main.o:main.c:(.data+0x0): multiple definition of `_map'  >:( >:(


Tak si vymaž tú deklaráciu map z mainu :)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 30.04.2012, 02:03:46
ked dam premenne, typedefy, enumy atd do library.h tak mi vypise:
build/Windows/Cygwin_4.x-Windows/main.o:main.c:(.data+0x0): multiple definition of `_map'  >:( >:(


Tak si vymaž tú deklaráciu map z mainu :)
v maine som ju ani nemal deklarovanu...ale to jedno uz to ide.
Bolo treba presunut enumy, typedefy a makra do library.h a premenne definovat AZ za definiciou datoveho typu, ktoreho bola premenna  :)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: iren2118 on 30.04.2012, 03:38:01
Pocujte v poziadavkach na odovzdanie zadanie je toto:

"Makefile - súbor pre make obsahujúci minimálne ciele all na vygenerovanie spustiteľnej binárky; a clean na zmazanie vykompilovaných bináriek a modulov"

Co to je ? Ak si otvorim projekt mam tam nejaky Makefile, ale ten subor nie je spustitelny, pyta sa OS ze v com ho ma otvorit..

viac info google->Makefile  ;D Inak ti staci presne ako pisu, hodit makefile a vsetky zdrojaky (cize nie cely projekt) a exe-subor do priecinku :)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: venegur on 30.04.2012, 04:00:27
No ta naco to tak napisu, sak aj tak im vacsina cely projekt posle.   :whacko:
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: ApokalypS on 30.04.2012, 17:46:00
aby sa naucili, ze co je naco a co je k comu dobre ;)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 01.05.2012, 03:09:09
vedel by mi niekto povedat preco nieco taketo prekladac nedovoli:
Code: [Select]
typedef struct level{
    char *name;
    char* description;
    char* password;
    char* map;
    Level* next_level;   
}Level;


ale nieco taketo uz prekladac berie?
Code: [Select]
typedef struct level{
    char *name;
    char* description;
    char* password;
    char* map;
    struct level* next_level;   
}Level;


ide o tu poslednu polozku next_level ... predpokladam ze v prvom pripade hlasi chybu preto ze polozkou noveho datoveho typu je nieco co este nebolo vytvorene .... ale nie je to v druhom pripade to iste?
resp. preco je to prve nespravne
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Rimbaud on 01.05.2012, 04:00:36
čo môže znamenať táto chyba  : parse error before token "*"
na tomto riadku:

LEVEL* level;       ? 
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pawlo on 01.05.2012, 04:54:30
Vyskúšaj to poumiestňovať do iných riadkov. Neviem prečo, no mne to pomohlo  ;D
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: stanlezinho on 02.05.2012, 00:54:28
Moje skromne vedomosti mi vravia, ze odkazujes na strukturovany typ, nie na strukturu, v tom pripade, v ktorom ti to nefunguje.
Viem, ze toto je asi uz old topic ale pridal som si iny projekt, snazim sa nieco inak prekodit ale vyhodi mi tu posahanu hlasku "mismatched platforms warning" nejaky mismatch between current build host a build host configuration. a nece mi zrobit makefile. Jak to opravit ?

edit: vymazal som ten druhy absolutne nesuviaci projekt a teraz aj ten 1. bezi normalne, nechapem.  :o
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: robo7691 on 03.05.2012, 02:54:26
/usr/lib/gcc/i686-pc-cygwin/3.4.4/../../../../i686-pc-cygwin/bin/ld: cannot find -lcurses
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [dist/Windows/Cygwin_1-Windows/src.exe] Error 1
make[1]: *** [.build-conf] Error 2
make: *** [.build-impl] Error 2

WTF OMG???
vie niekto pomôcť?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Luk1 on 03.05.2012, 03:36:45
/usr/lib/gcc/i686-pc-cygwin/3.4.4/../../../../i686-pc-cygwin/bin/ld: cannot find -lcurses
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [dist/Windows/Cygwin_1-Windows/src.exe] Error 1
make[1]: *** [.build-conf] Error 2
make: *** [.build-impl] Error 2

WTF OMG???
vie niekto pomôcť?
Ked si instaloval cygwin a vyberal tie baliky pri instalacii, tak zaskrtol si aj dev ? sa mi zda ze aj ja som mal tento problem
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: robo7691 on 03.05.2012, 22:15:33
Ani neviem ako a uz to ide... To je neskutocny ten Netbeans... Dalsia otazka. cosi som postiskal, nechtiac a teraz mi pri pisani programu neukazuje hned ci mam chybu, nedoplna mi to ked by malo a ani makra ked napisem tak ich nerozozna hned. vsetko to spravý az ked skompilujem. Ako to dam do povodneho stavu? :D
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: ApokalypS on 03.05.2012, 22:34:05
reinstall netbeans
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Luk1 on 04.05.2012, 00:49:21
Nevie mi niekto povedat preco toto ide ako ma (je to len ukazkovy priklad)
Code: [Select]
main ()
{
addlevel("asd");
}
addlevel (char* map)
{
level->map = map;
}

a toto nie:
Code: [Select]
main ()
{
char map[255];
char* dd = "asd";
strcpy(map,dd);
addlevel(map);
}
addlevel (char* map)
{
level->map = map;
}
pritom ked si tam pridam vypisy tak okej ale ked uz z tej struktury chcem nacitat tak neje tam to co by tam malo byt (v 1. priklade ano v druhom nie)


DIK
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Prco on 05.05.2012, 00:58:18
nbproject/Makefile-Windows.mk:77: warning: overriding recipe for target `build/Windows/Cygwin_1-Windows/library.o'
nbproject/Makefile-Windows.mk:67: warning: ignoring old recipe for target `build/Windows/Cygwin_1-Windows/library.o'
nbproject/Makefile-Windows.mk:77: warning: overriding recipe for target `build/Windows/Cygwin_1-Windows/library.o'
nbproject/Makefile-Windows.mk:67: warning: ignoring old recipe for target `build/Windows/Cygwin_1-Windows/library.o'
build/Windows/Cygwin_1-Windows/library.o: file not recognized: File format not recognized
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [dist/Windows/Cygwin_1-Windows/theproject.exe] Error 1
make[1]: *** [.build-conf] Error 2
make: *** [.build-impl] Error 2

tusite prečo mi to vypisuje ?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 05.05.2012, 03:59:04
Code: [Select]
void free_level_parts(Level *level)
{
    free((void *)level->name);
    free((void *)level->description);
    free((void *)level->password);
    free((void *)level->map);
    free((void *)level->next_level);
}

debugger mi pri zavolani tejto funkcie hadze SIGABRT pri uvolnovani level->name. Nejaky napad preco je tomu tak?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: zaky on 05.05.2012, 04:15:08
jak nacitavate zo suboru a jak riesite aby to pekne rozlisovalo co nacita podla ; ?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 05.05.2012, 04:25:01
jak nacitavate zo suboru a jak riesite aby to pekne rozlisovalo co nacita podla ; ?

po jednom znaku prechadzam cely textovy subor...
- ak narazi na koniec riadku alokuje novu premennu typu Level*, prepoji ju s poslednym existujucim levelom
- ak narazi na ; inkrementujem premmennu podla ktorej rozlisujem kde nacitavat tie znaky (name, password, map...)
-inak len nacitavam po znakoch do znakoveho pola
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: tommmy on 05.05.2012, 15:33:12
In file included from main.c:13:
library.h:168:13: warning: no newline at end of file
main.c: In function `play':
main.c:21: warning: implicit declaration of function `turnOff'
main.c:23: warning: implicit declaration of function `movek'
main.c:43: warning: ISO C forbids nested functions
main.c:43: warning: 'main' is normally a non-static function
main.c: In function `main':
main.c:45: warning: implicit declaration of function `turnOn'
main.c:46: warning: implicit declaration of function `draw'
main.c: In function `play':
main.c:51: warning: `return' with a value, in function returning void


viete mi povedať, čo to znamená ?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Ageiris on 05.05.2012, 21:59:49
jak nacitavate zo suboru a jak riesite aby to pekne rozlisovalo co nacita podla ; ?

po jednom znaku prechadzam cely textovy subor...
- ak narazi na koniec riadku alokuje novu premennu typu Level*, prepoji ju s poslednym existujucim levelom
- ak narazi na ; inkrementujem premmennu podla ktorej rozlisujem kde nacitavat tie znaky (name, password, map...)
-inak len nacitavam po znakoch do znakoveho pola

cauko, ja uz to riesim 2 dni, sibe mi z toho tak sa dopredu ospravedlnujem za blbu otazku :)
ako urobim tento bod "ak narazi na koniec riadku alokuje novu premennu typu Level*, prepoji ju s poslednym existujucim levelom "
vedeli by ste mi napisat syntax pls?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: PeTer2608 on 05.05.2012, 23:50:21
Neviete ako zapisat podmienku aby mi to citalo az do konca suboru? Skusal som while (EOF!=NULL) {......} aj while(...() .. != EOF)  ale prve mi nefungovalo vobec a druhe nacitalo rovno posledny riadok ... chcem to spravit flexibilne aby sa pocet riadkov mohlo menit a funkcia by to stale vedela nacitat...
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: jv1460 on 06.05.2012, 01:43:25
nazdar......chcem vas poprosit o radu ako zapisat do podmienky,ze ked je prejdeny level nech sa zapne dalsi level....dakujem
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: robo7691 on 06.05.2012, 03:41:06
Taka otazka, chcem tam dat blikajuci text, aký to ma prikaz?
edit + este poprosim, nevedel by mi niekto pomoct s takouto vecou. Pri nacitani inej mapy sa mi stane to, ze ked ulozim krabicu na miesto, a potom ju z tohoto miesta nasledne odsuniem mi ta bodka "diera pre krabicu" zmizne. Robi to pri novych mapach, pri zakladnej podla ktorej som robil celeho sokobano to ide normalne.
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 06.05.2012, 04:55:21
nazdar......chcem vas poprosit o radu ako zapisat do podmienky,ze ked je prejdeny level nech sa zapne dalsi level....dakujem

ja to mam takto:
Code: [Select]
    while(1){
        if ((game(currentLevel)) == RESET)
                return RESET;
        else { // ked je WIN
            if (currentLevel->next_level == NULL)
                return RESET;
            else{               
                currentLevel = currentLevel->next_level;
            }
        }
    }
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: pinko on 06.05.2012, 05:09:45
A ako sa da nacitavat po znakoch do znakoveho pola ?
toto mi nacita znaky, jak to mam ukladat za behu do nejakeho retazca ?

 while(nacitanyznak != ';')
    {
        c=getc(subor);
}

ono je to dost zlozitejsie nez si to napisal... cela nacitavacia funkcia je u mna cca na 40 riadkov
radsej by som dal  while(nacitanyznak != EOF) a vnutri vetvenie
if (znak == '\n') {nejaky kod}
else if (znak == ';') {nejaky kod}
else {zapisuj po znaku do spravneho pola - spravne pole name/password/descr. mi urcuje premenna }


Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: PeTer2608 on 06.05.2012, 05:21:33
Čo je vlastne ten makefile? Ja v tom projekte mám taký súbor vyzvorený no neviem či je to toto ...  ;D  ;D
a ešte jedna vec... keď spúšťam hru cez NetBeans tak mi normálne načítava levely aj zo súboru....no keď to spustím cez ten súbor ktorý máme vložiť do priečinka bin/ mi v menu keď dám štart zamrzne terminál. Keď vymažem súbor s levelmi z priečinka - teda keď to ide len na tie ich levely tak to funguje dobre. V Netbeanse to ide dobre. Neviem kde môže byť chyba ale nechcem odovzdať hru ktorá nefunguje tak ako má ;D ;D
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: stanlezinho on 06.05.2012, 05:44:46
moja snad last question.
ak nacitam 1. riadok az do jeho konca, ako mam nastavit aby sa zacali nacitavat znaky z 2. riadka suboru ? Musim to robit ez ten fseek? Nie je iny sposob ?

Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: jv1460 on 06.05.2012, 14:08:14
dakujem pekne pinko.....este vas chcem poprosit o pomoc pri nacitavani levelu podla zadaneho hesla a potom uz dufam odoslem ten odporny smradlavy kod.dakujem
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: robo7691 on 06.05.2012, 15:17:22
Ten zoznam uspesne odovzdanych zadani kedy bude?  Ci viem ci som to odovzdal v spravnom formate.
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Luk1 on 06.05.2012, 15:23:32
dakujem pekne pinko.....este vas chcem poprosit o pomoc pri nacitavani levelu podla zadaneho hesla a potom uz dufam odoslem ten odporny smradlavy kod.dakujem

nacitas heslo a prechadzas zoznam polozku po polozke a ked sa hesla zhoduju tak vratis ten level.... podla mna je ta uloha uplna blbost

makefile:
Code: [Select]
# make file moj
CC = gcc
CFLAGS = -std=gnu99 -Werror -pedantic -lcurses

program: main.o library.o levels.o
        $(CC) $(CFLAGS) -o $@ main.o library.o levels.o

main.o: main.c library.h levels.h
library.o: lybrary.c lybrary.h
levels.o: levels.c levels.h

clean:
rm -f program main.o library.o levels.o
nemam pristup na omegu cize to nemozem vyskusat... je ten makefile okej ?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Jotrew on 06.05.2012, 17:52:21
Jak mam vyskusat na omege, ci je ten projekt spustitelny....nechapem co chcu odo mna s tym makefileom...
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Ageiris on 06.05.2012, 19:24:04
tjn, co treba s tym makefilom? kde ho najst alebo vytvorit?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Franta on 06.05.2012, 19:42:35
prosim vas velmi pekne  :( uz dva dni bez prestavky robim toho Sokobana z toho asi 5hodin len ulohu 4. , vobec ani nechapem tomu, ako to spravit, neviete mi niekto poradit alebo pomoct?  :( lebo mi z toho prepne uz... vobec, ale vobec neviem kam sa pohnut :-S

ak by ste mi pomohli tak by som mohol pomoct s matikou, alebo fyzikou  :)
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: clovek55 on 06.05.2012, 23:48:55
Ako to je, ked nieco odovzdam aj s chybou? Strhnu mi za to nejake body? Kolko? Lebo to zadanie je vlastne za 0 bodov ako pozeram a nikde nevidim, ako sa to boduje, ked je v nom chyba, konkretne napriklad s tou poslednou ulohou. Nevie niekto?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: LoremIpsum on 06.05.2012, 23:53:53
Ako to je, ked nieco odovzdam aj s chybou? Strhnu mi za to nejake body? Kolko? Lebo to zadanie je vlastne za 0 bodov ako pozeram a nikde nevidim, ako sa to boduje, ked je v nom chyba, konkretne napriklad s tou poslednou ulohou. Nevie niekto?

Je napísané -5b za chybné ale ktovie ako to budú kontrolovať.


Code: [Select]
tlacidlo=getch();
        switch(tlacidlo){
        case 's': levels_init(); clear(); turnOn(Levels->map); clear(); draw(); pohyb(); break;

Nevie niekto prečo je parse error before "Levels"? Ak tam dám ako parameter do turnOn napr map (definovaný jeden level na skúšku) tak ide v pohode.
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Luk1 on 07.05.2012, 00:07:37
Ako to je, ked nieco odovzdam aj s chybou? Strhnu mi za to nejake body? Kolko? Lebo to zadanie je vlastne za 0 bodov ako pozeram a nikde nevidim, ako sa to boduje, ked je v nom chyba, konkretne napriklad s tou poslednou ulohou. Nevie niekto?

Je napísané -5b za chybné ale ktovie ako to budú kontrolovať.


Code: [Select]
tlacidlo=getch();
        switch(tlacidlo){
        case 's': levels_init(); clear(); turnOn(Levels->map); clear(); draw(); pohyb(); break;

Nevie niekto prečo je parse error before "Levels"? Ak tam dám ako parameter do turnOn napr map (definovaný jeden level na skúšku) tak ide v pohode.
ukaz ako mas zadefinovany Levels a taktiez skopiruj chybovu hlasku
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Jotrew on 07.05.2012, 01:22:30
Predpokladam, ze zoznam, kde si skontrolujem, ci som to dobre odovzdal pojde az o 23:56....style TUKE
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: robo7691 on 07.05.2012, 01:53:13
Mozte mi tu zrozumitelne vysvetlit co ma obsahovat priecinok bin a priecinko src? Co vsetko tam mam dat akosi nechapem
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: robo7691 on 07.05.2012, 02:32:19
do ricci prenasany subor prekrocil velkost akoze co teraz????? Poradi mi niekto?
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Lulu~ on 07.05.2012, 03:26:05
Pripajam sa k otazke, co ma byt v bin a co v src?
Na moodly je to mierne nezrozumitelne povedane...
Title: Re: sokoban + vsetko k tomu
Post by: Wolfdale on 07.05.2012, 03:57:12
>/bin
>>sokoban.exe
>>levels.dat
>/doc
>>/html
>>>index.html,atď.
>>Documentation.pdf
>/src
>>...celý projekt vrátane main.c, levels.c, library.c, colors.c, library.h, levels.h, colors.h,levels.dat
>readme.txt