Author Topic: Statnice - paralelne programovanie  (Read 10824 times)

Marek_Baranica

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #25 on: 24.05.2012, 00:14:03 »
nie
65 a najblizsi nasobok osmicky je 72

srtana 77 a dalej kukaj tam su aj priklady na rozne typy, ja som to az zz tade pochopil, hlavne z toho indexoveho.

byglajs

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #26 on: 24.05.2012, 02:24:35 »
ok budiš, ale stále neviem prečo násobok osmičky ? musí byť nejaký dôvod  >:(

Marek_Baranica

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #27 on: 24.05.2012, 03:27:05 »
no to neviem ani ja

filuS

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #28 on: 25.05.2012, 19:50:01 »
Nemoze to byt tak, ze ta osmicka (respektiva vseobecne ta konstanta nasobku pri vypocte epsilonu) suvisi s najvacsim typom v ramci novovytvoreneho typu? Aspon ja som to tak bral, cize ak mas novy typ definovany cez MPI_CHAR a MPI_INT, tak ta konstanta by bola 4 (podla intu).
Inac, co sa tyka samotneho PP ako statnicoveho predmetu, prislo mi divne preco ho ma tak malo ludi, resp. preco tak malo ludi by si ho davalo. Ku kazdej teme sa da toho celkom dost povedat (aspon ja som mal vo svojom prehlade ku kazdej otazke stranu-stranu a pol, co je viac ako dost), pricom v prvych 4-5 temach su jednotlive veci dost poprepajane, cize sa da plynulo prest od jedneho k druhemu. A teraz po statniciach uz mozem povedat, ze to bolo v pohode (mal som Kollara v komisii, takze sa aspon bolo s kym rozpravat), nakoniec som dostal sice B85, ale to kvoli tomu, ze sa ma opytal na livelock, ktory som mal spomenuty v prezentacii a na to som nebol pripraveny (som nepocital s tym, ze sa ma na take nieco opytaju a naposledy som definicie tychto hazardov videl pri bakalark, ako blbec som im tam vysvetlil dealock namiesto livelocku ;D ).

byglajs

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #29 on: 25.05.2012, 23:00:21 »
Tiež som si to najprv myslel, ale podľa mňa by to bolo v počítačovom svete mrhanie pamäťovým miestom. Teda ak napr. uvažujem jeden typ MPI_DOUBLE a jeden typ MPI_CHAR, tak by bolo nevyužitých 7 BYTOV !, čo je okolo 43 % z celkového počtu alokovaného miesta.

Easoft

  • Newbie
  • *
  • Posts: 39
  • We are not programs, we are people...
    • View Profile
    • DCStats
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #30 on: 25.05.2012, 23:30:45 »
Tiež som si to najprv myslel, ale podľa mňa by to bolo v počítačovom svete mrhanie pamäťovým miestom. Teda ak napr. uvažujem jeden typ MPI_DOUBLE a jeden typ MPI_CHAR, tak by bolo nevyužitých 7 BYTOV !, čo je okolo 43 % z celkového počtu alokovaného miesta.

Toto si prečítajte, prípadne si zistite viac o memory alignment: http://www.ehow.com/facts_7555120_memory-alignment.html

Teda neplatí, že 65 bytov sa zarovná na 128, ale pravdepodobne na 68 alebo 72.
Čo sa týka mrhania miesta, tak najväčšie je podľa mňa pri type Bool, lebo potrebuješ 2 stavy ale minieš ich 256, percentá si dopočítajte ;)

Marek_Baranica

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 255
    • View Profile
Re: Statnice - paralelne programovanie
« Reply #31 on: 26.05.2012, 01:22:06 »
 :thumbs-up:
super, dobre som to pochopil aj ked preco je to tak mi uniklo :)