Author Topic: 2D adventúra  (Read 25826 times)

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
2D adventúra
« on: 11.07.2008, 03:36:52 »
Keďže prázdniny pomaly začínajú aj oficiálne, tak nadišiel čas rozbehnúť, čo som navrhol niekedy počas skúškového :)

Napíšem prv nejaké svoje predstavy, návrhy a pod., potom očakávam diskusiu, hlavne teda tých, čo sa chcú zúčastniť samotného projektu - tj. Mao, TradeMark a Apokalyps - ak sa chce pridať niekto ďalší, tak je vítaný, ale by som chcel upozorniť, že toto je malý projekt a miesto pre 10 kóderov tam určite nie je (to len pre prípad veľkého záujmu, hehe) :)

Je toho pomerne dosť, čo chcem napísať, tak sa to pokúsim nejak logicky rozdeliť a pokúsim sa to písať čo najzrozumiteľnejšie.

Základné informácie:
Začal by som popisom toho, o čo vlastne ide.

Moja predstava je taká, že sa napíše 2D adventúra z prvého pohľadu (dôvod je ten, že nie je potrebné kódiť postavičku a jej správanie - toto je možné potom neskôr tiež doplniť, ak by bol záujem).

Technické informácie:
Jazyk, grafické rozhranie: C# + OpenGL/DirectX
 - dohodne sa, ktoré grafické rozhranie sa použije - nie je veľmi podstatné momentálne - avšak v spolupráci s C# je DirectX lepšou voľbou, avšak menej prenositeľnou)
 - takisto si uvedomujem, že C# nie je práve najrýchlejší jazyk, ale na vykresľovanie adventúry stačiť v pohode bude; ak by sme robili FPS, tak samozrejme je nevhodný)

Keďže projekt je tímový, nutné je použitie systému pre revision control (použije sa SVN [@ wiki] - obľúbený tool pre win: TortoiseSVN) a takisto vhodné bude použiť nejaký issue tracking system [@ wiki].



Samotná hra:
Bude potrebné urobiť nejakú logiku pre:
- inventár
- objekty
- miestnosti
- akcie (tj. kliknutie na nejaký objekt, použitie objektu)
- grafický výstup

Inventár a miestnosti:
Logicky, musia obsahovať zoznam objektov sa v nich nachádzajúcich. Navyše musí byť možné tieto objekty použiť (či už vykonajú nejakú akciu, alebo sa stanú "vybranými", aktivovanými).
Navyše bude treba zabezpečiť ich vykreslenia a aj správne vykreslenie objektov, ktoré sa nachádzajú v nich.

Objekty a ich akcie
Toto je snáď najdôležitejšia vec :) Vykonávanie akcií po kliknutí na objekt. Je veľké množstvo možností, čo sa môže stať, ale je jasne definované, čo má ten-ktorý objekt v danej situácií vykonať. Preto je potrebné toto urobiť tak, aby bolo možné rovnakým spôsobom popísať čo najviac akcií.

Plus ku akciám: navrhujem nepoužívať rôzne stavy jedného objektu, ale namiesto toho vytvoriť rôzne objekty pre rôzny stav: napr. vypnutá a zapnutá lampa - nebude 1 objekt, ktorý bude mať flag "zapnutý", ale budú to 2 objekty, ktoré sa vymenia pri zapnutí lampy (dôvod je ten, že tých stavov môže byť obrovské množstvo a výsledkom bude neprehľadný kód, kde v týchto stavoch sa budeme strácať)

Rôzne príklady na akcie:
- vezmi objekt do inventára - objekt je v miesnosti, hráč na neho klikne a objekt sa vezme
- použi objekt - objekt sa použije - napr. hráč stalčí vypínač a rozsvieti sa lampa
- skombinuj nejaké objekty - toto sú v podstate 2 kroky: v prvom sa objekt aktivizuje (tj. vyberie sa) a v druhom sa tento vybraný objekt použije na iný objekt a to ich skombinuje (napr. zápalka sa skombinuje so zápalkovou krabičkou a výsledkom bude horiaca zapálka)
- etc. :) je toho viac, priebežne počas kódenia, návrhu deja a pod. sa určite objavia ďalšie :)

Môj návrh:
Vytvorí sa rozhranie, ktorého úlohou bude vykonať akciu, ktorá bude definovaná objektom triedy, ktorá rozhranie implementuje. Tieto jednotlivé akcie budú elementárne a výsledné správanie objektu sa môže zložiť z viacerých elementárnych akcií.
Plus je ku každej elementárnej akcií potrebné mať nejaké podmienky pre vykonanie akcie - tj. napr. ak chceme vziať objekt z miesnosti, tak ten objekt tam musí byť - toto navrhujem urobiť podobne - opäť rozhranie, ktoré bude kontrolovať podmienky a každá akcia bude mať sadu objektov, ktoré budú rozhranie implementovať, uložené napr. v ArrayListe.
pr.: Chceme objekt použiť - napr. to spomínané zapnutie lampy: to sa bude skladať z 3 elementárnych akcií: odstránenie vypnutej lampy z miestnosti a pridanie zapnutej lampy do miesntnosti:
- pred prvou akciou sa, napr., otestuje, či sa lampa nachádza v miestnosti - ak áno, tak sa objekt zo zoznamu objektov v miestnosti vyhodí
- druhá akcia pridá zapnutú lampu do zoznamu objektov v miestnosti
- tretia akcia si vynúti prekreslenie scény :)
=> tieto kroky budú na hráča pôsobiť dojmom, že došlo ku zapnutiu lampy

(navyše je to veľmi jednoduché nakódiť a kód je prehľadný + je možné použiť rovnaký postup na všetky akcie)

Grafika:
A teraz hlavná časť :) Síce C# ani zďaleka nie je najrýchlejší jazyk, ale to pre adventúru nie je podstatné. Na to, čo budeme potrebovať, je to dostatočné.

Navrhujem to takto:
- bude existovať objekt SceneManager, ktorý sa bude starať o celú scénu - o vykresľovanie, ale aj o spracovanie eventov - hlavne ide o mouseover event a click event
- vykresliteľná scéna bude implementovať rozhranie IScene (názov nie je dôležitý momentálne) - to poskytne SceneManagerovi zoznam objektov, ktoré sa v scéne nachádzajú + nejaké základné info o scéne, napr. obrázok pozadia
- všetky objekty, ktoré sa budú vykresľovať, budú implementovať rozhranie IDrawable, ktoré poskytne SceneManagerovi všetky potrebné informácie na vykreslenie - pozíciu a meno súboru, ktorý bude obsahovať obrázok objektu - samotné načítanie obrázku zabezpečí SceneManager pri vytváraní scény (napr. pri zmene lokácie)
- objekty, na ktoré sa bude dať kliknúť, budú implementovať rozhranie IClickable - takisto toto rozhranie poskytne SceneManageru základné údaje - klikateľná oblasť, metóda, ktorá spracuje kliknutie atď.
- obdobne je možné poskytnúť údaje ku animácií, prehrávaniu zvukov a pod.

Ďalšie veci:
- hra bude singleton
- potrebné urobiť Save/Load - vymyslieť tak, aby ukladal pozíciu čo najefektívnejšie



Prípadné rozšírenia:
Ak by bol záujem a chuť, tak je možné rozšíriť projekt o ďalšie veci:
- zvuk
- postavička (tj. zmena z 1st person na 3rd person)
- NPC postavy, rozhovory s nimi
- plynutie času



Toť je nateraz všetko - bol by som rád, keby sa rozdelili úlohy, a postupne sa začalo robiť...

PS: bol by som rád, ak by sa použilo VS2008 - nie je nutné - ide hlavne o to, aby mali všetci rovnaké projekty - ak sa použijú rôzne verzie VS, tak bude potrebné vytvoriť projekty ku každému VS, a súbory so zdrojovými kódmi len prelinkovať
PS2: ak niekto vyslovene nechce robiť grafiku, tak to by som si rád zobral ja na starosti...



Btw, prečítal som to po sebe len dosť zbežne, takže to môže obsahovať nezmyselné vety :) + písal som to s odstupom niekoľkých dní - po častiach - takže to môže pôsobiť trochu nekonzistentne... 
Čakám akékoľvek vaše pripomienky, návrhy... čokoľvek :)
Plus vyberte si, čo chcete robiť - samozrejme sa to dá pomeniť, podohadovať postupne - a určite sa to bude dynamicky všetko meniť, podľa toho, ako sa to bude vyvíjať, ako bude pokračovať kódenie...
All code is crap.

42

TradeMark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 630
  • He ho forgets, will be destined to remember...
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #1 on: 11.07.2008, 07:33:37 »
No akurat som to docital a celkom by som mal zaujem o tu cast s inventarom a miestnostami - t.j. mapa, inventar, fazy vyberu, ulozenia objektu + co som chcel urobit aj na mojom zadani ale nezvysil cast tak to by bolo to NPC a rozhovor.
Bolo by vsak dobre si ujasnit aj take veci ako namet, dej, prostredie. Ale inac supa  :bananadance:
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Ing. nemtom

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 7709
  • lofr dyslektik
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #2 on: 11.07.2008, 07:46:17 »
a ja vam poradim, spravte si irc kanal alebo miestnost na pokeci lebo tento topic ked zbada kosti s evicou mate ppc, a hlasim sa ako betatester nech mam meno v credits :D
brix will be shat

ApokalypS

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 5801
  • apokalyps(a) sa mení..
    • View Profile
    • projekt k mojej diplomovke..
Re: 2D adventúra
« Reply #3 on: 11.07.2008, 13:37:46 »
ak nejake credits bude.. ale testujem aj ja rad..

aj ked rad by som sa na tom podielal aj inak.. ale kedze citam, co vsetko treba vediet.. :((
no nic.. hadam cez prazdniny daco doucim..

a k tomu irc.. odporucam multi user chat na jabberovi.. :))
80% mozgu človeka tvorí kvapalina, v mojom prípade brzdová..

CHCEM S5 :zuzka: STARY IS :zuzka: !!!!
http://www.tu-ke.com/forum/o-nicom/otvoreny-list-vedeniu-firmy-dupress-(dodavatel-mais)/

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #4 on: 11.07.2008, 14:42:26 »
a ja vam poradim, spravte si irc kanal alebo miestnost na pokeci lebo tento topic ked zbada kosti s evicou mate ppc, a hlasim sa ako betatester nech mam meno v credits :D
tuna mam prava aj ja takze nic take nehrozi
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #5 on: 11.07.2008, 17:10:24 »
také veci ako vzájomná komunikácia, to sa nejak vyvynie, hehe :) nejak sa to bude musieť poriešiť... ten multichat cez jabber sa mi páči asi najviac... pokec je zase najvariabilnejší - dostupný z akéhokoľvek miesta, stroja, aj z takého, kde sa nedá prihlásiť na jabber/irc

námet, dej, prostredie, obrázky objektov, scén a podobne:
ak má niekto záujem, tak nech navrhne a urobí niečo krátke na testovanie - bude treba kód na niečom skúšať - formát obrázkov, veľkosť, typ a pod. sa dorieši postupne... ono, aj grafik sa bude hodiť :)
plus tu patria aj také veci ako rozlíšenie obrazovky :) lebo od toho sa budú odvíjať veľkosti obrázkov a pod :)

apokalyps: toto robím práve preto, aby sa ľudia (a aj ja) naučili ďalšie veci :) hovorím, ako základ stačí vedieť tie veci, čo boli na OP v tomto roku - hlavne teda objekt, trieda, interface, dedenie, čo sa s tým dá robiť a také podobné základné veci...
eventy a delegáty sú výhodou, lebo celý SceneManager bude na tom postavený, keďže ide o interakciu s hráčom, a ten bude vyvolávať eventy - kliknutie a pod...

All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #6 on: 11.07.2008, 17:22:39 »
to credits - to mi vnuklo ďalšiu vec, čo treba urobiť:
stavový stroj, ktorý bude ovládať stavy hry, tj:
- hra je v menu - jednotlivé časti menu asi ako samostatné podstavy, uvidí sa, premyslí sa :)
- hra "je v" hre
- hra je v ingame menu
- hra je v credits

a teraz, čo sa dá robiť, ak je hra v danom stave - napr. ak je v menu, tak sa nebude vykresľovať scéna, ale namiesto toho sa vykreslia položky menu... ak je zase v credits, tak sa vykreslia kredity a bude sa reagovať na akýkoľvek kláves tak, že sa preskočí do menu... a tak pod.

asi sa bude hodiť ku tomu nakresliť nejaký diagram, hehe :)
All code is crap.

42

kamelot

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1408
  • Heavy Metal (is the Law)
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #7 on: 11.07.2008, 17:24:36 »
existuje aj free engine pre adventury http://dead-code.org/home/index.php/about/
ale pouziva vlastny skriptovaci jazyk (vraj podobny C#, Jave)

while (2*2 == 5) { echo "If you're reading this, something is definitely wrong"; }

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #8 on: 11.07.2008, 17:27:23 »
exisuje :) free engineov je pomerne dosť... na rôzne veci

ale mne ide viac o kódenie :) cieľom je niečo sa naučiť :)
All code is crap.

42

kamelot

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1408
  • Heavy Metal (is the Law)
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #9 on: 11.07.2008, 17:31:13 »
nj doslo mi z tvojich postov... link na engine som hodil skor pre info, ze aj take existuje :)

while (2*2 == 5) { echo "If you're reading this, something is definitely wrong"; }

TradeMark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 630
  • He ho forgets, will be destined to remember...
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #10 on: 12.07.2008, 06:55:28 »
Ja som si az teraz vsimol tu pasaz o VS2008. Ja s tym budem mat mensi problem (pohlad na avatar napovie).
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #11 on: 12.07.2008, 14:55:20 »
nemusí byť VS :) ja som len písal, že v prípade, že budú rôzne IDE, tak nebude môcť byť spoločný projekt...
v takom prípade sa urobí adresár s kódmi a adresár s projektom - a kódy budú do projektu len zalinkované, nie priamo vložené... a tak je možné mať rôzne projekty ku 1 kódu bez problémov... len sa každý bude musieť manuálne starať o projekt...

btw - monodevelop dokáže minimálne čítať projekty z VS, afaik
All code is crap.

42

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #12 on: 12.07.2008, 17:55:11 »
dokaze...a dokaze v obmedzenej miere spustat aj nejake windowsacke zalezitosti
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #13 on: 12.07.2008, 18:24:00 »
tomu sa pokúsim vyhnúť práve :) aby to bolo, čo najviac nezávislé... takže to znamená, že sa použije openGL a nie directx :) zvyšné veci by mali byť v pohode
All code is crap.

42

kamelot

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1408
  • Heavy Metal (is the Law)
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #14 on: 12.07.2008, 18:25:32 »
Ja som si az teraz vsimol tu pasaz o VS2008. Ja s tym budem mat mensi problem (pohlad na avatar napovie).

tak si skus nahodit virtual windows do linuxu :)

while (2*2 == 5) { echo "If you're reading this, something is definitely wrong"; }

Mao

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #15 on: 13.07.2008, 01:43:06 »
No tak mne je v podstate jedno ci budem robit jadro alebo grafiku. Sice s grafikou,ak neratam windows forms, nemam velmi skusenosti (citaj ziadne :D ), ale mam rad nove veci a vyzvy  :D .
Ad VS 2008 - bolo by lepsie mat rovnake prostredie, ale ked sa inak neda tak sa nezastrelim :).
Ad pribeh - mozme pouzit moj z OOP  :h_azn:
Ad navrh -* momentalne nemam ziadne pripomienky, je sobota vecer, a ja mam vtedy zakazane rozmyslat  :emot-LMAO: , radsej az zajtra  :)

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #16 on: 13.07.2008, 03:27:36 »
oka, takže ďalšie kroky:
- zajtra, alebo možno už dnes, uvidím, nahodím projekt na nejaký code hosting - najskôr asi na www.assembla.com - hlavne pôjde o svn repozitár a potom o issue tracking system - v tomto prípade to bude trac + nejaký zápisnik na spôsob wiki asi
- bolo by vhodné sa dohodnúť, oi., na coding conventions
- plus by som rád vedel, či ste niekedy používali nejaký revision control system (najskôr cvs alebo svn) a či ste používali nejaký issue/bug tracking system (napr. trac, flyspray) - alebo či mám sem hodiť stručný výklad o čom to je...

ad coding convention: môj návrh:
- odsadenie o 4 znaky - namiesto tabulátorov používať medzery
- názvy metód, tried a pod. začínajú veľkým písmenom - každé slovo v názve začína veľkým písmenom: MethodName
- názvy premenných - prvé písmeno malé, každé ďalšie slovo začína veľkým písmenom: fieldName
- názvy konštánt - kompletne veľkými písmenami
- názvy budú mať zmysel - názvy a, aa, aaa nie sú povolené
- používanie zátvoriek je voliteľné - tj. otváracia zložená môže byť na novom riadku, alebo aj na aktuálnom riadku: komu čo viac vyhovuje:
Code: [Select]
if (...) {
...
}

if (...)
{
...
}
- komentáre metód, tried a pod. musia byť - komentovanie v štýle c# xml - automaticky tieto komentáre generuje ako VS, tak  aj monodevelop (po napísaní /// obe IDE doplnia formu komentáru, kóder už len dopíše popis metódy, parametrov a pod.)

+
dôležité:
dohoda o jazyku:
- názvov metód, premenných a pod.
- komentárov

možnosti na výber sú angličtina a slovenčina - pre názvy metód, premenných a pod. jednoznačne odporúčam a navrhujem angličtinu... pre komentáre si vyberte vy, mne je to jedno
All code is crap.

42

TradeMark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 630
  • He ho forgets, will be destined to remember...
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #17 on: 13.07.2008, 07:33:20 »
Problem vyrieseny, VS2008 dostupne  :thumbsup:
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Mao

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #18 on: 13.07.2008, 17:09:09 »
Super  :thumbsup:

Ohladom jazyka som za anglictinu.Hlavne co sa tyka nazvov metod premennych atd. Pri komentaroch moze byt aj SJ ak ma niekto problem s AJ.
K formatovaniu kodu ja navrhujem pozuvat defaultne formatovanie Visual studia, teda otvaracia zlozena na novom riadku, resp. pouzivat autoformat ctrl+E,F :)
Agameemnon: aka je vyhoda pouzivat 4 medzery oproti tabulatoru ? :)

JCube

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 9008
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #19 on: 13.07.2008, 17:15:47 »
neviem ci ine IDE s tym nemaju problem...
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #20 on: 13.07.2008, 18:23:01 »
všade to vyzerá rovnako :)

inak nvm veľmi... ale zatiaľ som sa v podstate stretol s tým, že to používa každý - či už v škole, čo robím na projekte, a aj v robote sa používa nastavenie medzier namiesto tabulátorov... hmm, ale v podstate som nikdy nezisťoval prečo vlastne používajú medzery
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #21 on: 13.07.2008, 18:36:55 »
hm, teraz ma napadlo... ak sa použijú medzery, tak stĺpec 10 bude na tom istom mieste v každom riadku... ak sa použijú tabulátory, tak to tak nemusí byť - nebdue
All code is crap.

42

TradeMark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 630
  • He ho forgets, will be destined to remember...
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #22 on: 13.07.2008, 19:00:42 »
Davam hlas anglictine. A inac agamemnon mozes daco spomenut o svn-ku (cvs-ku) lebo ja som sa so subversionom stretol iba ako dependencie k nejakemu softu takze nemam dajaku extra predstavu jak sa to pouziva. Ale idem aj studovat Wiki  :bananawrite:

EDIT: Do dabla tak predsa len to nebude VS2008 ale MonoDevelop. Vcera vecer som formatol a nahodil Win XP (akoze aspon na leto nech nevidim konzolu) a dneska rano to naslo aktualizaciu SP3 tak som ju dal instalovat. Z nejakych neznamych pricin skolaboval Explorer.EXE takze som sa vratil spät k my precious.

Taze kebyze sa dala ta grafika riesit v OpenGL ta by bola parada  :h_azn:
« Last Edit: 13.07.2008, 19:49:22 by TradeMark »
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #23 on: 13.07.2008, 19:54:15 »
oka, názvy a aj komentáre budú v en... :)


svn:
slúži to na manažment kódu

vytvorí sa repozitár s kódom, kde je uložený kód projektu - je to umiestnené na nejakom serveri, a tak ku nemu majú prístup všetci členovia tímu...

ak niekto ide niečo kódiť, tak si aktualizuje prv svoj lokálny kód (svn update), potom niečo nakódi a potom sa to pošle na server, aby ku zmenám mali prístup aj ostatní členovia tímu (svn commit)...

svn server navyše udržuje jednotlivé zmeny, takže sa dá v prípade potreby vyvolať akýkoľvek minulý kód - napr. ak sú potrebné nejaké veci, čo už boli zmenené a pod...
All code is crap.

42

Agamemnon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2942
  • Per aspera ad Astra
    • View Profile
Re: 2D adventúra
« Reply #24 on: 13.07.2008, 19:57:06 »

Taze kebyze sa dala ta grafika riesit v OpenGL ta by bola parada  :h_azn:


bude v openGL...

btw, ku tomu treba knižnicu csgl.dll - je to projekt opengl pre c#... najskôr to hodím asi do repozitára ku zvyšku kódu, nech s tým nie sú problémy...

ešte jedna vec - nejaké logovanie - mám napísanú jednu triedu na to, môže sa to použiť, a imo to bude stačiť na tie maličkosti, čo sa nám budú hodiť... prípadne sa môže stiahnuť nejaký hotový logger pre c# a ten sa použiť... len tam treba potom dať pozor na licencie...
All code is crap.

42